/fotboll/osk/forum/6685.aspx/fotboll/osk/forum/6685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2008-09-29 22:11

Mange// Angående Bertin vs Nordback så vill jag hänvisa till en tredjepart. Se länken nedan ;)

http://www.na.se/sporten/fotboll/inspark/betyg/
Örebro Chipset
2008-09-29 22:10
Kubanernas Tifo var en 10:a. Nu väntar man bara på ett videoklipp från andra sidan läktaren.
Örebro DaSa
2008-09-29 22:09
Tycker Sixten gjorde fel som inte spelade Basse från start, fan det händer ju alltid ngt när han får bollen. Tyvärr så håller inte Rodevåg som ytter, får nästan spela typ 4-4-2 om vi skall ha med honom i startelvan.

Sen får Berra ta på sig båda målen, först kladda bort bollen vid första målet och vid sista borde han väl ha stannat i mitten och markerat. De hade ju två gubbar nästan rena.

Men som ngn skrev, vi får se det som ett styrketecken att vi tar poäng utan att imponera.
Örebro BabyKladde
2008-09-29 22:06
Ämne: BabyKladde//

Tifo....
dom skulle hålla ett ark rakt fram.. som skulle bilda ett mönster med "1908".. men sket sig totalt, viktigast var att OH:na och kaoset blev bra.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 22:03
BabyKladde//

Tifona på Västra var vackra och bra, men ingen verkade på sittplats veta vad man skulle göra med sina ark, vet du?
Örebro E.Shams
2008-09-29 22:02

Mange// Bertin var inblandad i båda målen. Således sämst i ÖSK. Sådana misstag är mycket kostsamma. Den hårdast kämpande ÖSK spelaren var Nordback. Hans arbete är värdefullt för ÖSK. Hans offensiv är dock rätt svag. Bertin har gjort det bra på sistone men idag gjorde han kostsamma misstag.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 21:59
anderzon_//

Tyckte inte själv att hörnan var felaktig. Däremot tyckte jag att ÖSK:s andra mål var offside på Roni?
Örebro BabyKladde
2008-09-29 21:58
konstigt att ni inte kommenteraar 100-årstifo, ni som hade såna j#vla förväntningar ;)
Örebro Chipset
2008-09-29 21:55
En postitiv sak, förutom att sviten består, är att kontraktet i praktiken är klart. Att Ljungskile ska ta in åtta, Malmö två och Gefle tio på sex omgångar är orealistiskt. Särskilt eftersom några av dom möter varandra. Skulle förövrigt inte förvåna mig om Peking slår Sundsvall och Ljungskile och kniper kvalplatsen även om också det är på gränsen till orealistiskt.

Uljanov// Jo jag har sett dom matcherna. Han har testat två gånger. Att han gjorde det "jäkligt bra" är en stark överdrift men han har heller inte varit direkt dålig. Synd att inte Oscar är hel.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-09-29 21:55
E.shams! Bertin 3..Nordback 7??????????????? Är du helt galen???? haha
Örebro E.Shams
2008-09-29 21:52

På kort sikt: ÖSK kändes lite mätta och nonchalanta.

På lång sikt: ÖSK är obesegrade i 9 matcher i rad.

Impuls betygssättning:
Betyg 1-10:
Alvbåge: 6
Anttonen: 5
Bertin: 3
Wikström: 6
Wowoah: 6
Nordback: 7
Kihlberg: 7
Nordin: 7
Rodevåg: 4
Olsen: 7
Porokara: 7
Uljanov
2008-09-29 21:46
Chipset//

Har hört att Henriksson spelat mittback i u21 och gjort det jäkligt bra. Tror mer att han går in brevid Berra. Blir för många ändringar om Nobbe ska gå ner.
Örebro Walter Gigena
2008-09-29 21:42
Två förlorade poäng. Igen. Det känns nästan som en förlust. Första halvlek var en katastrof, i andra var det bättre. Vi borde kunna förvalta hörnor och frisparkar bättre när vi har 4meter mittback i laget.

Grattis till Norrköping som spelade bättre än vad många lag gjort på Behrn arena. Minst lika bra som Halmstad,Kalmar,Gefle.(Det betyder dock inte bra)

+ Olsen, Porokara, Nordin, publiksiffran
- Rodevåg, Norrköpings maskande, Domarens visselpipa
Örebro anderzon_
2008-09-29 21:41
Måste ju ändå ge Jonas Eriksson att han gav oss en felaktig hörna, som retade upp deras nr 5 som därmed fick sin andra ostskiva och sedemera blodpudding i pannan. Fantastiskt...

edit: stavning
Örebro MangeSvartAndVit
2008-09-29 21:39
Nordback...Hallå! Ljusår från kihlbergs kapacitet...Håller inte om vi ska sikta mot toppen
Örebro Edoos
2008-09-29 21:38
Ämne: Jag vet inte hur man....
ja så himla tråkig att en massa nykomlingar stör folk som sponsrar ösk genom sina företag med 6 siffrig belopp....sponsra vakterna så att inga förutom siffriga sponsorer kommer in på BA, vet jag...
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 21:38
Chipset//

Tror mer på att det blir Per Johansson som ersätter Wikström.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 21:36
Nu till Domaren Jonas "pajas" Eriksson. Idag hittade han bara tre minuters tillägg. Detta trots att det var byten, maskande målvakt, utvisning, skador och en trasig flagga som bara den tog två minuter att fixa.

I trelleborg lät han TFF hålla på tills de kvitterade, tog över 5 minuter. Jag fattar inte att den mannen får hållas.
Örebro Chipset
2008-09-29 21:35
Wikström avstängd nästa? Nobbe-Berra som mittbackar. Usch!
Örebro Chipset
2008-09-29 21:35
Typiskt vägskälsmatch där ÖSK inte förmår att vinna. Har man varit med om det förut? JA. Om vi nu börjar betrakta och internalisera att Malmö borta är en oerhört svår match så ska vi se att det blir åtminstone en pinne. Sviten består, det är kul. Resten är bara att glömma.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 21:31
Pencing//

Håller helt med dig om hörnorna, vi har flera duktiga huvudspelare, varför då hålla på med korthörnor?
Örebro Pencing
2008-09-29 21:22
Finns några kommentarer från presskonferensen någonstans?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 21:19
Jag vet inte hur man skall analysera matchen, känner mig lite halvmatt, konstigt att inte Norrköping gick för 3 poäng också.

Positivt är att vi fortfarande är ostoppbara, 9 raka. Norrköpings andra mål såg jag inte, för en massa nykomlingar på sponsorplatserna begriper inte att de skall sitta ner när 2:a halvlek börjar, istället för att ragla ut från puben.
Örebro Pencing
2008-09-29 21:18
Jag är också besviken. Det är matcher som dessa vi måste vinna om vi ska bli ett topplag inför framtiden. Det är först när vi kan börja vinna två matcher i rad som vi kan börja klättra. Trots vår förlustfria svit, så ligger vi ändå typ på samma placering som förut. Det är surt. Vi SKA vinna mot Gefle hemma och mot Norrköping hemma.
Örebro Rasberg
2008-09-29 21:10
Jag är besviken. Så enkelt är det. Tycker vi ska vinna denna match även om det är derby och sådana ofta blir tighta. För många som underpresterar.

En eloge till Peking dock som hade ett bra mycket bättre försvarsspel idag än vad man sett tidigare.

Tack Olsen och framförallt tack Nordin för två oerhört fina mål. Nordins är fotbollskonst av den högre skolan. Mer sånt på BA från rätt lag tack så mycket.

Nu ska jag tjura lite, lugna ner mig, äta och sedan sova för att ta mig an ännu en ny dag i det underbara livet som ÖSKsupporter.
Örebro Tom Hell
2008-09-29 21:03
Örebro go_osk
2008-09-29 21:02
Med tanke på det spelövertaget som ÖSK hade så skulle vi ha vunnit med minst 2 bollar. Det som vi faller på är att peking petar in två mål i psykologiskt bra lägen. Sen bör det väl även tilläggas att försvaret stod och sov vid båda målen.

Aja, en poäng är en poäng. Bara att bryta ihop och komma igen.
Örebro Gummianka
2008-09-29 20:58
Äh.. lite besviken. Bra att hämta upp underläge och förlustfri svit fortsätter men ändå...
Örebro jappel
Så talar en sann optimist.
Jag hatar att ge bort poäng, speciellt till norrköping, men är det till deras eventuella överlevnad så är det bra.
Örebro Tom Hell
Intressant att Radiokommentatorerna resonerar ungefär likadant om Ösk:s form som jag gjorde inför matchen. Men å andra sidan ett styrkebesked att ta poäng även när spelet inte är på topp. Örebro känns trots allt som ett stabilt mittenlag. Norrköping betydligt mer tveksamma.
Annons: