/fotboll/osk/forum/6632.aspx/fotboll/osk/forum/6632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2008-10-19 16:17
Bra gjort ÖSk! kalla hem Frempa, han får ingen speltid i BP som prioterar dem som ska spela nästa år, löjligt beetende!
och BP har en match kvar,
Dessutom kan han göra ett inhopp för ÖSK o visa att han vill va kvar i örebro
Örebro Mittåt
2008-10-19 16:16
LSK har tagit över i andra halvlek. Wålemark hade bland annat en nick i bra läge på Bahne. Jon sitter på bänken.
Örebro jappel
2008-10-19 16:13
Ämne: ÖSK har kallat hem J....
Kul om Frempong får gå in och domninera mot hif.
Jag är övertygad om att han är redo.
Örebro Mittåt
2008-10-19 15:58
Ljngskile är verkligen tungspelade. Halmstad dominerar spelmässigt, men kommer inte åt LSK centralt där det är väldigt massivt. LSK är inte ofarliga med sitt chansspel.

Sett till hur LSK spelar kan de nog få ordentliga problem på Behrn. Om bara ÖSK får fart på bollen och kan komma fram på kanterna.
Örebro Mittåt
2008-10-19 15:33
LSK - HBK 0-1 Anselmo
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-19 15:06
ÖSK har kallat hem James till matchen imorgon. Oscar är troligen tillbaka inom kort också.
Örebro Mittåt
2008-10-19 14:56
Fel (gissning) av mig. Han orsakade först en frispark och rusade sedan för tidigt på densamma. Så kan det gå. Om Enköping trillar ur tycker jag att vi tar hem Klingberg.
Örebro Mittåt
2008-10-19 14:51
Resultaten så här långt verkar att gå Degens väg. Limhamn och Jönköping ligger under och själva leder man med 1-0 mot Enköping.

Enköping spelar dessutom resten av matchen med 10 man. Deras Andreas Eriksson (som väl är en rätt bra spelare) verkar ha slirat till ordentligt. Ett gult i den 39:e och ett andra i den 40:e minuten. Det verkar väl nästan som om han kommenterade det första gula kortet.
Örebro Plingu
2008-10-19 14:35
En dag som denna känns säkerheten på Behrn Arena världsbäst!
Örebro Mittåt
2008-10-19 14:24
Fast James är inte med i BPs trupp idag. Så han kanske är hemkallad trots allt. Eller så är han förkyld.
Örebro Mittåt
2008-10-19 14:21
Midsomer// Att döma av träningarna är nog Axén rätt sugen på att få komma med i hetluften igen. Han missar aldrig en chans att få dryga ut gruppen då det fattas spelare för någon typ av tvåmålsspel. Sedan kan man nog tänka sig att

Sixten skulle kunna slå en och annan frispark. De brukar sitta där han siktar.

Dessutom kan man sätta Anders Karlsson på bänken och låta Rosen ta något jobb på mittfältet. Trött lär Peter i alla fall inte bli.

Att ta hem James känns väl inte så aktuellt eftersom han ju inte spelar på någon av de positioner där det börjar se tunnt ut.
Helsingborg Presidenten
2008-10-19 14:14
Midsomer:

Imponerande snabbt svar! Till och med före frågan var ställd... :D
Helsingborg Presidenten
2008-10-19 14:13
Jaha, hur ser det ut för er? Tre avstängda och ingen Staaf va?

Vi saknar lagets två viktigaste spelare i Lantz och Larsson. Dessutom är alternativ två (Landgren), tre (Chansa) och fyra (Skulason) centralt på mittfältet borta. Rönningberg är långtidsskadad och truppbreddaren Beloufa nyopererad...

Men med ett knippe 18-19 åringar ska vi nog få ihop fullt trupp iallafall.
Länktips: www.hif1907.se/
Örebro Midsomer
2008-10-19 14:12
Så läget inför HIF:

Skador
Oskar Johansson, Robin Staaf, Glenn Holgersson, Peter Westman, Mikael Jidsjö (Fredrik Nordback)

Avstängda:
Bertin Zé, Nordin Gerzic, Patrik Anttonen

Hur tror ni man löser det om Nordback missar matchen? I det läget har vi bara fjorton spelare tillgängliga. Man ville ju inte ta hem Frempong. Blir det Tomas och Sjögren på bänken mot HIF? :)
Örebro Mittåt
2008-10-19 13:59
Kristoffer Näfver är väl den spelare som ligger närmast att komma i kollision med övergångsbestämmelserna. Han har sedan den 1 juli redan hunnit med att representera 2 klubbar. Djurgården vill inte satsa på honom, verkar det som och till ÖSK vill han inte tillbaka. Men på grund av säsongsregeln kan han faktiskt gå till en ny klubb och spela för en tredje förening under en och samma 12-månadsperiod.
Örebro Mittåt
2008-10-19 13:46
Rojas// Nej, så är det inte. FIFAs bestämmelser säger följande:

Players may be registered with a maximum of three clubs during one season. During this period, the player is only eligible to play official matches for two clubs.

Dessutom finns det en del regler för övergångar mellan länder som tillämpar olika säsonger.

Eftersom Kim bara representerat en klubb (ÖSK) denna säsong och bara tillhört två (ÖSK och Silkeborg), så är det möjligt för ÖSK att sälja honom i princip när som helst.
Örebro Plingu
2008-10-19 13:37
rirobban

Efter vad jag sett av Bakiu dem matcher som gått på TV4 och dem mot ÖSK räcker ju egentligen. Han är totalt värdelös i luftrummet och saknar timing.
Örebro Rojas
2008-10-19 13:31
Ämne: Om Kim är för dyr så....
Är det inte mot regelverket att sälja Kim efter vårsäsongen ?, en spelare måste väl tillhöra sin klubb i minst 12 månader innan man kan sälja han igen.
Örebro rirobban
2008-10-19 13:08
Ämne: Såklart att det finn....
Visst har han fått bra kritik ibland. Men Bakiu är ingen bra målvakt och det tycker många Norrköpingssupportrar också. Ser att de inte gärna vill ha honom kvar nästa säsong. Varför skulle han då platsa i ÖSK? Förresten om Alvbåge försvinner (lär inte hända) så lär ÖSK vara en rik klubb och kan då värva en bra målvakt och inte en som släppt in flest mål (?) i Allsvenskan!
Örebro DaSa
2008-10-19 12:56
Såklart att det finns bra spelare i Norrköping, tänk på att vi inte lyckades ta mer än 2 poäng mot dem.
Plingu// Tycker du kan börja med att läsa lite matchreferat från Norrköpings matcher så kommer du att märka att deras målis ofta får bra kritik (sen så är det nog lättare att få bra kritik som målis i bottenlagen då de har mer att göra).

Har inte sett Touma spela, antar att du syftar på att han är en mer ytterspelare i sin spelstil. Sätt honom som back-up för Bassombeng/Porokara istället, poängen var att vi missade en talang på grund av det dåliga samarbetet. Sen så har vi ju inte haft ngn kantspelare att stoppa in nu när vi haft skador/avstängningar. För Stellan verkar ju inte få chansen och Rodevåg visar gång efter gång att han inte håller i ett 4-3-3 system.

Angående att tillsätta tränare snabbare så syftade jag på den riktiga tränaren och inte den tillfälliga. Klart som fan att vi påverkades av att Sixten tillsattes så sent, han fick ju bara en spelare till sitt system (Porokara). Se bara nu när en av de sista pusselbitarna i en riktig target kom på plats, spelet och poängen kom nästan direkt. Får Sixten nu en passningsskicklig mittfältare istället för Nobbe och en riktigt bra mittback (eller ge Oscar chansen) bredvid Berra så har vi ett topplag nästa säsong om vi har tur med skador (och att vi hittar en ny grym target om Olsen försvinner).

Sammanfattningvis så tycker jag att Sjögren (skall nog skriva ledningen i fortsättningen då det antagligen är mera rättvist) har jobbat för långsamt och skulle ha jobbat hårdare på att bygga upp en god relation med Forward.

Sen så gjorde ngr glas rödvin sitt i att mina inlägg igår inte var så välskrivna:)

Örebro SyreAtom
2008-10-19 12:09
Nu vill jag få Arnor Gudjohnsen i klubben som kan lära våra Ösk-ungdomar hur man fostras med teknik och "talar med bollen" som han beskriver det i NA. Med honom skulle vi kunna få en ledande ungdomsutveckling i landet tror jag.

Anställ!!!
Örebro 100år
2008-10-19 11:57
Att värva från Norrköping vore rätt korkat faktiskt. Och varför ska man värva en dyr
spelare som kommer agera inhoppare? Helt onödigt. Vi behöver inte fler medelmåttor! Vi behöver klass, vi behöver Kim!!!
2008-10-19 11:40
Midsomer/ Nej det har du nog rätt i men att ha Amuneke som backup till Bassombeng vore inte helt fel.
Örebro Midsomer
2008-10-19 11:22
Personligen anserer jag inte det finns en enda spelare från Norrköping som har tillräcklig med kvalitet för att ta plats i ÖSK.
2008-10-19 10:48
Självklart finns det duktiga spelare i Norrköping trots att de ligger sist. Jag tycker de har en spännande spelare, Imad Khalili som är teknisk och snabb. Även Amuneke är ju riktigt bra. Dock är de lite av humörspelare.
Örebro Plingu
2008-10-19 03:05
DaSa

Undrar om du tänker innan du postar. Finns knappt en duktig lirare i NRKP men ändå vill du ha typ hälften. Deras målvakt, se vad han uträttade mot ÖSK i Örebro så fattar du. Han är sämre i luften än Westman.

Sen är din lista om vad Sjögren kan förbättra rent av patetisk. T.ex ville du ha Touma som backup till Nordin. Då undrar jag om du sett Touma spela. Skulle Sjögren anställt Sixten redan efter Walker? Trodde du då att han skulle förvandla dåvarande ÖSK till dagens framgångsrika 4-3-3 eller? Ett uttalat krav när dem sökte tillfällig ersättare till Walker var någon som kunde spelarna och organisationen _inte_ en okänd tränare från Finland som aldrig tränat i Sverige.

2008-10-19 02:26
Summerat efter ÖSK-festen:
Bra inledning med oväntat bra skämt från den annars torre Hjalmar. Berra och Bassombeng satt och undrade vad alla skrattade åt och försvann efter kl 23. Mycket bra hyllningar till glömda ÖSK legender.. MEN hur kunde de glömma att hylla Kuba eller nån spelare över huvud taget från -94!?? Inte ens en intervju med den gamle legendaren. Visst en kort snackis med Arnor men killar som Dan Sahlin, Micke Steen, Kuba och Anders Karlsson glömdes bort. Och avslutningen med Magnus Bäcklund(Fame) var undermålig. En halvtimme Tom Jones var inte vad jag förväntat mig av ett 100års jubileum. Dock ger jag ett godkänt betyg av "galan" då det annars höll bra klass.

Ja Dan Sahlin var inte med -94 men han är ju en av de bästa anfallarna som spelat i svartvitt.
Örebro Midsomer
2008-10-19 01:20
Detta lag mönstrade ÖSK i genrepet mot Åtvidaberg.

ÖSK: Peter Westman - Patrik Haginge, Magnus Wikström, Glenn Holgersson, Samuel Wowoah - Magnus Kihlberg, Nordin Gerzic, Sebastian Henriksson - Roni Porokara, Nedim Halilovic, Kristoffer Näfver

Bara Gerzic, Kihlberg, Wikström, Porokara och Wowoah kvar av de som kan beaktas vara ordinarie alltså. Snacka om hopplöst det är att tippa allsvenskan inför säsongen då, förmodligen, alla lag haft liknande spelaromsättning.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-19 00:42
Förlåt mitt dåliga skämt!:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-19 00:40
Jag tror att Ronaldiniho är ett bättre alternativ!hahahaha
Annons: