/fotboll/osk/forum/6560.aspx/fotboll/osk/forum/6560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-03 23:29
Kul att se att Joakim Gren verkar vara på väg att etablera sig som en pålitlig uppbackning på högerbacksplatsen. Jag hoppas att han får en möjlighet mot Ljungskile också.

Han slog ett par riktigt fina crosspassningar igår tvärs över planen rakt på Porokaras fötter. Det är faktiskt inte så ofta man ser den kvaliteten på "passningar" över hela planen.

Dessutom var det i mångt och mycket han som låg bakom vinstmålet genom att driva bollen framåt längs högerkanten. Tre inkast hann det bli innan det tredje hittade Porokara ute vid den högra hörnflaggan. Och resten är vid det här laget fotbollshistoria.

Ett fantastiskt ryck Roni gör för övrigt. De två Giffare som skulle ta bollen av honom verkade närmast att fundera på vart han tog vägen. Och när de kom på det var Roni redan meter före och kunde slå sin specialare nere från kortlinjen. Kul för övrigt att se att han fick till rycket på högerkanten också.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 23:27
150.000 inlägg, ursäkta, jag kunde inte låta bli. Det är ju historiskt ;))
Örebro ÖSK-Karl
Örebro ÖSK-Karl
Saywee//

man vet aldrig, säg att Kalmar får guldfrossa, stryk mot HBK med 3-0, samtidigt är ju Gefle klara, så 6-0 för Elfsborg, än är det inte klart, tyvärr!
AIK Saywee
2008-11-03 23:26
ÖSK-Karl, det känns tryggt och spännande, men hur länge måste vi vänta ...?
AIK Saywee
2008-11-03 23:24
Förresten, Expressens förstasida på sportbilagan har föjande "rubrik" nedtill med denna text avslutningsvis "Kalmar dansar och sjunger ikväll"

Vilket tråkigt sätt att fira ett Guld som inte är "teoretiskt klart."

Fast jag tror inte att KFF tagit ut segern i förskott. Det går väl att dansa och sjunga ändå ;-)
Örebro Dr. Cox
2008-11-03 23:20
Ja, vem minns inte svartvitt.net? Det var tider det.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 23:19
Saywee//

Du och jag brukar ha samma uppfattning om det mesta, får hoppas att du gillar mittfältsbomben lika mycket som jag (om det lyckas).
Örebro Rojas
2008-11-03 23:18
shit 150.000 inlägg vad mkt historia det finns här !:)
Örebro Dr. Cox
2008-11-03 23:18
Tror att de skulle ha mer nytta av ett år till här än att gå till Frankrike inom kort, med tanke på framförallt Berra behöver nog lite mer "kött på benen" i positionsspelet framförallt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 23:17
OnicO//

Dåliga nyheter, hmmm, det skulle i så fall vara att ÖSK-styret verkar ta Wickström för given, det är hög tid att inleda förhandlingar med honom.

Nordback är nog 50/50 just nu, det som talar för att han skall stanna är hans ÖSK-hjärta och att han vill uppleva något stort med ÖSK. Det som talar emot är att det nu kanske är hans sista chans att tjäna hyggliga pengar. Svar lär vi få V.46-48.
Örebro Kramelet
2008-11-03 23:16
NA har en intervju med kim redan uppe, men de ska bli spännande o se vad som sägs på fantv också...

Snart dags att börja sälja spelare dyrt, speciellt basse och bertin, till frankrike, 15 mille styck. för att sen hitta nästa talanger.
Örebro Dr. Cox
2008-11-03 23:14
Väntar med stor spänning på fan-tv inslagen, och 150 000e inlägget..
Örebro Grohl
2008-11-03 23:11
Kan tillägga att jag såg Djurgården på plats idag och baserat på insatsen idag så skulle ett byte Per J mot Näfver rakt av kännas som en strålande affär för oss. Kan dock inte se att Djurgårn skulle gå med på når sånt.
Örebro Wuzac
2008-11-03 23:11
MACS: Ja du kan ha rätt. Aldrig sett honom. Och köper vi en ny kan vi nog ändå inte räkna med att få en i Alvens klass. En Alvbåge som förresten själv var ganska ung när han spelade i AS tidigare.
Örebro MACS
2008-11-03 23:10
Såg just att det är ca 15 inlägg kvar till 150.000. Fixar vi det ikväll? Börjar bli sömnig ...
Örebro Grohl
2008-11-03 23:08
Kanske kan vi få tillbaka en ödmjuk Näfver som är beredd att kämpa för sin plats i laget i vår? Vad jag såg idag så var han helt utan självförtroende, knappast som man trodde inför säsongen.. Lider lite med honom, men bara lite.. Han ska inte snacka skit om ÖSK =)
Örebro MACS
2008-11-03 23:07
Ämne: MACS: Lite ung kansk....
Jag är inte så säker på det, han har lite oväntat petat rutinerade förstemålvakten Benny Lekström och röstats fram till en av SE's allra bästa målvakter. Men OK, han har inte Sir Johns kvaliteter ännu.
AIK Saywee
2008-11-03 23:04
Ämne: Fast om Alven blir s....
Instämmer till 100%, men Alven blir inte såld (än på länge), men skulle han ändå bli såld och gå vidare i Europa, då blir det bra betalt?!
Örebro Wuzac
2008-11-03 22:54
MACS: Lite ung kanske för att kastas in i hetluften direkt eller?
Örebro MACS
2008-11-03 22:51
Ämne: Fast om Alven blir s....
Här i 08-land pratas det mycket om Kristoffer Norfeldt i BP, en 19-årig stortalang i målet. Vore kul att sno honom framför näsan på ajkå etc ...
Örebro OnicO
2008-11-03 22:49
ÖSK-Karl//
Du har goda nyheter, finns det tråkiga nyheter då? Dvs någon/några spelare som kan försvinna? Nordback t ex .
Örebro Wuzac
2008-11-03 22:41
Fast om Alven blir såld måste vi köpa en målvakt. Jag vill inte ha en Westman episod till. Jag tycker ärligt han är för ojämn och för svag i luftspelet. Jag kan inte förstå att inte RiRi tog förstaplatsen i våras.

Till Westmans heder skall sägas att han visst gjort en del bra matcher. T ex bortamatchen mot Elfsborg. Men jag känner aldrig lugn med honom i mål.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 22:38
Wuzac//

Nej, jag har vare sig sett Bedoya eller Prince lira.

Öreskå/
Räkna inte med att Nordin blir såld innan sommaren, blir han det då så kommer det säkerligen in en ersättare först i det läget.

Då är det nog värre med Alvbåge, men där talar vi om mycket stora belopp.
AIK Saywee
2008-11-03 22:34
Ämne: Läs gärna DIF's f....
Ja sicket gnäll på DIF´s forum, Näfver vill de skicka tillbaka ...

FORZA PER J!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 22:32
Saywee//

Bomben, om allt går som det ska borde släppas senast i mitten av december, troligen tidigare.
Öreskå
2008-11-03 22:30
ÖSK-Karl// Ja ifallet Holgersson är jag väl rädd för det. Det är en spelare jag tyvärr varken ser utvecklingsmöjligheter eller allsvensk standard på. Men han kanske förbluffar mig under nästa säsong, vad vet jag. Därimot som du skriver Thaalers nya fynd till anfallare och "bomb-mittfältaren ska bli intressant. Men jag hoppas ändå att någonstans ÖSK skulle kolla upp Lantto. Han skulle vara en perfekt backup ifall Nordin skulle försvinna under sommaren eller tidigare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 22:29
Farsen fortsätter (igen)//

Så bra som ekonomin är nu har den nog aldrig varit tidigare, detta bara att huvudsponsorn tyckte att priset kunde ökas med 10% var ett smart drag. När man vet att Malmbergs står för miljonbelopp är 10% mycket för dem, då kunde ju inte vi andra heller säga nej till den höjningen.

Det hela är ganska fantastiskt med tanke på finanskrisen!
Örebro Wuzac
2008-11-03 22:27
ÖSK-Karl: Jag sparat cigarren och nu ska jag tända den på fredag kväll efter jobbet till en single malt (och vanka runt och titta lite på mina böcker ;)! Skjutsen får vi ta när jag hämtar dig & Bedoya på Arlanda i januari :0)

Har du föresten tittat på Prince Rajcomar på Youtube? Blev faktist lite småimpad även om det är i Isländska ligan han spelar. Han har lite Zlatan stil i sina dragningar. Tror han (om han är så bra som videon visar) skulle kunna ge Bassonbeng en match om platsen. Jag gillade vad jag såg
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-03 22:24
Sersant//

Antar att de söker någon backup till Kim och Thaaler brukar ju leverera, men var, hur och när vet jag inte.
Annons: