/fotboll/osk/forum/6647.aspx/fotboll/osk/forum/6647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2008-10-09 14:17
Gick förbi BA just när ÖSK avslutade sin träning vid lunchtid idag. Man har börjat plocka ned Östra läktaren. Vid kl 12 var ca 1/3 nedplockad.

Vovven stannade ensam kvar på mattan efter träningen och matade under mer än en kvart skruvade frisparkar mot närmaste krysset. Han är tydligen sugen på frisparksmål runt muren!
Örebro Pencing
2008-10-09 14:06
Såg 08-stockholm precis och där snackades det om roliga/pinsamma pausunderhållningar. Och jag har ett svagt minne från 90-talet från eyravallen när en fallskärmshoppare skulle träffa mittcirkeln, men istället landade i publiken. Är det någon annan som minns denna händelse, eller är jag helt ute och cyklar?
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-09 12:58
Lite förvånad blir man ju över kommentaren om Herrish. Han fick ju en hel del speltid och förtroende. Sen tycker jag inte att han räckte till helt enkelt. Däremot har han ju sällskap av spelare så som Barsom, Jiloan, Jimmy mfl att uppenbarligen negativt på ÖSK. Trist att sånt här fortsätter leva vidare men....

RiRi och Seb kanske kan hjälpa forward till Superettan med kunskap och rutin. Fast frågan är ju ifall dom har råd med dom herrarna och att dom är intresserade av det hela.

Det är tungt när ÖSK abstinensen sätter in med 2 veckors uppehåll kvar.
AIK Saywee
2008-10-09 12:29
Men, hallå, är det bara f.d. ÖSK-spelare som dominerar den allsvenska offsideligan genom åren, eller?

1. Oyoga
2. Nedim
3. Paulsson

(OBS, min egen tolkning av inläggen nedan)

ALLA TILL BA, ON SIDE!
AIK Saywee
2008-10-09 12:24
Idag är det bara elva dagar kvar tills vår svartvita elva kliver ut på BA för en match mot pågarna från Helsingborg, och som jag förstått det så blir Henke kanske borta säsongen ut, synd om honom och Landslaget och Helsingborg, men kanske lite "tur" för oss som har några avstängningar som inte var önskvärda.

ALLA TILL BA!!!
Örebro Ståhl
2008-10-09 12:20
Eller Johan Paulsson. Fast Nedim slog nog honom, om än knappt.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-09 11:48
Miroslav kuba//Nedim lär ju också vara spekulant på den titeln. :-)
Örebro Miroslav kuba
2008-10-09 11:40
Ämne: Ämne: Från Da....
Oyoga lär ju ha Allsvenskt rekord på offside. Han var ingen höjdare.Han gjorde väl kanske nån bra match när han fick spela tesammans med Maruti men det hände ju inte så ofta med tanke på att nån utav dom nästan alltid var skadad.
Örebro pemo
2008-10-09 11:32
Ämne: Från Dalkurds gästbo....
Ja, det var ju en intressant insändare. Jag såg ÖSK på den tiden när Oyoga alltid fick starta med antingen Herish eller Jon vid sin sida. Kan inte påstå att Herish gjorde något större väsen av sig. Han sprang mest mot hörnflaggan istället för in i boxen när han fick bollen. Sedan har ju Jiloan fått väldigt mycket matchtid i MFF....
Problemet med små tekniska talanger är att de dominerar för mycket i unga år för att inte palla trycket när de får chansen i seniorsammanhang. sedan är det ju så att varje tränare har sin filosofi. Fråga Pär Zetterberg.....Fast vi kan ju inte sörja över alla talanger som inte vill till ÖSK. Det kanske är time att kalla hem Klingberg istället?
Örebro Miroslav kuba
2008-10-09 11:28
Bra jobbat U-21.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-09 10:30
Karel Meduna//

Nej, du är inte ensam, jag följde hela affären rätt "nära". Han såldes av en en girig agent alldeles för ung, flyttade sedan utan föräldrar till ett land för att klara sig själv.

ÖSK försökte få honom på fötter när han kom hem, men fick tydligen rätt mycket skit för det också.

Du läser nog boken med rätt ögon.
Kilten
2008-10-09 10:16
Ämne: Tjena. Här ett ärend....
För att svara kort - nej, det är inte bara du Karel.
Örebro Mittåt
2008-10-09 09:55
Daniel Björnqvist överraskade många (alla?) igår med sitt friska spel som inlånad vänsterback. Knappast vad man väntat sig av en div 4-spelare.

Daniel har dock idrottsligt sett mer att bygga på än Jörgen Gustafssons träningar på Sköllervallen. Han var tidigare en av tongivande spelarna i Örebro Hockeys juniorlag. Det var väl där han fick lära sig att ta för sig. Men nu verkar han ha lagt av med issporten och siktar möjligen på en grässport istället. Bra var han hur som helst.
Brommapojkarna Karel Meduna
2008-10-09 07:56
Tjena. Här ett ärende som säkert kan vara udda o uttjatat, om det nu överhuvudtaget väckte någon debatt då det begav sig. Har nu först fått ändan ur vagnen med Martin Bengtssons bok "I skuggan av San Siro". Har kollat några recensioner samt Pelle Blohms blogg.
Jag verkar ha en annan syn på det hela än alla andra känns det som. Okay, killen mådde dåligt för att allting var så känslokallt o man inte fick vara sig själv etc..
Med det som han har gått igenom är det förstås lätt att man är bitter o vill förklara sig etc.. Men inte ser jag många tecken på att han själv skulle vara så empatisk. Det är nog ganska mycket "jag, jag, jag..." där.
Illa rädd att jag får en massa skit för det här nu.
Min mening är faktiskt inte att provocera, utan jag undrar bara ifall det är så att jag läser boken med andra ögon än alla andra.
Avslutningsvis vill jag understryka att jag hoppas att Martin Bengtsson har det bra idag etc.. Jag är alltså inte ute för att "märka" honom. Vilket det kanske låter som. Jag blev bara lite fundersam då jag läste boken - än mer fundersam blev jag då jag hade det hela låta smälta in.
Örebro Midsomer
2008-10-09 02:17
Från Dalkurds gästbok. Misstänker vem som kan ligga bakom detta inlägg då Herish Kuhi får epitet "en av Sveriges största talanger". :D

"TILL AHMED ABIC!
- Ahmed Abic provträna med ÖSK, men skriv absoult INTE PÅ FÖR DEM!, dem kommer förstöra din karriär som dem gjorde med Herish Kuhi.
Herish Kuhi var en av Sveriges absoult störrsta talanger, men ÖSK satte honom på bänken varje match!
Herish Kuhi avråde Jiloan Hamad o gå till Örebro SK istället spelar han nu för Malmö FF, ÖSK ville ha Dana Kuhi också, men Dana kommer inte heller gå till Örebro SK!"
Örebro Yeah
2008-10-09 00:25
Sjysst matchrapport från u-21 matchen, själv hade jag inte koll på vem som var vem av provspelarna.
Tycker dock att Stellan Carlsson var en av de bästa på plan, speciellt i första halvlek. I andra när han gick upp som ensam forward fick han dock inte mycket uträttat. Jaja, ville bara få fram det, tack för mig :)
Örebro Mittåt
2008-10-08 22:06
Det märkliga med Quirino var att han titt som tätt hamnade nere på mittfältet men inte visste vad han skulle göra där. Och nästan varje gång han låg i anfallsposition smällde Brunzell på ordentligt, så han fick definitivt inte mycket gjort. Enrico var även han mycket blek. Och när han inte var blek var han osynlig.
Djurgården Saint
2008-10-08 22:01
Ni skrev "Quirino vem?"

Det undrar vi också...
Örebro Joerny
2008-10-08 21:59
Berra skadade sig i duellen med blondie. Tur att det är lång till till matchen mot Helsingborg
Örebro Joerny
2008-10-08 21:56
Mittåt// Tack så mycket för den utfylliga infon!
Örebro Mittåt
2008-10-08 21:53
Joerny// Nej, det gör det inte. Han är utlånad "på riktigt" precis som till exempel Richardsson. Den här korttidsutlåningen kan bara göras till lag som ligger i en lägre serie för spelare som är 23 år och yngre. Man får inte göra mer än sex sådana lån plus en målvakt per år. Mariehamn ligger ju dessutom i Finland så dit får man nog inte låna ändå på detta sätt. ÖSK har för övrigt utnyttjat sin kvot fullständigt.

Rosendahl till ÖSK Ungdom
Lundholm till ÖSK Ungdom
Vitor Castro till ÖSK Ungdom
Bertin Zé till ÖSK Ungdom
Oskar Johansson till Karlslunds IF
Michael Jidsjö till Karlslunds IF
Frempong till Brommapojkarna

Tidigare om åren kunde man låna ut fler spelare så länge inte fler än 6+1 var utlånade samtidigt. Men det går inte längre.
ÖSK Lions
2008-10-08 21:53
Som vanligt klasskillnad på matchrapporterna som Svartvitt och NA bjuder på. Mackan for president!!!
Örebro Joerny
2008-10-08 21:47
Ämne: Joerny// Vi kan ta F....
Ok.. mer än vad jag kände till. Vet du om detsamma gäller Reed?
Örebro Mittåt
2008-10-08 21:43
Joerny// Vi kan ta Frempong när som helst om det skulle behövas. Han är korttidsutlånad (speciell procedur för yngre spelare).
Örebro Mittåt
2008-10-08 21:41
Borttaget till förmån för Mackans matchrapport. Vi tyckte ungefär lika.
Örebro Olsén19
2008-10-08 21:40
Hur länge blir Staaf borta?
Örebro Joerny
2008-10-08 21:28
Farsen fortsätter (igen)// Tydligen kan vi inte kalla hem Frempong nu eftersom transferfönstret är stängt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-08 21:13
Någon som hört något om vilken spelare som kommer ta sista platsen på bänken? Blir det Frempong?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-08 21:01
Håller med Chipset på alla punkter.
Örebro Chipset
2008-10-08 20:57
Nä, blir det ingen Henke så tror jag på tre färska pinnar för sportklubben. För det första ÄR Henke Helsingborgs anfallspel. För det andra är Helsingborgs försvar otroligt virrigt. För det tredje brukar Helsingborg ha svårt på Behrn.
Annons: