/fotboll/osk/forum/6535.aspx/fotboll/osk/forum/6535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-11-09 15:27
Gör vi ett mål till och Norrköping kvitterar mot Hammarby så ligger vi sjua...
Örebro Pencing
2008-11-09 15:16
Vore så gött med tre poäng och en slutplacering på övre halvan. Blir vi tolva, så skulle det kännas som ett antiklimax efter den fina säsongen.
Örebro ernot
2008-11-09 15:13
är så inne i matchen hehe!
Örebro Pencing
2008-11-09 15:12
Bra start ÖSK!! Verkar va dött med folk här idag, men jag får hålla forumet igång själv då.
Sundsvall Flip
2008-11-09 15:07
SR.se allt jag vet iaf
Örebro DaSa
2008-11-09 15:06
Ngn stream idag?
Sundsvall Flip
2008-11-09 15:06
Fan va skönt komigen nu håll i detta ÖSK!
Örebro Penny
2008-11-09 13:54
7583 på plats idag,,måste ändå ses som godkänt
Örebro Walter Gigena
2008-11-09 13:44
Ska man vara lite bister i publik prognosen försvinner nog 3-400 i publik på företags-årskorten på Norra. Samtidigt så är ju inte Na-läktaren plus "aftonbladets 2för1 läktare" inräknade i förköp så där tillkommer väl ca400 i sittplats publik. Är väl nästan 200 som har årskort på stå. Tror därför på 8750 ösk're plus 75 ljungskile fantaster.
Nu snabbt iväg för att möta upp gänget för en öl och sedan till arenan!
Örebro GT
2008-11-09 13:42
Pelle Blohm kör i en taxi storyn om "Bellman" och och dansken. Se länk.
Örebro DaSa
2008-11-09 13:39
Känns som man kan pussla ihop ÖSK truppen 2009 med hjälp av informationen man fått. Tror på följande värvningar:
- Ny offensiv mitt/target, NyOff. Skulle kunna vara t.ex. Bedoya
- Ny ung lovande högerytter, NyHög. Skulle kunna vara Wirtanen, Bamberg eller Astwaldz.
- Ny rutinerade mittfältare (bomben), NyMitt. Skulle kunna vara Arneng.
- Ny vänsterback, Ismail (reserverar mig för stavningen)

Spelare med * bakom kommer att växla mellan ÖSK och Ungdom eller annan lånas ut till ngn annan klubb.

Truppen 2009:
Mål: Alven/Weggen/Rosendal*

Hb: Anttonen, Green
Mittbackar: Berra, Oscar, Glenn, Wikström
Vb: Wovven, Ismail

Mittfältare (ej offensiva): Kihlen, NyMitt, Per J, Lundholm*
Off mittfältare: Nordin, NyOff

Vänsterytter: Poroakara, Frempong
Target: Olsen, Staaf, NyOff, Jidsjö*
Högerytter: Bassombeng, NyHög

Vilket medför följande spelare lämnar:
- RiRi, Sirius
- R Walker, SE klubb?
- Näfver, ryktades om norska ligan. En egen chansning är att vi försöker byta honom mot IFKs Bamberg. Tror det skulle vara bra för alla inblandade parter.
- Sebbe, Degerfors?
- Rodevåg, SE klubb?
- Nobbe, norge

Egen analys av truppen:
Skulle gärna sett att vi hade haft en given grym mittback istället för fyra likvärdiga mittbackar. Oscar och Berra har potential att bli grymma men det är ju inte givet. Sålänge skulle jag gärna ha sett en given mittback.

Mittfältet är svårast att sia om, känns som Nobbe kommer att sticka och att vi då kommer att få minst en ny etablerade men antagligen två. Mina realistiska drömvärvningar är Bedoya och Arneng/Tjerna.

Anfallet ser inte så bra ut på pappret då det känns som vi kommer att ha fyra spelare på target positionen men egentligen så är det bara Olsen som behärskar den bra (eventuellt nyförvärvet). Staaf är en joker som jag inte vet var han är tänkt att spela och Jidsjö har ju haft problem med sina skador. Har en känsla av att han kommer lånas ut till Karslund en större del av säsongen.

Nu blir det att ladda inför säsongens viktigaste match!:) Vore fint att sluta på övre halvan...
Örebro Sersant
2008-11-09 13:35
Ämne: Chipset// Fast ståpl....
Tänk på att många på stå har säsongskort.
Örebro Mittåt
2008-11-09 13:27
Chipset// Fast ståplats köper väl knappast biljetter i förväg. Där blir det säkert 2000. Jag tror på 9.500
Örebro Chipset
2008-11-09 13:18
Ämne: 6993 biljetter sålda....
Vad kan man gissa på då? 1000 biljettlösa + LSK:are. Tror inte vi når 9000 va?
Örebro Wuzac
2008-11-09 12:53
6993 biljetter sålda + bokade, ej uthämtade. kl 12:58
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-11-09 12:49
Ämne: Ämne: Ämne....
På tal om 13-0... ÖSK har ju lite rutin på de siffrorna. Under säsongen 1940 vann ÖSK två matcher på rad med 13-0, en hemma och en borta. Visserligen spelade vi i division 3 men ändå.

Noterbart var då också att Fritjof Olsson gjorde 10 mål på dessa två matcher! Fritjof som är den meste målskytten i ÖSK genom tiderna men ändå inte ens är nominerad till tidernas ÖSK-elva....
Örebro SyreAtom
2008-11-09 12:35
GT//

Hahaha tack för dagens garv!! Kunde inte ha sagt det bättre själv ;)
Örebro ösknisse
2008-11-09 12:20
Kom igen ÖSK, kämpa för tre poäng. Och kom igen GIF, spöa skiten ut MFF och få Toivonen utvisad.
Sundsvall Flip
2008-11-09 11:57
Jappel: krävs inget...vi har redan bättre +- än LSK. Behöver bara att ni vinner lr spelar lika med dom samtidigt som vi vinner mot Malmö. Vinst är det enda vi går för idag så det fixar vi nog.

LYCKA TILL!
Örebro jappel
2008-11-09 11:49
Ämne: Ämne: Komigen....
hittade info själv.
Verkar som att det krävs 13-0 för att ensama hamna i topp i största seger listan. som det är nu delar Helsingborg och MFF på ledningen med HIF med 13-1 mot IFK eskilstuna. och MFF 2ggr 12-0 en gång mot Halmstads BK en gång mot J-södra.
Kan bli tufft va??
Örebro jappel
2008-11-09 11:43
Ämne: Komigen nu idag ÖSK,....
Hoppas verkligen att Alvbåge och resten av laget ser till att du får rätt.
I eftermiddag vill jag se en målorgie av sällan skådat slag regiserad och dominerad av Örebro SK.
Varför inte passa på att slå nytt målrekordet för AS? vad krävs? 8-0 9-0??
Sverige Pat
2008-11-09 11:40
Kul att Sixten och Alec fått ett så lyckat år bakom sig. Men jag är lite nyfiken på vad spelarna egentligen tycker. Ser dem det bara som en slump att laget gått så pass bra, eller ser de på Sixten som Finlands Mourinho?

Till den som anser Berra vara säsongens back: Jag tycker det finns bättre, eller åtminstone lika bra. Jag tycker nog inte att Berra varit bättre än någon annan back, men ha i åtanke att jag ser ett par brister i honom. Framförallt gäller det positionsspelet och hans oförmåga att avgöra när han ska lämna linjen respektive behålla den intakt. Däremot tycker jag att han ska hedras för att han tillsammans med Nordin är de två spelare som visat absolut bäst utveckling.

Sundsvall Flip
2008-11-09 11:40
Komigen nu idag ÖSK, ni e skyldiga oss 3poäng från förra omg det erkände Alvbåge själv =)

Kämpa!
Örebro jappel
2008-11-09 11:39
Det är nästan samma upplägg för ÖSK som för Kalmar/IFE när det gäller att klättra så högt som möjligt i tabellen.
Om vi vinner med 6-0 mot LSK, samtigigt som AIK förlorar med 2-0 mot GAIS så passerar vi AIK på fler gjora mål. Samtidigt som vi håller gais bakom oss, om det sedan blir förlust eller oavgjort för halmstad mot kalmar, hammarby mot peking och mff mot giffarna så har vi femteplatsen som i en liten ask :-)
Frammåt ÖSK frammåt.
Örebro GT
2008-11-09 11:31
Ämne: Ämne: Dagens ....
MACS //

Ja, tänk för några år sedan: Hästsvansen, Stefan Lundin och "toppspelare" som Walter Gigena...
Man kan ju få uppstötningar för mindre...
Örebro Besserwissern
2008-11-09 11:29
Kom igen nu ÖSK och avsluta säsongen snyggt!
Örebro Besserwissern
2008-11-09 11:20
Ämne: Ämne: Dagens ....
En passning till Näfver...Tack Sixten!
Örebro Walter Gigena
2008-11-09 11:09
Ämne: Dagens papperstidnin....
Han kanske tänker Nedim?

Är ruskigt taggad inför matchen idag. Kul att det verkar bli mycket folk, spelarna är värda en riktig hyllning. Hoppas alla i laget är taggade och går 100%! 4 långa timmar kvar..
Örebro MACS
2008-11-09 10:52
Ämne: Dagens papperstidnin....
Känns som om vi har en mer professionell ledning på alla plan i år. Sixten och Alex är årets fynd i AS men jag uppfattar det som att hela ledningen står bakom policyn som gjorde att t ex Näfver fick gå.

Sedan har vi väl haft lite flyt emellanåt med både matcher och förvärv. Exempelvis mötte vi Elfsborg, IFK G och Kalmar när de var som mest fördjupade i sina respektive "Europamatcher". Vare sig Kim eller Staaf var väl särskilt "välscoutade" innan de togs hit och får i så fall anses vara chansningar som gick hem?

Har sagt det för: Nästa år kan vi inte överraska någon längre, säsongen 2009 blir mycket tuffare än vad många här på forumet räknar med. Då kommer det behövas det proffs på alla nivåer.
lsk1990
2008-11-09 10:36
ge oss poänggggggg ahah
Annons: