/fotboll/osk/forum/6702.aspx/fotboll/osk/forum/6702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2008-09-24 10:07
Seb lämnar efter säsongen!!
Örebro Henke,Örebro
2008-09-24 09:55
Fick bara 6poäng.
Örebro Sekt. E
2008-09-24 09:20
Ännu en solig dag i Örebro.
Örebro jappel
2008-09-24 08:32
Ämne: En liten tanke: Om v....jag tror att uttalandet från lål är taget ur luften.
Han vill nog bara få det att se ut som att dom faktiskt är proaktiva för en gångs skull.
16 lags serien kommer helt klart vara kvar. Det är det bästa som hänt svensk fotboll på väldigt länge, riktigt bra att svenska talanger får chansen. tänk om varken peking, lsk gefle eller giffarna varit i AS. då hade minst 20 av deras spelare varit i andra trupper i as och ungdomar hade fått stå tillbaka för dessa.
Örebro -=joth=-
2008-09-24 06:35
En liten tanke: Om vi hade haft en 12-lags allsvenska idag så hade Djurgården och Malmö FF legat på nedflyttningsplats och vi på kval plats. Däremot hade ju publiklagen GAIS,TFF och Halmstad legat på säker mark... vad hade det inneburit för kommande års allsvenska publiksnitt?
Örebro jappel
2008-09-24 01:11
SvartVitt är laget för alla. (Örebro SK folkets lag. Kom ihåg var ni läste det först :-)
Örebro jappel
2008-09-24 01:10
logga ur vad är det..
Ladda om kan man göra framför datorn :-)
AIK Saywee
2008-09-24 01:06
6 inloggade plus mig, logga ur nu, gå och lägg er, dröm sköna svartvita drömmar i svartvitt och ladda för måndag kväll då alla måste gå till BA!

Saywee loggar ur (eller ut kanske det heter)
Örebro Rojas
2008-09-24 00:34
//Saywee absolut jag håller med dig, mångfald är framgång.FORZA SVARTVITT !!!
AIK Saywee
2008-09-24 00:21
Jäd*ar, glömde räkorna i ugnen ...

ALLA TILLL BA PÅ MÅNDAG KVÄLL!
AIK Saywee
2008-09-24 00:19
Funderingen kvarstår till vissa delar, är det bra eller dåligt, rätt eller fel, att förstärka med "invandrarnationalitet" i klubbnamn och i organisationen i övrigt i svenska klubbar?

Jag menar att det är ju så att för att komma långt i seriesammanhang idag kanske man inte skall låsa fast sig i visst ursprung utan blanda en bra mix av nordiskt, afrikanskt, sydamerikanskt och asiatiskt (m.fl).

T.ex. i svartvitt är det ju en bra blandning av svarta och vita, det är det som är svartvitt, det är det det är!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Rojas
2008-09-24 00:06
Saywee det var så lite så, det är egentligen en tolkningsfråga,skillnaden bottnar delvis i kyrkotillhörigheten dvs den kyrka som ett visst antal byar,städer anslöt sig till men det är ett enda stort virr varr. I Grekland har du AEK Athen och PAOK FC som är invandrarlag ,turkgreker men det e väl kanske inte riktigt samma sak

edit: blandade ihop paok o panathinaikos
AIK Saywee
2008-09-24 00:03
I Holland, Danmark och England kanske det finns lag som skulle kunna lägga till lite svensk "accent" ;-)

För några år sedan kunde ÖSK kallas för "Örebro Isländers"
AIK Saywee
2008-09-24 00:00
Ja, Mittåt, som jag tidigare skrev misstänkte jag att det även fanns ett bosniskt lag, då har jag lite minne i behåll.

Detta fenomen är faktiskt lite intressant, jag menar med "etniska lag", är det något som kommer mer och mer i Europa eller finns fenomenet hittills bara i Sverige?
Örebro Mittåt
2008-09-23 23:58
När det gäller Örebro Syrianska skulle de nuförtiden nästan lika gärna kunna kallas Örebro Brasilianska efter alla sina spelarimporter.
Örebro Mittåt
2008-09-23 23:54
Saywee// Det är ingen skillnad på assyrier och syrianer. Det är bara de själva som tror att det är det.
Örebro Mittåt
2008-09-23 23:54
Saywee// Vi har faktiskt här i distriktet en del etniska fotbollslag, som inte är assyrier eller syrianer.

I div 4 finns FK Bosna 92. I div 7 Södra är Pars FC Örebro (iranier) med och slåss om en plats i sexan. Där fanns även Latinos FC (Jaime Mercados lag), men de har dragit sig ur seriespelet. Slutligen har vi örebrodistriktets målfarligaste lag. Det hittar vi i div 7 Norra. Vivalla Stars IF har gjort 105 mål på 20 matcher och har målskillnaden 80. Det är ett lag som består av somalier.
AIK Saywee
2008-09-23 23:45
Rojas, tackar för din förklaring, den skingrar en hel del glömd historik för mig. Men vad är det för skillnad på assyrier och syrianer?

Det var jag som började med denna fundering, jag har bara undrat varför det är så viktigt att förstärka "tillhörigheten" i det svenska klubbnamnet?
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 23:38
Ämne: Lite tankar om Månda....
Vi får fan inte underskatta Peking,då kan det sluta illa men 0-0 sist sen dess har vi Fantomen i mål och Olsen,Berra å Staaf.
Örebro Rojas
2008-09-23 23:36
// Jappel, Assyrier och syrianer har inget med syrier att göra, syrier är araber från landet syrien.Alltså en modernt skapad nation, assyrer o syrianer härstammar från en region som omfattar turkiet,irak,syrien,libanon etc.Och att de är duktiga på att organisera vet väl alla bara att kolla på de flesta nya restauranger o krogar i stan:P
Örebro Olsén19
2008-09-23 23:27
Lite tankar om Måndagens match...

Storpublik väntas! mycket kul och bra...

Återigen kan ÖSK "skicka ner" IFK till Superettan...

Norrköping kanske kommer med några busslaster (2)...

Fint väder ökar publiksiffran, på lördag SOL, sen vet man inte...

Magiskt tifo (får vi hoppas, jag är inte insatt, men hoppas på ett bra jobb)... Kameran upp!

3 poäng!! Fast så sa jag om Gefle också, så jag ropar inte hej en.. det får bli en svag liten 3:a så länge...

Gonatt, sov gott dröm Svart-Vitt
Örebro rirobban
2008-09-23 23:26
Ämne: Kan det bli 14 lag r....
"– Nej, vi har en princip i svensk fotboll att vi spelar om alla platser."

Är det något nytt Lagrell? För inte har vi spelat om platserna tidigare? Eller?

Hoppas fan att Lagrell får gå snart. Han kan ju inte sköta sitt jobb tillräckligt bra. Undrar dock om ÖSK hade blivit så här starka om vi inte åkt ur en säsong(?).

Nu slår vi peking och siktar in oss på 5:e platsen i årets allsvenskan. Det får duga i år så tar vi guldet nästa år:)

Heja ÖSK!!!
Örebro Gamla Trä
2008-09-23 23:08
Kan det bli 14 lag redan nästa säsong?

– Nej, vi har en princip i svensk fotboll att vi spelar om alla platser.

Lagrell i AB idag. Jag är inte ett dugg bitter.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 23:03
Saywee//

Just, det hade jag glömt, mot TV:n !
Örebro rirobban
2008-09-23 22:55
Ämne: Henke,Örebro//

Tr....
Det är såna här saker som motiverar att bygga en restaurang (som bara har öppet på matchdagar) och flera loger även på södra sidan i framtiden. Jag hoppas verkligen att de river hela södra och bygger en "norra" på södra:) Då skulle vi iaf få hyfsat likadana läktare på långsidor och på kortsidorna.

Tanken är att höja taket på södra och bygga in loger där och framförallt få bort pelarna. Men jag hoppas som sagt att de river läktaren och bygger rätt från början:) Annars kommer ju södra ändå vara gammal och eländig om några år.

För övrigt mycket roligt att sportbladet (trots östra läktaren) rankar Behrn arena som en av Sveriges 3 bästa arenor för tillfället:) Men för att ligga kvar i den toppen krävs en ny södra läktare tror jag...

Alla till Behrn på måndag!
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 22:54
Ämne: Ska tifopengarna spr....
Det kommer bli fiskdamm,det är det pengarna har lagts på:)
Örebro Chipset
2008-09-23 22:51
Ska tifopengarna sprättas i derbyt eller väntar man till efter hundraårsdagen (28 okt)?
AIK Saywee
2008-09-23 22:51
Undrar vad de serverar för måltid på 4:e våningen? På marknivå severas mål i både tid och otid ;-)

ÖSK-Karl, snart börjar det ...
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 22:50
Henke,Örebro//

Jag skulle gärna göra det själv, men de är inte ÖSK:are (ännu) !

Det är 3 Göteborgare, 2 håller på ÖIS och en på skattefuskarna, vill gärna visa dem hur fin fotboll ska spelas ;))
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 22:46
Ämne: Henke,Örebro//

Tr....
Ta med dina kunder och kom till Mitt Andra Hem,där kommer ni att känna som hemma:)
Annons: