/fotboll/osk/forum/6585.aspx/fotboll/osk/forum/6585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2008-10-30 17:51
Ämne: GAIS letar efter en ....
Ja, jag bedömer hans styrka till att vara just stark och orädd i boxen. Oerhört bra kondition och mycket löpvillig, dessutom snabb! Hans svaghet är tekniken/bollbottagningen på fötterna. Jag önskar honom all lycka i någon allsvensk klubb, kanske hos er?
GAIS Grönsvarta makrillen
2008-10-30 17:47
GAIS letar efter en anfallare som är stark i boxen.Vår akilleshäl är just anfallet då vi har bra grundspel och bredd men saknar spetskompetensen tyvärr.
Vi behöver en anfallare som är stark i boxen med målsinne.
GAIS Grönsvarta makrillen
2008-10-30 17:44
Stefan Rodevåg vilka är hans styrkor, är han stark i boxen???
Örebro Mittåt
2008-10-30 17:36
Paul Munster gör mål igen. I Linfields segermatch (4-0) mot Cliftonville gjorde han två. Efter fyra mål på tre matcher snittar han nu på 1,33. När han spelade med ÖSK ungdom kom han inte över 1,00. Men ok, han låg rätt nära ett mål per match.

Man kan ju fråga sig vilken klass den nordirländska ligan håller. Hans lag Linfield ligger i alla fall tvåa med siktet inställt på kval till Champions League. Problemet i Nordirland är väl att alla spelare som det är någonting med (plus ytterligare en del) flyttar över till England så fort de får chansen.
Örebro Kramelet
2008-10-30 17:22
Hur många hjärnskakningar till klarar olsen av? han har väll hunnit med iaf 3 st denna säsongen?

I NHL så snackades de väll en hel del om stjärnor som fick lägga av efter för många smällar, tex lindroos va?

Vi får hoppas olsen pallar med några smällar till, annars får han låna peter cech hjälm.
Örebro Mittåt
2008-10-30 17:20
Men kanske en Gardarsson
Örebro Mittåt
2008-10-30 17:19
Ingen Sigurdsson mot ÖSK verkar det som.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-10-30 17:14
Trist att Rodevåg lämnar då han aldrig gnällt och klagat, gett allt och verkar vara generellt genomsympatisk. Men tyvärr har han aldrig riktigt kommit till sin rätt i sportklubben. Lycka till i fortsättningen!
Örebro Robban Örebro
2008-10-30 17:07
Ang Rodevåg. Måste säga att ÖSK gör rätt. Stefan är en mycket stark person med bra kämpa anda och vissa andra kvaliteer men hans teknik är inte av större klass. Att ÖSK väljer att kicka honom är ändå rätt då ÖSK har högre mål än att bara hålla sig kvar i Allsvenskan så ska man försöka få in någon annan i truppen. Visst måste man lyckas i värvningarna nu under vintern för att få lite mer bredd på den offensiva lagdelen.

Vill tacka Stefan för de två år han fick i ÖSK och hoppas han hittar en annan allsvensk klubb som vill sattsa på honom.
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-30 17:07
JAg är inte ett dugg bekymrad för Rodevågs motivation om han får spela. Han är professionell och har i detta läge än mer att spela för än om han hade kontraktet säkrat.
Örebro Mittåt
2008-10-30 16:45
Brus-Nilsson// Enligt NA hade ÖSK fram till i morgon på sig att ge besked om man vill utnyttja optionen (att säga upp avtalet) eller ej. Så på den punkten hade man inte så mycket att välja på.

Beträffande Stefans inställning tror jag inte att detta påverkar så värst mycket. Ny gäller det ju för honom att visa upp sig så mycket som möjligt frö presumtiva arbetsgivare för nästa säsong, så några ytterligare mål under de två sista matcherna skulle inte sitta helt fel.
Örebro Brus-Nilsson
2008-10-30 16:34
Dålig "tajming" med Rodevågs-beslutet. Om Olsen inte blir bra i näsan under närmsta veckan har vi verkligen inte stora möjligheter att klättra i tabellen. Roden är förmodligen inte speciellt motiverad efter beskedet. Var det månne så att man var tvungen att ge besked före ett visst datum?
Örebro D. McGrain
2008-10-30 16:31
Rodevåg passar inte inte in i dagens spelsystem och därför helt rätt att låta han gå. Tror han kan lyckas bra i ett annat (4-4-2)lag. Men tycker också han förtjänar att hyllas försin inställning och tid i ÖSK. Aldrig gnäll när han suttit på bänken och när han spelat har han alltid gett 100%. Tack och lycka till Rodevåg!
Örebro ösknisse
2008-10-30 16:28
Synd att Rodevåg fick gå, riktigt slitvarg som allt gav 100%. Dock är ju flytten ändå rätt pga av det tidigare redan nämnt, han passar inte in. Dock funderar jag på alternativen till Olsen (om han stannar). För som sagt så kommer han ju inte kunna spela varenda match. Tycker vi på bänken om vi inte får in någon mer ser lite tunna ut.
Örebro 0REBR0
2008-10-30 16:07
NA-TV's inspark special (med sixten och nordahl) verkar ha släppts i för tid... finns på länken
Örebro Marquis de Sade
2008-10-30 15:55
Känner mig böjd att hålla med föregående talare(Plingu).

Men ändå... tack Rode, har alltid gillat din inställning och attityd. Lycka till!
Örebro Midsomer
2008-10-30 15:51
Kajanus//

Hehe, ursäkta mitt påhopp då. :)

Rodevåg, tack för dina två säsonger i ÖSK. Lycka till i nästa klubb.
Örebro Plingu
2008-10-30 15:36
Det här är verkligheten för ÖSK 2009. Är man inte tillräcklig i sina kvaliteér är det tack och hej.
Rodevåg har inte fått så mycket speltid men tränarna har nog sett vad han kan på träning vilket är en anledning till att han bara varit ersättarens ersättare. Tycker inte det är något mer tjo hej kring det här, folk lämnar folk går, ÖSK måste fylla sin trupp med spetskompetens och inte superettan lirare.
Örebro ÖrebroSK.
2008-10-30 15:22
Det är rätt att Rodevåg inte får förlägnt kontrakt. Han duger helt enkelt inte. Prince Rajcomar kanske tar hans plats. Han verkar va riktigt intressant!
Örebro 0REBR0
2008-10-30 15:07
Synd om Roden! Har alltid gillat honom! Han verkar va en skön kille! hoppas att han lyckas bra i sin nya klubb!
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-30 15:06
Jag håller med majoriteten här inne att Rodevåg inte passar i vårt spelupplägg. Med spelare som Staaf, Jidsjö, Rejcomar, Bernard, Mete, Frempong och flera andra i truppen eller på väg in så är det rätt att släppa en 28 årig medelmåtta trots bra moral, speed och karaktär.

Lycka till för Stefan och tack för insatserna.
Örebro Kronblom
2008-10-30 15:00
Trist att man inte behåller Rode men är inte helt förvånad dock,känns som han är anfallare nr3 efter Dynamit-Kim och en hel Mål-Göran.Har gillat Stefan sen han kom från Falkenberg just pga hans inställning och att han alltid jobbar för laget.Ska bli kul att se var han nu hamnar!
Örebro zxcv
2008-10-30 14:56
Att Stefan får lämmna måste bero på att man vill lätta lönebudgeten litegrann inför värvningen av Kim.

Synd, för jag gillar Rodevåg
Örebro helldandy
2008-10-30 14:54
Tack för denna tid Rodevåg.

Nu måste ju detta betyda att det finns nåt i rockärmen inför nästa säsong. För allvarligt, även om vi får ha kvar Olsen, vad har vi för alternativ om han blir skadad?
Örebro Sekt. E
2008-10-30 14:50
Tack Rode. Lycka till framöver.
Örebro Kajanus
2008-10-30 14:47
Staaf har väl till 2010?

Jag hade hoppats på ett alternativ när Olsen är avstängd eller sjuk (vilket kommer bli en och annan gång for sure) ett system på 4-4-2 där Roni och Bassombeng går ner ett snäpp och Rodevåg och Staaf agerar targets, den drömmen är ju körd nu på grund av hattandet :(.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-30 14:42
Rodevåg får gå... en naturlig följdfråga blir naturligtvis... Hur långt kontrakt sitter Staaf på? Någon som vet?
Örebro Kajanus
2008-10-30 14:38
Midsomer//

Ironi fungerar mest i förståndiga människors sällskap :D
Örebro Erki
2008-10-30 14:37
Ingen större överraskning att Stefan får lämna, han passar helt enkelt inte in i 4-3-3. Han är bra på att springa men har teknik som en div. 4 spelare. Inne i boxen har han dock bra kvalitéer.
Lycka till i din nya klubb Rodevåg!

Jag tycker att det är bra att ÖSK har en tydlig idé, man har nu två tränare som vill spela 4-3-3 och ser då till att truppens spelare passar in i det systemet.
Örebro hunter
2008-10-30 14:36
Men ska vi satsa på 4-3-3 eller ska vi låta en spelare förändra vårat tänk. Tänk framåt!
Annons: