/fotboll/osk/forum/6577.aspx/fotboll/osk/forum/6577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2008-11-02 12:01
Angående "Berra på topp" så är det förmodligen ändå så att de vill köra Sebbe/Wiken som mittbackar och samspelar dem på träning medan de kör Berra på topp för att ge honom lite anfallsträning ifall han kastas in sista 10. Så det blir Rodevåg på topp förmodar jag.
Örebro Mittåt
2008-11-02 12:01
Vi skall ha spelare i ÖSK som verkligen vill spela i klubben - inte sådana som kommer hit för att de inte kan hitta något bättre.

Därför tycker jag att Rubarth kan gå direkt till Sörbyvallen utan att passera Behrn Arena, om han nu nödvändigtvis vill fortsätta spela fotboll efter det att AIK spolat honom.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-02 12:00
En billigare Ronikopia får vi nog inte...
2008-11-02 11:58
Prestationsbaserat 1+1 för Rubarth kanske?
Örebro Grixx
2008-11-02 11:51
Tycker tränarna att det är ok med Rubbe så är det ok för mig. Äldre spelare har ju varit melodin att få tonhäftet att fungera i årets ÖSK.

Givetvis läggs det inte några större pengar och möjligen kan det bli en jävla kick både för Rubbe och laget....energi är ordet.

Sedan kommer det alltid att finnas en risk för att det blir slagsida mot lite för äldre kontra nytt friskt blod...men det får som sagt tränarna bedömma.

Det finns en jäkla massa om och men om R´s vara eller icke vara men allt för mycket för att orka skriva ner.
AIK Saywee
2008-11-02 11:45
Detta med att ta hem Rubarth, håller med bl.a. dig Dasa, det vore kul att hälsa honom välkommen hem, kanske, MEN! ... vi skall inte ta hem spelare för att det passar dem, utan vi skall bygga framåt med det som passar "oss" och skaffa förstärkningar som "nya ÖSK" behöver för att fixa guldet snarast! Rubarth är dessutom mycket "kortbenägen", ibland för snack.

Njaej, jag är mycket tveksam till en sådan hemvändare ...?!?
Örebro K.Carlos
2008-11-02 11:40
Missar Olsen en match till pga bruten näsa?! Brukar ju vara spelklara direkt efter sådan skada. På med Hannibalmasken och kör!
Örebro DaSa
2008-11-02 11:32
Vore ju trevligt att se Rubarth i ÖSK tröjan igen, men när vi har en klasspelare på samma position plus två talanger så tror jag inte vi kommer att lägga ngn enerig på att få honom till klubben.
Örebro DaSa
2008-11-02 11:29
Tycker att de senaste två matcherna verkligen visar hur beroende vi är av Olsen samt att hitta en back-up med liknande egenskaper. Jag hoppas att vi spelar med en 4-3-3 uppställning med följande spelare:

-------------------Alven-------------------
---Green-----Berra---------Wiken--Wovven---
---------Kihlen---------------------------
------------------------Per Johansson-----
-----------Nordin-------------------------
--Bassombeng--------------------Porokara--
------------------Sebbe-------------------

Sen är fokus på matchen att se om Per J sköter Nobbes position bättre eller sämre än Nobbe. Ge Green mera speltid då jag tycker att han varit bra senaste matcherna och självklart ta tre poäng för att klättra till övre halvan av tabellen.
Örebro Wuzac
2008-11-02 11:28
"Mats Rubarth lämnar AIK - utesluter inte ÖSK-spel"

Nej, men jag tycker vi ska utesluta spel för honom.
2008-11-02 11:18
Kanske lurar Sixten på nåt nytt trix likt det förra på Råsunda?
Örebro Stolproten
2008-11-02 11:16
Intervju med den snart klubblöse Rubarth i "allt om Stockholm" .....Avd. örebroare reser monument.
Örebro Kronblom
2008-11-02 11:14
Ämne: Lycka til med vinste....
Japp,hoppas ÖSK kan tvåla till sundsvall,trodde Lsk skulle rå på Gais igår.Billig straff?
Örebro jocke.
2008-11-02 11:14
Tycker som några tidigare nämnt att Berra och Wiken ska spela mittbackar idag. Är berra helt återställd finns det ingen anledning att spela med Seb trots att han har gjort det bra sista matcherna - han försvinner ju trots allt till nästa år. Samma sak egentligen med rodevåg men där har vi inga bättre alternativ så därför tycker jag att han ska spela, alt. Seb
Örebro Wuzac
2008-11-02 10:58
Pluxen: Sa aldrig Rodevåg på topp utan jag tänkte Sebbe på topp och Wikström/Berra som backar idag.

Men Eftersom Sixten/Axen gärna ändrar på många positioner för att slippa ta in unga/nya spelare i laget om en person är borta så skulle det inte förvåna mig om Berra, innerbacken spelar på topp och Sebbe, med mångårig vana som Target spelar innerback.

Går Alvbåge sönder i sista träningen kan de väl sätta Anttonen som målvakt. Porokara som hö back och Westman som vä anfallare.

Jidsjö är ännu inte återställd.

Edit: Pluxen: Såg att ditt inlägg sedan inte var en kommentar på mitt. ;)
Ljungskile lsk-dansken
2008-11-02 10:53
Lycka til med vinsten över GIF idag:-)
AIK Saywee
2008-11-02 09:39
2.033.000 minus 572.000 är 1.461.000

Då finns det alltså mycket pengar i den möjliga potten för flera lag i "mitten" av tabellen! 1,5 mille?!

Edit - iofs handlar det ju om en massa laxar

Saywee- tänkte inte på det
AIK Saywee
2008-11-02 09:33
1000 tack Mittåt.

Jag "blev" kvar i Halland Alla helgons helg, papperstidningen i Norra Halland är HN, den handlar mest om kor och lax.
Örebro Mittåt
2008-11-02 09:20
Saywee// Det finns en sammanställning i dagens papperstidning:

1. 3.811.000
2. 3.176.000
3. 2.795.000
4. 2.414.000
5. 2.033.000
6. 1.651.000
7. 1.270.000
8. 1.016.000
9. 826.000
10. 699.000
11. 635.000
12. 572.000
13. 508.000
14. 445.000
15. 375.000
16. 75.000
AIK Saywee
2008-11-02 09:04
När jag ändå är inne och tippar - Grattis på födelsedagen Kim!

Förresten, var kan man hitta beloppen för det som betalas ut från, var det "elitföreningen" eller något liknande? D.v.s. till klubbarna beroende på de olika slutliga placeringarna i AS.
2008-11-02 08:35
Jag hoppas han i alla fall får 20 minuter idag att visa. SEN kan vi döma.
2008-11-02 08:34
Volyes/ Du kan inte basera din vetenskap angående Stellan på hans spel i ÖSK i alla fall. Killen har ju inte fått visa vad han kan sen han kom. Men det förvånar mig med att de kontrakterade honom helt i onödan. Vad var syftet?
Sirius Joint
2008-11-02 02:53
Ämne: Eftersom ingen annan....
Segerström har varit Sirius trogen i många år, och det hoppas jag han fortsätter att vara. Han är en guldklimp i vår backlinje. Dock löper hans kontrakt ut nu och jag är orolig för att han lämnar. Gurra platsar lätt i Allsvenskan. Men på grund av backbrist har han under delar av säsongen fått spela högerback, och där har han som tur var inte gjort någon superbra reklam för sig. Som mittback är han grym...
Örebro Volyes
2008-11-02 02:24
Ifall det vore något som vore tjänstefel så vore det att starta med Stellan. Jag är fortfarande förvånad över att han spelar i Örebro SK. Jag förstår verkligen inte hur det går ihop. Jag hoppas någon annan ÖSK-spelare som faktiskt är duktiga får spela.
Örebro Pluxen
2008-11-02 00:56
Ämne: Wuzac// Berra har fa....Kan tyvärr inte hålla med dej där Rodevåg på topp idag mot sundsvall känns inte allt för smart snarare ett tjänstefel av firma Boström/Axen i.o.m. det faktum att han inte kommer vara kvar nästa säsong. ser hellre att Stellan startar och får en riktig chans att visa upp sej.

Hur är det med Jidsjö föresten? Fortfarande skadad? Annars vore väl han given?

Edit: inlägget var riktat till Mittåt inte Wuzac klickfels nisse var i farten hos mej

Edit 2: bah vart rätt ändå om man granskar mittåts inlägg!
Örebro Erki
2008-11-02 00:49
Om Berra får starta som anfallare sätter han minst 2 mål!
Tror att han och Bassombeng kan ha ett ruskigt samarbete ;)

Rubarth känns som att det är ca 4 år för sent, men andra återvändande Örebroare har ju fått en nytändning och lyckats här så varför inte :)
Örebro Midsomer
2008-11-02 00:24
Så, Sebbe lirar back på träningarna hela veckan. Berra lirar anfallare på träningarna hela veckan.

Det tycker jag säger en hel del om tränartänket inför matchen i morgon.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-02 00:17
Conjuration//

ja du verkar ju vara rikigt bra på FIFA 09:)! Anfall är bästa försvar!
Örebro Mittåt
2008-11-02 00:09
Wuzac// Berra har faktiskt intagit en anfallsposition på träningarna denna vecka. Men jag tycker inte att det sett helt övertygande ut. Han är lite för sävlig i aktionerna för att passa att ligga och hugga på topp.

Det skulle förvåna mig om man väljer den lösningen i Sundsvall. Om man absolut vill ha en lång stör längst fram i mitten skulle det väl vara bättre att spela Sebbe där och låta Berra bli mittback än att göra tvärtom.

Jag tror att det blir Rodevåg igen som central anfallare.

Dessutom tror jag att Nordin kommer att göra ett mål på ett hårt pressat halvmeterhögt långskott från en position någon meter utanför straffområdesgränsen.

Det var alltså skotträning idag och Nordin imponerade faktiskt för en gångs skull i den avdelningen. Robert Walker har också han ett tungt skott som oftast går på mål. I övrigt var det väl lite si och så med precisionen.
Örebro Conjuration
2008-11-02 00:02
Sersant// Länk? :)

ÖSK KRILLE// Njae behövs nog inte, ser han ändå aldrig på plan därför att jag hela tiden är i anfall haha ;)

Wuzac// Håller med, Berra på topp känns inte som en hit, har vi ingen bredd på truppen som man hantera Olsens/Staafs frånvaro?

jappel// Håller med (vilken bekant öppnings fras hehe). Rubarth behövs inte.

Jag är ju sjukt social på forumet haha ;)
Annons: