/fotboll/osk/forum/6544.aspx/fotboll/osk/forum/6544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Volyes
2008-11-07 03:19
Ifall Örebro SK någon gång ska kunna ta steget upp och avancera som fotbollsklubb så måste man lägga ner kärleken till varenda fotbollsspelare som spelat för Örebro SK. Jag bryr mig inte om en spelare som spelar i klubben och älskar klubben. Är han en dålig spelare så ska han spela i ett dåligt lag. Örebro SK har lagt upp tydliga mål inför framtiden. Man vill inte vara gamla vanliga Örebro SK som blir glada för att säkra ett allsvenskt kontrakt med 2-3 omgångar kvar. ÖSK vill ständigt vara ett utvecklande lag. För att vara ett utvecklande lag så krävs det kort och gott två saker. 1: Spelare som vill utvecklas 2: Spelare som konkurrerar om en plats i startelvan. Har vi då en spelare som har suttit konstant på bänken under 2-3 år, där spelare har lämnat och kommit, så finns det ingen anledning till att Örebro SK ska ha kvar den här spelaren.

Nedim Halilovic är ett lysande exempel. Han kom in i truppen, han konkurrerade, han tog snabbt en plats i startelvan. Sedan så blev han konkurrerad utav andra spelare och fick sitta på bänken. Här kommer skillnaden på Nedim och Walker. Nedim är en spelare som vill utvecklas. Han vill inte sitta på bänken. Han vill spela fotboll för att bli en bättre fotbollsspelare. Nu hade Nedim andra inställningar som fick han att lämna klubben och inte inställningen om att han är en spelare som ständigt måste vara i utveckling som gav det tråkiga slutet. Just därför blev jag överlycklig när jag fick höra att elektrikern Rodevåg fick lämna klubben. Det gjorde mig glad att Örebro SK inte vill ha spelare som är nöjda med att sitta på bänken. Ska man sitta på bänken så ska man kämpa och kunna konkurrera om en plats.

Att ha spelare på bänken som ständigt påminner spelare i startelvan om att de inte alltid har sin plats garanterad är något positivt. Tänk om stress hade fått Pronikara att prestera på sin topp lite fler gånger? Fansen borde kämpa för samma mål som Örebro SK.

Jag vill inte ha spelare som inte vill utvecklas på bänken. Jag vill ha spelare på bänken som vill göra allt för att få spela.
Örebro Plingu
2008-11-07 03:07
Saywee

Ja, jag tycker Walker är sämst i ÖSK:s trupp. Detta är proffs, och jag har rätt att skriva hur duktiga dem är i sitt jobb. Kunde sagt det på bättre sätt men jag är inte mycket för att baka in ord. Jag tycker Wowoah ofta är en säkerhetsrisk och Per lite för träig. Säger vad jag tycker, det hoppas jag ni övriga också gör.
Örebro GT
2008-11-07 01:52
Saywee //
Kom just en hem från en helt suverän whiskyprovning på Stora hotellet !
Vi testade "The six classic malts" av årgångar som inte ens går att köpa för pengar.

De har 4-5 olika Tjeckiska på Bishops, dock inte Zlatopramen.
Den finns dock att njuta av på Stallyktan där jag och mina "bänkkamrater" från Behrnabeu har egna "Stammiskrus".

AIK Saywee
2008-11-07 01:38
MR_FALKEN//
Vi kanske är "överens", det var nog Plingu som skrev något skit om Walker (typ sämsta spelare i svartvitt), jag orkar inte scrolla mer

GT//
God only knows, Zlatopramen?
Örebro MR_FALKEN
2008-11-07 01:33
Saywee\precis, jag håller med dig.. det är en sak att håna spelare som spelar för klubben(vilket man inte gör) och att ge dem kretik.. i detta fallet så handlade det om att jag personligen tyckter att R.walker inte håller måttet och bör kanske lånas ut för och gro på sig och att Per J är en framtidspelare som inte är tillräckligt bra för och "peta" övriga spelare på mitten och i anfallet nu, dock kan han vara ett alternativ till backlinjen och ev mittfällt i framtiden..
Örebro GT
2008-11-07 01:32
Ämne: Inga U-båtar på "väg....
Öl & Jäger blir en "Das Boot" på tyska. Tragisk blandning...

Saywee //
Ses vi på söndag efter matchen på Bishops & tar en äkta Tjeckisk segerpilsner utan föroreningar ??
AIK Saywee
2008-11-07 01:32
Jag vill förtydliga min åsikt ytterligare, jag märker att flera skribenter ofta har något slags "Walker-Hat" inom sig och det tycker jag är så himla dåligt!

Walker tog nästan upp ett underpresterande ÖSK första året efter Lagrell´s idiotgrej!

Året därpå firade vi det allsvenska avancemanget på Stortorget, på Järntorget och i hela Närke, Lagrell fick vad han förtjänade!

Jämför vad Öster presterat, Norrköping, Landskrona m. fl ...?

FORZA WALKER!
AIK Saywee
2008-11-07 01:21
MR_FALKEN//
Självklart har alla rätt till sin åsikt, det är ju lite det som är meningen med ett forum!

Jag blir bara lite illa berörd (ibland) när man hånar eller skriver ner spelare som bär den svartvita ÖSK-dressen, även om de kanske inte presterat på topp (alltid)!
AIK Saywee
2008-11-07 01:17
Apropå timmar så tror jag att det kan tänkas skilja c:a "15-25 minuter" mellan öst och väst i Sverige. Vi har ett ganska brett land vid klotets latitud (eller är det longitud?)!

FORZA BLÅGULT!

PS snart skall de svartvita halsdukarna tumlas så att de blir klara för söndagens äventyr :-)
Örebro MR_FALKEN
2008-11-07 01:16
Saywee\
alla har juh rätt till sin egen åsikt som tur är.. min är att vissa i truppen helt enkelt inte håller måttet...

AIK Saywee
2008-11-07 01:10
Inga U-båtar på "väg" in i skärgården (eller till sjöss)?

Gjorde inte Beatles en låt om "BLACKANDWHITE SUBMARIN"?
Örebro jappel
2008-11-07 01:06
Ämne: Jappel//
Jag är i r....
jo...det kan man nog lugnt påstå....går jag längre söder ut blir jag blöt om fötterna :-)
Jag har inte lyckats ta mig till fotbollshuvudstaden mer än två gånger i år, får bli en bättring till nästa år.
AIK Saywee
2008-11-07 01:03
Jappel//
Jag är i rikets mittpunkt nu! Fotbollens huvudstad!

(Rikets nollpunkt ligger dock i Varberg, men det har jag nog tjötat om tidigare.)

Är du söder om östra läktaren på BA?
Örebro micro_42
2008-11-07 01:01
Nobbe på väg bort enl. NA
Örebro jappel
2008-11-07 00:59
sitter du uppe än Saywee...vad är klockan på västkusten ligger ni några timmar efter resten av sverige? :-) eller är du i rikets mittpunkt?
Örebro jappel
2008-11-07 00:52
Ämne: Snabb genomgång seda....
mycket fåglar och många rykten är det i denna tid på året. Själv håller jag mig på avstånd till allt detta tills nyförvärven presenteras. Det ger inte allt för mycket att sitta och gissa på spelare i blindo...
Örebro jappel
2008-11-07 00:49
Ämne: Snacket om att Wowoa....
Ja helt klart är det så att Riddez Rulez.
Och visst är det även så att Wowoah överträffat alla mina förväntningar på sin nya vänsterbacksposition.
AIK Saywee
2008-11-07 00:48
Snabb genomgång sedan förra natten och snabb kommentar ....

Den fågel som viskade i örat på Plingu måste ha varit en "FALK" som dessutom är bekant med Mirza.

"Robert Walker är truppens sämsta lirare."
Hur kan man skriva så om en kille i svartvit dress på ett svartvitt forum, vad är syftet med ett sådant inlägg?! Fy vad klent!

Att jag bara orkar skriva detta inlägg ...

... förresten håller jag på och tvättar halsdukar, får kanske fina gäster från Uppsala och Sirius i helgen.

FORZA SVARTVITT Å DÅ MENAR JAG ALLA I TRUPPEN!!!
Örebro Rasberg
2008-11-07 00:21
Snacket om att Wowoah är bättre än Riddez är ju lite befängt. Tycker wovven är duktig o som sagt, det är hans första säsong som vänsterback men Riddez var vår bästa spelare i nästan alla matcher. Dessutom var han väl kanske bästa vänsterbacken i serien då. Så bra är inte Wowoah. Inte än iallefall. Ska bli kul o se om han kan lyfta sig ännu mer till nästa säsong.

Finns dock en grej jag ogillar med Sammy o det är att han aldrig gör färdigt sin dragning. Han fintar, får en lucka o nån meter. Då stannar han o försöker igen. SPRING!!!
Örebro rirobban
2008-11-06 23:45
MACS//
Låter lite som varje år numera skulle jag vilja säga:)

För han har ju varit påväg bort de senaste åren, men visat stort klubbhjärta och stannat. Jag tror fortfarande att han stannar även den här gången...
Örebro MACS
2008-11-06 23:30
Ämne: "Nordback lämna....
Det var väl egentligen inget nytt (för oss här inne i alla fall)? Nordbacks kontrakt går ut, han har inte bestämt vad han ska göra sedan, ÖSK vill förlänga. Låter som starten på en ny löneförhandling ...
Örebro Wuzac
2008-11-06 23:23
Ämne: Wowoah är snabb,tekn....
Walter Gigena; Brytningssäker och brytningssäker ;0) I övrigt håller jag med
Örebro Walter Gigena
2008-11-06 23:20
Wowoah är snabb,teknisk,har en känslig vänster doja, är brytningssäker, offensiv och vågar hålla bollen och dra en gubbe. Det sistnämnda på gott och ont då han har en tendens att hålla bollen något förlänge. Jag föredrar Wowoah alla dagar i veckan framför Riddez. Det tog Riddez 2,5 säsonger innan han blev den klippa han är/var. Nästa säsong kommer Wowoah briljera!
Örebro rirobban
2008-11-06 23:18
"Nordback lämnar ÖSK-skutan?"
Örebro rirobban
2008-11-06 23:16
in med Boniek//
Vill bara tillägga en sak:
Att du vill ha Per Johansson som vänsterback gör att man sänker sin ambitionsnivå en aning. Per är inte bra som back och det såg vi inte minst i Djurgården. Vi ska nå en Europaplats nästa år och då måste vi ha en vänsterback med Wovvens kvalitéer... nu har jag fått det sagt:)
Örebro Disasterpiece
2008-11-06 23:14
Ämne: Kort och gott, Wovve....
Hans inlägg och frisparkar är väldigt viktiga för laget, dessutom har han ett ruskigt bra skott. Så för mej kan han gott & väl stanna ett bra tag till.
Örebro Conjuration
2008-11-06 23:13
Samuel är viktig för laget, till nästa säsong så är han säkert mycket bättre defensivt.
Örebro SyreAtom
2008-11-06 23:12
ösknisse//

Du har aldrig sett wovven spela va?
Örebro ösknisse
2008-11-06 22:58
Kort och gott, Wovven duger inte. Varken en överdrift eller underdrift. Han behövs ersättas.
Örebro rirobban
2008-11-06 22:58
in med Boniek//
Blev inte Riddez det kanske?
Hur som helst är det oftast från andra kanten som baklängesmålen kommer. Så jag tycker inte Wovven gör bort sig. Men det är kanske en smaksak, men jag anser att det inte finns någon anledning att byta honom. Riddez var inte heller snabb och absolut inte lika teknisk som Wovven.

Men jag tror att du och jag inte ska diskutera om Wovven;) Ingen av oss kommer ändra våra åsikter som det verkar...
Annons: