/fotboll/osk/forum/6656.aspx/fotboll/osk/forum/6656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2008-10-07 09:30
upp som en sol och ....Vad gjorde Roni i går? Var han med på planen? Nåja, alla har väl rätt till en dålig dag. Lika så Nordin. Här skrivs det om att vi skall få 10 millar för honom. Då får man fan inte missa ett sådant läge som han fick för 2-2. Nordin är bra på Behrn och rätt underlag, men han behöver nog minst en säsong till i allsvenskan för att stabilisera sig som spelare.
Med tanke på nästa omgång där bottenlagen möter varandra och Ljungskile ett formstarkt Halmstad så blir väl kontraktet även i teorin säkrat. För visst slår vi väl Helsingborg. laget som älskar konstgräs.
Malmö FF johat - T & T
2008-10-07 07:49
Hej Örebroare!
Det är inte ofta man läser en matchrapport av motståndarna och håller med på alla punkter (jag kan nästan tycka att Marcus Avenbrand är lite väl blygsam).
Efter 2-1 var det vansinnigt obehagligt att stå i klacken emellanåt, att kraftigt pressa MFF av idag är kanske inte den svåraste av uppgifter, men det var imponerande (såhär i efterhand i alla fall) att se ett ÖSK som stressade MFF och skapade fina kvitteringslägen på vår hemmaplan, med en man mindre.

Jag är imponerad.

Men som sagt, tack för matchrapporten, ovanligt välbalanserad och intressant. Lycka till i fortsättningen!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-07 07:03
Hoppas få se både Frempong och Stellan nu mot Helsingborg. I alla fall på bänken!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-07 06:45
Haha! Ehsan din analys är komisk. Själv tippade jag 2-1 vilket är ett rimligt resultat i en tät match där det är två jämnbra lag som möts(och jag var ungefär 5 sekunder ifrån rätt). Dessutom kändes det på gång eftersom ÖSK har varit obesegrade en längre tid och Malmö inte vunnit på länge. Erfarenheten sa mig att det tyvärr var dax för en förlust nu. Menar du att spelarna springer mer för att Sixten säger "idag kör vi 4-4-2"?

Vart "läste" du att Ofere skulle kontra in 3-1 i sista sekunden? Hade ju lika gärna kunnat sluta 2-2. Och vart "förstod" du att Berra olyckligtvis skulle bli utvisad i 10 minuten?

Tyckte det var dax att någon analyserar dina inlägg också istället för tvärtom hela tiden...

Men du får en klapp i ryggen ändå av mig..
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-10-07 01:28
John Alvbåge om första förlusten på nio matcher
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-10-07 01:28
John Alvbåge om första förlusten på nio matcher
Örebro Miroslav kuba
2008-10-07 00:42
Ämne: Alltså, hur dummar i....
Hahahahahaha ja det där är humor.
Örebro Midsomer
2008-10-07 00:36
Alltså, hur dummar i höve är Pekingförsvarna? :D
Torsten den store
2008-10-07 00:12
Ämne: Jag tycker att båda ....Det var Sven-Martin Åkesson som dömde.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-07 00:01
Jag tycker att båda straffarna är solklara.Utvisningen på Berra är oxå rätt av domaren men den är fel i regelboken.Det borde räcka med gult kort. Men domaren gör en bra match. Föresten vem var det som dömde?
Örebro Chipset
2008-10-07 00:00
Ämne: Chipset//

Om nio ....
Midsomer// Kan hålla med om att denna var något mer extrem än de vi ser i andra fall. Men man ser ju sådana liknande situationer ialla matcher. Vår egen Wikström är expert på just detta även om han är lite skickligare på att dölja det.
Örebro E.Shams
2008-10-06 23:55

Att Berras beslut skadade laget kraftig är det inget snack om. Att det "var det ren och skär idioti" håller jag inte med om. Jag tror inte att 9 av 10 domare hade släppt den straffen men det var inte en målchansutvisning till skillnad ifrån Olas läge. Sen tycker jag att det är en bra regel med både straff och utvisning.
Örebro Midsomer
2008-10-06 23:46
Chipset//

Om nio av tio domare inte dömer straff när en spelare håller i en annan i tio sekunder så är vi riktigt illa ute. Det där var inte sedvanligt slit-och-dra i samband med fast situation. Kändes som att MFF:aren ville para sej med Kim. Även MFF:s-redaktionen här på SF tycker den var solklar.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-06 23:45
Synd att berra förstör matchen för oss med en onödig fällning (det såg ut som om Alvbåge hade varit först på den bollen) Men Berra har gjort mycket bra förr så vi ska inte hacka för mycket på han dessutom har han fortfarande ung.Det vi kan ta med oss från denna match är att vi faktiskt inte är långt från att ta poäng trots att vi spelar med en man mindre i 80 minuter Nordin borde ju ha satt 2-2 i sitt halvfriläge. Sen förstår inte jag varför inte Bassombeng fick komma in tidigare han borde ha kommit in direkt efter ÖSKs 2-1 mål. Men nu glömmer vi detta o startar en nu svit mot Helsingborg.
Örebro E.Shams
2008-10-06 23:33

Chipset// Håller med dig gällande straffarna. För övtigt var det inte årets "självdunk" utan veckans "självdunk" ;)
Malmö FF Sandy f d hälen
2008-10-06 23:30
Stor eloge till de tappra bortasupportrarna idag! Märkligt att de inte fick flytta till sittplats *ngn som har kikare?*
Örebro Chipset
2008-10-06 23:27
Ämne:
ÖSK-Karl//
Sänt: ....
E.Shams// Du gjorde just årets "självdunk" i ryggen. ;-)

rirobban// Tack för rättelsen gällande domaren namn. Vi hade chans att ta poäng (läs Nordin och Per Johansson) men missade och det var som sagt inte domarens fel.

ÖSK-Karl// Olsen var inte i friläge. Han hade ju "enbart" en hypotetisk målchans. Men 9 av 10 domaren skulle inte ge den straffen så det var bara att tacka och ta emot. När det gäller Berras kapning var det ren och skär idioti.
Örebro Midsomer
2008-10-06 23:20
0REBRO//

Det känns som att Nordback är rädd för bollen. Alltid lämnar han över till närmsta medspelare. Tycker han låg fel i positionerna och sprang mycket i tomrum till ingen nytta. Inte konstigt han har så mycket löpmeter när han springer så mycket i onödan.

Men nog om det. Finns ingen anledning att kasta skit på spelarna som kämpar så väl.

Jag tyckte personligen Wowoah, Sebbe, Per och Alvbåge var våra främsta i dag.
Örebro 0REBR0
2008-10-06 23:18
Ämne: Smaken är som baken ....
horribel?? utveckla gärna... två som jag tyckte gjorde det bra idag var wowoah och antonnen. även sebbe skötte sig bra efter omständigheterna.
Örebro Midsomer
2008-10-06 23:16
Förresten, när skall vänsterbacken och Mete träna med ÖSK? Kan någon av dem få spela i U21-matchen mot DIF tror ni?
Örebro Midsomer
2008-10-06 23:14
Smaken är som baken rätt uppenbart. Personligen tycker jag Nordback var horribel, förväntar mig mycket mer av honom.
Örebro Erki
2008-10-06 23:12
Håller inte alls med Mackan. Per Johansson var verkligen inte bra idag.
Örebro Plingu
2008-10-06 23:08
Per Johansson var absolut inte bland de bättre i ÖSK. Tycker inte att han var tillräckligt delaktig och dessutom slarvig vid mottagningar. Bäst i ÖSK för dagen var Nordback.
Örebro Erki
2008-10-06 22:48
Det som grämer mig mest är att Alven lätt hade klarat Olas avslut om inte Berra hade fällt honom.
Örebro GT
2008-10-06 22:45
Nalle Puh måste ha högre IQ än Mongo-Ola.
Vilken jävla mupp !!
Matchens onödigaste varning när han rev omkull Vovven...
Örebro E.Shams
2008-10-06 22:39

ÖSK-Karl//
Sänt: 2008-10-06 16:36:49
E.Shams//

Ditt tips skrämmer mig, du brukar nämligen vara väldigt kunnig. Hur har du resonerat?
---------------------------------------------

Jag resonerade utifrån de fakta jag hade innan matchen. Thomas Hellsing pekade på något som jag också tänkte på innan matchen mot Norrköping. Jag hade dock svårt att tippa något annat än vinst för ÖSK på hemmaplan mot usla Norrköping. ÖSK har presterat ett sämre spel de senaste matcherna. Således har nedgången på ÖSK:s formkurva varit uppenbar. Många valde dock att fokusera på ”statistiken” som säger att ÖSK inte har förlorat på 9 matcher. Det överdrivna fokuset på ”statistiken” dribblade nog bort många. Som jag ser det så bör man ”läsa” fotboll och ”statistik” bör endast användas som ett verktyg. Axen pekade på just detta innan matchen när han ironiskt sa att det bör bli 5-0 till ÖSK.

En kommentar till de som hänvisar till en match (matchen mot Kalmar) när det gick ”bra” med 4-4-2 och Per J. Både inom fotbollen och inom vetenskapen så är ”En match är ingen match”. Det säger ingenting om hur bra den formationen är. På papperet ger det mer ”stabilitet” o.s.v. men allting har en kostnad och det handlar om att lokalisera vad den kostnaden är. Exempelvis så menar jag att Porokaras styrka är en mot en. Sådana lägen kommer han i betydligt oftare i som kantspelare än som anfallare bredvid Kim. Alltså menar jag att man ska ”läsa” och försöka ”förstå” fotboll. Formationer är dock underordnat andra saker. Exempelvis så var löpningar utan boll i matchen mot Norrköping mindre än tidigare vilket sänkte ÖSK:s tempo som i sin tur bjöd in Norrköping periodvis. Jag ber om ursäkt för mitt långa svar men jag ville svara på din fråga lite mer utförligt än att bara skriva några rader.
Örebro Sekt. E
2008-10-06 22:31
Skit också. Som sann örebroare går jag redan nu ut med en klass två-varning inför nästa match mot Henkeborg. Det kan komma att blåsa hårt med två ordinarie backar borta i den matchen. Hoppas verkligen att Eric är kurant och spelsugen då.

Fö har jag svårt för OT. Oj så svårt.
Wivallius
2008-10-06 22:26
Så, då var äntligen förlusten tagen. Bra! Det var gjort med tio man och med en bra andra halvlek i bagaget. Sen tycker jag Sebbe spelade utmärkt den tid han var inne. TROTS ... att han inte har något personligt att spela för. Han kan nog bli en bra mittback när han blir vuxen ;-) Hoppas han får den avskedshyllning han förtjänar när han lämnar svartvitt.
Helsingborg Generalaren
2008-10-06 22:25
Henke(Old Boys),

Henke är den mannen som kommer sänka ert ängalag..
Forward Kapten Gerrard
2008-10-06 22:19
Gud va katastrofal Nordin var, tappade MASSVIS med boll verkligen MASSVIS!!!

Springer runt lunkar och missar mål, hård befogad kritik. Hur kan man missa öppet mål så grovt med flera meter som Gerzic gör!!!!

Och allvarligt...hur tungt känns det inte när Daniel Andersson efter nästan 25 omgångar råkar hitta målet för första gången och sänker oss??

USELT I DAG!
Annons: