/fotboll/osk/forum/6646.aspx/fotboll/osk/forum/6646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro öskung
2008-10-11 21:21
Tråkigt med Henrik Larsson, för honom själv, för Heif, för landslaget och för ÖSK. Tror nog att publikantalet tappade kanske närmare ett tusental pga detta. Har dock inga som helst belägg för detta, bara att jag har för mig att det var så förra året då Henke var på turné. Sedan kan man ju fråga sig själv om man önskar sig ett högre publikantal men då säg ett tusental endast är där för att se Henke... Själv tycker jag att BA ser väldigt bra ut med mycket publik så visst behöver inte alla vara där för att se på ÖSK:s fantastiska (mestadels) offensiva passningsspel.

Säg mig, vad tror ni för publikantal mot Heif, kära ÖSK:are?
Örebro in med Boniek
2008-10-11 20:26
rooooooooodevåg
Örebro Mittåt
2008-10-11 19:48
Plingu// Nej, det blev läktarplats för Roni (enligt NA)
Örebro Plingu
2008-10-11 19:39
Någon finsk-talande ösk:are som kan kolla upp på nätet om Porokara får någon speltid idag i landslaget?
Örebro GT
2008-10-11 18:33
Se länk.

Rätt inställning av Alec, korpengäng som Kumla och degerfors skall köras över utan pardon.
Örebro Erki
2008-10-11 18:24
Saywee// Alvbåge stod i mål på straffarna och räddade en, två missade kumlaspelarna målet på. Alven stod även under matchen.

Tycker inte att Rodevåg imponerade alls. Han har hemskt svårt med bollkontrollen i bollmottagningar och passningar mm.
AIK Saywee
2008-10-11 18:14
Vem stod i mål under match, vem stod vid straffarna?
Örebro Miroslav kuba
2008-10-11 18:11
Ämne: ÖSK vann med 8-1.
T....
Rodevåg levererar återigen mål i en träningsmatch hoppas han kan börja göra mål i Allsvenskan snart oxå.
Örebro Midsomer
2008-10-11 17:41
ÖSK vann med 8-1.
Tre mål av Rodevåg.
Örebro Chipset
2008-10-11 17:18
Hur gick det i matchen?
Örebro Bastard on Parade
2008-10-11 17:08
Plingu//

Jag har varit i kontakt med en person på Justitiedepartementets enhet för migration och
asylpolitik. Enligt henne har Regeringen föreslagit att lagen börjar gälla redan den 15 december 2008. Har dock inte fått det bekräftat för mig om Yunus kommer kunna söka uppehållstillstånd på nytt för arbete men ska kolla upp detta.
Örebro Plingu
2008-10-11 16:25
Bastard on Parade//

Såg det nu i texten jag citerade. Snart borde väl den lagen börja gälla. Ska skicka mail och fråga hur det ser ut.
Örebro Bastard on Parade
2008-10-11 16:22
Plingu//

Finns ett lagförslag som kan göra det möjligt för Yunus att få uppehållstillstånd för arbete. Så som lagstifningen ser ut idag (helt åt helvete) så går det inte.
Örebro Plingu
2008-10-11 16:13
så här står det på moderaternas egen hemsida:

"Från och med 31 maj 2006 har Sverige en ny utlänningslag med en ny instans- och processordning. Denna innebär att den asylsökande har rätt att få sin sak prövad i domstol. Vi har brutit med det gamla systemet och i stället infört ett rättssäkert tvåpartssystem med rätt till ett personligt ombud och rätt att överklaga Migrationsverkets beslut. Den nya utlänningslagen stipulerar att processen ska ske med skyndsamhet. Den som får avslag på sin asylansökan ska också lämna landet. Moderaterna anser dock att den som har fått avslag på sin asylansökan, men som har en fast anställning i Sverige, ska kunna ansöka om tillfälligt uppehållstillstånd för arbete utan att där emellan behöva åka tillbaka till sitt hemland."

Varför kan inte Yunus få ett tillfälligt uppehållstillstånd för arbete?
Örebro Plingu
2008-10-11 16:06
Hoppas någon som vet kan svara på varför man inte i fallet Yunus Ismael kan värva honom som "utlänning" dvs. precis som man gjort med Bertin Zé eller Bassomeng eller andra icke-europeiska lirare?

Måste Yunus få uppehållstillstånd eftersom han kom hit som flykting?
Örebro Rasberg
2008-10-11 16:00
Kan berätta för nyfikna att vi leder med 3-0 i paus mot Kumla. Detta innan de slagit sina bonusstraffar. Rode 2 o Per 1.
Örebro Stolproten
2008-10-11 15:01
Någon som vet om Ösk:s fantastiskt vackra bortatröja finns att köpa och isåfall var?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-11 13:27
DaSa//Finnanskrisen... lägge att köpa isländska spelare? :-P
Örebro Mittåt
2008-10-11 12:22
Jag tror inte att kumlingarna kommer att ha några problem med sina straffar. Spelarna är fräscha och man har säkert tränat en del på straffläggning den senaste tiden. Dessutom kan man kosta på sig att missa en. Så det spelar ingen roll vem det blir som får släppa in straffarna.

ÖSK bör nog vara inställda på att man måste göra minst 4 mål för att gå vidare.

Om det blir oavgjort blir det straffläggning direkt efter 90 minuters spel. Det är ingen extratid där ÖSKarnas överlägsna (?) kondition kan få en möjlighet att ta ut sin rätt.

I den förra Folksam Cup matchen mot Lekeberg gick det ju till straffläggning och det visade sig att det är något av ett lotteri även mot lag från lägre divisioner.
Örebro DaSa
2008-10-11 12:00
Tycker det både är bra och dåligt att vi inte diskuterar finanskrisen här på forumet. Skönt att man slipper bli påmind om pengarna man förlorat men synd då denna kris även kommer att påverka alla proffs fotbollslag. Redan nästa år kommer vi att känna av det då publiksnittet antagligen kommer att minska och sponsringen minska. Även övergångssummor kommer att minska så om vi får ngr bud på Nordin nu så tycker vi skall sälja. För cash is king gäller verkligen när det är sämre tider. Även en värvning av Olsen bör tänkas i genom både en och två gånger än jag personligen tycker att han är grym och viktig för laget. Men att dra på sig en sådan tung utgift kan bli förödande om ett par år.

Men för att argumentera emot mig själv så ibland är det bästa sättet att satsa sig igenom en lågkonjuktur:)
Örebro DaSa
2008-10-11 11:52
Mittåt//
Mitt intryck är att Alven är rätt så kass på att rädda straffar (IFKs straff undantaget), kommer ihåg ngt U21 landslags slutspel för ngr år sedan, han var inte i närheten av att rädda en enda straff. Men har ingen statistik på hur många procent han har räddat eller vad snittet ligger på!?:)
Örebro GT
2008-10-11 11:41
Med tanke på alla avstängningar mot Heif, är det nå´n som vet som vet statusen med "Mål-Göran" ?

Hoppas ljumskarna är utvilade till den 20:e !!
Örebro Aspen
2008-10-11 10:53
Jag tror Sixten vill spela ihop den "nya" backlinjen med Alven och det gör att Rosen får sitta på bänken till största delen.
Örebro Mittåt
2008-10-11 10:46
Saywee// Straffarna kan slås antingen före första eller andra halvlek. Jag har för mig att jag till och med sett lag som slagit några straffar före första halvlek och några före andra. De flesta lag väljer dock att slå sin straffar innan spelet börjar.

I cupen tillämpas flygande byten - det finns inga begränsningar på hur man får byta in och ut spelare, så i princip skulle det väl vara möjligt att låta Alven ta straffarna och Rosen de övriga skotten.

Nu är dock detta mest av allt en akademisk fråga. Kumla har duktiga straffskyttar och de kommer att slå in dem oberoende av vem som står i ÖSK-målet.
AIK Shejk Wiltcoin
2008-10-11 03:55
Jag hoppas verkligen att ni signar Mete, ar fran Sodertalje sjalv och han ar en oerhort duktig spelare som kan bli stor i Sverige (men sag inte det till honom:)), snabb, teknisk, stark och målfarlig.

Ciao
AIK Saywee
2008-10-10 23:31
Hur fungerar en sådan här match (Folksam cup)? Jag misstänker att man börjar med straffarna.

Får man byta målvakt mellan straffar och spel?

Om så, så kan väl Alven ta straffarna och sedan kan Rosen ta eventuella skott på mål under spelets fortsatta gång, eller?
Örebro Joerny
2008-10-10 23:17
Folksam cup Är örebro läns distriktscup. En bra chans för lag i dom lägre divisionerna att mäta sig mot bättre motstånd. Lag från lägre division får en bonusstraff för varje division som skiljer lagen ifrån.
Örebro Mittåt
2008-10-10 23:16
Bohus Bataljon// Det är namnet på distriktsmästerskapet.
AIK Bohus Bataljon
2008-10-10 22:50
Folksam Cup? Vad är det för nån cup? Vilka ställer upp där? Har aldrig hört talas om den innan
AIK Saywee
2008-10-10 22:27
Förresten, apropå idol, vem är Daniel Pedersen?

Han sjunger kanske inte bäst, men texten är kanon!
Annons: