/fotboll/osk/forum/6549.aspx/fotboll/osk/forum/6549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-11-05 23:46
Ville bara bromsa lite när jag märker att förhoppningarna skenar iväg kring "bomben", med "världsspelare" som normalt skulle kosta minst 50 miljoner, eller kanske det tiodubbla ;-)
Örebro rirobban
2008-11-05 23:41
Ämne: Ämne: Jag tro....
Har jag fel nu eller är det inte så att Zavadil är en yttermittfältare? Vad jag förstår så måste det handla om en innermittfältare, för vad ska vi med en yttermittfältare till när vi inte ens spela med sådana?:)

Johan Arneng tycker jag verkar som det troligaste alternativet som dykit upp på detta forum... men den som lever får se:)
Örebro Conjuration
2008-11-05 23:41
Jag kommer inte ifrån tanken att det finns en möjlighet att det är Pontus Farnerud.

Jag önskar jag hade en super bra kompis on the inside, jag vill ju så gärna veta haha
AIK Saywee
2008-11-05 23:36
Ämne: Saywee, bra med ditt....
Chipset//
"Bomben" är ett uttryck som Saywee skapade förra silly season och som då syftade på nyförvärv överhuvudtaget."

Analys av mig själv ...

Kanske var det jag som skapade uttrycket i min önskan till något stort i värvningsväg, tror nästan att det var så, men minnet sviker sakta men säkert.

Men att syfta på "nyförvärv överhuvudtaget", där har du fel!

En bomb är en bomb.
Örebro OnicO
2008-11-05 23:26
Ämne: Jag tror stenhårt på....
Zavadil är lite favorit hos ÖSK-Karl tror jag men jag tror fortfarande det är bättre än så :)
Erik Sundin är bara glömma.
Örebro Chipset
2008-11-05 23:23
...eller vem var det Sixten scoutade då egentligen? Sökfunktion på svartvitt är undermålig.
Örebro Chipset
2008-11-05 23:22
Ämne: Jag tror stenhårt på....
Sundin, är inte han anfallare?

Den enda som vi vet är scoutade av de som nämnts är Zavadil. Men det var innan ÖIS tog steget upp.
Örebro Aleq
2008-11-05 23:15
Jag tror stenhårt på Sundin, varit otroligt bra i tff och skulle göra mycket nytta på Nobbes plats.
Örebro OnicO
2008-11-05 22:58
Chipset//
Det bör vara lite bättre än så.
Örebro Chipset
2008-11-05 22:48
Saywee, bra med ditt förtydligande där. Bygger på det lite.

Många tror att "bomben" är samma sak som ett nyförvärv i samma anda som Anders Svensson eller Henke Larsson. Så är det inte. "Bomben" är ett uttryck som Saywee skapade förra silly season och som då syftade på nyförvärv överhuvudtaget. Det var ju som ni vet ganska glest emellan dom då. Nu verkar "bomben" ha blivit signifikativt för spelare som Eidur Gudjonsen. Kul utveckling av begreppet "Bomben" ;-)

En nyförvärv av den typ som Tobias Grahn är skulle slå som en bomb för mig. Men jag tror snarare på någon mittfältare som tidigare nämnts kring ÖSK alt är etablerad längre ner i serierna, typ Mohammed, Zavadil, K.Bergström, Hagernäs, Bamberg eller möjligtvis Marcin Burkhardt.
Örebro OnicO
2008-11-05 22:48
MACS//
ja men hur svårt är det att göra mål på Real:)
Melberg var ganska bra det jag såg av matchen.
Örebro MACS
2008-11-05 22:43
Ämne: Ämne: Del Pie....
OnicO// Utan Piero hade det väl blivit 0-0, tycker Real var bra men de mötte ett superdefensivt Juve. Kul att se att Mellberg klarade sig hyfsat, Real överbelastade konstant på hans kant och han blev frånåkt ett par gånger av en turboladdad Drenthe (typ Porokara-dribblingen mot GIF på BA i somras om ni minns) men i det stora hela en bra insats.
Örebro OnicO
2008-11-05 22:43
Saywee//
Jag håller med dig att man skruvade upp förväntningarna, men det är en definitions fråga.
För mig var Alvbåge bomben. för vissa är det Eidur Gudjonson kontra Erick Sundin. Så jag hoppas vi landar på en typ Sharbel Touma klass:))
AIK Saywee
2008-11-05 22:15
GAIS är en "rolig" klubb, de kanske till och med är smarta, de har i börskrisens tid värvat tre (3!) islänningar, billigt eller?!

Om jag förstått rätt så var den svenska kronan i morse starkare än den isländska, turkiska, nya zeeländska, sydafrikanska, australienska valutan (m.fl?).

Vad finns det att hämta i dessa delar av vår värld av fotbollsintresse?
Örebro OnicO
2008-11-05 22:14
Ämne: Del Piero andra måle....Han är helt ok men det är egentligen Real som suger:))
Örebro Miroslav kuba
2008-11-05 22:14
fan 2-0 till Juve Del piero tvåmålskytt jag åker på lången på den matchen. Han är sjukt bra nu. Kan vi inte värva han?? haha
Örebro MACS
2008-11-05 22:09
Del Piero andra målet för kvällen på frispark från +30 m, han är helt otrooooooligt omänsklig!
Örebro Örebro-SK
2008-11-05 22:00
Ämne: Ämne: Hej, va....
Ja precis, de såg glada ut iaf, speciellt Olsen, jättekul att han skrev på. Skulle vara intressant och veta om den där bomben nu, känns som spekulationerna inte kommer ta slut förens vi får reda på det...
Örebro MACS
2008-11-05 21:47
Ämne: Hej, var på handboll....
Förstås bra att de är där o hejar på Linde men ... de borde faktiskt samlas framför Real - Juve på TV (eller streaming som jag). Vilka lag, vilka lirare, vilket spel, man blir alldeles matt ... där är det "atombomber" på varje plats i laget.
Örebro GT
2008-11-05 21:46
Vi kan ju gissa oss schackrutiga över vem "bomben" är...

Nåväl, själv är man glad över att vi inte har Sundsvalls position i tabellen inför söndagens drabbning...
Detta efter vad som for runt i min skalle INNAN uppehållet.
(IFK Skattefusk fick ihop EN poäng i årets matcher mot LSK)
ÖSK ska ta SEX poäng, allt annat är en skandal !!

Edit : Skallskadan läkt.
AIK Saywee
2008-11-05 21:45
Jag känner precis som dig, ÖSK-Karl att förväntingarna tar proportioner som inte är i närheten av verkligheten när det gäller "det eventuella nyförvärvet". Drivs liksom upp mot kollosala förväntnigar, å då måste man ju bromsa lite ialla fall.

Det är dock en mycket bra fotbollsspelare ...

För mig är han en "bomb" som jag gärna hälsar välkommen till BA!
Örebro Hertig_Karl
2008-11-05 21:33
Rösta på Porakara som allsvenskans bästa vänstermittfältare(?)! Just nu ligger han på 25% och en 2:a plats efter Bajrami på 28%.

Heja ÖSK!
Örebro Örebro-SK
2008-11-05 21:32
Hej, var på handbollen ikväll (Linde-Tumba) och vem såg man där om inte våra kära svartvita lirare: Olsen, Gren, Walker, Antonen, de va nån mer där, satt lite ifrån så jag såg inte exakt alla. Även Sixten var på plats :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-05 21:12
ÖSK-Karl/ PM:a så ska du få tips som kan ge dig loggan i framtiden. Den måste man förtjäna =)
Jag kan skicka resultatet till söndagens match =)
AIK Saywee
2008-11-05 21:08
Egentligen har detta med "bomb" kanske blivit något som jag under tidig vårvinter (2008)orsakat och nu när den aktiva säsongen närmar sig sitt slut samt den tokiga säsongen närmar sig sin begynnelse ännu mer så börjar spekulationer, önskningar, förväntningar etc inför 2009.

"Bomben" kan kanske helt enkelt bli ett "nyförvärv" inför nästkommande säsong, men jag tycker att det är ett mycket bra sådant!

FORZA ÖSK!
Örebro N. Bates
2008-11-05 21:03
Freddie=Bombmannen!?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-05 21:00
Saywee//

Tackar för klargörandet!

Nu får vi låta denne duktige fotbollsspelare vila några veckor tycker jag. Vi kan väl spekulera i vad Thaaler har på gång i anfallsväg, kan det vara ett nytt Lejon?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-05 20:55
in med Boniek//

"Ösk-karl kan du svara på ifall namnet har dykt upp?"

Det har varit så många namn, men det kan ha skymtat förbi i röran ;))
AIK Saywee
2008-11-05 20:53
Mr Bombastic ...
"Det är en mycket bra fotbollsspelare tycker Saywee"

Låt mig "kliva" in i detta svartvita forum och skriva att detta med "bomb" startade nog redan inför säsongen då jag tjötade om att jag väntade på en "bomb", eller ett "paket", detta verkar inte ÖSK-Karl ha glömt.

"Bomberna" har kommit, Alven, Kim etc och fler är på väg in inför guldbygget, som kanske tar något eller några år, men guld, det blir det, så småningom!

ÖSK-Karls näsa och "målsinne" för vad som kan hända i den svartvita framtiden har ofta visat sig inte vara helt fel!

En bomb är en bomb, men storleken varierar, som tonåring rynkade jag på näsan när stinkbomberna luktade f*n på Sannamarken i Fjugesta, men Sixten kanske kan vänta in en sexbomb, vilket inte är troligt och en atombomb med dess konsekvenser är en annan bomb.

Bomber är så olika!

Men det (den) ÖSK-Karl pm´at om känns mycket bra!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-05 20:49
OnicO//

Det är för att Saywee är en mussla, jag fick ett pm tillbaks av honom där han betecknade det som en "bomb". Men det vågar inte jag skriva själv igen ;))

Saywee/
Hoppas du ursäktar mig, men förväntningarna blev ju så oerhört höga!
Annons: