/fotboll/osk/forum/6670.aspx/fotboll/osk/forum/6670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-10-02 18:12
Det verkar som om det skurit sig ordenligt mellan tränarna och Näfver. Så där skulle man väl inte utala sig om man har förhoppningar om att ta en plats i ÖSK igen efter hemkomsten. Rimligtvis borde han vid det här laget inse att chanserna att få förlängt med Djurgården inte är så värst stora.

Fast han kan ju vara felciterad eller i alla fall selektivt citerad.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-02 18:11
Jag håller helt med Ljungskile. Mindre klubbar straffas mycket hårdare än de större klubbarna!

Skulle gärna se en namninsamling för Lagrells avgång!!!

Något är ju fel när han har dikterat så länge som han har gjort! Han har ju valts om hela tiden!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-02 18:06
ÖSK har bjudit in vänsterbacken Haisem Ismail på provspel nästa vecka.
Örebro 0REBR0
2008-10-02 17:35
Näfver om flytten till Sthlm...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-02 17:11
Kan vi inte bjuda in Lagrell på ÖSK:s 100 års jubileum? Vore en fars som inte liknar nåt annat. Nu snackar vi underhållning!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-02 17:08
Angående Wilsons coachning från läktaren: Finns väl en hel del lag som har en assisterande som sitter på läktaren och tittar. Har för mig att Bajen utnyttjar detta och det var ju till och med "en ny sorts coachning" här i våras. Tony körde ju headset och hela faderullan.
Örebro Chipset
2008-10-02 17:07
Ok, nu hoppas jag på Ljungskile i allsvenskan nästa år. Enbart för att de skaver lite på fotbollsförbundets trovärdighet. Snart slänger de ut TFF också genom att ge böter för låg publiksiffra.
Örebro Rallyfinnen
2008-10-02 17:01
Hade vi fått skitpoängen som vi skulle ha haft, (TFF borta 2 stulna poäng, IFKN hemma, 2 poäng och Gefle hemma 2 poäng) då hade vi legat femma, fem poäng från Europaplats..... Typiskt att en drömsäsong kan grusas av bottenlag..
Örebro Aspen
2008-10-02 16:52
Ljungskile är heta i pressen, nu i DN
Örebro Midsomer
2008-10-02 16:03
Plingu//

Visserligen var det som en förlust att bara få oavgjort mot allsvenskans sämsta lag senast. Men sviten utan förluster är nu nio matcher lång. :)
Örebro Vegurra
2008-10-02 15:59
Tallinger s.k. bevis mot Ljungskiles tränare skulle aldrig hålla i en allmän domstol. Läs nedanstående citat från Aftonbladet.
"Behöver ni inga bevis?

– Videon räcker som teknisk bevisning. Vi är helt övertygade, säger Tallinger som menar att samtliga ledamöter i nämnden var eniga i beslutet."
Det är ett ynkligt lågkvalitetsbeslut helt i klass med licensnämndens agerande mot ÖSK.
Byt ut Tallinger och de andra pajasfigurerna som leker domstol.

Örebro Plingu
2008-10-02 15:49
JissoZakke

Jag tror inte ledningen är så sugna på att sälja Nordin till andra allsvenska konkurrenter. Men det är klart att allt har sitt pris. Vill t. ex malmö lägga ut ca 10 miljoner blir det nog svårt att tacka nej. Men man har nog inte för bråttom, ekonomin är i balans och Nordin sitter på ett 3,5 års kontrakt.

Per har varit duktig trots att han inte spelat in sig i startelvan. Han är första backup i backlinjen samt mittfältet. Han har fått mycket speltid som avbytare och jag tror verkligen att han tar en plats nästa säsong om han får vara kvar det vill säga. Idag vore det dumt att ändra i startelvan då nuvarande elvan inte förlorat på 8 matcher.
Djurgården JissoZakke
2008-10-02 15:48
ok, Näfver har knappt fått spela, han har endast fått hoppa in sista tio några matcher men utan att egentligen gjort något intryck. Haginge däremot har fått spela en hel del, ibland som MB men oftast som HB. Personligen tycker jag att han har gjort det helt ok. Det är inte det lättaste att gå in i ett lag som kollektivt spelat uselt innan. Tror han kommer bli bättre med tiden om han vågar fylla på mer offensivt när/om laget går bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-02 15:42
JissoZakke//

Tveksam till att Nordin vill gå till en annan AS-klubb. Jag är också övertygad om att inte Spelarinvest/ÖSK säljer honom inom landet.

Per har fått spela på olika platser och gjort det bra, hur går det för Haginge och Näfver?
Djurgården JissoZakke
2008-10-02 15:23
Har sett några av era senaste matcher och imponeras stort av Nordin. Hur tror ni han skulle se på en eventuell flytt inom allsvenskan? (Med detta menar jag inte enbart till DIF)

Hur går det för Per förresten?

Örebro Conjuration
2008-10-02 14:36
Det här är klubb rasism. Jag gråter inombords, 3 matchers avstängning och när andra klubbtränare gör det från större allsvenska klubbar så är det "whatever"

Jag föraktar Lagrells hönsgård
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-02 13:58
Efter att ha läst LSKs sida av saker och ting tycker jag det ser lite hårt ut. Skillnaden mellan fel placerade skyltar och pyroteknik på läktarna är ju dock att den ena kontrollerar klubben och den andra är snarare något de blir utsatt för. Jag tror inte man skall jämföra de två sakerna. Våld och smällare på arenorna borde straffas med fängelse för gärningsman och inte böter till klubbarna.
Örebro Sekt. E
2008-10-02 13:41
Klart att varken ex ifk ell mff hade råkat ut för samma behandling. Att förbundet har en hemlig agenda är ju ingen nyhet. Vore intressant om kvällstidningarna tog sig tid att grotta vidare i detta.
Örebro Joerny
2008-10-02 13:17
Dax för allsvenskan att bryta sig ur SFF:s styre!? Förbundet har en gång visat att dom inte behandlar alla lag lika. En sådan odemokratiskt organisation är väl inget man ska stödja? Tänk dessutom vad pengar vi skulle tjäna på att en bättre fördelning av tv-pengarna.

Frebran for president! ;)
Örebro Henke,Old boys
2008-10-02 12:45
"Lagrell går ej att nå för kommentar"

Förvånande??
Lagrell är Sveriges motsvarighet till Berlusconi i Italienska fotbollen.
PAJASFÖRBUND!
Örebro Ericson
2008-10-02 12:37
Mer LSK
Örebro Ericson
2008-10-02 12:32
Ljungskile säger/skriver vad dom tycker...
Örebro Mittåt
2008-10-02 12:17
Tufft att sparka Sankala, tycker jag. Han räddade trots allt Giffarna efter det att Wilson nästan lyckats göra om laget till det div 1-lag. Året därpå tog han dem till allsvenskan även om marginalen var hårfin. Tidigare var han väl tipselittränare har jag för mig.
Wivallius
2008-10-02 11:27
//ÖSKare i exil

Storförluster i slutet på säsonger brukar inte vara populärt. Har för mig att ÖSK orsakat två tränarbyten i Blåvitt efter att de släppt in fyra mål eller nåt mot oss. Reine Almqvist och Jingblad? ... om nu nån mer än jag kommer ihåg!
Örebro jappel
2008-10-02 11:20
Ämne: OJ!....
där ser man.
Kanske inte helt oväntat. Trodde dock att Rolands huvud skulle rulla innan Hansens.
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-02 10:58
OJ!
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-02 10:57
JAg har precis plöjt mig igenom 3 sidor av forumet med en kopp kaffe i ena handen. En bra frukostrast indeed.

Mycket spännande att höra ifrån sponsorträffen. Bra att man vill ta upp ÖSK U i tvåan med mentorer, frågan är dock vilka? Svårt att se en fotbollsspelare med några år kvar i sig som vill gå från AS till 3an. En sådan måste ha ett enormt ÖSK och fotbollshjärta samt inte vara allt för dyr. I mina ögon är det en spelare som vill arbeta vidare inom fotboll efter sin spelarkarriär. Mentor - ass. tränare eller talangutvecklare t.ex. Det skall bli spännande och se vilka 2-3 spelare det blir. Knappast något att spekulera i då det handlar om vad spelarna önskar för personligutveckling. Kul att man jobbar på en offensivmittfältare också, vi räknar ju alla med att förr eller senare se Nordin gå vidare.

Att det pratas om Nordin är bra. Han är värd att uppmärksammas och likaså klubben. Jag tycker styrelsens agerande det senaste året har förtjänat förtroendet om att de skall hantera detta bra. Således är all sådan uppmärksamhet något som stärker oss och skall ses positivt på.

Rickardsson
När RiRi kom till ÖSK var det för att få speltid. Det får han i Sirius och knappast i ÖSK. Vill han stanna i Örebro är det lagen i närheten Västerås en timma ifrån. Degerfors, Forward i ettan. Eller varför inte Assyriska som ser ut att vara på väg till AS och har svag bemanning på målvaktsfronten.

De kamerunska lejonen. Jag hoppas att vi hittar en lösning där man kan tolka mer och ofta med dom. Båda har mer potential i sig och att som förening kunna ta hand om spelare med så exotiskt ursprung är väldigt positivt.
Wivallius
2008-10-02 10:13
Fan, att inte denna sport får vara i fred från mygel och korruption (se länk): "Maffiamän skröt om att ha köpt Uefacupen"
Örebro jappel
2008-10-02 10:01
Ser ut som att målvaktsfrågan löser sig. Bra att ha Weggen med som backup. Jag ser dock gärna att vi får fram någon talang som andramålis bakom Alvbåge. Varför inte Rosendal.
Någon som har koll på hur han har skött sig i de matcher han haft senaste tiden?
Örebro Olsén19
2008-10-02 09:12
wivallius

Jaha, då var det ju inte jätteunderligt att jag inte hittade något...

Hlynur..
Handlar inte alla här inne med ÖSK-kasse? Det är ett krav för mig...

Vet ej om den har länkats, men det har den troligen, tifot på Youtube... FRUKTANSVÄRT bra gjord film!
Tack FHWF och Kubanerna
Annons: