/fotboll/osk/forum/6568.aspx/fotboll/osk/forum/6568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-02 19:48
bearlakeyours86// Haha! Ja då kan man inte vara landslagsaktuell när man möter Djurgården heller antar jag.. trist..
Djurgården bearlakeyours86
2008-11-02 19:43
Sjukt och skriva att Alvbåge håller landslagsklass när man möter Sundsvall, pinsamt!
Örebro Sogen
2008-11-02 19:43
Dansken är redan löst och alven kommer vi inte sälja förns han har gjort en hel säsong på sättet han gör det idag. Då blir det england och upp mot 20millar.
Örebro Matta
2008-11-02 19:33
Otroligt jämnt Allsvenska i mitten av tabellen.
Nu är de en omgång kvar och vi kan hamnar var som helst mellan plats 6 och 12 i tabellen.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-11-02 19:07

Som nån skrev nedanför. John Alvbåge är FÖR BRA för Allsvenskan.

Vilken match han gör! Killen borde ha mer ambitioner än allsvenskan - vilket jag tror han har.

Europa nästa för Alvbåge! Sköna pengar till ÖSK - lös sen dansken!
Örebro MACS
2008-11-02 18:53
Ämne: Om alven skall sälja....
Sogen// Skrev ett inlägg i eftermiddags om Modric som gick till Tottenham från ett Kroatiskt ligalag för 16 miljoner PUND. Det vore väl ett rimligt pris för Kung Alve också (för inte är väl de kroatiska toppspelarna sååå mycket mer värda än de svenska)?
Hammarby ACE
2008-11-02 18:50
Vi saknar Örebro SK innan ligan Allsvenskan drar igång! Ansök till liga ID 27176 så blir du antagen!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 18:48
Sogen//

Dessutom var Rodevåg riktigt dålig idag, tror Seb hade gjort även hans jobb bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 18:46
Sogen//

Jo, men han sitter nog hellre på bänken i ÖSK och får lite speltid i AS jämfört med att harva runt med Degen i div.I, om dom nu inte hittar ett toppjobb till honom. Bara ett år till, sedan tror jag Oscar Johansson är flygfärdig.
Örebro Wuzac
2008-11-02 18:41
Jag har aldrig fattat egentligen varför vi har kvalspel? Kan inte bara de två sista åka ur och de två bästa gå upp?
Örebro Mittåt
2008-11-02 18:39
Bassombeng är för märklig. Han är inte med på någon av utomhusträningarna i veckan. Han är "totalt värdelös" i 91 minuter. Och så gör han segermålet på en chans som egentligen inte ens är en chans. Full credit till Roni dock som gräver fram chansen.
Örebro Sogen
2008-11-02 18:38
JOHAN???????? IDIO*
Örebro Sogen
2008-11-02 18:38
ösk-karl

där vill han ju inte vara då äre bättre att släppa honopm...
Ljungskile PärM
2008-11-02 18:37
Tack Johan Alvbåge och tack Örebro för att ni kämpade in i det sista. Nu är förutsättningarna för en kvalplats något ljusare för våran del. WP
Örebro Sogen
2008-11-02 18:36
Om alven skall säljas såhär tidigt bör vi få minst 10-15millar för honom, då har vi råd med en ersättare
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 18:35
Sogen//

Det är på bänken jag också vill ha Seb, bra med rutin även där.
Örebro Wuzac
2008-11-02 18:32
Undrar om inte släppte RiRi lite för fort. Blir Alven såld så börjar det lukta Westman i målet igen. Tror hellre jag skulle ha velat satsa på RiRi då.

Edit: Mittåt: Tack för länken
Örebro Mittåt
2008-11-02 18:30
Wuzac// Han har sex assist nu.

http://www.svenskfotboll.se/t3allpl.aspx?p=152184&playerid=5428
Örebro Mittåt
2008-11-02 18:29
Beträffande Per Johansson så har han väl egentligen aldrig tidigare spelat centralt. I Karlslund var han vänsterback eller vänstermitt i en 4-4-2 uppställning. Där fick han bra betalt för sin energi. Såvitt jag vet spelade han även på kanten under året i Forward.
Örebro Wuzac
2008-11-02 18:26
Snygg dragning av Porokara vid framspelningen till Bassonbeng mål. Han drar två man i ett ryck. Undrar hur många assist han har?
Örebro Mittåt
2008-11-02 18:20
Jag får nog ändra mig själv beträffande div 1 serierna. Det troligaste efter resultaten detta år är faktiskt att Carlstad United flyttas över till norrettan och att Sylvia går söderut. Norrettan kommer att bli en riktig mälardalsserie med lite norrländsk utfyllnad i form av Skellefteå, Umeå och Östersund. Och så Brage så där lite på mellanhand. Det kan ju bli riktigt trevligt.
Örebro Besserwissern
2008-11-02 18:19
Som Alvbåge sa,otroligt orättvist,men dom räknas också!
Örebro Sogen
2008-11-02 18:19
Ämne: Sogen//

Försvaret....
Ja det hade dom, men tror oxå att det berodde mycket på att försvaret inte var speciellt bra idag heller,

Spelar egentligen ingen roll, jag ser absolut ingen plats för seb i laget nästa år (dock en bra kille att ha på bänken).

Mittbackar nästa år skall vara Berra och Wickan sen om Oskar kan peta wickan får vi se. Glenn skall endast vara i nödfall, 4e mittback.
Örebro Rojas
2008-11-02 18:15
Fan vad gott med vinst, det trodde man inte under matchens gång !!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 18:15
Sogen//

Försvaret hade ju onormalt mycket att göra idag då övriga laget inte var på tå. Jag tyckte Seb var helt ok.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-02 18:05
Nu har jag tippat Berra som målskytt i Allehandas "poängligan" för 7:e matchen i rad. Hur kan han vara så ofarlig med sina 2 meter? Övar han upp detta till nästa år kommer vi bli ofantligt svåra att ha att göra med på fasta situationer.
Örebro Sogen
2008-11-02 18:03
Har lite svårt att förstå hur folk kan hylla seb efter dagens match, visst han gör en ok match för att ha en ovan position men han missar markering gång på gång, vinner knappt en enda höjdduell, bli ifrånsprungen och släpper igenom hutlöst mycket målchanser. Utan alven hade vi släppt in 5-6mål och det kan aldrig vara godkänt för en mittback.

Wickan nickar bort allt i slutet men även han gick bort sig några gånger.

Vi förlorar kampen på innermitten totalt, Nordin hade en dålig match och tappade mycket boll, Per Johansson hade en normal match (det räcker dock inte, men han kan bli riktihgt bra i framtiden killen är väldigt ung). Kihlen är dock som vanligt en fältherre men var för ensam idag.

Basse gör mål men inte mycket mer, han får inte godkänt, porokara är det som står för bakgrunden till basses mål helt på egenhand, han är godkänd idg. Rodevåg är totalt klapprutten och syns knappt på hela matchen, konstigt att han får spela så pass länge som han får ändå.

antonnen och wowoah är helt ok, green gör det riktigt bra när han kommer in (högerbackspositionen känns som att den är stabil inför nästa år).

Vad behöver vi handla inför nästa år:
vänsterback, en ung förmåga som kan börja fajtas med wowoah som bör hålla även nästa år men sen kan den yngre ta över, Glenn är ingen vidare ytterback.

innermitt, försvinner nobbe behöver vi en ersättare rakt in i startelvan och en till som kan konkurrera på ett bra sätt per johansson + 1 till tycker jag. sen bör en yngre förmåga (lundholm?) få ha den platsen walker har idag.

anfall
porro å frempa fyller v-kanten, olsen + ny centralt, basse + ny på högern sen kan staaf spela på vilken som hellst.

AIK Saywee
2008-11-02 18:02
Ämne: Jag tror att Giffarn....FORZA ÖREBRO!//
Du har väl inte glömt bort Brommapojkarna?

Jag tror på dom, kanske inte så publika, men det är ju inte heller Sundsvall eller Ljungskile.
Däremot är de "stora" när det gäller ungdomsfotboll.
Örebro Mittåt
2008-11-02 18:00
Ytterligare en fördel med Sixten före Magnus Persson är att Djurgården inte försöker värva honom under gällande kontraktsperiod.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 18:00
Mittåt//

Ja, där blev det fel, tyvärr.
Annons: