/fotboll/osk/forum/6543.aspx/fotboll/osk/forum/6543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2008-11-07 11:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag gillar också när folk säger vad de tycker. Jag gillar även när folk visar storstilad ödmjukhet och har självinsikt.
Att sticka ut näsan och säga exakt vad man tycker är inte det optimala i de flesta situationer. Det gäller att välja sina ord.

Hur mycket skit ska man som supporter förväntas ta? Många verkar ta emot Näfver med öppna armar. Snackar man nedsättande om klubben tar jag direkt åt mig och för mig har han bränt sina broar.
Örebro Nikki Sixx
2008-11-07 11:07
Ämne: Searsant//Lägge för ....
Där är Joth inne på något mycket viktigt som de flesta verkar ha missat.

Vad är det som säger att vi kommer att ha truppen intakt. Det finns ett flertal splare som gjort finfin reklam för sig själva under hösten.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-11-07 11:02
För övrigt var jag ner och köpte två sittplats biljetter och det var inte många kvar... lyckades få på rad 9 sektion P. Annars var det tydligen bara platser kvar längst ner.
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:01
Tänk om Näfver är bomben som alla snackar om? ;)
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:01
Om han skriver på en förlängning så känner jag att han är förlåten
2008-11-07 10:59
Searsant//Lägge för admins här på svarvitt att lägga upp en omröstning. :-)

Många här förutsätter att vi kommer att ha truppen intakt till nästa säsong... vad är det som säger det? Bara för att Porokara sitter på ett kontrakt innebär inte det att han blir kvar.

Firma Riddez/Näfver var ju helt underbart att beskåda... tror att Wowoah/Näfver också skulle kunna bli något bra.

Nu menar jag inte att Näfver ska ta Porokaras plats. Jag tror däremot att Näfver och Porokara ger bra konkurrens vilket förhoppningsvis kommer innebära utveckling av spelarna.
Örebro Sersant
2008-11-07 10:52
Ämne: Ämne: Det e j....
Jag gillar att folk säger vad dem känner och inte går och håller inne på allt. Men man kan ju lugnt säga att Näfver delar oss ÖSK fans i 2 äger :).

Tänkte att vi kunde öra en lista på vilka som vill ha tillbaka honom och vilka som vill bli av med honom.

Ge killen en chans till:
Sersant

Bryt han kontrakt, sälj eller låna ut honom:

kopiera och skriv in erat alias :).
Örebro jappel
2008-11-07 10:46
En annan viktig sak om Örebro ska ta tillbaka Näfver är att han ska skriva på en förlängning på ytterligare minst ett år så att det återstår minst 2 år av hans tid här.
Detta förutsatt att ÖSK vill satsa på honom.

Sedan ska nog ÖSK vara noga med att peka på delen i kontraktet som säger att det inte är lämpligt att baktala klubben inför media. (gäller även om man inte tycker att tränaren behandlar en rättvist!)
Samtidigt ska lönen ses över. Så här i bossmans kölvatten och spelarnas tider måste föreningarna tyvärr vara hårda och tuffa ibland (men rättvisa)
Inställningen hos Näfver oroar mig som sagt.
Hoppas ni har rätt, som tror han lärt sig ödmjukhet och att själv ta sig ur det negativa under tiden utanför ÖSK.
Örebro Rasberg
2008-11-07 10:46
näfver platsade inte o låg så långt bak i ordningen att han blev utlånad mitt under brinnande säsong. Nu har vi Astwald, en hel Staaf o kanske Wirtanen längre fram. Tror ni han kommer ligga närmre spel nu?
Näe skicka honom. Dels för att han inte håller o sen också för, som nån skrev, att han vänder kappan efter vinden. Tror han att alla är dumma i huvet o glömmer saker från en månad sen? "Vill inte tillbaks till ösk" och nu "laget jag älskar". Bite me!
Örebro jappel
2008-11-07 10:35
Klart att Näfver ska få en andra chans i Örebro. Han är en spelare som är riktigt kul att se på planen när han är i form.
Men att uttrycka sig på detta vis:
"Men det är inget att hymla med att det hade varit roligt att spela i ÖSK när det har gått så bra under hösten."
Tyder tyvärr på att psyket/inställningen inte är den rätta hos Näfver. Spelare som inte klarar att se positivt under motgång är inget bra att ha i truppen. Det blir automatiskt aningens tråkigare stämning om man har spelare som inte kan bita ihop och komma igen, utan istället gnäller och klagar på omgivningen.
Tacka vet jag spelare som Alvbåge. Alltid en positiv inställning och ett jävlar anamma som inte går av för hackor.
Verkar som att vi har många sådana spelare i laget just nu. (tar alven som exempel då han synts mycket i media :-)
Örebro Örebro-SK
2008-11-07 10:33
Jag tror gott och väl att vi kan satsa på topp 4-5 nästa säsong. Vi måste våga tro på oss själva och de egna spelet. Vi måste vara många som stöttar (supportrar). Kollar man på spelet efter sommar-uppehållet så har vi fått bevis av tabellen och framförallt expertkomentatorerna att vi är på väg framåt. Senaste matchplus: ÖSK ska ha mest cred! Kalmar och Elfsborg ser ut att tappa en del tongivande spelare, vi har behållit samtliga. Hoppas att alla inser att vi har något bra framför oss just nu och sluter upp ännu mer runt laget. Längtar redan till alla träningsmatcher inför nästa säsong. Forza svartvitt
Örebro OnicO
2008-11-07 10:32
Jag tycker vi bör kunna ta tillbaka Näfver om han är bredd att jobba hård och ber om ursäkt för sin klantiga uttalande.
Han är ung och gjorde ett stor misstag, men det är så man lär sig.
Örebro Marquis de Sade
2008-11-07 10:31
Ämne: Det e ju självklart ....
Tycker faktiskt INTE att det är så självklart. Så ÖSK ska vara ett sistahands alternativ som alltid välkomnar tillbaka?
Örebro 100år
2008-11-07 10:30
Förstår inte varför folk är så arga på Näfver. Killen har fortfarande väldigt stor potential och glöm inte att han så sent som förra året var på väg till en proffsklubb. Som någon nämnde kommer han gå stärkt ur det här och visa vad han kan. Han är på sikt given i startelvan i ÖSK.

Sen vad han säger utanför planen tycker inte jag spelar någon roll... Så länge Örebro vinner så är jag nöjd.

Kanske blir dumförklarad av några efter mitt tänk om Näfver men det blev jag också när jag förra året försvarade Nordin Gerzic.
Örebro Örebro-SK
2008-11-07 10:28
Delade meningar om Näfver ... intressant .. nu kommer min uppfattning; hur som helst kommer han komma tillbaka efter sista metchen om inte Djurgården uttnyttjar köpoptionen vilket de inte verkar vilja göra. Upp till tränarna att se om han är nåt å ha nu, läget kan ha förändrats, en sak håller jag me vissa andra och det är att Näfver måste förändra sin inställning och uppförande. Inte en chans att han går in före Porokara eller Bassombeng i dagsläget. Gäller bara att accaptera läget och jobba vidare om man vill utvecklas.
Örebro zxcv
2008-11-07 10:18
Om han är beredd att nöta en hel del bänk kan vi väl ta tillbaka honom.
Örebro Sersant
2008-11-07 10:17
Det e ju självklart att Näfver är välkommen tillbaka, han har haft 2 tuffa år bakom sig förra året då han åkte på en skada och iår då laget inte klarade av att spela anfallsfotboll i våras, Näfver är en ung spelare och kan inte klandras för att spelet går i lås det är det andra som ska beskyllas för. Är övertygad om att han hade varit bra om han fått spela i medvind som vi gjort under hösten.

Näfver är fortfarande ung och kommer garanterat gå stärkt genom de senaste åren.
Örebro MR_FALKEN
2008-11-07 10:13
låt den jäveln tyna bort i b-laget.. eller låna ut honom till boden...
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-07 09:46
Kristoffer har en del att bevisa. På plan och utanför. Jag är för andra chanser (Nordin någon) och det hela hänger på hur hans förhållande med tränarna och övriga spelare blir.
Örebro Marquis de Sade
2008-11-07 09:43
Ämne: från NA: jag citerar....
näfver är fan i mig definitionen av "spelare vi inte behöver".
FORZA ÖREBRO!
2008-11-07 09:42
Den där jävla näfver!! så falsk han är! bara för att vi har knäckt näsan av honom så vill han tillbaka, DON'T COME BACK SUCKER!
Örebro Walter Gigena
2008-11-07 09:30
Ämne: från NA: jag citerar....
Ja sällan har väl uttrycket 'vända kappan efter vinden' varit så signifikativt som i artikeln.
2008-11-07 08:40
Det är klart att Näfver är välkommen tillbaka...
Visst har vi läst lite konstiga uttalande i media men inte ska vi vara så långsinta.
DIF-resan för Näfver kan mycket väl ha varit riktigt nyttig för honom... han kommer tillbaka med en mer ödmjuk attityd och har förmodligen lärt sig att det krävs mycket mer av honom för att nå långt.
Tycker han redan i artikeln visar en bättre inställning även om han egentligen inte kan säga annat.
Jag tror på Näfver till nästa säsong. För mig är han välkommen tillbaka!
Örebro GRÅBOLLEN
2008-11-07 08:30
Låna ut Näfver till Sturehov! Vill inte se honom på Behrn Arena.(Inte troligt heller,han kommer att bli krossad på första ösk träning.)
Örebro MR_FALKEN
2008-11-07 08:29
från NA: jag citerar "- Jag ångrar inte tiden i Djurgården. Men det är inget att hymla med att det hade varit roligt att spela i ÖSK när det har gått så bra under hösten. Jag har ett år kvar på kontraktet och oavsett vad alla tror så älskar jag klubben."-Nävfer.

Så lät det inte när han gick till DIF.. kasta han åt HELVE**E!
Örebro 100år
2008-11-07 08:05
Härligt att höra om Näfver igen. Jag tror fortfarande på honom.

"Jag har ett år kvar på kontraktet och oavsett vad alla tror så älskar jag klubben"
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-07 05:49
Man kan ju inte ha 5st gnällspikar på bänken som gråter ut i NA varannan vecka. Det ger inte heller någon bra placering i tabellen. Nedim är ju ett praktexempel på hur en bänkspelare INTE ska bete sig. Staaf/Roden klockrena. Ödmjuka! Kommer in, kämpar på, gör mål!

Volyes/ Harmoni är en ganska viktig punkt för ett vinnande lag också.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-07 05:39
Volyes// Tror du Rodevåg var nöjd med att sitta på bänken?? Bara för att han inte visar sitt missnöje i media och negativa gester mot medspelare när han väl kommer in behöver han väl inte vara nöjd? Nu passar ju inte Rodevåg in riktigt i systemet och Walkers "utblomning" har tyvärr inte kommit.

Jag gillar både Rodevågs och Walkers sätt att proffsigt kämpa på och visa att de vill vara med när de väl kommer in och kan inte förstå att man kan såga de för det. Men jag kan hålla med om att de kanske inte tillhör ett topp 5 lag i allsvenskan.
Örebro Volyes
2008-11-07 04:32
En sån där liten egen omedveten mix.
Örebro Yeah
2008-11-07 03:55
Pronikara?
Annons: