/fotboll/osk/forum/6662.aspx/fotboll/osk/forum/6662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Midsomer
2008-10-06 01:52
Jag tror att svaret på frågan om det blir Rodevåg eller Bassombeng som startar är Per Johansson. :)
AIK Saywee
2008-10-06 01:21
Erki, ditt tips om bortapublik är säkert närmare sanningen än mitt skämt-tips. 20 pers blir dessutom dubbelt så många supportrar som "rockade fett" på Örjans Vall - och, se och häpna, laget kom och tackade oss för gedigen insats, STORT!

Det blev en, för många, oväntad seger mot HBK, men det är bara att fortsätta att trycka på, fotboll är ibland oväntat, det är liksom halva charmen med denna sport.

Egentligen undrar jag varför 11511 ställde frågan om vår bortasupport, vad hade han för avsikt med frågan, varför är vår "bortapublik" intressant för en djurgårdare i nuläget när de svartvita eleganterna marscherar vidare långt nere i Skåne en mörk oktoberkväll?!

Fast Kim känner sig kanske lite hemma?
Örebro Erki
2008-10-06 01:03
Ämne: Hur många blir ni i ....
Ett 20-tal kanske
Örebro rirobban
2008-10-06 00:58
Plingu//
Och sen är det väl som så att han passar bäst i 4-4-2-systemet. Helt klar Bassombeng alla dar i veckan. Då spelar det ingen roll vilken matchbild det kommer att vara. Jag gillar Rodevågs sätt. Han är sympatisk och gnäller inte för att han inte alltid får spela. Sådana spelare är också viktiga att ha.

Men som sagt, det är stor skillnad på Rodevåg och Bassombeng...

EDIT: Kan också vara nyttigt att ha en spelsugen och taggad Rodevåg att slänga in ifall det jagas mål.
Örebro Plingu
2008-10-06 00:50
Att ens vissa föredrar Rodevåg före Basse är ju snudd på tragedi. Basse är en komet, Rådevåg är en duktig superettan lirare som i allsvenskan är duktig på täcka yta, springa fort och stressa motståndare.

Han är grymt snabb och har en fin kanon men snabbheten kan han inte kontrollera på rätt sätt. Han vet inte när han ska gå i djup och sen så är han väldigt oteknisk och ofta lyckas han inte med första, andra, tredje touchen. Han skjuter hårt som sagt men har inte mycket till precision när han väl skjuter vilket är ytterst sällan.
Örebro rirobban
2008-10-06 00:48
Spelar ÖSK lika kompakt och säkert som mot Halmstad borta så tar vi även Malmö borta på samma sätt. Utnyttja fasta situationer och kontringsmöjligheter och så vill jag se en stabilare "Berra" än senast...

ÖSK mot 3 poäng!!!
AIK Saywee
2008-10-06 00:43
Thomas Hellsing, bra "inför"!
AIK Saywee
2008-10-06 00:42
Ämne: Hur många blir ni i ....
Kanske ett par tusen!

Nej, nej, ursäkta skämtet, men hur många hade ni igår i Sveriges huvudstad, femsiffrigt, eller?
Djurgården 11511
2008-10-06 00:28
Hur många blir ni i Malmö ca?
AIK Saywee
2008-10-06 00:00
Matchdag!!!!!
AIK Saywee
2008-10-05 23:43
Ämne: Gefle-Ljungskile 1-1....
Midsomer//
Ja, AS verkar het, på vissa arenor ;-)

Vilka fullständigt bedrövliga publiksiffror i dagens fyra matcher!

Jättekul att ÖSK (troligtvis!) höjer publiksnittet i år och nästa år fortsätter vi att höja publiksnittet och dessutom växer säkerligen klacken och BA blir ännu häftigare!
Örebro ernot
2008-10-05 23:12
är det inte så att ösk har förtur på Olsen i vilket fall? så om nån holländsk klubb tex vill ha honom kan vi agera "mellanhand". om jag fattat rätt.
Örebro jappel
2008-10-05 22:51
Ämne: Mattias69//

Mittå....
Känns skönt att veta, och det låter logiskt.
Bara att hoppas att sju mål (tack SvFF för den missen) inte räcker till för att storklubbarna i holland tyskland ska tokbjuda på Kim innan han signat för Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-05 22:47
Mattias69//

Mittåt beskrev det hela bra. Självfallet ser Kim till att lönen blir så hög så att extraskatten täcks in. Fördelen annars med danska spelare är att löneskillnaden netto inte är så stor mellan en svensk och en dansk spelare. Det beror på att inhemska danska spelare inte omfattas av den skattelättnad som utländska spelare får i Danmark under tre år.

Om mot förmodan Kim skulle välja en annan klubb än ÖSK, då lär det inte bli en svensk eller dansk klubb.
Örebro Skåne ÖSKare
2008-10-05 22:42
Gott! Nu är det dags för årets tredje "hemma" match. Vore skönt att för en gång skull slippa bli förnedrade på stadion och kämpa hem 3p.
Forza Svartvitt!
Örebro Mattias69
2008-10-05 22:36
Kul det här med statistik förresten. Kollade just in AIK:s resultat i höst (har en kollega som är riktig AIK:are) Om man bortser från deras träningsmatch mot Forward som man vann med 4-0 har man inte vunnit sedan matchen mot Ljungskile den 28:e juli.

Vinden kanske har vänt för ÖSK i år, tidigare år i allsvenskan är det ju sånt här man varit van vid som ÖSK:are.
Örebro Mittåt
2008-10-05 22:33
Ny domare.
Det verkar som om det trots allt inte blir Jonas som dömer matchen i morgon. Nu står Sven-Martin Åkesson angiven som domare. Bra det - utan att lägga några andra synpunkter på det tycker jag att det är olämpligt att en domare dömer samma lag två matcher i rad.
Örebro Mattias69
2008-10-05 22:27
Jo, det var så jag tolkade det hela också. Men så skrev ju Allehanda att den här frågan skrivits in i kontraktet och med tanke på att ÖSK har strulat till det förut blev man ju lite skraj.
Örebro Mittåt
2008-10-05 22:08
Mattias69// Nej, så kan det aldrig bli - att ÖSK får stå för den retroaktiva skatten om Olsen väljer en annan klubb.

Rent formellt och även i praktiken är det ju Kim som är skattskyldig och inte ÖSK. Även om det förmodligen är ÖSK som av praktiska skäl betalar in skatten för hans räkning.

Om/när Kim förhandlar fram ett nytt kontrakt med någon svensk klubb (ÖSK eller någon annan) kommer han givetvis att se till att lönen är så hög att han kan betala in sin skatt utan att själv bli alltför lidande. Men det är fortfarande han som är den skattskyldige.

Jämför med vad som händer med en vanlig restskatt. Det är ju inte arbetsgivaren som betalar denna utan den skattskyldige själv.
Örebro Rojas
2008-10-05 22:06
//Mattias69
Om nu Olsen går till Dif till ex så borde inte örebro lastas för det. Han har arbetat åt Örebro SK men tillhört Silkeborg under den avtalade tiden.Sen när avtalet upphör gälla. Ligger väl det personliga ansvaret på Kim som sedan övergår till den nya klubb han då skulle presentera, eller ?
Edit//Stavade silkeborg galet
Örebro Mattias69
2008-10-05 22:00
Ämne: Någon ÖSK:are som sk....
Det rullar tydligen en eller ett par minibussar ner imorgon. Tyvärr inte i Kubanernas regi utan jag tror det är Boys som dragit ihop ett gäng.
Örebro Mattias69
2008-10-05 22:00
Så min fråga är alltså, kan det bli så att Kim Olsen väljer exempelvis Djurgården och spelar där nästa år och att det blir ÖSK som får betala för hans retroaktiva skatt 2008.
Örebro Mattias69
2008-10-05 21:59
Joerny// Så här skriver Allehanda (därav min fråga):

Ett större problem för ÖSK lär bli danskens höjda lönekostnad. Olsen kommer att tvingas betala retroaktiv skatt för 2008 om han väljer att stanna kvar i Sverige och allsvenskan och det blir ÖSK som får betala. Det finns fastställt i låneavtalet.
Örebro Ösk-Power
2008-10-05 21:56
Någon ÖSK:are som skall ner till stadion imorgon?

Annars blir jag nog ensam, hehe :)
Örebro Mattias69
2008-10-05 21:56
ÖSK-Karl// Ska jag tolka ditt svar som att om Kim väljer att stanna kvar i Sverige blir det den svenska klubb han spelar i 2009 som får stå för den retroaktiva skattekostnaden?
Örebro Rojas
2008-10-05 21:54
Läste nyligen om division 2:s bästa spelare. Det var en intressant läsning ur ÖSK perspektiv. Robin Staaf blev bästa anfallare i div2Södra Götaland. Och provspelarna Mattias Mete(SyrianskaFc) och Haisem Ismael(Skiljebo Sk) blev bästa anfallare och back i Norra Svealand.
Örebro Aspen
2008-10-05 21:19
Himmelsblått har snackat med Mackan med följande resultat:
Örebro ser ut att komma till start med samma startelva som senast mot Norrköping, med undantaget att Bassombeng tar Rodevågs plats till höger i tremannaanfallet. MFF-bekante Glenn Holgersson är svårt knäskadad på nytt och missar matchen. Det gör även Örebros skånske succéförvärv från Ramlösa Södra, Robin Staaf, samt talangerna Oskar Johansson och Michael Jidsjö. I övrigt blir det bästa tänkbara lag.
Örebro Conjuration
2008-10-05 20:58
MangeSvartAndVit/

Är du ironisk?
Örebro Tom Hell
2008-10-05 20:31
Någon som har koll på skador i truppen för tillfället och vilka som kan tänkas ingå i matchtruppen till Malmö-matchen?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-05 20:13
Mattias69//

Retroaktiv skatt måste han helt riktigt betala i Sverige, oavsett vilken klubb han eventuellt skulle gå till här.

Men sedan har vi ju det där jobbiga oljelandet som granne och de är inte så lätta att konkurera mot. Men chanserna att Kim stannar är ändå minst 75% just nu.
Annons: