/fotboll/osk/forum/6678.aspx/fotboll/osk/forum/6678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arbetslös
2008-09-30 00:15
Det fina tifot!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 00:14
Miroslav kuba//

Då var det ovanligt obegåvat av fansen från Syrianska. 1-1 hade ju varit betydligt bättre än 0-3.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 00:12
rirobban//

Visst skall vi drömma om guld. Men då krävs det att Olsen stannar och att vi kan få fram mer pengar för att spetsa truppen.

Näfver lär väl inte ge många kronor tyvärr.
Örebro Miroslav kuba
2008-09-30 00:10
Ämne: GT//

Ja, Västerås....
Syrianska leder serien ganska klart har jag för mig.VSK ligger tvåa el trea,
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 00:09
Wivallius//

"På torsdag föreslår jag att vi håller tummarna för Kalmar mot Feyenoord och för Norrköping mot Djurgården"

Instämmer
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 00:07
GT//

Ja, Västerås är väl de enda som även har bandyhulliganer, men här verkar det som om Syrianska är de värsta bovarna. Har ingen aning om hur de här lagen ligger i serien, men nu får väl Västerås segern med 3-0 per automatik?
Wivallius
2008-09-30 00:07
//Miroslav Kuba
1-1 hemma mot Bajen
Wivallius
2008-09-30 00:06
På torsdag föreslår jag att vi håller tummarna för Kalmar mot Feyenoord och för Norrköping mot Djurgården. Natti!
Örebro Miroslav kuba
2008-09-30 00:04
Ämne: Tre vunna och sex oa....
Håller med om att det är lite många oavgjorda men till saken hör att spelet har sett bra ut i många av dom där kryss matcherna o som jag ser det borde vi nog ha vunnit dom flesta av dom där sex kryssmatcherna.enda jag kan komma på som vi kankse borde ha torskat är nog 0-0 mot DIF borta då var det Alvbåge som rädda sviten.sen är det ju otur när vi släpper in 3-3 mot TFF.Vi var d klart bättre laget i 1-1 mot Gefle vi var bättre idag oxå. 2-2 matchen på fredrikskans är inte heller något att skämas för. Nu har jag glömt nått kryss oxå.
Wivallius
2008-09-30 00:03
Nu råder midnatt. Dags att tipptappa till sängs och låta det bli tyst i huset.
Örebro GT
2008-09-30 00:03
Ämne: Kaos utbröt på Söder....
Tragiskt att läsa.
Men med tanke på VSK´s sk supportrars uppträdande under träningsmatchen i våras här på Behrn Arena är man knappast förvånad.

- It takes two to tango...
Örebro rirobban
2008-09-30 00:02
Ämne: Tre vunna och sex oa....
Sen ska vi veta att innan de här 9 matcherna utan förlust så var det en 0-1 förlust borta mot Bajen. Men de två matcherna innan den vanns ju båda. För övrigt är de tre segrarna inte mot vilka som helst:) IFK Göteborg (4-2), Elfsborg (2-0) och Halmstad (2-1). Verkar som ÖSK får med sig bättre resultat mot bättre lag. Kalmar borta (2-2) imponerar på mig också.

Sen kan man ju kräva segrar mot Norrköping och Gefle hemma... men vi sparar dem till guldsäsongen 2010:)
Wivallius
2008-09-30 00:00
Hoppas HeIF spöar iffiff i morgon. Vore guld!
Wivallius
2008-09-29 23:56
Tre vunna och sex oavgjorda av de nio utan förlust är inte OK. Vi hade lika gärna kunnat ha fem segrar och fyra förluster och fått lika många poäng. Det är väl det senare som är Trelleborgs melodi?
Örebro Mittåt
2008-09-29 23:56
Kaos utbröt på Södertälje Fotbollsarena.
Toppmötet mellan Syrianska FC och VSK tvingades avbrytas i 94:e minuten sedan Syrianskasupportrar kastat in smällare mot VSK-klacken.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 23:52
DIEXEL//

Nu förstår jag, du var väl antagligen med i NCC-gänget som inte brydde sig om matchen, det förklarar ditt något omtöcknande seende. Var ni från Degerfors allihop, det verkade så på den vingliga gångstilen?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-29 23:44
DIEXEL//

"Att gå för ett X på hemmaplan mot ett pissigt Norrköping är fan inte ok."

Var du verkligen och såg matchen, om du var det måste du ha missat att det var Norrköpings målvakt som maskade, dessutom sattes Bassombeng in enbart för att avgöra.

Detta var ingen av ÖSK:s bästa matcher i år, men hade troligen räckt till 8-0 mot Degen, varifrån känner jag igen det resultatet, någon?
Örebro Grixx
2008-09-29 23:34
Nu måste väl 6ten slgit rekord med "...och det däran.." under presskonfrensen;-)
Örebro rirobban
2008-09-29 23:29
Roligare med 2-2 än 0-0:)
Örebro Miroslav kuba
2008-09-29 23:26
Hyfsat spel idag som borde räckt till 3p.Vi behöver Bassombeng från start han lär starta nästa match om han är frisk.Han var lysande idag när han kom in. men 2-2 mot peking får duga vi håller ju sviten nu 9 matcher utan förlust.På ett sett var d ju bra att Peking fick en poäng dom behövs i Allsvenskan nu har dom en liten chans att hänga kvar.
Wivallius
2008-09-29 23:11
Apropå Norra läktarens oförståelese för tifot. De är inte alls fega och inte vågar. Titta på filmen på NA får ni se att massor av folk försöker utan att fatta hur.

Jag försökte förklara för en massa gubbar runt mig hur man skall hålla arken men det är bara att konstatera att eftersom medelåldern på Norra är ca 65 så vet de inte vad ett tifo är. De trodde arken var en present från Länsförsäkringar tillsammans med pennan och det där formuläret som skulle fyllas i.

Tifot på västra var urläckert men för publiken på sittplats måste ni nog förklara bättre nästa gång. En liten lapp på arket nästa gång kanske.
Örebro Grixx
2008-09-29 23:09
Att det skull bli lite som det blev med Rode var man rädd för. Kanske hade man tänkt ett annat spel där Rode skulle få andra bollar serverade men så blev det ju inte.

Men ändå måste jag säga att han imponerade på sitt sätt att slå några riktigt snygga passningar.
Örebro Grixx
2008-09-29 23:06
DIEXEL// zzzzzzzzzzzzzzzz
Wivallius
2008-09-29 23:06
Vi tappar högerkanten med Rodevåg. Han sökte sig in i banan hela tiden i stället för att hålla sin "kanal".

Det är Nedim-varning på honom. Han har lätt att näta mot klent motstånd med räcker inte till mot bättre försvarare.

I min bok är han tredjereserv i anfallet. Förste reserv är Staaf, andre reserv är Jidsjö och först sedan kommer Rodevåg. De andra två är skadade nu så därför får han plats på bänken. Som ni alla säkert såg blev det helt anorlunda när Bassombeng kom in. Måtte han hålla säsongen ut.
Degerfors DIEXEL
2008-09-29 23:03
Ämne: DIEXEL//

Och det ....
Vad har det med saken att göra? Snackar väl om ÖSK här?

Undrar varför inte Boström tog in Henriksson för i slutminuterna när det ändå var typ bara långbollar? Att gå för ett X på hemmaplan mot ett pissigt Norrköping är fan inte ok.
Örebro Grixx
2008-09-29 23:01
Matta// Hans defensiv var otrolig bra. Ett antal snygga brytningar,glidtacklingar och bollstjälande i lägen som om han inte varit så hade det slutat illa. I och för sig kanske inte lika mycket i offensiven som vanligt....

Men det han gjorde var skitbra.

Kanske ska man se det i ljuset av att Samuel var med i offensiven på ett annat sätt och att Rode spelar som han gör.
Örebro rirobban
2008-09-29 23:00
Ämne: Jag väljer att fokus....
Måste hålla med Sixten i det här. Jag förstår inte varför alla kollar på lagen bakom. Finns väl ingenting som talar för att 3 av de 5 lagen vi har bakom oss skulle vinna resten och dessutom att ÖSK skulle förlora resten. Om vi ska vara rädda för nedflyttning så får ju Djurgården, Trelleborg, Halmstad och GAIS också vara det.

Ne jag tycker helt klart att vi ska kolla uppåt. Trots endast oavgjort mot tabelljumbon på hemmaplan så är det inte många poäng upp till en 6:e plats. För mig är det en bra placering i år. Då har vi 10 lag bakom oss.

Nu tar vi Malmö istället och ser till att behålla dem bakom oss. ÖSK verkar vara bättre på bortaplan i år:)

Publiksiffran var dådär idag. Hade räknat med 12 000 faktiskt. Får bli nästa år när vi slåss om guldet:) Angående spelet så tycker jag att många klagar. ÖSK skapar mycket i både den här matchen och mot Gefle. Försvaret var under kritik idag, men offensivt tycker jag att ÖSK gör riktigt bra (i alla fall i andra halvlek).

Nu går vi obesegrade resten av matcherna också...

Snyggt jobbat ni som arbetat med tifot... grymt:)
Örebro SyreAtom
2008-09-29 22:59
+Wovven
+Nordin
+Antonnen

Resten var väl sådär.

Kihlen gjorde väl den sämsta matchen så här långt i Ösktröjan, men sådana dagar har alla, han är grym ändå. Porokara ok men inte mer. Rodevåg både plus och minus...tycker han springer rätt, men bollbehandlingen är inte där som man sett honom tidigare om åren. Tror han känner press att prestera med tanke på att konkurrensen är stor, därav rätt risig med bollen. Men jag tror det kommer släppa om han får mer förtroende att spela.
Wivallius
2008-09-29 22:57
Nej, vad jag förstår har Wiken bara 2 varningar

Nej, domaren dömde rätt på hörnan på slutet. det var backen som petade ut den. Det syntes tydligt på reprisen på storbildsskärmen.

Nej, wowoah och Nordback var inte dåliga idag

Nej, Rodevåg och Bertin var inte bra idag
Örebro Kajanus
2008-09-29 22:55
Ämne: Ämne: Rodevåg....
Alltså?
Rodevåg gjorde flertalet underbara brytningar. Det räknas faktiskt, trots att han är en anfallare.
Och Wowoah bra?
Gick någon av hans långbollar mot Roni korrekt? Bara under första halvlek räknade jag till 10 felskott av 10 från Samuel. Det är inte så bra.
Annons: