/fotboll/osk/forum/6583.aspx/fotboll/osk/forum/6583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-10-29 19:15
Ämne: Nuförtiden verkar kv....
Jepp, guldkampen verkar vara ute i bygden och de så kallade "storstäderna" är inte med i den kampen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-29 19:06
Nuförtiden verkar kvantiteten komma från storstäderna och kvaliteten från bygden.
AIK Saywee
2008-10-29 18:16
GT har förresten redan börjat skriva "Fotbollens huvudstad" i stället för "Göteborg" i "adress" på olika reportage. För några år sedan pysslade göteborgarna med samma lillebrors tramsfasoner. Det är väl skillnad på kvalitet och kvantitet, eller? Dessutom kanske BP kliver fram och "kvitterar". Så himla löjligt komplex de lider av!
AIK Saywee
2008-10-29 18:13
Men Grixx, du måste nog lära katterna att det är skillnad på mus och mus ;-)

Men är det svartvita katter kan de kanske vara förlåtna?

Örebro SyreAtom
2008-10-29 16:48
Farsen fortsätter//

Ja man får hoppas på Yunus. Det var han och Erik Nilsson som jag tyckte var bäst på träningen idag.
2008-10-29 16:44
Om Yunus skulle få sitt tillstånd snart skulle vi ha en backup till Bassombeng helt gratis. Tycker de är ganska lika faktiskt i sin spelstil. Skulle vara en riktig förstärkning!
Örebro Grixx
2008-10-29 16:12
Ämne: Ämne: Men vaf....Inte kan jag lemlästa eller avliva katten eller för den delen katterna, för de är två.

Det räcker med att man skriker NEJ och sedan ser jag inte dom på hela dan för de ligger och trycker i vebo´n och skäms som de djupt troende ÖSK-are de är.

Efter solnedgången kryper de in,slokörade och med svansen mellan benen.
Örebro SyreAtom
2008-10-29 16:08
Midsomer/

Tack, hade nästan glömt bort att han tränar med oss. Vet ju att det kommit nya jobbregler att få stanna i sverige..har det hänt nått nytt på den fronten med Yunus?
Örebro ÖSK öster
2008-10-29 15:33
Två torra maxburgare på ett kallt norra idag, perfekt med lunchträning!

Jag tyckte Bernhard såg bra ut! Men ingen överskuggade Berra. Så skön =)

Utanför max sprang jag in i ett par herrar som såg viktiga ut och bar på stora ritningar.
Örebro Ropesin
2008-10-29 15:26
Ämne: kanske mer lämpligt ....
Visste att den kommentaren skulle komma. Visst är det mer lämpligt, men jag tror säkert att det är några här som är intresserade av att komma ner på dagens match. Ryktas komma några hundra från Norrköping.
Örebro Midsomer
2008-10-29 15:23
SyreAtom//
Yunus Ismail.
Örebro SyreAtom
2008-10-29 15:22
Mittåt/

Ja det var nog Erik Nilsson tror jag. Imponerade verkligen måste jag säga. Men den mörke spelaren kan ha varit Lumbana från u-truppen?

Tänkte också på att Berra spelade på topp. Undra om de kan ha andra planer för honom, inte för att jag tror det men han är ju hyfsat spelskicklig om man säger. :)
Örebro Kronblom
2008-10-29 14:55
kanske mer lämpligt att snacka hockey i Örebro Hockeys forum eller hur Ropesin?
Örebro Ropesin
2008-10-29 14:53
Klassikermöte i ishallen idag då Örebro tar emot Vita Hästen. Kom ner för att se höstens match, en tidigt seriefinal. Slakta Hästen!
AIK Saywee
2008-10-29 14:49
Ämne: Men vafan...kattjäke....
Lever katten fortfarande?
2008-10-29 14:35
Som jag föreslagit förut vore det kul att se hur Berra klarar en offensivare roll som typ target eller mittfältare. Kul i dubbel bemärkelse kanske?
Örebro Mittåt
2008-10-29 14:27
SyreAtom// Frempong var väl inte med? Beträffande den okände spelaren. Kan det ha varit Erik Nilsson eller Mackan Astvald? De var båda med idag.

Notabelt från tvåmålsspelet var att Berra spelade på topp i det ena laget.
Örebro SyreAtom
2008-10-29 14:17
Mittåt/

Oremo tycker jag inte det var likt alls faktiskt. Tyckte nog han mest påminde om en av våra egna i talangtruppen. Han gjorde inte bort sig, men av det lilla man såg tror jag nog mer eller lika mycket på våra egna talanger. Men en träning säger väl ingenting egentligen.

Bland annat Frempong såg bra ut idag tycker jag.

Vet du vem det var som spelade mittfält/anfall som jag beskrev i slutet på förra inlägget?
Örebro Mittåt
2008-10-29 14:03
Jag var för min del positivt överraskad av Nyström. Påminner en hel del om Oremo, både till utseende och till spelstil. Rörde sig hela tiden, sprang intelligent och är inte bara en avslutare utan spelar gärna bollen. Bra skott också. Han ser rätt tunn ut, men har man spelat 28 matcher i ettan och överlevt detta så tål man nog en och annan törn. Högerfotad. Kan nog spela både på kanten och i en offensiv mittfältsroll.
Örebro SyreAtom
2008-10-29 13:56
Walter Gigena//

Såg väl inte överdrivet snabb ut men tillräckligt skulle jag tro. Om jag får måtta så säger jag medel.. kanske övre medel. Men det är svårt att säga då han inte verkade köra på full gasell. ;)
Örebro Walter Gigena
2008-10-29 13:48
Tack för infon SyreAtom..
Kan du säga nått om Prince snabbhet?
Örebro SyreAtom
2008-10-29 13:45
Liten rapport från dagens träning.

Prince:

Prince såg helt okej ut, första träningen och klart att allt inte kan visas men han har nog helt klart potential. Inga spektakulära grejer men visade iaf lite tendenser till att kunna komma förbi en spelare eller två. Han gjorde ett par-tre mål som såg rätt bra ut. Han gjorde inte bort sig på nått sätt och man kände igen hans spelstil från youtube-länken.

Bernhard Nyström:

Visade tendenser emellanåt att ha potential, men ganska liten och kort i rocken. Lite Martin Bengtsson över honom. Var väl inte mer imponerad av honom än någon annan egentligen, men glimtvis visade han att han hade lite mer i sig iaf.

Men det var någon annan som utmärkte sig desto mer på planen än de flesta andra och jag kunde inte placera vem det var. Lite hår i nacken som stack ut under mössan, kanske lite rödlätt och spelade mittfältare/anfallare. Såg riktigt lovande ut tycker jag, vem kan det ha varit?

Örebro ÖSK-Karl
2008-10-29 13:45
Rodevåg har inte någon speciellt hög lön, däremot kostade han en hel del att signa. Jag tycker ÖSK skall behålla Rodevåg med en liten lönesänkning som han säkert går med på. Detta då han annars hamnar i ett SE-lag med sämre lön.

Nu gäller det att försöka bli av med Näfver och behålla Nordback och sälja RiRi, lösa Per Johansson och sedan kolla av marknaden vad gäller bosmanspelare efter säsongen.

Det är även viktigt att få Wikström att fortsätta spela.
Örebro Niko-ÖSK
2008-10-29 13:18
Maradona tar över Argentina landslaget och vi som vill inte ha Maradona på Behrn Arena.
Örebro Matta
2008-10-29 13:06
joth/ Hellre då Rodevåg-Olsen. Olsen som target och Rodevåg som springer på djupet.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-29 12:53
Tycker Rodevåg är för dålig med fötterna,han ska vara inne i boxen och slå till bollen med ett tillslag mot mål.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-29 12:49
Hur tror ni att Rodevåg tillsammans med Staaf skulle fungera i en klassisk 4-4-2 uppställning?
Skulle nog vara jobbigt att möta eftersom båda jobbar hårt därute på planen.
Örebro makkk
2008-10-29 12:05
Offensiva spelare inför nästa säsong:
Olsen, Roni, Bassombeng, Rodevåg, Staaf, och sen Jidsjö och Stellan om man kan räkna med dom. Ändå jagar vi anfallare i Wirtanen och "Prinsen" Är det tänkt att Rodevåg får pysa? Att Stellan får lira div 2 osv?

Bra trupp inför nästa säsong:

Målvakter:
-----------
John Alvbåge
Peter Westman
Peter Rosendal

Försvarare:
-----------
Bertin Ze
Patrik Antonen
Samuel Wowoah
Glenn Holgersson
Magnus Wikström
Joakim Gren
Oskar Johansson

Mittfältare:
-------------
Magnus Kihlberg
Fredrik Nordback
Per Johansson
Nordin Gerzic
*Ny* (Alternativt Lundholm)

Yttrar/Anfallare:
-----------------
Roni Porokara
Kim Olsen
Eric Bassombeng
Robin Staaf
Michael Jidsjö
James Frempong
*Ny* (Tommy Wirtanen?)

Får vi behålla alla och kan få in minst 1 ny centralt på mitten och även någon ny frammåt kan vi titta upp i tabellen nästa säsong. Truppen känns lite halvtunn om vi tex skulle åka på ett par skador.

OBS, har inte räknat med Walker eftersom jag anser att han inte platsar, sen är inte Henriksson med heller tyvärr, tror inte han blir kvar även om jag vill.
Örebro jappel
2008-10-29 11:47
Ämne: Men vafan...kattjäke....
det är bara att amputera. hela skrället.
Går ju inte att mista vital information på det sättet.
Örebro zxcv
2008-10-29 11:38
Hehe, jag vill också vara fotbollsproffs. Träna 2 timmar per dag låter inte så farligt!:)
Ett par bortaresor per månad överlever man nog också:)
Annons: