/fotboll/osk/forum/6627.aspx/fotboll/osk/forum/6627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro OnicO
2008-10-21 14:15
Ämne: Samma visa gång efte....One¨touch
Jag håller med dig fullständig.Lennart gör ett jätte bra jobb.
för övrigt kommer Kim att stanna, det är jag helt övertygad om.
AIK Saywee
2008-10-21 14:13
Vad hände egentligen under pausvilan igår, vad sa X-en?

Forza 6-10 och Ax-1 !!!
AIK Saywee
2008-10-21 14:03
K.Carlos - vad tittade du på under matchen på BA igår? Det finns ibland "störmoment" på läktaren, men så snygga kunde de väl inte vara att du tappade bort bedömningsförmågan angående de som lirade på den gröna mattan;-)

Äh, vi tycker helt enkelt bara lite olika, det viktigaste var att vi vann och det var många som var bra i andra halvleken och flera som var förvirrade i första, då blir det svårbedömt.

Vore faktiskt lite intressant att se poängfördelningen uppdelat på två halvlekar var för sig. För igår var det verkligen två halvlekar!

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2008-10-21 13:57
Chipset, jag håller verkligen med dig, väljer han problemklubben Djurgården blir även jag ledsen.

Det enda som möjligtvis skulle kunna glädja mig om han hamnar i en annan svensk klubb är (som ni förstår) att han hamnar i AIK.
Örebro Rooka
2008-10-21 13:56
Så här är det. Lyckas man inte ro iland detta så är det väldigt fel någonstans. Antingen så har ÖSK misslyckats med att locka sponsorer och näringsliv att ställa upp eller så finns inget intresse. När ÖSK nu gör en storsatsning på alla fronter är det extremt viktigt att sponsorer och näringslivet i Örebro med omnejd ställer upp. Detta skulle utan tvekan gå att lösa om flera större aktörer gick ihop och ställde upp för Örebro och ÖSK.
Örebro K.Carlos
2008-10-21 13:56
+++++ Porokara
++++ Per J
+++ Wikström
++ Wowoah
+ Olsen
Örebro Chipset
2008-10-21 13:43
+++++ Per J
++++Kilen
+++Roninho
++Henriksson
+Wowoah

- Alvbåge: Gjorde nog sin sämsta halvlek i ÖSK-tröjan.
Örebro Chipset
2008-10-21 13:41
Kim är guld värd men det får aldrig "kosta vad det kosta vill". Jag har inga problem med att Kim väljer en annan klubb om förhandlingen strandar. Han får gärna välja Hammarby, Helsingborg, Elfsborg, Kalmar eller vad som helst. MEN väljer han Djurgården blir jag uppriktigt ledsen.
Örebro Ericson
2008-10-21 13:40
Fotbollskanalen brukar ju vara snabba med nyheter men har inte hakat på "Kim till DIF" idag. Har en känsla att Aftonbladet var tvungna att skriva något eftersom Expressen gjorde det.

Med tanke på hur Kim agerade i samband med målet igår så hoppas jag att han stannar. Konstigt uppträdande annars.
AIK Saywee
2008-10-21 13:35
"Som sagt var" ... jag har inte hört någonting?

Men det skrivs en hel del nu för tiden!
AIK Saywee
2008-10-21 13:32
Kronblom, egentligen var det inget nytt, men som jag tidigare skrivit hoppas jag både för ÖSK´s del och även för Olsén´s del att han stannar där han och familjen trivs så bra, att han har lite is i magen och spelar med allsvenskans topplag nästa år. Därefter är den fina pensionen fixad när han tar steget ut i Europa så småningom.

Men - å andra sidan kanske det redan finns ickesvenska lag som är intresserade.

Egentligen vill jag med mitt inlägg mena att det kanske inte är bra för "någon" att han skulle gå till en svensk klubb.

Inte bra för mig

Inte bra för ÖSK

Inte bra för Kubanerna

Kanske inte bra för familjen

Kanske inte bra för en ev ny svensk klubb (men om han får trivseln att stämma och fortsätter leverera i en ny miljö så kanske, vem vet?)

Kom igen Kim, tänk efter innan!
Örebro One¨touch
2008-10-21 13:23
Samma visa gång efter gång...

Nick här inne som hakar på det som skrivs i kvällspressen, vilket allt som oftast slutar med kritik mot Sjögren.

Lennart Sjögren under sin tid i klubben nått framgångar ifrån skrivbordet som få före Honom gjort.
Sjögren har mitt fulla stöd (förtroende) oavsett vilket kontraktsförslag som ges till Kim.

Keep it up Lennart! :-)
AIK Saywee
2008-10-21 13:18
Förresten, måste passa på att hälsa ÖIS, välkomna till AS 2009, Göteborgs stolthet!

Tror att jag gillar Ö-lagen (avstavas det Öl-agen månntro)?
Örebro Kronblom
2008-10-21 13:13
som sagt var...
AIK Saywee
2008-10-21 13:12
Eftersom jag åker hem från Västkusten på fredag eftermiddag via Diöttebörj kan några makrillar samåka med mig, packar dom in sig i "sillalådor" får jag nog med mig några tusen, jag släpper av dom någonstans i Tiveden och säger att det bara är några kilometer kvar till arenan, det är bara att simma mot ljuset!

Nej, skämt åsido, GAIS är AS´s bästa lag från Göteborg, ur skattefusksynvinkel i allafall.
Örebro Ericson
2008-10-21 13:04
Ämne: 5p till Kihlberg? Gj....
Va? Såg vi samma match? Kihlberg var grym igår.
AIK Saywee
2008-10-21 13:03
Gårdagens match bestod verkligen av två olika halvlekar och två olika lag i de olika halvlekarna.

I första var flera svartvita lite förvirrade ibland och osäkra lite då och då - i andra var det nästan bara ett lag på arenan - vad tusan sa våra tränar-x i pausen?

För det kan väl inte vara så att HIF "la sig" för att vi skulle passera MFF i tabellen ...?

Det blir lite lurigt med spelarpoängsbedömningar när halvlekarna är så olika, men Kihlberg var mycket bra i andra halvlek och Porokara "stack också ut" i ett (framförallt efter pausen) taggat lag!
Örebro Kronblom
2008-10-21 12:54
Tre supporterbussar från Götet och den fjärde på väg att fyllas till matchen på fredag,många makrillar på plats således...
Örebro K.Carlos
2008-10-21 12:47
5p till Kihlberg? Gjorde en av sina sämre matcher då passningsspelet var under all kritik. Per Johansson var mittfältets gigant, men 5p skulle nog ändå givits till Porokara som var den enda spelare som levererade i 90min.
Örebro Kronblom
2008-10-21 12:01
Ämne: Och att kalla Kim sv....
skulle inte bli förvånad om han blir kallad för svikare om han lämnar men då glömmer ju folk vad han gjort för klubben iår,kommer inte känna mig ett dugg bitter om han lämnar,tack vare honom att man lämnat bottenträsket,när han kom till klubben var ÖSK Allsvenkans målsnålaste lag men efter hans obligatoriska stolpträffar så har målen trillat in även om inte alltid spelat på topp.Hoppas ÖSK klarar av att lösa honom men går det inte så lönar det sig att sitta och tjura,synd dock eftersom ÖSK oftast har svårt att pricka rätt i sin scouting!
Örebro Fang
2008-10-21 11:49
Klart man vill behålla Olsen men det finns ju gränser för hur mycket klubben ska kunna erbjuda. Finns inte pengarna så finns de inte, inte mycket man kan göra åt saken. Det är
klubbens ansvar att hitta de pengarna och jag tror nog att de gjort vad de kan.

Det vore väldigt tråkigt om Olsen försvann men jag skulle inte vara bitter på ledningen för det. Det är bara dumt att äventyra klubbens ekonomi på nytt och skulle han försvinna är det väl ett tecken på att gränsen för tillfället är nådd.

Det där med att det skulle ha med risk för avundsjuka från övriga spelare tror jag är skitsnack. Finns det något som säger att det i ledningen skulle finnas en sån oro? Det är väl helt enkelt så att de inte har mer pengar. Det finns i laget idag en mängd välbetalda spelare och även om ÖSK på senare tid utvecklats mycket på många olika plan så blir man inte en rik storklubb på ett par år.
Örebro Marquis de Sade
2008-10-21 11:36
Ämne: Ämne: ... en ....
Rätt!

Fan vad kluven jag är
Örebro rirobban
2008-10-21 11:33
Ämne: ... en annan aspekt ....
Sant!
Å andra sidan var de i Superettan som Halilovic presterade. Kim presterar i allsvenskan och mot toppklubbarna också. Så att han håller för allsvenskan vet vi ju redan:)
Örebro Vegurra
2008-10-21 11:20
För en gångs skull måste ÖSK göra en markering så att visionen om topplacering blir trovärdig. Det går inte att år efter år släppa de bästa spelarna till konkurrerande klubbar. Om så sker kommer ÖSK även i fortsättningen att bli betraktade som en klubb utan toppambitioner som man kan plocka spelare i från lite hur som helst.
Behåll Kim Olsen och självfallet också Nordin Gerzic. Avstå ifrån att lösa Tjernström från hans AIK-kontrakt. Tjerna torde ha passerat bäst före- datum nu.
Gör en kraftsamling och kontraktera Olsen, de andra spelarna kan rimligen inte bli avundsjuka när de får förmånen att spela tillsammans med en så utpräglad klass-spelare.
Örebro Brinkewall
2008-10-21 11:18
Bara för att en agent citeras i Expressen behöver det inte betyda att det är något konkret på gång. Det behöver inte ens betyda att han pratat med tidningen.

Det troliga är att skälet är att få till en snabb affär och få igenom sina krav. Sen att han tycker ÖSK är svåra är inte så konstigt - det brukar motparten vara i en förhandling.

Till syvende och sist handlar det om vad spelaren vill. Och med tanke på uppvisningen igår verkar Kim inte direkt vantrivas i klubben.

Så sitt ner i båten, dra igen limpsaxen och sluta klaga innan ni har fått det bekräftat om Kim går eller inte.
Örebro Marquis de Sade
2008-10-21 11:03
... en annan aspekt i Olsen frågan: lex Nedim Halilovic. Hur mycket älskade vi inte honom -06? Hur gick det sen?
Örebro Matta
2008-10-21 11:01
Sjögren har säkert många fördelar men jag tror att han är lite rigid. Ja eller nej, svart eller vitt typ, dvs inte någon smidig förhandlare. Hur som helst behöver vi Kim i truppen.
Örebro Aspen
2008-10-21 10:51
Tycker agenten/Kim borde vänta med sina förhandlingar till värvningsfönstret öppnar. Inte köra det under slutspurten av AS.
Lika dålig stil som Halmstad gjorde förra hösten. I den affären var i varje fall inte lyckad för spelaren.
Örebro Aspen
2008-10-21 10:46
Matta//Man kan aldrig betala vad en agent begär. Det verkar som agenten har svårt med Sjögren. Det är han inte den första att ha.
Örebro Matta
2008-10-21 10:41
Ser mörkt ut när det gäller Kim om man läser vad agenten säger om hur det är att förhanlda med ÖSK.
ÖSK har dock som mål att etablera sig som en svensk toppklubb inom några år. Det är en omöjlighet om man inte är beredd att betala en kille som Kim det han begär.

Vi kan inte riskera klubbens totala ekonomi, men argumentet om avundsjuka i truppen håller inte. Vi kan inte göra avundsjuka till något slags rättesnöre i föreningen. Männiksor har alltid och kommer alltid att tjäna olika mycket pengar. Lev med det. Däremot skulle förstöra sammanhållningen klubben vi värvar divor. Men Kim är defenitivt ingen diva.
Annons: