/fotboll/osk/forum/6708.aspx/fotboll/osk/forum/6708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-23 09:26
Ämne: Saywee//

Ja, jag ....
Antar att du menar denna krönika.
Visst är den bra.
Mycket bra till och med.
Lite rysningar ger den allt.
Örebro Midsomer
2008-09-23 08:40
Fy sjutton, i bland kommer fotbollen i andra hand. Måste ha varit jobbigt för Alvbåge men samtidigt kanske skönt att få tankarna åt annat håll. Var alltså nära allsvensk debut för Rosendal i går.
Örebro Olsén19
2008-09-23 07:25
Skönt att vakna upp en dag som denna!
3 poäng och solsken!
Härligt härligt!
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 07:15
Så jävla underbart!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:56
Saywee//

Ja, jag menar den skriven av MFF:aren, fattar inte att länken inte gick att överföra hit?

Gonatt
AIK Saywee
2008-09-23 00:51
ÖSK-Karl, du menar väl Bingon ;-)
AIK Saywee
2008-09-23 00:50
ÖSK-Karl, var det gästkrönikan "Älskade Peking" så är den mycket bra skriven, men av en MFF´are?
Örebro rirobban
2008-09-23 00:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Det är mitt önskemål ja:)
Såklart blir det tufft. Kommer ju alltid en förlust förr eller senare. Men Malmö har inget att spela om (utom att klara sig kvar i Allsvenskan). GAIS är i form och kan bli svåra, men de har svårt på konstgräs (Giffarna-GAIS 1-1, Elfsborg-GAIS 1-0). Återstår att se hur de lyckas i sin tredje (av fyra) match på konstgräs när de i denna omgång möter Gefle.

Sundsvall har mycket att spela för och bli svåra att möta. Helsingborg och AIK kämpar båda om Europaplatser högre upp i tabellen. Men AIK har tvärtemot ÖSK en formkurva som går neråt. 6 raka matcher utan seger och segern kom med endast 1-0 hemma på Ljungskile efter ett sent mål. Förstår inte hur de kan ligga så högt upp som de gör.

Helsingborg släppte in tre mål mot Norrköping. Borde inte vara omöjligt att vinna den matchen. Men man kan inte få allt:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:48
Nä, nu är det dax för bingen.

Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:46
Saywee//

Ja, Alvbåge är nog den viktigaste kuggen av alla.

...LIVSTIDSKONTRAKT TILL ALVBÅGE
AIK Saywee
2008-09-23 00:42
De mål som i går kväll föll (liksom regnet) på Örjans Vall är inget som någon av målvakterna behöver ta på sig ...

... men på en relativ folktom arena finns det möjlighet att både se, men framförallt höra målvakternas agerande och står man på en kortsida så får man möjlighet att uppleva målvakternas agerande från rätt håll i varsin halvlek.

Den matchen vann John Alvbåge utan problem, hans agerande i stort sett inger ett förtroende som är värt så mycket mer än vi kan tro, "vet" jag!

Utsparkarna, dirigeringarna, ingripandena etc ...

... FORZA JOHN ALVBÅGE!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:39
jappel o Saywee//

Har ni läst vad han skriver på Norrköpings forum, vackert eller hur?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:37
GT//

Ja och samma pajas dömde inte straff och målchansutvisning när Näfver var ensam med målvakten och nästan fick benen avsparkade av Björk borta mot HIF förra året, vi ledde med 0-1 och efteråt säger han att det inte påverkade matchen så mycket eftersom HIF vann med 4-1.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:29
rirobban//

Ok, då fick du ihop en poäng mindre än mig. Det borde räcka till klubbens målsättning i år, åtta.

Jappel/
Själv skulle jag bli mycket nöjd med att ha Djurgården bakom oss, MFF vore en ren bonus!
Örebro GT
2008-09-23 00:26
Ämne: GT//

Okey då ! Ba....
Instämmer till fullo.
Kan man inte bara kräva att Jonas "PAJAS" Eriksson ALDRIG mera ska döma en ÖSK-match i framtiden ?

Exempel 1:
ÖSK - HBK i april, Nordin blir klockrent fälld i straffområdet med bollen framför sig.
Åtgärd: Ingen alls, PAJAS såg naturligtvis inte situationen...

Exempel 2:
TFF - ÖSK i Augusti, ÖSK leder med 2-3 men PAJAS blåser inte av matchen utan låter spelet fortsätta på extratid till 96:e när vi med en mittback kort släpper in 3-3. Ridå.

Där har vi TRE förlorade poäng pga Mr PAJAS bara i år...

Fakta se länk.
Örebro jappel
2008-09-23 00:22
Ämne: Test....av vad??? man blir ju nyfiken..(ingen idea att gå och sova...är alldeles för mycket att läsa om gårdagens viktoria.
AIK Saywee
2008-09-23 00:22
The page cannot be found, testat från Saywee
Örebro jappel
2008-09-23 00:21
Ämne: Ämne: 100år//....
menar du för övrigt att vi kommer avsluta as utan förlust på hösten? inte mig emot.
ÖSK brukar vara höstens lag.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:20
Blev något fel med länken, en oerhört fint skriven text av en MFF:are på Norrköpings sida, läs den där, nästan så man blir tårögd.
Örebro jappel
2008-09-23 00:20
Ämne: Ämne: 100år//....
jag byter gärna ut någon av de andra tippade segrarna mot 3p borta på AIK. (mest för att jag vill ha dom bakom oss i tabellen.
Örebro jappel
2008-09-23 00:18
Dags att knyta sig.
Skönt att kunna göra det med ett fotbollsleende på läpparna.
29p efter 23 omgångar får väl betecknas som OK.
Speciellt med tanke på hur våren såg ut (mycket stolpe ut då.)
AIK Saywee
2008-09-23 00:18
ÖSK-Karl//
Man måste "prioritera", semester kan jag bara stava till - inte mer, börjar dagen på andra sidan ån, en halvtimme eller så, men sedan är det laddning som gäller!

V
Kvällsvädret blir bra på måndag!
Hoppas media kan trissa upp åskadarantalet!
Gårdagens resultat skrämmer inte bort några!
Stort tifo, eller?!
Många mål mot Peking!
De svartvita eleganterna rockar vidare!
En härlig hemmaarena i sensommarmörkret!

Listan kan nog utökas ...

... ALLA TILL BA!!!!!
Örebro rirobban
2008-09-23 00:17
Ämne: 100år//

Ditt tips....
ÖSK-Karl//
Jag tycker att vi ska behålla fötterna på jorden (trots 8 matcher utan förlust). Ju fler matcher vi spelar utan att förlora, desto närmare en förlust kommer vi. Men jag tror att om laget kan fortsätta som tidigare så kan vi faktiskt gå igenom resten av matcherna utan att förlora en enda match! AIK borta ser du som en tuff uppgift ser jag. Historiskt på 2000-talet så har vi la haft ganska lätt för dem på Råsunda i allsvenskan. 1-1 förra året och 2-1 seger 2004. Jag ser ingen anledning till att förlora där i år:)

Såhär tror jag att resultaten blir (även om jag sällan vill tippa såhär långt i förväg, trots allt tillkommer skador och avstängningar som man inte vet nu)

Örebro-Norrköping 3p
Malmö-Örebro 3p
Örebro - Helsingborg 1p
Örebro - GAIS 3p
AIK - Örebro 1p
Sundsvall - Örebro 1p
Örebro - Ljungskile 3p
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:08
Saywee//

Det kallar jag supporter ! Du plockar alltså ut en semesterdag för ÖSK, underbart....
AIK Saywee
2008-09-23 00:06
Årets "hemmaderby" missar jag inte!

Hela måndagen är vigt åt uppladdning inför kvällens höjdpunkt ...

... alla till BA!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:06
Saywee//

Då skulle du sett tvärsnytt eller vad det heter på TV4, den kvinnliga reportern talar om att ÖSK förlorat med 2-1 och straxt efteråt kommer det också upp en skylt som visar HBK-ÖSK 2-1. Inte mycket koll där.
Örebro jappel
2008-09-23 00:05
Ämne: jappel, den var fin,....
du har bott på västkusten för länge :-)
fast jag kan hålla med om att den (din) var rätt bra.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 00:03
Saywee//

Är du hemma på måndag? Du kan väl inte missa matchen mot Peking?
AIK Saywee
2008-09-23 00:01
ÖSK-Karl och Rirobban//
Jag funderade faktiskt också över detta med Tv4´s tonårstävling, vart tog Berra vägen?

Handlade det bara om svenska tonåringar - vad är en svensk tonåring i detta sammanhang?
Örebro Uhlan
2008-09-22 23:59
Hej!
Fan va härligt med tre nya pinnar ikväll.
Följde matchen på Na!!
Skrek av glädje när målen kom.

Tänker nu på hur det hade kunnat sett ut om Formen efter EM hade börjat tidigare!!

Då hade vi slagits om Bronset (fjärdeplatsen för er som ser tredjeplatsen som lilla silver)

Om vi spelar som vi gör kommer vi ta ytterligare 3-4 placeringar!!!

Keep up the good work!!

Annons: