/fotboll/osk/forum/6679.aspx/fotboll/osk/forum/6679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-10-01 20:52
Såg den där artikeln om intresset för Nordin. Jag hoppas onekligen att han blivit felciterad och att skribenten vinklat skiten, för om han säger så där efter den kalabalik som uppstod senast... Ja, då vet jag inte vilken kroppsdel han tänker med.
Örebro ösknisse
2008-10-01 20:48
Frågan är bara vad det blir av Näfver när han kommer tillbaka, för jag tror inte Djurgården vill ha han, och jag vill inte heller ha han. En försäljning skulle inte sitta fel.

Håller med om att det borde finnas lite mer bilder på nya Östra. På filmen på matchen hann man inte uppfatta mer än att det var sittplatser över ståplatser.
Örebro Wuzac
2008-10-01 20:43
Angående diskussionen om Nordin skulle gå till AIK efter säsongen.

Tycker jag låter oerhört märkligt. AIK sonderade ju terrängen i somras vilket Nordin & Agent var väldigt snabba med att skrika ut i pressen. Det slutade med att Nordin förlängde. Att han då skulle bräka ut igen i pressen i november och en gång till hojta om AIK tycker jag låter långsökt.

Iof skulle en försäljning av Nordin, även till en Allsvensk klubb säker kunna finansiera både Kim Olsen och den duktige Amerikanske mittfältaren (som jag glömt namnet på). Men å andra sidan skulle lite is i magen och nobba allsvenska konkurrenter ge en fetare prislapp. Om inte efter denna säsong så säker efter nästa när han vuxit ytterliggare.

Det är ju faktiskt ÖSK som har rättigheter sen kan Nordin och hans agent vara hur smart han vill. ÖSK bestämmer.
Sedan får vi se om vi har råd att lösa Per Johansson. Jag är inte så himla säker på att Djurgår'n vill ha Nävfer. Möjligen till en sänkt lön. Han har ju inte fått mycket speltid alls där. Beror kanske på vem som tränar dem också nästa år.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-01 20:30
Kan inte Örebroporten lägga upp filmen om nya läktaren man fick se på storbildsskärmen?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-10-01 19:58
Tycker det är en stor skandal att det inte finns några bilder på hur nya läktaren ska se ut... Min nyfikenhet gör mig förbannad på alla ansvarige för det:)
Örebro jappel
2008-10-01 19:13
Ämne: Man undrar hur långt....
detta beror ju helt och hållet på att Svff äger och vill hyra ut och få in pengar för råsunda.
Därav går dom för egen vinnings skull med på att mildra straffet. SNACKA OM JÄV! Men det är ingen nyhet att uttrycket lika inför lagen är något helt främmande för SvFF.
AIK Saywee
2008-10-01 19:07
Ämne: Vad säger ni om att ....
Den kan lika gärna heta "Ulla Gamlevi" ...
AIK Saywee
2008-10-01 19:04
Conjuration//
Så här skrev ialla fall jag ...

"De svenska "storklubbarna" tror jag inte är något för Nordin om han är smart, ..."

och du skrev ...

"Jag håller inte med argumentet "Nordin är för smart för att gå till en annan allsvensk klubb"."

Jag förmodar att du bemöter ett annat inlägg än mitt, eller? Lägg märke till det lilla men vanliga ordet "om" i mitt inlägg.

Hoppas dock att han inte förhastar sig och att den penningk**a agenten är för ivrig!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-01 18:13
-=joth=- (Old Boys)//
Men fick Hammarby några böter? Det hjälper ju inte att stänga av enstaka supportrar! Hammarby har gjort det förut! På något sätt måste man agera hårt någongång! Det är ju inte första gången Hammarby är inblandade!
Örebro Walter Gigena
2008-10-01 18:03
// Ösk krille

Det är skillnad på klubb och klubb. Hade det skett på Behrn så hade SvFF's disciplinnämnd agerat genom att flytta ner oss.. (Lagrell är inblandad)
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-01 18:03
ÖSK KRILLE//Själv tycker jag att de gör helt rätt. Man ska nog inte dömma alla supportrar för något som några enstaka idioter gör. Tänk dig själv att bli avstängd från Västra ifall någon skulle göra samma sak där.
Sen blir det ju även ett säkerhetsproblem om Hammarby supportrarna ska köpa biljetter på alla andra sektioner. Blir ju nästan som när AIK "bojkottade" matchen på Behrn Arena... de stod på Västra istället.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-01 17:45
Man undrar hur långt det ska gå innan SFF ska agera! Att ha dålig ekonomi är värre än ett mordförsök! JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!
Örebro Pencing
2008-10-01 17:29
Vad säger ni om att göteborgs nya arena kommer heta Gamla Ullevi? Jag tycker det är otroligt trist.
Örebro Volyes
2008-10-01 17:23
Hmm...statistiksidan har missat att ta med Örebro SK:s åskådare på hemmaplan.
Örebro 0REBR0
2008-10-01 17:11
Jag åkte förbi behrnabeu idag, men vad jag kunde se så hade inget gjorts åt östra än! någon som vet när dom drar igång?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 16:31
Ämne: Midsomer//
Tack för....
Erki// Får också instämma i berömmet! Ett gediget arbete!
Förstår att det måste vara svårt att göra urvalet av spelare. Hur man än gör så kommer det alltid att finnas synpunkter. Roligt t ex att Yngve Hindrikes kom med. Trodde att jag tillhörde "ett utdöende släkte" som kommer ihåg honom. Själv hade jag dock bytt ut Olle Sääw (som hade sin storhet i bandy, men var en medelmåtta i fotboll) mot "ojojoj Hasse Borg". Det var en fröjd när han höll lekstuga med motståndarna!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-10-01 16:15
Måste rikta ett sent tack till tifogänget som gjorde allt arbete. De två OH som användes var grymma. Tycker att det togs ett viktigt kliv med detta läktararrangemang.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 14:45
Ämne: BBB//Inte några nya ....
Tack joth! Det kanske inte är så mycket ändringar sedan dess då? Men jag läste i NA i fredags att Östra skulle bestå av enbart sittplatser och bli lite större än Västra. 2.000 sittande skulle den svälja. Någon som vet förresten då hur det då blir med ståplatser för bortasupporters? Blir det t ex sektion P? Många frågor som kräver svar för en nörd :-) !
Örebro makkk
2008-10-01 14:26
Hoppas vi kan behålla stora dela av detta lag till nästa säsong. Olsen, Kilen, Per, Bertin, Antonen, Bassombeng, Rininho, Nordin osv. Tror det kan bli riktigt bra!
2008-10-01 13:59
BBB//Inte några nya vad jag vet. Men i länktipset har du en artikel med bilder som jag skrev för ett tag sedan. Mycket kan ju iofs ha hänt sedan dess.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 13:50
Ämne: Måste säga att det ä....
joth// Fritjof for president! (I'm just kidding
:-D )!
Upprepar min fråga från tidigare: Finns några bilder på nätet på nya Östra?
Örebro Mattias69
2008-10-01 13:06
Ämne: De svenska "sto....
Så här står det ju en bit ner i artikeln:

"Sportbladet har inte lyckats nå AIK:s sportchef Ola Andersson för en kommentar men Elfsborgs värvningsansvarige Stefan Andreasson hävdar i varje fall bestämt att Nordin Gerzic inte är aktuell för Boråsklubben.

- Vi har över huvud taget inte diskuterat det namnet, säger han kort.

ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren:

- Ingen formell kontakt är tagen angående Nordin. Men jag är inte förvånad att intresset är stort för honom med tanke på hur han har spelat i år."

Om någon dansk eller annan utländsk klubb kan tänka sig att betala väldigt bra så kan det väl vara okej. Men om det är AIK, Elfsborg eller någon annan konkurrent så hoppas jag att svaret är nej ovavsett summan de erbjuder.
Örebro Conjuration
2008-10-01 12:34
Jag håller inte med argumentet "Nordin är för smart för att gå till en annan allsvensk klubb". Nordins agent kan vilseleda Nordin å nolltid. Chansen är större att han hamnar i en annan klubb i allsvenskan än utanför Norden.
Örebro Midsomer
2008-10-01 12:03
Erki//

Tack, nu förväntar man sej ju liknande tifon i varje match framöver. :P

Inför Malmömatchen på måndag. Skulle inte förvåna mej ett dugg om man väljer en diamant på mitten (med Per, Nobbe, Kihlen och Nordin) ifall man bedömer att Bassom inte kan starta. Funka ju bra mot Kalmar. Nåväl, huvudsaken att Roninho får lira. :)

En sak till, vet någon om det kommer bli en testmatch där spelare får visa upp sig för klubben?
2008-10-01 11:55
Det var alltså inte meningen att kritisera tifot! Det var kanon, bra jobbat alla inblandade och alla som bidrog med pengarna!
2008-10-01 11:51
Måste säga att det är lite synd att Fritjof Olsson inte var med på tifot. För övrigt har inte NA heller med honom där man kan rösta på århundradets elva.

Fritjof gjorde 168 mål på 190 matcher för Sportklubben. Totalt 13 hattrick. Med sina 168 mål är han den bäste målskytten genom tiderna i svartvitt! Okej... han spelade aldrig i Allsvenskan men ändå.

Kan även tillägga att Fritjof blev landslagsman samtidigt som han spelade för ÖSK i Centrala Norra Divsion 3! I landslags debuten gjorde han två mål!

EDIT: 13 hattrick är även det klubbrekord.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-01 11:50
Om Nordin håller sig lite kall och väntar så kan han nog komma till större klubbar utanför norden. Tex Holland
Örebro Erki
2008-10-01 11:33
Midsomer//
Tack för berömmet :)

Från vänster: Yngve Hindrikes, Mikael Steen, Thomas Nordahl, Gösta Lindh, Thomas Andersson, Miroslaw Kubisztal, Olle Sääw, Orvar Bergmark, Sven Gunnar Larsson och Arnor Gudjohnsen
Örebro Mittåt
2008-10-01 11:30
Ja, de två tifona på Västra Läktaren var matchens behållning - prestationsmässigt sett. Mycket proffsigt.
Örebro Midsomer
2008-10-01 11:24
Glömde hylla Kubanerna efter matchen i måndags. Vilket underbart jobb av tifogruppen. Man känner sig så stolt. Är det någon som vet vilka legendarer som var avbildade?

Kände igen Orvar, Thomas, Kuba, Arnor, Micke och Nordahl. Vilka i övrigt?

Erki//
Underbar film!
Annons: