/fotboll/osk/forum/6537.aspx/fotboll/osk/forum/6537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-07 12:42
rirobban// Och vad "skit" har supportrarna fått tagit emot från honom?? Vad har du för bevis mer än rykten och antaganden?
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-07 12:42
Ämne: Conjuration//

Du ....
Du HEJADE på dom i smyg,nu vet vi alla om det;)
Örebro rirobban
2008-11-07 12:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Och en ännu mer intressant fråga är hur mycket skit suppotrarna ska ta emot från en spelare innan man ska få kritisera denne!?

ÖSK är inget dagis utan en fotbollsklubb. Om man inte platsar så är det adjö. Vi har ju redan sett Rodevåg fått försvinna. Hade hundra gånger hellre haft kvar honom än Nävfer. ÖSK ska inte vara en klubb som tar hand om spelare som mår dåligt eller snackat skit om klubben. Som sagt, vill vi nå toppen så gör vi det inte med spelare som Näfver!

ÖSK-Karl//
Det glädjer mig att ÖSK inte heller vill ha kvar honom, vilket inte var speciellt förvånande. Hoppas mna kna fixa en ny utlåning under nästa säsong...

PS: Detta är mitt 3000:e inlägg, synd att de blev ett klagoinlägg på en spelare, men var tvungen att vädra mina åsikter:)
Örebro Wuzac
2008-11-07 12:29
Ämne: aha! Har nu hittat a....Conjuration: Blev du spärrad av den orsaken? Det är ju löjligt. Ibland får de lite för mycket makt och kan spärra godtyckligt Beroende hur de mår, om laget gått dåligt, om frugan släppte till i morse eller inte o.s.v

Sådan spärr skulle jag överklaga
Örebro Kramelet
2008-11-07 12:28
Som ösk Karl säger så tror jag att Sixten har bättre koll än alla oss på näfver, verkar som om halva forumet har varit med i omklädningsrummet o vet hur mycket näfver drar ner mentaliteten o vinnarskallarna.

Om jag får säga vad jag tycker så föredrar jag näfver före staaf om de handlar om en kant position, och bassombeng skulle nog kunnat fått lite konkurrens för han har inte varit någe vidare sen i somras. (iof skadad?)
Örebro Sersant
2008-11-07 12:25
jag tycker en mer interessant fråga är hur mycket skit ska en spelare behöva ta för att laget går knackigt?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-07 12:19
ÖSK-Karl// Nej, men oavsett vad vemsomhelst tycker så finns det ju moraliska regler kring hur man är och beter sig i förhållande till sina medmänniskor. En del här ligger långt under den gränsen med sitt rena mobbande av Näfver som människa..
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 12:10
Conjuration//

Du måste vara en av oerhört få degerforsare som blivit ÖSK:are, du är unik, berätta hur det gick till, jag är helt uppriktigt nyfiken?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 12:07
Det stora bekymret för Näfver är att inte ÖSK vill ha honom, men han har kontrakt så det är inte mycket att göra åt.

Blir han inte såld/bytt/skänkt/uthyrd så finns det bara ekonomi för en mittfältare till. Den bistra sanningen är att Näfver inte finns med i framtidssatsningen och sedan spelar det ingen roll vad vi tycker här.
Torsten den store
2008-11-07 12:00
Ämne: Ge bort Näfver till ....
Osvaldo// Frågan är, platsar han?
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:55
aha! Har nu hittat anledningen till att jag har blivit spärrad på Degerfors forum.

jag skrev så här:

"Äntligen, kul att ni vann! Jag hejar på Degen i smyg och vill gärna att ni stannar kvar i superettan :)"

Anledningen kanske är att det inte var tillräckligt moraliskt stärkande?
Örebro Osvaldo
2008-11-07 11:43
Ge bort Näfver till typ Degerfors, Garphyttan eller IFK Örebro.
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:38
På tal om ämnet ingenting, upptäckte nyss att jag var spärrad från Degerfors forum. Det är ju befängt, jag har aldrig skrivit något opassande på deras forum (opassande saker skriver jag bara på ÖSK:s forum för här känner jag mig trygg). De måste ha trott att jag varit ironiskt, för fan jag kommer ju ifrån Degerfors. Whatever, jag älskar ÖSK!

Hoppas någon från vulkanerna ser mitt inlägg och känner sympati för mig. Mina moraliskt stärkande inlägg behövs där.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-07 11:36
Frågan är hur mycket mer självförtroende han fick i Djurgården.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-07 11:28
rirobban// Ta det lite lugnt! Jag tycker att du minst sagt verkar överreagera. Däremot synes Näfver inte vara någon speciellt bra fotbollsspelare just nu, självförtroendet tycks va' totalt i botten
Örebro rirobban
2008-11-07 11:08
Näfver är slut som fotbollsspelare. När man drar ut på krogen var eviga helg och har sådana konstiga uttalanden så är det absolut inget för ÖSK. Sälj honom för högst givna köpesumma... eller ge honom till (som någon skrev, kasta honom till helvetet) Degerfors!

Han lär inte få något välkommande tacktal från supportrarna direkt. Trots allt så var det han som sa att han tyckte att han inte fick stöd från just oss.

Om han nu mot all förmodan blir kvar i ÖSK till nästa säsong så får han vara beredd att nöta bänk eller kanske är hna något för ÖSK Ungdom? Själv vill jag inte se en sådan primadona på planen i en ÖSK-tröja igen!!!
Örebro Walter Gigena
2008-11-07 11:08
Jag gillar också när folk säger vad de tycker. Jag gillar även när folk visar storstilad ödmjukhet och har självinsikt.
Att sticka ut näsan och säga exakt vad man tycker är inte det optimala i de flesta situationer. Det gäller att välja sina ord.

Hur mycket skit ska man som supporter förväntas ta? Många verkar ta emot Näfver med öppna armar. Snackar man nedsättande om klubben tar jag direkt åt mig och för mig har han bränt sina broar.
Örebro Nikki Sixx
2008-11-07 11:07
Ämne: Searsant//Lägge för ....
Där är Joth inne på något mycket viktigt som de flesta verkar ha missat.

Vad är det som säger att vi kommer att ha truppen intakt. Det finns ett flertal splare som gjort finfin reklam för sig själva under hösten.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-11-07 11:02
För övrigt var jag ner och köpte två sittplats biljetter och det var inte många kvar... lyckades få på rad 9 sektion P. Annars var det tydligen bara platser kvar längst ner.
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:01
Tänk om Näfver är bomben som alla snackar om? ;)
Örebro Conjuration
2008-11-07 11:01
Om han skriver på en förlängning så känner jag att han är förlåten
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-11-07 10:59
Searsant//Lägge för admins här på svarvitt att lägga upp en omröstning. :-)

Många här förutsätter att vi kommer att ha truppen intakt till nästa säsong... vad är det som säger det? Bara för att Porokara sitter på ett kontrakt innebär inte det att han blir kvar.

Firma Riddez/Näfver var ju helt underbart att beskåda... tror att Wowoah/Näfver också skulle kunna bli något bra.

Nu menar jag inte att Näfver ska ta Porokaras plats. Jag tror däremot att Näfver och Porokara ger bra konkurrens vilket förhoppningsvis kommer innebära utveckling av spelarna.
Örebro Sersant
2008-11-07 10:52
Ämne: Ämne: Det e j....
Jag gillar att folk säger vad dem känner och inte går och håller inne på allt. Men man kan ju lugnt säga att Näfver delar oss ÖSK fans i 2 äger :).

Tänkte att vi kunde öra en lista på vilka som vill ha tillbaka honom och vilka som vill bli av med honom.

Ge killen en chans till:
Sersant

Bryt han kontrakt, sälj eller låna ut honom:

kopiera och skriv in erat alias :).
Örebro jappel
2008-11-07 10:46
En annan viktig sak om Örebro ska ta tillbaka Näfver är att han ska skriva på en förlängning på ytterligare minst ett år så att det återstår minst 2 år av hans tid här.
Detta förutsatt att ÖSK vill satsa på honom.

Sedan ska nog ÖSK vara noga med att peka på delen i kontraktet som säger att det inte är lämpligt att baktala klubben inför media. (gäller även om man inte tycker att tränaren behandlar en rättvist!)
Samtidigt ska lönen ses över. Så här i bossmans kölvatten och spelarnas tider måste föreningarna tyvärr vara hårda och tuffa ibland (men rättvisa)
Inställningen hos Näfver oroar mig som sagt.
Hoppas ni har rätt, som tror han lärt sig ödmjukhet och att själv ta sig ur det negativa under tiden utanför ÖSK.
Örebro Rasberg
2008-11-07 10:46
näfver platsade inte o låg så långt bak i ordningen att han blev utlånad mitt under brinnande säsong. Nu har vi Astwald, en hel Staaf o kanske Wirtanen längre fram. Tror ni han kommer ligga närmre spel nu?
Näe skicka honom. Dels för att han inte håller o sen också för, som nån skrev, att han vänder kappan efter vinden. Tror han att alla är dumma i huvet o glömmer saker från en månad sen? "Vill inte tillbaks till ösk" och nu "laget jag älskar". Bite me!
Örebro jappel
2008-11-07 10:35
Klart att Näfver ska få en andra chans i Örebro. Han är en spelare som är riktigt kul att se på planen när han är i form.
Men att uttrycka sig på detta vis:
"Men det är inget att hymla med att det hade varit roligt att spela i ÖSK när det har gått så bra under hösten."
Tyder tyvärr på att psyket/inställningen inte är den rätta hos Näfver. Spelare som inte klarar att se positivt under motgång är inget bra att ha i truppen. Det blir automatiskt aningens tråkigare stämning om man har spelare som inte kan bita ihop och komma igen, utan istället gnäller och klagar på omgivningen.
Tacka vet jag spelare som Alvbåge. Alltid en positiv inställning och ett jävlar anamma som inte går av för hackor.
Verkar som att vi har många sådana spelare i laget just nu. (tar alven som exempel då han synts mycket i media :-)
Örebro Örebro-SK
2008-11-07 10:33
Jag tror gott och väl att vi kan satsa på topp 4-5 nästa säsong. Vi måste våga tro på oss själva och de egna spelet. Vi måste vara många som stöttar (supportrar). Kollar man på spelet efter sommar-uppehållet så har vi fått bevis av tabellen och framförallt expertkomentatorerna att vi är på väg framåt. Senaste matchplus: ÖSK ska ha mest cred! Kalmar och Elfsborg ser ut att tappa en del tongivande spelare, vi har behållit samtliga. Hoppas att alla inser att vi har något bra framför oss just nu och sluter upp ännu mer runt laget. Längtar redan till alla träningsmatcher inför nästa säsong. Forza svartvitt
Örebro OnicO
2008-11-07 10:32
Jag tycker vi bör kunna ta tillbaka Näfver om han är bredd att jobba hård och ber om ursäkt för sin klantiga uttalande.
Han är ung och gjorde ett stor misstag, men det är så man lär sig.
Örebro Marquis de Sade
2008-11-07 10:31
Ämne: Det e ju självklart ....
Tycker faktiskt INTE att det är så självklart. Så ÖSK ska vara ett sistahands alternativ som alltid välkomnar tillbaka?
Örebro 100år
2008-11-07 10:30
Förstår inte varför folk är så arga på Näfver. Killen har fortfarande väldigt stor potential och glöm inte att han så sent som förra året var på väg till en proffsklubb. Som någon nämnde kommer han gå stärkt ur det här och visa vad han kan. Han är på sikt given i startelvan i ÖSK.

Sen vad han säger utanför planen tycker inte jag spelar någon roll... Så länge Örebro vinner så är jag nöjd.

Kanske blir dumförklarad av några efter mitt tänk om Näfver men det blev jag också när jag förra året försvarade Nordin Gerzic.
Annons: