/fotboll/osk/forum/6710.aspx/fotboll/osk/forum/6710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2008-09-22 22:57
Härligt att nästa match är hemma mot peking. Kan bli en skön folkfest. Dessutom med jubileumstifo.
Örebro Conjuration
2008-09-22 22:45
3 poäng är bra för själen. Folk som lider av depression borde heja på ett lag som nästan alltid vinner hahaha

Vad glad jag blir över att få lägga till 3 poäng till ÖSK i tabellen! Jag blir så lycklig över att en nedflyttning blir allt längre bort :)
Örebro ÖSK öster
2008-09-22 22:40
Ämne: ÖSK öster//Vad ska S....
Aspen // Förvisso, men tycker ändå de kan göra mer. Egentligen vet ja inte varför jag bryr mig, ÖSK tog tre underbara!

Tack alla icke-ÖSK:are!
AIK Saywee
2008-09-22 22:40
På måndag kväll skall vi väl ändå kunna prestera en "femsiffrig publik" ?

ALLA TILL BA!
Örebro Rojas
2008-09-22 22:37
En sjukt skön match att se !!! Porokara är utan tvekan våran bästa spelare!!!. Alla till Vallen på måndag!
AIK Saywee
2008-09-22 22:36
När domaren blåste igång matchen började regnet - men vad gör det när solen lyser :-)

Slapp iallafall vänta kvar efter matchen på "arenan", det var tydligen en lågriskmatch i år.

Två mycket snygga nickmål av eleganterna!
Örebro Midsomer
2008-09-22 22:34
Tack gnagerskalle//

Har för mig att du kände Rosendal. Han satt på bänken i dag. Har utvecklas enormt mycket under detta år.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-09-22 22:31
Satan va starka ni är ! Kul o stort grattis till er "comeback"
Trelleborg Real_TFF
2008-09-22 22:31
Passning av världsklass till ert 2-0 mål. RIktigt snyggt.
Örebro Aspen
2008-09-22 22:28
ÖSK öster//Vad ska SVT göra för AS. SvFF har ju sålt alla rättigheter till andra TV-bolag.
Örebro Mittåt
2008-09-22 22:22
"Även om ÖSK gör det väldigt bra", avslutar Janne Andersson presskonferensen med efter kvällens match.
Örebro Miroslav kuba
2008-09-22 22:17
Nån som vet vad ÖSK har för rekord i matcher i följd utan förlust i Allsvenskan? Är vi nära att slå det nu?
Örebro ÖSK öster
2008-09-22 22:08
Man läser så mycket om publiktapp i allsvenskan. Vad gör SVT för att hjälpa det? Jo två sekunders sekvens med ett mål. Ingenting om Porokaras inlägg av internationell karaktär.
Örebro Grixx
2008-09-22 22:05
Härlig avslutning på Mackans matchtext....men det är klart när man får sådana "passningar" från Dejan;-)
Örebro go_osk
2008-09-22 21:57
Skönt att resultatet gick ÖSK:s väg. Det här var en otroligt stabil laginsats. Backlinjen blir bara mer och mer stabil.

Med facit i hand så var det nog lite synd att inte Bassombeng kunde spela i dag med tanke på att det uppstod många fina lägen att utmana.
Örebro Midsomer
2008-09-22 21:56
Melander...//

Men se det som så, det är väl bättre att ÖSK förstör ditt tips än att TFF gör det. :)

ÖSK Öster//

Exakt, bedrövligt är rätt ord. Känns som att domaren drog upp det gula enbart pga av Zwrigdauskas reaktion.

I dag uppträdde ÖSK som ett lag. Tycker dock att några spelare stack ut. Bland andra Kihlberg, mittbackarna och Roni.
Örebro Mittåt
2008-09-22 21:55
Magnus Wikström har helt klart höjt sig ett snäpp sedan i våras. Vad man kanske inte tänker på är att han kom in i spelet efter att han missat försäsongen så gott som helt och hållet på grund av skador och sjukdom.
Örebro Storm_90
2008-09-22 21:53
Underbart!
Trelleborg Melander is a copy of Gary Neville
2008-09-22 21:52
Ni bara förstör allting. När väl TFF vinner så förstör ni allt.

Jag syftar på mitt tips:p
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 21:48
Erki//

Ok, tackar !
Örebro Erki
2008-09-22 21:46
Ämne: Var detta Wickströms....
Han gjorde mål mot GAIS hemma ifjol.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 21:45
Var detta Wickströms första mål för ÖSK i AS?
Örebro Grixx
2008-09-22 21:43
Hmmm...synd för de losade poängen mot Djurgården och Kalmar i våras och Trelle....och skitmatcherna mot ICA och Gais.

Ett blivande topplag ?
Örebro ÖSK öster
2008-09-22 21:42
Ämne: Härligt! Tre j-t skö....Midsomer // Visst måste det va så att de inte vågade spela Poro för rädslan för ytterligare ett gult. Är lite besviken att (nått måste man ju hitta denna kväll =)) att Poro tar det gula. Onödigt.

Ja det va härligt att se Per smälla där! Absolut inte gult, inga dobbar eller nånting. Töntigt.

Ska bli spännande att se betygen idag. Tyckte själv att det va kollektivet som gjorde matchen. Underbara ÖSK!!

Tillslut: Så Jäkla Skönt!! Bättre start på en vecka Går inte att få!
Örebro Rocky Dennis
Kubanerna samlade ihop dryga 21 000 kronor hemma mot elfsborg, så det går nog ganska bra kan jag tänka mig. TIFO-gruppen avslöjar aldrig sina tifoplaner i förväg, men det kommer bli fett som fan. alla till västra stå!
Helsingborg Scrubs
Uljanov

Ja... Ser man till hur sjukt skadebenägen vår trupp är, hur målglada ni blivit och hur historiken sett ut så är det en säker trea för er.. HIF är visserligen bra, men det räcker inte när hela laget är skadade... kan bli målkalas i år igen..
Örebro ösknisse
2008-09-22 21:40
Att dem inte kan släppa lite information om tifot, tex vad det blir för typ av tifo, flera delar etc. De exakta detlajerna förstår jag om de inte vill släppa, men sånna grundläggande saker.
Örebro Olsén19
2008-09-22 21:38
Mitt i denna underbara (men gråa) kväll så har jag en fråga...
Hur ser det ut med TIFO-insamlingen till PEking-matchen.. ska bjuda med några vänner som aldrig sett ÖSK förut, hoppas det blir mäktigt på läktarna
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 21:38
ösknisse//

Ta inte hänsyn till mig, jag tycker alltid vi har dåliga domare mot oss, även när vi vinner !

Det tyckte jag även på Tore Lennartssons tid hos oss, trots att han filmade till sig straffar varannan match ;))
Örebro DaSa
2008-09-22 21:37
En av de mest positiva sakerna med matchen var att Porokara vågade ta och att han hade bra avslut. Annars så var Rodevåg en stor besvikelse, tyckte inte det såg ut som han kämpade heller. Han såg nästan uppgiven ut, konstigt...

Annars så skall backlinjen ha credit, Berra går från klarhet till klarhet. Han har fått beröm av nästan alla motståndarfans jag pratat med.

Nu får vi börja ladda inför säsongens viktigaste match, den mot Norrköping. Vinner vi den så så säkrare vi i praktiken kontraktet samtidigt som vi antagligen spelar ur IFK ut allsvenskan igen.
Annons: