/fotboll/osk/forum/6709.aspx/fotboll/osk/forum/6709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-23 00:18
Dags att knyta sig.
Skönt att kunna göra det med ett fotbollsleende på läpparna.
29p efter 23 omgångar får väl betecknas som OK.
Speciellt med tanke på hur våren såg ut (mycket stolpe ut då.)
AIK Saywee
2008-09-23 00:18
ÖSK-Karl//
Man måste "prioritera", semester kan jag bara stava till - inte mer, börjar dagen på andra sidan ån, en halvtimme eller så, men sedan är det laddning som gäller!

V
Kvällsvädret blir bra på måndag!
Hoppas media kan trissa upp åskadarantalet!
Gårdagens resultat skrämmer inte bort några!
Stort tifo, eller?!
Många mål mot Peking!
De svartvita eleganterna rockar vidare!
En härlig hemmaarena i sensommarmörkret!

Listan kan nog utökas ...

... ALLA TILL BA!!!!!
Örebro rirobban
2008-09-23 00:17
Ämne: 100år//

Ditt tips....
ÖSK-Karl//
Jag tycker att vi ska behålla fötterna på jorden (trots 8 matcher utan förlust). Ju fler matcher vi spelar utan att förlora, desto närmare en förlust kommer vi. Men jag tror att om laget kan fortsätta som tidigare så kan vi faktiskt gå igenom resten av matcherna utan att förlora en enda match! AIK borta ser du som en tuff uppgift ser jag. Historiskt på 2000-talet så har vi la haft ganska lätt för dem på Råsunda i allsvenskan. 1-1 förra året och 2-1 seger 2004. Jag ser ingen anledning till att förlora där i år:)

Såhär tror jag att resultaten blir (även om jag sällan vill tippa såhär långt i förväg, trots allt tillkommer skador och avstängningar som man inte vet nu)

Örebro-Norrköping 3p
Malmö-Örebro 3p
Örebro - Helsingborg 1p
Örebro - GAIS 3p
AIK - Örebro 1p
Sundsvall - Örebro 1p
Örebro - Ljungskile 3p
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:08
Saywee//

Det kallar jag supporter ! Du plockar alltså ut en semesterdag för ÖSK, underbart....
AIK Saywee
2008-09-23 00:06
Årets "hemmaderby" missar jag inte!

Hela måndagen är vigt åt uppladdning inför kvällens höjdpunkt ...

... alla till BA!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:06
Saywee//

Då skulle du sett tvärsnytt eller vad det heter på TV4, den kvinnliga reportern talar om att ÖSK förlorat med 2-1 och straxt efteråt kommer det också upp en skylt som visar HBK-ÖSK 2-1. Inte mycket koll där.
Örebro jappel
2008-09-23 00:05
Ämne: jappel, den var fin,....
du har bott på västkusten för länge :-)
fast jag kan hålla med om att den (din) var rätt bra.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:03
Saywee//

Är du hemma på måndag? Du kan väl inte missa matchen mot Peking?
AIK Saywee
2008-09-23 00:01
ÖSK-Karl och Rirobban//
Jag funderade faktiskt också över detta med Tv4´s tonårstävling, vart tog Berra vägen?

Handlade det bara om svenska tonåringar - vad är en svensk tonåring i detta sammanhang?
Örebro Uhlan
2008-09-22 23:59
Hej!
Fan va härligt med tre nya pinnar ikväll.
Följde matchen på Na!!
Skrek av glädje när målen kom.

Tänker nu på hur det hade kunnat sett ut om Formen efter EM hade börjat tidigare!!

Då hade vi slagits om Bronset (fjärdeplatsen för er som ser tredjeplatsen som lilla silver)

Om vi spelar som vi gör kommer vi ta ytterligare 3-4 placeringar!!!

Keep up the good work!!

Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 23:57
100år//

Ditt tips var väldigt blygsamt, tror mer på:

Örebro-Norrköping 3p
Malmö-Örebro 1p (Toivonen utvisad)
Örebro - Helsingborg 3p
Örebro - GAIS 3p
AIK - Örebro 0p
Sundsvall - Örebro 3p
Örebro - Ljungskile 3p

rirobban, vad tror du?
AIK Saywee
2008-09-22 23:50
jappel, den var fin, "höst vara lika bra som vår"

... angående TFF´s och ÖSK´s torskvägran de senaste åtta :-)
Örebro rirobban
2008-09-22 23:48
Ämne: rirobban//

Jo, de....
Ja jag såg det:)
Men om du ska förbi mig så måste du tippa många rätt i de avslutande 7 matcherna. Detta samtidigt som jag inte lyckas göra det.

Men kul med lite konkurrens;) Trodde inte att ÖSK skulle lyckas vinna. Kände ändå att de är så pass starka att oavgjort skulle klaras av. Extra bonus med tre mycket sköna poäng...

Förresten så är Porokara mycket viktig för ÖSK.
Örebro jappel
2008-09-22 23:42
tittade upp själv...TFF har exakt samma svit som oss åtta raka utan förlust. båda lagen har 14 inspelade poäng under dessa åtta matcher och båda lagen har 5 plusmål...
Men ÖSK vinner i antal gjorda mål 15-9...
Om jag inte räknat fel....
Men varför nämns inte TFFs starka höst lika mycket?? eller gör den det, bara jag som missar det?
Örebro Mittåt
2008-09-22 23:42
Av Daniel Stenholms bilder att döma var det Kim Olsen som fick priset som bäste ÖSKare.
Örebro Ropesin
2008-09-22 23:40
Underbart att komma hem från jobbet och se att det ordnade sig tillslut. Jag följde matchen fram till strax innan reduceringen. Och mitt 2-1-tips gick hem även om målskyttarna var fel. Förresten, varför rubriken "Drömmål bakom ÖSK-skräll". Vadå skräll? Det var väl inte Manchester United vi slog? Det var ingen skräll, en dag på jobbet.
Örebro rirobban
2008-09-22 23:40
jappel//
Japp:)
De har inte förlorat sedan 20:e juli då Halmstad slog tillbaka dem med 2-1 på Vångavallen. Men den tredje augusti så var det mycket nära då ÖSK hade segern men vi vet ju alla att en viss domare la till en halvminut...

För att göra allt tydligare så har inte ÖSK heller förlorat sen den 20:e Juli, då 0-1 borta mot Bajen. Alltså så har ÖSK och TFF en liknande form och går båda som tåget just nu...
Örebro Mittåt
2008-09-22 23:38
Halmstad har precis som ÖSK en mycket duktig fotograf. Kanske inte riktigt lika duktig som Ehsan, men rätt nära. Kvällens fångst ligger redan ute på nätet. Han har bland annat fångat Per Johansson och Tomas Zvirgzdauskas i en duellsituation. Det var nog efter den situationen där Per fick ett gult kort. Även detaljstudien av Ronis närkampstaktik är riktigt bra.
Örebro 100år
2008-09-22 23:38
Ser onekligen bra ut nu! Hur många poäng tror ni ÖSK tar på slutet? Mitt något blygsamma tips:

Örebro - Norrköping 3p
Malmö - Örebro 0p
Örebro - Helsingborg 1p
Örebro - GAIS 1p
AIK - Örebro 0p
Sundsvall - Örebro 1p
Örebro - Ljungskile 3p
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 23:37
rirobban//

Jo, det har du säkert rätt i.

Ikväll tog jag in på dig i tipsligan !
Örebro jappel
2008-09-22 23:35
i och med att tff inte tappar på oss så måste deras höst vara lika bra som vår...eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 23:35
Mittåt//

Vi får hoppas att Norrköping skräller mot MFF. Både för publiksiffrans skull och att vi då håller Toivonens gäng bakom oss.
Örebro Walter Gigena
2008-09-22 23:32
// Mittåt

P-sektionen är väl som vanligt "öronmärkt" för bortalagetssupportrar. De som inte sålts i förköp släpps till försäljning på matchdagen om jag inte minns fel. Och så uselt som det går för Norrköping tvivlar jag på att den sektionen är slutsåld..
Örebro rirobban
2008-09-22 23:32
Ämne: GT//

Okey då ! Ba....
Tror nog att de snackade om svenska tonåringar. De prata ju också om vilka de trodde skulle ha bäst chans att komma med i svenska landslaget om några år.
Örebro Mittåt
2008-09-22 23:26
Den ostoppbara maskinen

Rubriksättarna jobbar för högtryck. Och nej, det handlar inte om Kalmar FF.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-22 23:24
GT//

Okey då ! Bara vi slipper Jonas Eriksson mer i år.

Förresten, om man är 19 år är man ju tonåring. Då är Ze absolut bäst i AS, med det missade visst TV4 i kvällens "tonårstävling".
Örebro jappel
2008-09-22 23:17
Ämne: Observera att Leopar....
ja det är härligt att se att vi har alternativ på så gott som alla positioner.
Riktigt starkt att slå hbk på bortaplan.
Ser verkligen fram mot peking på måndag.
FORZA ÖREBRO!
2008-09-22 23:14
Sixten, veckans tränare! :D
Örebro GT
Observera att Leopard-Basse och Mål-Göran var hemma och vilade sig idag. Behövdes inte idag. :-)
Wivallius
All respekt till HBK:s fans, krönikörer och ledare. Inga larviga bortförklaringar: "Vi var för dåliga i första halvlek och ÖSK var bra!"
Annons: