/fotboll/osk/forum/6622.aspx/fotboll/osk/forum/6622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2008-10-22 13:10

Disasterpiece// När man för en argumentation på vetenskaplig nivå så bör man använda sig av tillförlitlig data. Ett exempel är knappast det. Man kan inte dra några slutsatser av en match. Som i många andra tillfällen är ”en match ingen match”. Då är min data betydligt mer tillförlitlig. ÖSK har endast förlorat en match sedan Kim Olsen anslöt till laget.
Örebro Aspen
2008-10-22 13:05
Mittåt//Dom (DIF) måste stänga gylfen också. Mycket att hålla reda på.
Örebro alltid svartvit
2008-10-22 13:02
Om vi inte kan knyta Kim till oss är det en klar signal att vi inte kommer att vara med på övre halvan närmaste åren, även om Kim vill ha 200 000kr/mån plus en övergångssumma på 900 000 till silkeborg villket är mycket pengar men jag skulle vilja se den spelare som har bevisad kvalitet för att göra 15+ mål på en säsong som vi kan knyta till oss för mindre pengar.(är övertygad att vi behöver en sådan spelare för att ta oss upp i tabellen).

Hoppas jag har fel....:)
Örebro Disasterpiece
2008-10-22 12:58
Ämne:
Som jag ser det så....Nja, det är väll lite överdrivet.. Vi får ju inte glömma bort att svartvitt slog Elfsborg med 2-0 UTAN kim Olsen. Både Robin Staaf och Rodevåg är riktigt bra targetspelare, inte lika bra som kim förstås, men dom duger iaf. Men det bästa är ju om Kim stannar. 8 mål på 14 matcher är grymt bra :)
Öreskå
2008-10-22 12:53
Jag hoppas i allafall att Kim stannar. Jag tycker det skulle vara ett bra steg mot högre placeringar och framtida europeiskt spel.

Heja Sport!!
Örebro E.Shams
2008-10-22 12:46

Som jag ser det så är Kim Olsen extremt viktig för ÖSK:s spel.

Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-22 12:44
Ämne: kollade just igenom ....
Hehe,ja det får väl ses som en bedrift det med.
Örebro bleke
2008-10-22 12:31
kollade just igenom mitt tippande här på svartvitt och såg att jag har lyckats med bedriften att inte tippa rätt slutresultat en enda gång...så vad ni än gör, tippa inte som jag;)

edit: jag kan inte stava heller verkar det som
Örebro Rooka
2008-10-22 12:20
Ämne: Jag har svårt att tr....
Grisarna däruppe är ju inte kända för att göra några storklipp när de förvärvat från ÖSK, det har vi kunnat täcka upp utan problem. Man bör också komma ihåg att Olsen inte alls behöver bli någon megasucce OM han nu går till en annan klubb. Ny säsong, nytt klimat och nya lagkamrater osv. Han kommer dessutom definitivt inte vara lika okänd till nästa säsong utan de flesta har nog djupanalyserat och kartlagt honom väl tills dess...
I ÖSK känns det som att de har kul tillsammans, det verkar vara ett mkt bra gäng och sådant spelar såklart in mkt. Jag hoppas han stannar...
Örebro Rooka
2008-10-22 12:12
Känslan säger lite att Mattias Mete vore ett mkt intressant tillskott. Honom hoppas jag de signar när fönstret öppnas....
Örebro Rallyfinnen
2008-10-22 12:10
Ju mer jag tänker på allt med Kim Olsen, desto mindre vill jag att vi slänger en massa pengar på honom.. Eftersom Nordback (enligt mig) kommer att spela för Patrick Walker nästa säsong och Tjerna ersätter, så kommer det ju gå åt en slant där.. Roni, Berra och Eric kan språket och spelet mer och Staaf/Jidsjö/Rodevåg lär sig mer och mer 4-3-3 till nästa säsong tror jag att det blir bra ändå.. Men det är ju om Olsen är för dyr..
Örebro Vegurra
2008-10-22 11:58
Den variant som ÖSK-Karl nämnde i går, anställning i Danmark efter fotbollskarriären kan vara svår att effektuera om Kim och agenten skall godkänna den. Här krävs det både ekonomisk och juridisk fingerfärdighet.
Det säkraste torde vara att Kim redan nu anställs i det aktuella företaget och beviljas tjänstledighet så länge fotbollskarriären består.
Dessutom måste kontraktet innehålla en garanti för vad som händer om anställningen inte kan fullföljas. Företaget kan ju gå i konkurs eller försvinna av andra skäl.
Här kanske en bankgaranti som ger Kim Olsen en kompensation om X antal månadslöner vara en lösning.
Örebro deportivista
2008-10-22 11:53
Klart att det bästa vore att få behålla Kim nästa år, men å andra sidan så har vi redan måltjuven Staaf, stortalangen Jidsjö, och en Rodevåg som har hittat målet igen - förutom eventuella nya fynd av Boström/Axen/Sjögren att upptäcka.

Det är inte värt att riskera ekonomin på en spelare som f ö inte garanterat levererar lika mycket nästa år ändå (tänk på Halilovic)... men det bästa vore naturligtvis ännu några säsonger med Kim på topp
Örebro bleke
2008-10-22 11:41
mittåt/
och de borde vilja skaffa en ny arena...
Örebro Mittåt
2008-10-22 11:16
Jag har svårt att tro att Djurgården för tillfället är på jakt efter nya spelare. Först måste de väl skaffa en ny tränare, en ny ordförande, en ny styrelse, en ny spelidé och en ny värvningsansvarig.
Örebro Mittåt
2008-10-22 11:14
Walter Gigena// Helt rätt.
Örebro Walter Gigena
2008-10-22 11:10
Idag är sista dagen för Ösk att svara på Kims (och den girige agentens) krav, men visst är det så att Kim (mest den girige agenten) inte behöver svara Ösk:s motbud idag? Det kan väl lika gärna dröja till nästa vecka innan vi får besked?
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-22 11:09
Undrar just hur plan B ser ut om det skiter sig med Kim.
Örebro MACS
2008-10-22 10:49
Ämne: Ämne: Försökt....
Tack, måste åter till jobbet nu, håller förstås tummarna för att det löser sig på ett bra sätt med Kim ... får logga in i eftermiddag och se om det hänt nåt men jag antar att det kan ta ett par dagar till (?)

Vill f.ö. absolut INTE se Kim i Djurgården nästa säsong ...
Örebro OnicO
2008-10-22 10:21
Ämne: Försökte nyss göra m....
MACS
välkommen till svartvitt
bra synpunkt...
Örebro MACS
2008-10-22 10:18
Försökte nyss göra mitt första inlägg någonsin men det tycks ha försvunnit ... försöker igen:

Som ÖSK:are i 08-land så kan man betrakta "Kim-affären" med viss distans. Jag har investerat lite slantar via Spelarinvest, hoppas naturligtvis att de ska hjälpa till med Kim men viktigast är för mig att vi tar oss uppåt med ekonomin i behåll. Jag råkar känna en person i styrelsen för ett av Allsvenskans mest hårdsatsande lag, det han säger är att de sällan har problem med transfersummorna, problemet är de löpande kostnaderna för fr a löner. De flesta klubbar får bygga sin ekonomi på spekulationer om "värdetillväxten" på spelare de värvat när de efter ett par år skall säljas (till Stockholm, Danmark, Norge etc). Kanske är detta oundvikligt men då måste man vara oerhört långsiktig och målmedveten, förlora ett och annat slag på vägen (= Kim?) för att vinna kriget på sikt (= en stabil placering i toppen med bibehållen ekonomi). Tveksamt om jag jublar över ett eventuellt kontrakt med Kim om jag inser att man samtidigt "gamblar" med föreningens ekonomi.

Usch vilket tråkigt och seriöst första inlägg detta blev ... ;-)
Örebro Evigt ÖSK
2008-10-22 10:06
Om man antar att Anders Uddlings resonemang i NA om att stora löneskillnader skapar psykologiska följdeffekter i och med den ekonomiska biten i laget (avundsjuka) tycker jag inte att det är värt att köpa loss Kim Olsen. Om nu Kim kräver 3 dubbelt upp mot vanlig spelare i laget gör, klart att alla spelare då försöker att höja sina löner markant. Plus att avundsjukan angående löner klart kan försämra lagets prestationer, vi har ju sett tidigare hur osämja har försämrat prestationerna på planen (se Lundin-eran). Klarar ÖSK av höjda löner? Nej, om ÖSK försöker sig på att höja lönerna kan det återigen riskera klubbens ekonomi. Ingen spelare är värd ett återbesök i Superettan. När ÖSK har större omsättning med större vinster och större sponsorer i ryggen, då kan man satsa på höga löner och dyra spelare. För att nå toppen, kan tyckas, måste man ha dyra spelare? Nej, se exemplet Kalmar. Jag tror att ifall ÖSK anser sig inte ha råd med Kim, då finns det en back-up plan.

Mot SM-Guld 2015!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-22 09:48
En dag som denna känns de gamla klyschorna rätt: "En spelare gör inte ett lag" och "ingen spelare är större än laget". Jag har svårt att tänka mig att stora lönedifferenser inom laget inte har en negativ påverkan på sammanhållningen... Har för mig att en man med hästsvans en gång i tiden medverkade till vidlyftiga individuella löneavtal med känt resultat som följd...
FORZA ÖREBRO!
2008-10-22 09:16
Snälla, snälla låt Olsen stanna! det blir svårt att hitta en sån målkung som Olsen! Snälla sportklubben, gör mig inte besviken!
Örebro 0REBR0
2008-10-22 08:42
se länken...

det kanske är lite sent för "kim-värvningen" men det kanske kan va något att tänka på framöver. det borde väl finnas intresse för att avsätta några kronor i månaden för en toppspelare i ÖSK.
Örebro Aspen
2008-10-22 08:28
Henke(Old Boys)/Det är fel att utmåla ev besked i dag att det är ett beslut att inte spela i ÖSK.
Det är ett agentknep att pressa ÖSK på ett otillbörligt sätt.
Det agenten gör det är att börja förhandla med andra klubbar, OM han har tillstånd från Silkesborg att göra det.
I slutändan kan det vara så att ÖSK har gett det bästa budet.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-22 08:22
Är det normalt att ha en klump i magen en dag som denna?sjukt nervös inför Kims beslut.Om inte Kim stannar så kommer det ta udden av de sista matcherna,för min del iallafall.
Örebro Aspen
2008-10-22 08:08
Rallyfinnen//Håller med dig. Tycker agentens aggerande är tvivelaktigt. Det finns regler och transferfönster. I detta fall verkar det som ÖSK blir förfördelade.
Man kan ha en viss förståelse om agenten tycker ÖSK är besvärliga att ha att göra med. Det har väl inte gått upp för honom att det finns ett regelverk. Återigen framstår agenten som girighetens moder.
Märkliga är att den tredje statsmakten (NA) inte klarar av att göra ett granskande reportage utan bara sprider skvalret om andra intresserade klubbar.
Återigen att Djurgården skulle fundera över Kim verkar vara ett skämt. Klubbchefen med gylfen öppen, tränarna känner att dom inte har lagets förtroende och utan fungerande styrelse. Det verkar som Näfver är deras största tillgång nu.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-22 06:58
Denna dag kommer bli lång.
Örebro Rallyfinnen
2008-10-22 06:50
Antingen så ljuger agenten, eller så ljuger tidningarna! Eftersom Kim har kontrakt även över nästa säsong så får ingen klubb under några omständigheter ta kontakt med spelarens agent utan att komma överens med klubben, och vad jag har förstått så får inte hans klubb acceptera ett bud från någon annan klubb så länge ÖSK inte har svarat på om dom väljer att utnyttja köpklausulen! Det luktar räv.. eller mer skunk kanske!
Annons: