/fotboll/osk/forum/6604.aspx/fotboll/osk/forum/6604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro OnicO
2008-10-26 20:07
ÖSK-Karl//
Hur är det med magkänslan nu när det gäller Kim?
Mer positiv nu?
Örebro huggorm
2008-10-26 20:01
Om nu Kim inte väljer att stanna i ÖSK.Ska han då spela resten av matcherna eller ska man låta någon av dom andra spela för att testa till nästa år?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-26 19:41
DaSa//

Jag har ingen aning om hur det går med Bedoya, men om Kim stannar och Per J ansluter så är de ekonomiska resurserna knappa. Det är ytterliggare två spelare minst som skall in till nästa år, men troligen är nog Bedoya för dyr.
Örebro Chipset
2008-10-26 19:26
Med hela centrallinjen borta, dvs. Kihlberg, Wikström och Olsen, så vågar jag inte tro på poäng imorgon. Är därtill inte Nobbe eller Berra tillgänglig får man be till gudarna. Jag är nöjd med en pinne imorgon.
Örebro Bastard on Parade
2008-10-26 19:03
"I återvändande Johan Alvbåge har ÖSK en av Allsvenskans bästa målvakter och i offensiven har klubben fått de vapen som saknades under säsongens första hälft."

Varför blir man inte förvånad?
Örebro psoari
2008-10-26 18:56
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=sport_se&PKVideoID=16805

Det här är humor. Wernbloom har just gjort sitt frisparksmål, han springer iväg och lagkamraterna vill fira honom. Kolla extra på nummer 7, ungefär 17 sek in i filmen. Det är ju så bra...
Örebro GT
2008-10-26 17:07
I år är Stockholmslagen med sina x gånger budgetar mot oss helt överlägsna lilla ÖSK...

Med tanke på spelprogrammet har vi stora chanser på 7 poäng till i år, inga fel !!

6 Hammarby 27 10 8 9 37-39 38
7 AIK 27 9 9 9 29-30 36
8 Örebro 27 9 9 9 30-36 36
9 Djurgården 27 9 9 9 28-34 36
Örebro Mittåt
2008-10-26 17:06
Kul för Gefle. Nu ökade deras chanser att hänga kvar rätt ordentligt. De har ett svårt program kvar, men tar de poäng mot Trelleborg, så måste Ljungskile vinna två av tre för att kunna gå om och undvika kvalspel.

Negativt för ÖSK är att Hammarbys förlust kanske bättrar på AIKs motivation inför matchen i morgon. Vinst för Solnalaget innebär nämligen att de kan ta över som bästa Stockholmslag. Något som säkert motiverar en knackig säsong som denna.
Örebro Mittåt
2008-10-26 16:43
Jag tror att tajmingen var riktigt bra. Den bör öka chansen att han tackar ja.
AIK Saywee
2008-10-26 16:36
Vilken taskig tajming för främst Kim men även ÖSK att i förhandlingstider, "riskera" att superdansken blir skadad resten av säsongen ...

... en komplicerad affär blir ännu mer komplicerad ...?
Örebro Mittåt
2008-10-26 16:34
Ännu härligare med 2-0 då.
Örebro Beo
2008-10-26 15:52
Härligt med Gefle 1-0 mot Hammarby, borde ha varit 2-0 om inte för straffmissen. Om det står sig är vi bara 2 poäng efter Hammarby inför nästa omgång. Femteplatsen hägrar alltmer.
Örebro Mattias69
2008-10-26 15:04
Påminner om Kubanernas resa till AIK-matchen imorgon. Det finns fortfarande biljetter att köpa och biljettförsäljningen kommer att pågå ända fram till avresa. Mer info hittar du i info-artikeln här på svenskafans.
Örebro Mittåt
2008-10-26 15:04
OnicO// Ja, kanske fredagskvällens näsbensbrott dessutom påminde honom att man skall äta när det finns mat på ordet.
Örebro OnicO
2008-10-26 13:56
Mittåt //
Tack för svar.
Magkänslan säger att han stannar.
återstår att se.
Örebro Mittåt
2008-10-26 13:34
DaSa// Enligt de regler som gäller för amerikanska universitetsspelare så är det inte tillåtet att diskutera kontrakt e.dyl så länge de studerar. Villkoren för hans del (om han vill komma hit) beror givetvis viket intresse det finns från annat håll för honom. Både från den amerikanska professionella ligan och från Europa.

Jag skulle tro att en ambitiös ung amerikansk spelare hellre spelar i Europa än i USA. Men Sverige som avstamp för en fortsatt internationell karriär väger nog inte så tungt.

Mer lär vi inte få veta innan han tagit sin examen.
Örebro DaSa
2008-10-26 13:23
ÖSK-Karl eller Mittåt/
Har ni ngn koll på hur det går med Bedoya? Har vi kontakt med honom fortfarande? Kommer han bli dyr i lön och signing fee?
Örebro Mittåt
2008-10-26 13:15
OnicO// Jag har ingen aning vad Kim kommer att göra. jag tror inte ens att ÖSK vet det.

Det handlar nog en hel del om hur Kim är som person. Skall han acceptera att ta tre år i Örebro med ett förmodligen rätt bra kontrakt eller skall han "chansa" på att han kan få till något ännu bättre.

Han var av allt att döma inte så framgångrik i Danmark - ingen dansk klubb hade trots allt lånat in honom. Detta skulle kanske kunna tyda på att det lutar åt att han tar det säkra före det osäkra. Här i Örebro vet han vad han kan få och vad han kan ge.

Om han går till någon annan klubb kanske villkoren är något bättre, men han vet inte hur han kommer att kunna integreras i den omgivningen med tränare och medspelare.

När han kom hit till ÖSK var han verkligen en pusselbit som passade perfekt i ett hål i pusslet. Det är inte alls säkert att det passar lika bra på något annat håll.

Dessutom finns ju (både för honom och ÖSK) möjligheten att han kan få ett ännu bättre kontrakt om han fortsätter att prestera på höstens nivå även nästa säsong.

Så jag tror att om Kim är vettig så väljer ÖSK även om han inte riktigt får de villkor som hans agent krävt i förhandlingarna. Kims attityd i förhandlingarna verkar ju dessutom ha varit att han inte stänger några dörrar i onödan.

Så sammanfattat: Ja, jag tror att han tar ÖSKs anbud.
Örebro OnicO
2008-10-26 13:03
Mittåt //
Tack för info.
Vad tror du? stnnar kim??
Örebro hunter
2008-10-26 12:43
Alejandro Bedoya gjorde ett mål och en assist.
Örebro Mittåt
2008-10-26 11:53
Ytterligare en aspekt på testmatchen var att båda lagen ställde upp med en 4-3-3 uppställning. Någonting som förmodligen inte alla spelare var så vana med och vilket gjorde att de kanske inte kände sig helt hemma med sina tilldelade uppgifter. Det var också en del av spelarna som dök upp på oväntade platser (utifrån informationen på klubbarnas hemsidor).
Örebro Mittåt
2008-10-26 11:51
Enligt dagens papperstidning väntar sig ÖSK något slags besked från Kim Olsen idag.
- Vi hoppas på att få ett besked under dagen, säger tidningen att Lennart Sjögren sagt till dem.

Från ÖSKs sida finns det dock ingen dead-line utan avvaktar den vidare utvecklingen.
Örebro Mittåt
2008-10-26 11:44
Midsomer// Spelarurvalet vid gårdagens testmatch var nog i första hand inriktat mot talangtruppen. Återigen väldigt duktig var Sköllerstas vänster- coh högerback Daniel Björnqvist. (Han envisades med att spela på Gamla Betong-sidan). Född 1989 och med en väldig massa speed under fötterna. Snabbheten använder han dessutom på ett föredömligt sätt genom att gå fram efter kanten så ofta tillfälle bjuds.

Papperstidningen hade Fredrik Carlsson på plats och enligt Fredriks artikel väntar Daniel i princip bara på ett telefonsamtal från ÖSK för spel med ÖSK Ungdom.

För övrigt handlade det väl mest om habila insatser av de inblandade. ÖSKs egna talanger som framför allt befolkade det svarta laget visade att man nog på det hela taget ligger steget före de inbjudna spelarna. Underlaget och förmånen att spela tillsammans med spelare man känner sedan tidigare kan väl ha hjälpt till.

Bäst på plan var väl Erik Nilsson, men det var ingen större överraskning. Med den form han visat under hösten skall han dominera den här typen av tillställningar.

Av distriktets övriga spelare så fäste jag mig för IFK Kumlas 17-årige vänsterback (vita laget) Gabriel Somi. Liten och tunn men ettrig och med god spelförståelse. Mittbackar i det svarta laget var Adolfsberg Oskar Thell och Mullhyttans Johan Persson skötte sig också bra. Speciellt Persson som spelar i ett halvdåligt div 6-lag gjorde bra ifrån sig (utifrån sina förutsättningar). Vargas från Örebrosyrianerna visade prov på en hel del fina framspelningar, men det var nog några veckor sedan han slutade träna. Han försvann ur matchbilden under andra halvlek.

Av de utsocknes skall väl i första hand Dalkurds ytter Karim Rebai ha plus för piggt spel och två mål.

Målskyttet gick till så här:
08. Karim Rebai
51. Marcus Astvald
62. Karim Rebai
80. Boris Lumbana
82. Edvin Möller
Örebro DaSa
2008-10-26 10:50
Jag hoppas att konjukturavmattningen diskuteras mera i styrelsen jämfört med här. Vet inte hur lågkonjukturen i början av 90-talet påverkade den allsvenska fotbollen men har en obehaglig känsla av att den kan slå hårt nu.

Det som kommer att märkas först är sponsringen, vet inte hur det fungerar men antar att de flesta sponsorerna går in med en summa i början av året?! Denna summa har jag svårt att se att den kommer att öka i år, antagligen kommer vi får se en minskning. Som tur är så har vi ingen storsponsor som vi är beroende av vilket kan gynna oss jämfört med andra AS klubbar.

Nästa ekonomiska tapp blir nog publikintäkterna Förhoppningvis hinner vi kränga ut alla årskort innan varslena och uppsägningarna kommer i Örebro (här i Götet så har de redan börjat). Sen hänger det nog mycket på det sportsliga resultatet nästa säsong. Känns som laget behöver ligga på övre halvan i alla fall för att kunna hålla årets snitt.

Sist kommer tv-inkomsterna minska, men det lär ju inte slå förrens det nuvarande avtalet går ut vilket gör att det blir en liten fördröjning.

Mina slutsatser av detta är nog att om vi får ngr bra bud nu så skall vi sälja för att få en stark kassa. När sen andra klubbar börjar krisa så kan vi fynda spelare eller bara slippa ekonomiska bekymmer i framtiden.
Örebro Midsomer
2008-10-26 10:47
Var det någon som kollade på testmatchen i går? Fanns det några spelare som imponerade och kan bli aktuella tror Ni?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-25 23:49
Sersant//

Det var just Bp:s derbyn jag tänkte på, tror inte heller att Bp drar mindre till BA än Ljungskile, snarare tvärtom. Sedan är det inte kul med 5-6 lag från Västkusten.
Örebro Sersant
2008-10-25 23:40
Ämne: Walter Gigena//

J....
Vet inte om vi som ÖSKare ska spy galla över lag som spelar efter sina resurser ;). Sen tror jag inte BP snittar mer än Ljungskile de e väl derbyna som kanske kan dra lite folk då.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-25 23:34
Walter Gigena//

Jag ser hellre Bp i AS istället för Ljungskile. De försöker ändå spela fotboll och snittar garanterat mer publik också.
Örebro Grixx
2008-10-25 23:32
Intressant fakta att lägga på minnet.

Vår svenska tid är Örebrotid och örebrotid var först i världen att ta över ett helt lands tid.

....och 2009 tar Örebro över allsvenskan:-)
Öreskå
2008-10-25 23:30
Angåend nya spelare:
Jag undrar lite över en gammal provspelare för Örebro, Jamal Mohamed, Enköping.
En spelare som när han var här och provspelade, inte direkt gjorde bort sig. Grejen var väl mest att Walker ville ha en ny Larsen och jag tror nog att Jamal mer är en Kihlberg. En spelfördelare som gillar att gå ända ned till backlinjen för att hämta boll. Jag tror att han vore en bra fundering inför framtiden. Och inte mig emot vi kan ta hem Klingberg också.
Annons: