/fotboll/osk/forum/6521.aspx/fotboll/osk/forum/6521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-12 19:37
Namnbyte allihopa!
Örebro in med Boniek
2008-11-12 19:35
vem har sagt att jag menar Boniek Maruti?

han skulle passa in grymt bra i Ösks spelsystem
Örebro Chipset
2008-11-12 19:33
In med Boniek Maruti//

Med Barsom och Nordin på de offensiva mittfältsplatserna skulle vi plötsligt bli guldaspiranter. Barsom är av den typen vi behöver. Bra arbetsmoral samtidigt som han rent tekniskt är en mycket bra fotbollspelare.
Örebro in med Boniek
2008-11-12 19:17
MACS/ jag ropar efter Barsom o Riddez!

löjligt av dem suppotrar här inne som tycker Barsom är svikare o judas o sånt shit!
han rädda helt klart oss kvar förra säsogen

Riddez är alla dagar i veckan bättre än Wovven
Örebro ÖSK!
2008-11-12 19:09
Om vi får behålla alla spelare och köper några nya, kan vi klara topp fyra nästa år då?
Örebro MACS
2008-11-12 18:50
Så fort det kan gå ... återbesökte chatten med Lennart Sjögren från i Juni. Det var mycket diskussioner om ÖSK's oförmåga att behålla eller ersätta Haginge, Näfver, Barsom, Larsen o Riddez. Bara att inse vilket bra jobb föreningen har gjort, inte många som ropar efter dessa namn idag.

Intressant i övrigt med Sjögrens uttalande:
"Vi vill satsa mer resurser på att behålla våra talanger i regionen. Basen av spelartruppen skall komma från den fantastiska ungdomsverksamhet som vi har i regionen. Kan vi sälja 1-2 spelare under vissa intervallar kan detta finansiera spelarförvärv med spetskvalitéer." Kan ju ge lite ledtrådar inför löjliga säsongen ...
Örebro Kramelet
2008-11-12 18:43
Undrar ifall det är Näfver som ringer NA eller tvärtom.

NA ger jag inte mycket för, de gillar att strö på lite extra och göra fåglar av små flugor...
Örebro BabyKladde
2008-11-12 18:26
ÖSK har väl inte gjort nåt fel med Näfver?

han accepterade ju inte att Boström/Axén bänkade honom och bytte ut honom tidigt nån match.. en proffsspelare får ju stå ut med motgångar ibland. det var ju det som var problemet, och när han ringer till NA för att få gnälla ut i media så är det ju klart dom andra i laget inte gillar hans moral..

..visst, han är en duktig spelare. men inte tillräckligt mogen perosnlighet för ett lag som ÖSK som har en ljus framtid till mötes där det bygger på hög lagmoral. (se bara hur spelarna skojade ihop osv efter sista matchen. Gerzic's lite ovanliga vad med Olsen och såna saker.. det är den moralen som föder framgång)

blir väl lite diskussion om det här inlägget,
men det är så jag ser på saken och så dom flesta verkar ha uppfattat det.
Örebro Brinkewall
2008-11-12 18:04

Jag tror inte det är en omöjlighet att Tjerna kan gå relativt billigt. OM han vill flytta tror jag inte klubben sätter för högt pris på honom.

Särskilt inte OM det är så att de har planer på att satsa på någon annan. (Läs ev argentinare eller afrikan från finska ligan...)

De har ett antal spår på gång, och som alltid verkar de prioritera att värva mittfältare.
Örebro 100år
2008-11-12 17:53
in med Boniek//
Tjerna har ett år på kontraktet och är fortfarande viktig för AIK. Tror du då dom släpper honom för under miljonen? Tycker det vore konstigt
Örebro in med Boniek
2008-11-12 17:49
Tjerna 1,5? Hehe tänker inte ens kommentera de!

FORZA SVARTVITT!
ett råd sök på Kim olsen på youtube...gåshud ;)
Örebro MACS
2008-11-12 17:45
Det är en hyfsad åldersblandning på mittfältet: Kihlberg -73, Gerzic -83, Bassombeng -83, Nordback -79, Porokara -83, Frempong -89, Carlson -85 (?). Tjerna kanske kan ersätta Nobbe (om han drar) men han är knappast den där Nicklas Alexandersson-typen som kan spetsa till laget och dra med sig de yngre. Mycket tveksamt om ÖSK har råd att avlöna en sådan mittfältare dock. Åtminstone inte redan 2009.
Örebro MACS
2008-11-12 17:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Saywee// Jag tycker inte det är fel på ÖSK's ledarskap generellt men man har uppenbarligen bränt broarna med Näfver redan innan EM-uppehållet. Jag tror att Kristoffer behöver komma till en riktigt skicklig tränare i ett lag där han kan "börja om" utan alltför stora krav från sig själv eller omgivningen.
Örebro Brinkewall
2008-11-12 17:24

Personligen tror jag inte Tjerna kostar 1,5 mkr eftersom han bara har ett år kvar på kontraktet, han kan (eventuellt) tänka sig att lämna samt att det kan vara som tidigare säsonger - att han inte ingår i tränarens planer.

Men som sagt, detta är mina personliga funderingar, och jag är överens om att det inte ska läggas några större summor på övergångssumma. Däremot tror jag lönen kan vara överkomlig samt att ett tvåårskontrakt inte behöver vara för långt.
Han har enligt mig varit bäste AIKare näst efter Obolo i år.
AIK Saywee
2008-11-12 17:23
Ämne: Ämne: Jag und....
När jag läser detta inlägg tolkar jag det som att ÖSK har fel ledarskap, i vart fall när det gäller Näfver.

Men egentligen, var finns problemen som bör undanröjas för att han skall utvecklas?
Örebro 100år
2008-11-12 17:02
Att värva Tjerna skulle säkert kosta ÖSK minst 1,5mille bara i transferkostnad. Sen vill han nog ha rätt skaplig lön och 2 eller 3års-kontrakt. Han kanske kan göra 1max2 bra säsonger till, men sen?
Man får också tänka på att skaderisken för äldre spelare är klart större och Tjerna har väl dragit med en skada hela karriären. Har för mig att den började redan i Örebro.

Det är bättre att chansa och satsa ungt. Ingen Tjerna till Örebro TACK
Örebro Rojas
2008-11-12 17:00
Ämne: Om nu Örebro värvar ....
Kan inte hålla med dig mer. Jag skulle vilja se Erik Nilsson med i a-truppen snarast, han är en bra kille och är iaf enligt mig den som är bäst i u truppen.
Örebro Rojas
2008-11-12 16:57
Ämne: Ämne: Jag tän....
hahah okej. Du har ju självklart rätt det som gynnar ÖSK är bra. Och alla är välkomna njae nästan alla toivonen och furuseth ligger nog inte så bra till ;). Det jag menar är att unga hungriga killar behövs i ÖSK och den erfarenheten jag har är att de som har enbart har fotbollen oftast pressar sig till max
Örebro Brinkewall
2008-11-12 16:55

Om vi drar en parallell till värvningen av Kihlberg så förstår ni varför jag tror Tjerna har en del att tillföra. Därmed inte sagt att han ska lösas från sitt kontrakt till vilket pris som helst.

Och faktum kvarstår - i gnaget har han burit ett tungt lass de senaste säsongerna.
Örebro Conjuration
2008-11-12 16:48
Tjerna platsar inte på något sätt. Ge platsen till en spelare med större framtids potential
Örebro 100år
2008-11-12 16:47
Om nu Örebro värvar Tjernström så kan kommunen lika gärna bygga ett ålderdomshem bredvid Arenan. Nej vi behöver yngre spelare som utvecklas, som kan säljas dyrt till klubbar i Europa. All respekt för våra äldre spelare men det räcker som det är nu. Vi måste bygga för framtiden...

Vi behöver en supertalang!
Örebro Brinkewall
2008-11-12 16:46

Tjerna har i stort sett varit "ratad" i början av både denna och förra säsongen i AIK. Därefter har han återtagit sin plats en bit in i säsongen och varit en av lagets absoluta stöttespelare.

Hans lägstanivå är riktigt hög och det är en kille som alltid ger allt. Om gnaget haft 11 spelare med samma hjärta, då hade det blivit guld alla dar i veckan.

Jag är övertygad om att Tjerna skulle tillföra ÖSK mycket. Både på och vid sidan av planen.

Problemet som jag ser det, är att han är under kontrakt och kanske inte är rätt spelare att betala en annan klubb för pga hans, för en fotbollsspelare, aktningsvärda ålder.

Örebro Mr. Milton
2008-11-12 16:43
Ämne: Jag tänkte på arsena....Allt som gynnar ÖSK är bra.

Kunde bara inte låta bli att raljera med tanke på din kategorisering av arbetarkillar vs "guldskedar". No hard feelings.

I mitt ÖSK är alla välkomna. Arbetare, tjänsteman, svart, vit, hetro, homo, man, kvinna (dock inte på plan), borgare, vänsterdrägg (fick Ni klart för Er min politiska åsikt), ung, gammal osv

Blev lite djup såhär på eftermiddagkvisten.
Örebro 100år
2008-11-12 16:36
Minefield

"Källa: T och en AIK:are jag känner och har träffat i helgen."

Menar du att Tjerna och en supporter från AIK har pratat om ev. tjenrnaflytt till ÖSK?
Örebro Rojas
2008-11-12 16:34
Tjerna vore det största skitvärvningen sen dragan
Örebro Minefield
2008-11-12 16:22
Vidhåller fortfarande att det finns intresse från ÖSK:s sida för:

Emra Tahirovic. FC Zurich. Får inte spela.

Jamir Hyka. FC Tirana. Fantastisk mittfältare.

Tjerna. AIK. Vill "hem" till sonen i Örebro.

Källa: T och en AIK:are jag känner och har träffat i helgen.
Örebro MACS
2008-11-12 16:16
Ämne: Jag undrar om inte T....
Mittåt// Håller med dig. Jag skrev för någon vecka sedan att Näfver förmodligen kommer dyka upp hos Nanne, Janne eller Prahl som "årets fynd". Han har ju bevisligen ambitionen men det är först med rätt ledarskap han kan utvecklas till en riktigt bra spelare. Tyvärr finns det väl en inte helt obefintlig risk att han chansar med en "storklubb" i dansk div 2 e dyl ...
Örebro Rojas
2008-11-12 16:11
Jag tänkte på arsenals koncept deras talanger e från franska förorter:) men visst närkekillar hade oxå varit fint

Men du kanske är emot den tesen ? ja menar argentina,brasilien och elfenbenskusten är ju rätt dåliga argument
Örebro Mr. Milton
2008-11-12 16:05
Ämne: Drömscenariot hade j....Härligt då fick vi in lite politiska värderingar i värvningscirkusen också ;)

Ska vi inte göra en Bilbao också och bara tillåta Närkekillar i laget?
Örebro Rojas
2008-11-12 15:55
Drömscenariot hade ju varit om vi blir sveriges arsenal, fixa hit en jävla massa talanger med massa vilja och inga gubbar lr hemvändande proffs. Och gärna arbetarkillar dom har en tendens att satsa mer helhjärtat för sporten än dom som föds med silversked i munnen
Annons: