/fotboll/osk/forum/6690.aspx/fotboll/osk/forum/6690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC TiheSuryoye
2008-09-27 22:01
exakt tycker inte att ni ska skria att hans nuvarande klubb är syrianska if utan syrianska fc
Örebro Mittåt
2008-09-27 21:50
Mete är meriterad och han är egentligen inte en div 2-spelare. Han är utlånad från Syrianska FC (Södertälje). Så här skrev Syrianska IF i samband med övergången.

Syrianska IF förstärker truppen ytterligare i den heta toppstriden i Division 2 Norra Svealand. Under en presskonferens på onsdagen presenterades landslagsmeriterade anfallaren Mattias Mete från norrettaklubben Syrianska FC som nyförvärv. Mete lånas från Södertäljeklubben säsongen ut och kommer bli ett nyttigt tillskott i en redan stark trupp.

21-årige Mattias Mete har trots sin ålder en lång meritlista med bl.a. ett tjugotal pojk- och juniorlandskamper med fem mål i den svenska landslagströjan. Redan som 16-åring debuterade han i Syrianska FC's seniorlag som då höll till i division två som på den tiden var landets tredje högsta serie. Det var dock två år senare, år 2005, som Mattias fick sitt stora genombrott då han spelade en viktig roll i det lag som tog sig till kvalet till Superettan under Özcan Melkemichels ledning. Förlust i kvalet betydde spel i nya division ett säsongen därpå. I division ett öste Mattias, tillsammans med anfallskollegan Michel Aldemir, in mål och Södertäljelaget toppade länge serien innan skador och annat störde lagets framgång och man slutade tillsist på en sjätteplats. Inför fjolårets säsong storsatsade Syrianska FC med att köpa in flertalet nya spelare för att nå upp till målet att ta sig till superettan. I den mycket hårda konkurrensen fick Mattias det allt svårare att ta en plats i startelvan och fick till större delen se sig som inhoppare. Det var som inhoppare som han med sina två mål i den andra halvleken i cupmötet med allsvenska Hammarby IF såg till att Syrianska FC hämtade upp 0-4-underläget till 4-4 inför en fanatisk hemmapublik. Just Hammarby hade redan sedan tidigare fått upp ögonen för den giftige anfallaren och bjöd över denne på provspel inför säsongen. Även klubbar som Djurgårdens IF, Degerfors IF och Nottingham Forest från den engelska andradivisionen testade Mattias men han valde att stanna i moderklubben i Södertälje.

33 mål hann det bli i norrettalagets tröja innan han nu väljer att testa sin lycka i Västerås och Syrianska IF. Tack vare ett gott samarbete klubbarna emellan kunde övergången ske snabbt och smidigt vilket var av samtliga parters intresse.
- Jag vill ha så mycket speltid som möjligt och det här ser jag som en bra chans för mig att få visa vad jag kan, kommenterar Mete.

Även huvudtränaren Jonny Rödlund tror mycket på klubbens senaste nyförvärv:
- Mattias är helt klart ett hett namn för startelvan. Vi värvar inga spelare under höstsäsongen som ska komma hit och sitta på bänken. Vi har en stark trupp men Mattias är en klasspelare.

Debuten sker förmodligen inte förrän nästa söndag i bortamötet med Vallentuna BK då Mete till helgens match inte ännu är spelklar. Lånet från Syrianska FC gäller säsongen ut och på den tiden hoppas Mattias kunna göra det han är inlånad för: mål.
- Jag är här för att göra mål och det ska jag göra också!

Syrianska IF vill passa på att skänka ett stort tack till Syrianska FC som via gott samarbete sett till att lånet skett så snabbt och smidigt som möjligt!
Örebro Midsomer
2008-09-27 21:48
rirobban//

Jag tror inte en värvning av Mete skall ha något med huruvida vi löser Olsen eller inte. Det är nog mest en breddvärvning för offensivt saknar vi bredd nu.

Olsen, Porokara, Staaf, Bassombeng, Rodevåg. Behövs lite mer framåt tycker jag och om jag läst mej till rätt så kan Mattias även lira som ytter i tremannaanfall. Vad har man att förlora att titta närmare på en spelare man uppenbarligen följt en lång tid?

Örebro rirobban
2008-09-27 21:40
Ämne: Mattias Mete till Ör....
"Efter sju spelade matcher har forwarden gjort åtta mål och tio assist."

Låter riktigt intressant det här. Visserligen så är det i lägre serier som han gjort alla dessa poäng, men det låter extremt bra att han är både målskytt och en framspelare.

Betyder detta att ÖSK kanske inte räknar med att klara av att köpa loss Olsen!? Eller så hade de kontakten med Mete innan Olsen var aktuell för ÖSK.

Men nu har man ju Staaf, Rodevåg och Olsen som anfallare. Känns som det är ganska fullt där uppe. Vore ifall Mete kan spela på kanten och vara ersättare för Porokara och Bassombeng...
Örebro Niko-ÖSK
2008-09-27 21:39
Daniel Yalin//
Var ska han spela i ÖSK Ungdom eller Örebro Syrianska IF..?
Daniel Yalin
2008-09-27 21:12
Mattias Mete till Örebro SK?
Örebro Rojas
2008-09-27 19:39
Avdelning verklighetsflykt:

Jag lyckades vinna allsvenskan hela 3 år irad, samt nå kvartsfinal i CL det tredje året. Fixade även trippeln 2 år då jag vann RL och SC. Tongivande spelare var från det ursprungliga laget Rodevåg och Ismail.:)

Edit: Såg inte riorobbans länktips:)
Örebro rirobban
2008-09-27 19:37
Ämne: Avdelning verklighet....
Inte funderat på att göra en "saverapport" (se länktips) istället för att skriva om FM här?;)

Medan jag ändå länkar till den sidan så kan jag också säga att jag just nu skriver om BK Forward där. Kan också avslöja att jag är rätt nära att ta dem till Allsvenskan:)
Örebro Sekt. E
2008-09-27 19:34
Saywee // Visst blir det! Fö kul att draget kring Sportklubben ökar som det känns. Sedan efter sommaren har jag och sittplatsvännerna provat ett nytt upplägg inför match. Det innebär mat och öl på Kungen innan vi går ner till vallen. Dels är det trevligt då stället är proppat med ösk´are. Dels har det ju gått riktigt bra med det upplägget. Nu vågar vi inte ändra.
AIK Saywee
2008-09-27 19:25
Ämne: 7261 på söderstadion....
Bedrövlig publiksiffra, vilken stad handlar det om? Skara, Skövde eller Vara?

På måndag kväll blir det över 10.000 på BA!
Örebro Mittåt
2008-09-27 19:22
Jag tror inte de hade haft så stora chanser i kvalet även om de gått vidare idag. Kvalspelet är tufft. Först ett dubbelmöte mot ett annat rätt bra lag. Det blev Hudinge i år också. Därefter skall man slå det tredj sämsta div 2-laget. Historiskt (de senaste åren då jag följt detta) har lagen från västra Svealand inte klarat av det.

ÖSK Ungdom har nästan per definition ett ihåligt lag. Man blandar unga oerfarna spelare (17-18 åringar) med några riktigt lovande spelare samt ett antal spelare som är på väg att bli "överåriga" utan att ha fått chansen att ta steget upp till A-truppen.

ÖSK Ungdoms eventuella chanser försvann nog när Gurras korsband gick av. Hans tyngd på det inre mittfältet hade behövts under de avslutande matcherna.

Positivt under slutfasen av seriespelet har varit att se Boris Lumbana etablera sig som en duktig högerback. Han var riktigt bra idag med mot seriens bästa anfall. Han fick hoppa in som back på grund av tvingande omständigheter i matchen mot IFK Örebro och han har behållt den platsen sedan dess. Han är snabb, bollsäker och har en kropp som kan hålla emot trots att han bara är 17. Som anfallare var han ingen hit, men som högerback har det sett hur säkert som helst ut.
Örebro zxcv
2008-09-27 19:19
Avdelning verklighetflykt:

Jag har precis avslutat min första säsong med ÖSK i FM2008.
Började riktigt bra och ledde allsvenskan ett antal omgångar. Sen föll det och jag hamnade på en 12:e plats. Riktigt dålig säsong.

Bassombeng o Berra sög oerhört. De ska säljas oavsett pris.
Kim Olsen spelade däremot bra men hade jävligt svårt framför mål. 3 ynka mål på 26 startade matcher! Uselt, men han får stanna.

10 miljoner plus i kassan dock, Har knutit till mig 34årige brassen Vampeta med 42 landskamper i bagaget på fri transfer.
Ett par andra har värvats in. ex svensken Edier Frejd.

Funderar på denna uppställning nästa år:
-------------Alvbåge-------------
*Ny*-----Wikström--Frejd---Holgersson
--------Nordback--Kihlberg-----------
--------------Vampeta----------------
Anttonen--------------------Porokara
--------------Rodevåg----------------

Nu satsar jag på topp 6.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-27 18:21
Rackarns vad synd att ÖSK U inte lyckades gå upp.
Örebro Sekt. E
2008-09-27 17:12
7261 på söderstadion är en riktigt risig siffra. På måndag däremot, blir det en riktigt bra publiksiffra.
Örebro Mittåt
2008-09-27 17:02
ÖSK Ungdom förlorade med 3-1 mot Köping FF idag. Den första halvleken gick klart och utan diskussion till hemmalaget. ÖSK fanns knappt på plan. Hemmaedningen inskränkte sig dock till 1-0 efter mål av Johannes Skoglund i den 22:a minuten.

I andra kom ÖSK ut med ambitionen att göra en bättre halvlek, men fick redan i den första minuten av andra halvlek se Köping öka till 2-0 genom Magnus Saaw.

ÖSK tog dock hand om spelet och var det klart dominerande laget i andra halvlek utan att lyckas få tillräckligt betalt. 2-1 gjorde Adam Botvidsson i den 49:e minuten efter väggspel med Fedja Jelecak. Adam rann igenom och rullade in bollen bakom duktiga Frank Petersson i Köpings mål.

ÖSK pressade sedan på ordentligt styrkta av rapporten att IFK Örebro ledde med 1-0 mot Arboga i halvtid. Mitt i pressen gjorde - som det ofta brukar gå - motståndarna mål. Simon Degerfelt kanonsköt i ribbans underkant.

ÖSK fick en gratisbiljett in i matchen i den 84:e minuten tack vare en straff. Erik Nilsson försökte finta ner Frank Petersson, men blev själv bortfintat. Erik hade nog tänkt sig att lura ner Frank och skjuta mitt i målet (om jag såg det rätt). Frank hann dock med att parera målet med en enhandsräddning. Därefter var det kört.

Bra i ÖSK var Boris Lumbana som högerback, Erik Nilsson på mittfältet och Fedja Jelecak i den andra halvleken.

Om Arboga förlorade betyder detta att kvalplatsen gått till Karlstad BK.
Örebro Loslobos
2008-09-27 16:53
Hur gick det för ÖSK U idag???
Örebro Waldorf
2008-09-27 16:11
Hunter// tackar :)
Örebro Sekt. E
2008-09-27 15:05
Snart äre match igen!
Örebro hunter
2008-09-27 13:26
Waldorf// länken ovan kan du se vart ösk ligger efter em.
Örebro Grixx
2008-09-27 13:13
Waldorf// Leta, det har gjorts ett antal.
Örebro malge
2008-09-27 13:11
har för mig jag såg nån sån tabell, tror ösk låg 3 bakom kalmar och elfsborg men kan ha fel, vet att vi va topp 5 iallafall
Örebro Waldorf
2008-09-27 12:57
En liten fråga, ingen som roat sig med att göra en tabell efter EM uppehållet??
Skulle vara kul och se hur sportklubben har stått sig.

Själv orkar jag inte :/
Örebro ÖSK öster
2008-09-27 12:39
Men hur många träningar har inte Bassombeng spenderat löpandes med Urban och ändå spelat på matchdag?
Örebro ernot
2008-09-27 12:38
härliga ord från Bank värmer lite extra i öskhjärtat :)
Uljanov
2008-09-27 12:34
ernot//

Kolla länken
Örebro Walter Gigena
2008-09-27 12:21
Jäklar vad taggad jag är inför måndag! Har lyckats tjata med ett antal soffliggare som vanligtvis inte går på matcherna med argumentet "årets viktigaste match".

Jag ser gärna att man chansar med Bassombeng för att sedan byta in Rodevåg (om basse går sönder/inte orkar). Rodevåg har visserligen gjort mål och spelat upp sig men jag tycker han sett loj ut jämfört med Porokara och Per J. t.ex.

Är ingen idé att spara någon spelare. På måndag är det säsongens viktigaste match, vinner vi är vi i princip klara.

Forza Svart-Vitt!
Örebro ernot
2008-09-27 12:12
Ämne: 4 ÖSK-spelare med i ....
rubor// har du länk eller kan du saxxa vilka det var och vilka motiveringar ?
Örebro nibor
2008-09-27 11:54
4 ÖSK-spelare med i Simon Banks "veckans lag" får väl ses som godkänt!
Örebro Gäddhäng
2008-09-27 11:37
Äntligen ska jag med till MAH,äntligen ordnat barnvakt.
Örebro Mittåt
2008-09-27 11:36
För er som funderar på Bassombengs status så tror jag att Ehsans träningsbilder på officiella kan ge en fingervisning. Där kan man se Eric löpande tillsammans med Urban Juneholm. Helt klart ett tecken på att han fortfarande har en bit kvar till matchduglighet.
Annons: