/fotboll/osk/forum/6650.aspx/fotboll/osk/forum/6650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-10-11 10:46
Saywee// Straffarna kan slås antingen före första eller andra halvlek. Jag har för mig att jag till och med sett lag som slagit några straffar före första halvlek och några före andra. De flesta lag väljer dock att slå sin straffar innan spelet börjar.

I cupen tillämpas flygande byten - det finns inga begränsningar på hur man får byta in och ut spelare, så i princip skulle det väl vara möjligt att låta Alven ta straffarna och Rosen de övriga skotten.

Nu är dock detta mest av allt en akademisk fråga. Kumla har duktiga straffskyttar och de kommer att slå in dem oberoende av vem som står i ÖSK-målet.
AIK Shejk Wiltcoin
2008-10-11 03:55
Jag hoppas verkligen att ni signar Mete, ar fran Sodertalje sjalv och han ar en oerhort duktig spelare som kan bli stor i Sverige (men sag inte det till honom:)), snabb, teknisk, stark och målfarlig.

Ciao
AIK Saywee
2008-10-10 23:31
Hur fungerar en sådan här match (Folksam cup)? Jag misstänker att man börjar med straffarna.

Får man byta målvakt mellan straffar och spel?

Om så, så kan väl Alven ta straffarna och sedan kan Rosen ta eventuella skott på mål under spelets fortsatta gång, eller?
Örebro Joerny
2008-10-10 23:17
Folksam cup Är örebro läns distriktscup. En bra chans för lag i dom lägre divisionerna att mäta sig mot bättre motstånd. Lag från lägre division får en bonusstraff för varje division som skiljer lagen ifrån.
Örebro Mittåt
2008-10-10 23:16
Bohus Bataljon// Det är namnet på distriktsmästerskapet.
AIK Bohus Bataljon
2008-10-10 22:50
Folksam Cup? Vad är det för nån cup? Vilka ställer upp där? Har aldrig hört talas om den innan
AIK Saywee
2008-10-10 22:27
Förresten, apropå idol, vem är Daniel Pedersen?

Han sjunger kanske inte bäst, men texten är kanon!
AIK Saywee
2008-10-10 22:18
ÖSK behöver fler medlemmar och kubaner ...
Örebro Walter Gigena
2008-10-10 21:47
Ämne: Walter Gigena, tyvär....
Haha jag hade helst fått tag i matchen men ditt förslag är ett alternativ att beakta =)
AIK Saywee
2008-10-10 21:29
Walter Gigena, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ÖSK-IFK N, men du kan ju kanske prova med att flippa ur säkringen som går till TV-uttaget, förutsatt att dator´n inte går på samma uttag.

Dessutom om du tar huvudsäkringen kan ett strömavbrott ladda för lite fredagsmys, du vet med tända ljus ...
Örebro Walter Gigena
2008-10-10 21:17
Tack för informationen mittåt, jag reagerade också när jag läste NA (dock inte på lika många punkter).

Nu till något ännu viktigare! Finns det någon som vet om ösk-norrköping finns tillgänglig att ladda ner någonstans. Tjejen kollar idol vilket gör mig kräkfärdig, lite fotbollsgodis skulle pigga upp!
Örebro Midsomer
2008-10-10 16:03
Chipset//
Nej, det är bara en småskada. Att han inte är med imorgon är bara en försiktighetsåtgärd. Han har ju lite hälseneproblem dessvärre-
Örebro Chipset
2008-10-10 15:38
Olsen skadad. Allvarligt?
Örebro Midsomer
2008-10-10 14:53
Chipset//Det låter lovande. Undrar bara var bortasupportrarna placeras. På sektion P?

Bra trupp mot Kumla. Räknar med seger trots Kumlas bonusstraffar.
Örebro Chipset
2008-10-10 14:33
Cyklade förbi Behrn nyss. Den lite lägre sektionen av stå för gästande supportrar är nu helt bortplockad. Östra läktaren lär inte finns kvar när vi spelar mot HIF om de fortsätter att riva i samma takt.
Örebro Chipset
2008-10-10 13:09
Tack Mittåt! Det där området kan du. ;-)
Örebro Midsomer
2008-10-10 10:49
Tack Mittåt!

Du har verkligen fullkoll. Märkligt hur fel ute NA är.
Örebro Mittåt
2008-10-10 10:02
Analys av NAs övergångsfakta.

1. NA skriver att talangtruppen är registrad hos div 3-laget ÖSK U. Detta är en felaktig beskrivning. Det är talangtruppen som är div 3-laget. De är registrerade hos ÖSK Ungdom som har en ungdomsverksamhet för ungdomar upp till 16 år.

2. Uppflyttning till A-trupp...1 september.
Så var det förra året. I år stängde transferfönstret redan den 31 juli.

3. ÖSK har ett farmaravtal med ÖSK U.
- Det har man inte. Däremot har ÖSK U ett farmaravtal med ÖSK Söder.
- Det vore dessutom omöjligt för ÖSK att ha ett farmaravtal med ÖSK U, eftersom farmarklubbar i Närke högst får spela i div 4.
- Farmaravtal (generellt sett) är inte begränasade till 6 spelare. Farmaravtalen avser alla spelare i båda lagen. Reglerna för överflyttning mellan lagen grundas på helt andra kriterier.

4... som innebär att man fritt kan flytta sex namngivna spelare fram och tillbaka mellan lagen.
Här blandas farmaravtal och korttidsutlåningsreglerna för yngre spelare ihop.
- enligt korttidsreglerna kan dock max två spelare (plus en målvakt) gå till en och samma klubb. Vill man låna ut sex spelare måste detta ske till minst tre andra klubbar.
- utlåningen kan endast ske nedåt. Alltså klubben i den högre divisionen kan låna ut spelare till den lägre divisionen, men tvärtom går det inte.

5. Den kvoten är dock redan fylld.
Ja, kvoten är fylld. Men det hade inte hjälpt ÖSK i det här fallet. Innebörden av en fylld kvot är ju den att ÖSK inte kan låna ut sina spelare till andra klubbar. Det finns under inga omständigheter någon möjlighet för klubbar i de lägre divisionerna att låna ut spelare till ÖSK, oberoende av om kvoten är fullt utnyttjad eller ej.

En liten brasklapp på den sista punkten. Om kvoten inte hade varit full, så hade det varit möjligt för ÖSK att före den sista juli kontraktera ytterligare en spelare från talangtruppen (skriva honom i A-truppen) och sedan låna ut honom till ÖSK U. Denna spelare skulle i så fall i dagsläget ha varit tillgänglig för att sitta på bänken för A-laget. Det rör sig i första hand om Erik Nilsson eller Marcus Astvald. Det är dock tveksamt om någon av dessa i dagsläget skulle ha så mycket att tillföra i allsvenskan.
FORZA ÖREBRO!
2008-10-10 09:47
Kolla in Mattias Metes mål, snyggt!
Örebro Midsomer
2008-10-10 09:29
Mittåt//

Haha, det är nog ett krav på de flesta tidningar. Inte vår lokala dock. Berätta gärna för en okunnig som mig vari felen ligger.

Men intressant att ÖSK kan ta hem James (om det nu stämmer). Det trodde jag inte.
Örebro Mittåt
2008-10-10 08:52
Hitta alla fel.

NA skriver så här idag i en liten "Fakta"ruta på temat ÖSKs problem med att få ihop en 16-mannatrupp till matchen mot Helsingborg:

FAKTA
ÖSK:s talangtrupp är registerad hos div 3-laget ÖSK U. Uppflyttning till A-truppen blir en övergång till annan klubb - och övergångsfönstret stängde den 1 september.

ÖSK har ett farmaravtal med ÖSK U som innebär att man fritt kan flytta sex namngivna spelare fram och tillbaka mellan lagen.Den kvoten är dock redan fylld.

Inte många rätt där. Men syftet kanske var att krångla till det ännu mer. Fast man tycker ju att sportjournalister borde ha litet bättre koll på vad om gäller innan de presenterar sina missuppfattningar som Fakta.
Örebro Mittåt
2008-10-10 08:15
tribente_magico// Det verkar väl som om det är fritt fram att anmäla sitt intresse, samt att tipsa ÖSK om intressanta spelare. Därmed inte sagt att man blir uttagen och får vara med.
tribente_magico
2008-10-09 23:59
Mittåt//

angående testspelet, menas det att om nån spelare är sugen på att visa upp sig så kan den göra det?, förstog inte riktigt, finns det några kriterier för att va med?
Örebro Mittåt
2008-10-09 23:24
Moses Reed i grönvitt (snygg bild).

Moses har tydligen lyckats ta en ordinarie plats i IFK Mariehamns startelva. Bra jobbat Moses!

I den senaste matchen var han dock inte med på grund av gulkortsavstängning. I Finland går avstängningsgränsen vid fyra kort. Där är man inte lika pjoskiga som i Sverige.
Örebro Mittåt
2008-10-09 23:04
Helsingborgs mittfältsproblem. Det verkar inte bara vara ÖSK som har svårt att få ihop ett slagkraftigt lag.
Örebro Chipset
2008-10-09 22:33
Ämne: Elmander var ju "hyf....
Helst vill jag se Berg. Han gör ju mål i varje match i Groningen, dvs. precis som i Göteborg. Nä, landslagsnacket åt sidan nu. Hur långt har de kommit med läktarrivningen?
Örebro Midsomer
2008-10-09 22:24
Generalaren//

Mår du måhända i Göteborg? :P
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-09 22:21
Elmander var ju "hyffsad" mot Spanien i EM-kvalet, som spelar ganska liknande Portugal.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-09 22:19
Enligt mig är det bra att andra får chansen. Nu kommer troligen Elmander in i stället och han är bättre att satsa på än Henke på längre sikt. Dessutom får vi mer kraft framåt med våra två fyrtorn. Hoppas också Stoor och Sebastian Larsson nu tar chansen och visar att de ska spela i fortsättningen!
Örebro malge
2008-10-09 22:16
vem bryr sig om landslaget, lagrell och lagerbäck har pajat allt!!!
Annons: