/fotboll/osk/forum/6643.aspx/fotboll/osk/forum/6643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2008-10-15 19:12
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Gamla Ulle.....allsvenskan menar jag! :-D

Faktiskt så vet man aldrig om detta är startskottet på något nytt, Lagrell och hans springpojkar är tydligen rädda för en div.6-klubb, dom kan hota deras position i korridorerna i Solna??? Shit sa Bill, bullshit sa Bull.....
Örebro ösknisse
2008-10-15 19:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Faktiskt så har börjat planera för den nya ligan. Men det största problemet återstår, namnet. Kommer inte på något bra namn.
Örebro Brus-Nilsson
2008-10-15 19:05
NA:s omröstning om Århundradets ÖSK-elva.....hur meningsfull är den? Vilka av er vet vem Gunnar Bjurström är? Gösta Lind, en av ÖSK:s allra största, vem kommer ihåg honom? Ola Ljungberg, nr 2 som mittback i landet under flera år, det var bara det att den fanns en bättre på den positionen och han fick alltid plats i landslaget. Gnäller jag? Nej, men det är alltid lirare som spelat de 20 senaste åren som flertalet minns och röstar på. De´går allrii!!
Örebro Kramelet
2008-10-15 19:00
Något som såg Porokara vs. ryssland matchen? antar att porokara fick vila, han vet iaf vilket mål bollen ska in i =)
Örebro jappel
2008-10-15 18:42
Ämne: Ämne: Snacka ....
Den som ska ersätta SvFFs seriespel.
Dags att vi skakar av oss SvFF oket en gång för alla. Likt FA i Storbrittanien.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-15 18:34
Patrick Walker har blivit mordhotad.
Örebro Disasterpiece
2008-10-15 18:04
Ämne: Snacka om forumdödar....
Vilken ny liga?
Örebro jappel
2008-10-15 17:25
Snacka om forumdödare...snart 3timmar.. håller ni alla på att fila på hur den nya ligan skulle kunna tänkas se ut?
Örebro jappel
2008-10-15 14:44
Ämne: Det bli svår med FC ....Tragiskt att dom är igång på förbundet igen.
Börjar verkligen bli dags att starta en ny liga i Sverige.
Har på känn att 50% av lagen skulle flytta över direkt.
Kvar blir några av stockholmslagen som kan få slåss om vilka som är bäst i stan..vilket verkar vara det enda dom är intresserade av ändå.
Örebro Mittåt
2008-10-15 14:01
I kväll kl 18:30 möter ett lag bestående av de yngre talangerna i Talangtruppen/ÖSK Söder en Ludvikakombination. Deltar gör spelare födda 1991 och 1992. Avspark på Behrn Arena kl 18:30. Om nu någon skulle vara intresserad.

Detta är ett utmärkt tillfälle för de yngsta spelarna i de båda trupperna, vilka normalt i bästa fall får ta hand om platserna på bänken, att visa upp sig som startspelare i en talangelva.

Av 17-åringarna i talangtruppen är det i första hand Viktor Lindqvist och Boris Lumbana som figurerat i div 3-spel under året. Men även de övriga spelarna har i alla fall fått några minuter på plan. Om 1-2 år kommer de att utgöra lagets ryggrad och någon eller några kan kanske till och med ta steget upp till A-truppen. Även om det fortfarande en väldigt lång väg dit.
Örebro Niko-ÖSK
2008-10-15 13:51
Det bli svår med FC Norrköping nästa år. Det bli slut med Brassarna där.. Nu kommer dom att få straff får SVFF.
Malmö FF Evigt Trogen Norra Läktaren
2008-10-15 13:45
Ifall ni vill bli gärna medlemmar på klubbrummet sverige Allianz
Örebro Sekt. E
2008-10-15 13:27
Mittåt // Skit också.
Örebro Mittåt
2008-10-15 13:18
Sekt. E// Djurgården har avsevärt större finansiella muskler än ÖSK. Deras omsättning förra året var drygt 80 miljoner medan ÖSKs låg på 38 mkr. Deras egna kapital var nästan 14 mkr medan ÖSK hade 3,6 mkr.
Örebro psoari
2008-10-15 12:16
//Saywee

Jag menade inte något vare sig för eller emot dig eller dina åsikter. Jag framförde bara min egen åsikt. Men det var lite roligt att kopiera din inledning. :-)
Man kan hoppas att han resonerar som du om miljön, men han kan också räkna med sin ålder som en parameter och väga riskerna mot möjligheterna.
Sedan vill jag naturligtvis att han stannar, och gör succé igen, och går för "dyngmycke" pengar till nån utländsk klubb så att hans pension och ÖSKs kassa sväller.
Pengar är inte att förakta, även om allt inte kan räknas i pengar.

FORZA KIM!
(hihi, nu kopierade jag din avslutning. Jag kanske måste börja bli kreativ istället för att klippa&klistra.) :-)
Örebro Sekt. E
2008-10-15 12:11
Har verkligen dif så mycket större plånbok än oss? Antar att de fn har ett högre lönesnitt. Men med hänsyn till deras dalande publiksiffror (många medgångare) så ligger de förmodligen inte enligt budget nu. Kan också tänka mig att de i första hand fokuserar på att hitta en ny tränare, innan spelare jagas.
AIK Saywee
2008-10-15 11:55
Tackar Chipset :-)

Psoari//
Jag menade främst att han inte skall förhasta sig och gå till en annan svensk klubb, fortsätter han prestera på samma nivå som nu så väntar nog Europa och där finns väl de riktigt stora pensionspengarna, eller?

Han verkar trivas i stan och med stämningen på BA, det får du gärna ta med en klackspark om du vill, men miljö´n är inte helt oviktig.

Dessutom finns det saker här i livet som är viktigare än pengar!

FORZA KIM!
Örebro Chipset
2008-10-15 11:06
Saywee// Jag vill bara passa på att ge dig cred. Du är alltid positiv och gnäller väldigt sällan. Särskilt vid tunga förluster kan det vara otroligt upplyftande att läsa dina uppmuntrande inlägg. Ett forum som detta (forum med Närkebas)behöver en sån som du. Fortsätt i samma anda. Forza svartvitt!
Örebro psoari
2008-10-15 10:58
Jag tror att Kim och hans agent gör rätt i att flytta, eller åtminstone fundera på det. Så het som Kim är nu kommer han troligen aldrig bli igen. Det finns en risk att han "ruttnar" bort på en bänk nästa år, oavsett var han spelar, ÖSK eller inte ÖSK. Varför chansa och stanna ett år till? Kim har ju allt att förlora. Tyvärr gör han rätt i att försöka få ut så mycket som möjligt nu när han är hetare än het. Det är ju trots allt killens pension det handlar om i slutänden. Jag ser inte hur man kan jämföra en växande klack, som dessutom gör bort sig med jämna mellanrum, med att år 2040 få 1000 spänn mer i månaden bara för att han gjorde rätt val hösten 2008. Att jag sen både vill och tycker att han ska stanna spelar mindre roll för hans plånbok. :-)
Örebro jappel
2008-10-15 10:51
Ämne: Jag tror att Kim och....
Saywee//
är du säker på att du inte är ÖSKs marknadsansvarige? ;-)
AIK Saywee
2008-10-15 09:47
Jag tror att Kim och hans agent skulle göra klokt i att inte hasta iväg, iallafall inte till andra allsvenska lag, den svenska "klubbeliten" ligger långt efter ur ett europaperspektiv.

Efter att ha varit relativt okänd och nästan höll på att ruttna bort i dansk miljö har Kim blommat ut, trivts och målat i ÖSK under sommaren och sensommaren.

Vore dumt att chansa på något annat svenskt lag, vad säger (skriver?) t.ex. att inte ÖSK blir topp 5 i nästa års Allsvenska eller att han i så fall skulle riskera att ruttna på en annan svensk bänk?

I år har vi ju pysslat med mycket nya grejer och sådant tar bara lite tid, nästa år "är vi med från start", har en härlig arena, bra publik och en än mer växande klack!

FORZA SVARTVITT!
Hammarby GreenDream
2008-10-15 08:13
"Köpoptionen är på 900 000 svenska kronor.
- Vi kommer att göra allt i vår makt för att Kim ska kunna stanna i Örebro men om det inte är möjligt att lösa, kommer vi att se tillbaka på den här perioden i Kims karriär som mycket positiv. Sedan kommer vi att börja titta på frågan om vart han ska spela från och med januari, säger danskens agent Mikkel Beck till Nerikes Allehanda.

Men det lär inte dröja speciellt länge om ett besked om Olsens framtid.
- Örebro har bett om några dagar. Det handlar inte om veckor innan det här är klart, säger dansken till tidningen."
En straffspark i öppet mål. Danskarna hoppas säkert att ni inte utnyttjar optionen.
AIK Saywee
2008-10-15 00:28
Förresten, tack Wivallius, dina tre inlägg klargör en hel del frågor jag haft men inte orkat fråga om via detta forum. Skattretande ;-)
AIK Saywee
2008-10-15 00:24
Rallyfinnen//
Ja, Södra står (eller är) på "tur" när nya Östra är klar ;-)

Betongelände, med kan nog snyggas till lite, kanske inte behöver rivas, men lite roligare kan ju södra bli ...

... ser fram emot en härlig fotbollsarena 2009, eller till guldåret 2010!
Örebro Rallyfinnen
2008-10-15 00:18
Saywee//

Är södra på tur?
Wivallius
2008-10-14 23:57
Näst efter Danmark har Sverige världens högsta skattetryck. Dock har Danmark en treårsregel där Sverige har en sexmånaders artistskatt. Om du anses viktig för din arbetsgivare i Danmark behöver du under tre år bara betala 15% skatt. Sen går skatten upp mycket. Det var just därför som Marcus Allbäck flyttade till Örgryte efter tre år i Danmark. Hade han stannat i Danmark hade han behövt betala ännu högre skatt i Köpenhamn än den han nu behöver betala i Göteborg. Dock vet jag inte hur hög arbetsgivaravgiften är i Danmark men gissar på att den ligger på samma nivå som i Sverige eftersom det totala skattetrycket i Danmark är något högre än i Sverige.
Wivallius
2008-10-14 23:53
"Sign-on-bonus" beskattas men 99% säkerhet också som "Inkomst av tjänst". Vilket innebär att om Kim får 1 000 000 i sign-on-bonus kostar det ÖSK 1 530 000 och Kim får ut ca 500 000 efter skatt. Du får inte mycket mer än en central tvåa i Örebro för dessa pengar och det är inte mycket att stoppa in en dansk familj i.
Wivallius
2008-10-14 23:46
Ja!

När ni tänker på lönerna måste ni också tänka på arbetsgivaravgifter. Har många års erfarenheter av detta. Säg att Kim vill ha 50 000 i månaden efter skatt. Då behöver han få ut ca 100 000 före skatt. Den månadslönen "arbetstagaren" skall få ut multipliceras sedan med 1,53 för att få arbetsgivarens kostnad inkl arbetsgivaravgift, alltså 153 000 i månaden. Ca 1/3 kommer alltså ut till Kim efter skatt. Per år blir det 1 836 000 Kr. Lägg därtill att ÖSK retroaktivt måste betala skatt och arbetsgivaravgifter för det halvår Kim varit "artist"!
AIK Saywee
2008-10-14 23:35
Ämne: nästan läge att vid ....
Ja, när Östra står klar är "Södra på tur".
Jag är nog inte så fäst vid "60-tals betong", men vi vill gärna festa snart på gamla Södra och även på Västra, Norra och nybyggda Östra.

FORZA BA!
Elfsborg epiphone
2008-10-14 23:19
nästan läge att vid senare tillfälle fixa till södra? eller är ni fästa vid den?
Annons: