/fotboll/osk/forum/6526.aspx/fotboll/osk/forum/6526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-11-10 17:10
Minefield// Ska man värdera sanningshalten i ryktet så behöver man ju veta källan. Nå, vilken är källan? (Jag antar att du inte hittat på det själv)

Vegurra// Bomben är ju ett kul diskussionsämne. Dessuom finns det minst två personer som vet namnet. Självaste källan och en slags kontrollkälla (Saywee) för att motverka efterhandskonstruktion. Bomben är ett begrepp som återanvänts från förra säsongen så det skall du nog inte lägga så mycket vikt vid.
Örebro Västbanken
2008-11-10 17:08
Är AIK:s Stahre brorsa/registrerad partner med Degerfors f.d. Stahre? De är båda från vilda Väsby?

Vilken filmfigur är det som har samma frilla som Wovven har just nu? Det är nån amerikansk småtöntig 80-talsfilm, skådespelaren är afroamerikan.

Örebro Grohl
2008-11-10 17:05
Mina vänner här i Göteborg hävdar att Pappers-GP har tippat ÖSK som vinnare av Allsvenskan 2009. Ska iväg och träna nu och förhoppningsvis få med mig ett ex för att kontrollera om det stämmer =)
Örebro go_osk
2008-11-10 17:04
Ämne: Kanske inte spelar n....
Stämmer bra det. Jag vet att både ÖSK och Sundsvall ryckte i honom. Stahre är en mycket duktig tränare. Frågan är bara om han klarar av pressen i AIK. Tveksamt.

Tror hur som helst att det här kan gynna de övriga allsvenska lagen. För det råder enligt mitt tycke knappast någon tvivel om vad den här vintern kommer handla om. Räkna med turbulens i AIK.

Back to topic. Tahirovic vore ett mycket intressant nyförvärv. Hur tror ni att han skulle klara av att axla en offensiv mittfältsposition som playmaker?
Örebro Miroslav kuba
2008-11-10 17:04
Ämne: Onödigt vetande, för....
detta är inte för att jag gillar att klaga du har säkert lagt ner hårt jobb på att få fram den där tabellen o det mesta är nog rätt. Men vart är Ljungskile?
Örebro Brus-Nilsson
2008-11-10 17:03
Vi ska vara glada för att vi är en förening som värnar det goda inom idrotten. Jag kan inte låta bli att le lite i smyg åt turerna inom Gnaget. Hur många tränare har man sparkat de senaste 10 åren? Hur många gånger har fansen skämt ut sig?
ÖSK har förvisso figurerat i nåt litet pojkslagsmål och nån liten kinapuff har väl pyrt på Västra Stå. Vi kan dock hjälpa till att fostra varandra till att inte bära med pyroteknik in på arenan, DET KOSTAR PENGAR för föreningen, dessutom är det så enormt barnsligt. Fyra av dom utanför efter matchen om det nödvändigtvis kliar i fingrarna.
Säsongen blev väldigt mycket bättre än vad man nånsin kunde ana. Olsen, Kihlberg, Gercic, Porokara i all ära, men jag tror att förändringen framförallt stavas ALVBÅGE! Topp 4 bör vara målsättningen 2009!
Örebro Mittåt
2008-11-10 17:03
Norrköping tror jag skulle vara en väldigt intressant klubb för en ambitiös tränare att ta över. Relativt lätt att få upp dem i allsvenskan igen och goda förutsättningar att mer eller mindre på en gång etablera dem som en mittklubb i allsvenskan. Publikunderlaget finns, sponsorerna finns och arenan får just nu en ordentlig ansiktslyft. Dessutom kommer man i fortsättningen att spela på konstgräs. Bara en sådan sak ;-).
Örebro 100år
2008-11-10 16:56
Kanske inte spelar någon roll nu men lite rolig info bara :)

Enligt uppgifter utlovade AIK förra året att tränaren Stahre skulle ta över efter Norling. Detta eftersom han var väldigt nära att skriva på för en annan allsvensk klubb men att AIK ville ha honom.

Undra hur nära Stahre va ÖSK egentligen... För det måste varit sport han var på väg till. Tur att så inte blev fallet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-10 16:55
ÖSKare i exil//

Baxter tränar väl finska landslaget?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-10 16:54
ÖSKare i exil//

Norling kan ju om han vill ta semester i tre år, han har ju kontrakt t.o.m 2011. Kan bli en dyr affär för Aik.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-10 16:49
Ämne: Jaha, då blev det i ....
Norling har ju förflutet i Sundsvall men frågan är om han vill gå till klubbar som är så passa röriga som Norrköping och Sundsvall verkar vara. Fördelen är väl att han kan få större inflytande och kontroll.

Kanske blir det att ersätta Bosse Andersson i Helsingborg. Han var ju från början tänkt som temporär tränare och Helsingborg är en klubb med ambitioner. Annars vore han väl en man för Djurgården kanske? Norge eller Danmark är väl inte helt otippat eller hamnar han hos Baxter i Fulham?

Örebro Vegurra
2008-11-10 16:46
Minefield m.fl.// Nu har barnkammaren startat igen.
"Nyförvärv det ryktas om....". Vem är det egentligen som startat rykten? Det är skribenternas fantasier som sätter fart på både orealistiska och befängda rykten. Sansa er lite och försök komma ner på jorden, sluta upp med att fabulera.
För ett antal dagar sedan var det någon på detta forum som fantiserade om en mittfältsbomb - vad är det egentligen? Nu tycks flera skribenter ha gått på det och tror att en bomb skall brisera.
Ta ett djupt andetag och tänk lite extra innan ni hittar på något nytt rykte som inte har någon realistisk förankring.
Örebro Sekt. E
2008-11-10 16:43
Jag tycker att vi bestämmer att vi inte säljer till andra Svenska klubbar. Punkt.

Om vi öht ska sälja något i vinter så skulle det kännas fint om det blev till Aston Villa.

Support your locals.
Örebro ÖSK!!
2008-11-10 16:42
Onödigt vetande, för lite och göra på jobbet?
Jaja maratontabell under 2000 talet.

1. Göteborg 391 P.
2. Djurgården 373 P.
3. Hammarby 367 P.
4. Helsingborg 364 P.
5. Elfsborg 361 P.
6. Halmstad 348 P
7. Malmö 335 P.
8. AIK 323 P.
9. Kalmar 260 P.
10 Örebro 238 P.
11 Sundsvall 191 P.
12 Trelleborg 128 P.
13 Gefle 124 P.
14 Landskrona 122 P.
15 GAIS 114 P.
16 Norrköping 110 P.
17 Häcken 107 P.
18 Öster 18 P.
19 Frölunda 15 P
Örebro Conjuration
2008-11-10 16:41
Nordin går inte Kalmar, Porokara går inte till AIK. Större klubbar än så drar säkert spelarna.
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-10 16:35
Ämne: Chipset:

Spelar d....
Hur gammal är denne Hyka? Kan han spela på innermittfältet?
Örebro Minefield
2008-11-10 16:30
Chipset:

Spelar det någon roll, det är ett rykte:

Hyka har varit i Rosenborg och Olympiakos tidigare. Är Albansk landslagsman. En otrolig tekniker och passningsläggare.

Tahirovi´c älskar Örebro men inte Walker. Vill ha speltid. Nya tränare och bra lag på G.

Tjernas son finns i Örebro.
Örebro Chipset
2008-11-10 16:24
Apropå Hyka. Bra dribblingar och dåligt avslut.
Örebro Chipset
2008-11-10 16:23
Intressant att någon AIKare har kommenterat klippet på youtube. Denne tror att Roninho hamnar i AIK. Det vore för mig helt otroligt. För det första tror jag inte AIK skulle vilja värva så dyra spelare och för det andra tror jag Roninho vill gå utomlands nästa gång.

Minefield// Skulle inte tacka nej till Tahirovic. Enligt mig den störste talang vi fostrat. Jahmir Hyka känner jag inte till? Vad kommer det ryktet ifrån?
Örebro Minefield
2008-11-10 16:18
Nyförvärv det ryktas om efter ÖSK:s succé:

Emra Tahirovi´c utlånad från Lille till FC Zurich
Jahmir Hyka FC Tirana (Albansk mittfältare)
Daniel Tjernström (Vill "hem" från AIK)

Örebro Volyes
2008-11-10 16:01
Eh, skräpforum. Sitter och skriver ett lite längre inlägg och sedan försvinner det. Men i alla fall. Jag tror vi har sett väldigt lite utav det Roni och Bertin Ze kan prestera. B-Ze har visat att han har stora kvalitéer men det behövs verkligen en bra försvarstränare som visar hur man ska agera vid vissa situationer. Positionsspel är något som han verkligen behöver lära sig. Vi har sett att han är grym i luftrummet. Han kan göra fina brytningar. Han kan driva upp med boll, något som är uppskattat de stora ligorna.

Roni har det som krävs men behöver bara få in ett nytt tänk. Jag tror en spelare som Roni inte ska behöva göra några finter för att hamna vid kanten hela tiden. Hans kvalitéer kan användas på mycket bättre sätt. Jag skulle vilja se han mer börja längre ut mot kanten och göra finter in mot mål för att sedan skjuta eller lägga en instickare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-10 15:50
Otroligt trist att AS är slut för i år, tittar vi på nästa år så får Kalmar det tungt, de tappar eventuellt samtliga bröderna Elm, Ingelsten till Norge, en målvakt som inte är mycket att ha. Skattefuskarna tappar Alexanderson, pappan i det laget. MFF tappar säkert (ni vet vem). Elfsborg får bära favorittrycket, men sedan blit det hårt och där är ÖSK med och slåss, underbart!
Örebro Grixx
2008-11-10 15:37
Undrar vad Alec har för åsikter om Norlings utträde, rätt eller fel.

Intressant också om det hade blivet Alec och MP i Gais. Hade han senare kunnat följa MP till Djurgården;-)
Örebro Stephan
2008-11-10 15:22
Sorgligt det känns att det är slut nu. Känns alltid tomt ett tag efter att sista matchen är spelad. Har nog aldrig längtat så mycket efter nästa säsong som jag gör redan nu, är inte mätt på ÖSK. En sjunde plats är helt galet bra om man tänker på hur våren var.

Jag är så sjukt stolt över grabbarna och tror att nästa säsong kan bli ännu bättre, mer publik, sponsorer, bra spelare och bättre tabellplacering. Nu har våra dessutom Berra och Basse fått en allsvensk säsong bakom sig och kanske höjer sig ytterligare ett snäpp till nästa år. Samma sak gäller Nordin och Roni.

Vi har verkligen något spännande på gång, ett SM-guld kanske inte är 5-10 år bort.

Mot allsvenskan 2009!
Örebro Rojas
2008-11-10 15:05
Ämne: Ämne: Jag und....
Tackar för svaret. Ja dom lät riktigt intressanta synd då att vi släppte iväg Sharbel Toumas kusin till Malmö som jag tycker visar riktigt bra spel ibland:(.Men Pablo hade inte varit fel heller det behövs lite mer latinos i vårat världslag;)
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-10 14:48
Ämne: Lite Roninho på länk....
Sista inlägget är en riktig delikatess,synd att det inte blev mål.
Örebro Kramelet
2008-11-10 14:43
Midsomer:
Vakert att hans sista inlägg fick bli med, synd bara att det är lite svårt o få tag på allt råmaterial från allsvenskan 08, finns grymt mycket fint ösk att klippa ihop.
Örebro Midsomer
2008-11-10 14:16
Lite Roninho på länk ovan. :)
Örebro jappel
2008-11-10 14:04
Ämne: Nån som vet hur Frem....
han har inte fått spela speciellt mycket. Konstigt nog, för när han väl spelat har han varit bland det bästa på plan.
Örebro OnicO
2008-11-10 13:59
Ämne: Jaha, då blev det i ....
Mittåt//
Ja ganska väntatt, det blir säkert någon/några fler som får gå, men jag hoppas verkligen att Paul Lindholm, "allsvenksans egen Bagdad Bob" bli kvar, för underhålningens skull.
Annons: