/fotboll/osk/forum/6519.aspx/fotboll/osk/forum/6519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:48
Wuzac//

När Mathias gick till Helsingborg tror jag ÖSK behövde pengarna, samma sak med Rubarth och Skoog.

Men när väl Mathias blivit ekonomiskt oberoende och skulle genom sponsorer få oerhört billigt boende i Ekeby-Almby, drog han direkt när Djurgården öppnade plånboken. Han skulle självklart gett ÖSK tre billiga år för att avrunda i Kumla. Då hade han kunnat gå här med högburet huvud efter karriären.
Örebro OnicO
2008-11-12 22:45
Ämne: OnicO//

Med Barso....ÖSK-Karl//

jag håller med dig om Mathias Jonsson,
han är en svikare, men det kan man inte säga om Barsom eftersom ösk inte är hans moderklubb.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:44
OnicO: Det framgick av mitt senare inlägg. För stadens och alla hans fans i Örebro. Att alla vi ville ha hem vår Maradona. ÖSK för att de spelar i Allsvenskan istället för Forward som spelar i ettan.

Inte för att han är skyldig ÖSK en tjänst. För det är han inte.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:42
ÖSK-Karl: Håller 100% med om din åsikt om Mathias Johnsson. Tyckte det var lite "Judas" att gå till Helsingborg också. Men det är bara för att jag är så svart-vit i själen att jag ogillar alla i vårt lag som hellre spelar för våra seriekonkurrenter
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:40
Hlynur//

Ok, då måste de 200 miljonerna gälla alla tre anläggningarna, låter rimligare.
Örebro OnicO
2008-11-12 22:39
Ämne: OnicO: Motivet till ....
Wuzac

"Min åsikt är väl Henke enkelt hade nog kunnat fått/få sin lön i Helsingborg * 4 i vilken annan klubb som helst, om man förstår vad den liknelsen betyder. "
nej jag förstår inte den liknelsen...vad menar du?
Henke är uppfostrat i HIF
men var har ösk gjort för Barsom??
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:39
Ta hem Anders Linderoth istället. Han är till salu. Billigt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:38
OnicO//

Med Barsom blev det en win-win situation för båda parter, rätta mig gärna om jag har fel, men visst har väl Barsom varit mycket skadad genom åren, det skulle ju innebära en enorm risk för ÖSK att lägga ut allt för mycket pengar då. Försäkringspremien för Kim är ju lika hög som en SE-spelare har i lön och för Barsom hade den säkerligen blivit ännu högre.

Dessutom kan man ju inte jämföra Barsom med Henke som är ekonomiskt oberoende resten av sitt liv. Då var det svinaktigare av Mathias Jonsson som gick till Djurgården, detta trots sina löften och allt arbete ÖSK lade ner på honom.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:35
OnicO: Motivet till att Barsom skulle ha stannat är/var att han är oerhört populär i Örebro och att fansen länge drömt om att ha kvar Trängens Maradonna i stan, och gärna i ÖSK (att han skulle förlänga det korttidskontrakt han fick av ÖSK).

Han är inte skyldig ÖSK någonting. Men det fanns ett enormt intresse i stan bland hans fans att få honom att stanna. Det skulle ha varit skälet. Han har ju spelat utsockes i hela sin riktiga karriär.

Sedan är han i sin fulla rätt att ändå spela i annan klubb, till många besvikelse. Därav "Judas" snack osv.

Örebro Hlynur
2008-11-12 22:33
ÖSK-Karl// Har för mig att det nämnts att bandyhallen kommer bli så enkel och billig som möjligt, typ tak och väggar, men inte så mycket mer.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:29
ÖSK-Karl: Nej, det är möjligt att han inte skulle passat in i en långsiktig strategi. Jag har för dåliga kunskaper hur han är som spelare och människa för det.

Och visst betydde hans ankomst sista matcherna mycket för ÖSK. Både psykologiskt och spelmässigt. Tror nästan mer på det förstnämnda då han kom med ett så gott självförtroende och kaxighet som hela laget saknade då. Och kanske är det så att utan Barsom hade vi åkt ur. Det ska man nog inte glömma.

Wivallius
2008-11-12 22:28
ÖSK-Karl//

Det kanske inte är så illa men det borde varit mer. Det var elitseriepremiär och ÖSK-Bandys 100 års firande. Jag hoppas det blir över 1000 stadigt i år om vädret blir lite bättre och 2000 hemma mot VSK. Om sen Sport klarar sig kvar och hallen står klar nästa höst, hoppas jag även ni andra härinne kommer ner på bandyn. Det BORDE vara 2000 på matcherna i en inomhushall i elitserien, kanske mer om man slipper harva i bottenträsket.
Örebro OnicO
2008-11-12 22:27
Ämne: ÖSK-Karl: Måhända hj....
man kan inte förneka Barsom´s betydelse förra hösten, väldig tråkig att han inte stannade. men varför skulle han?? det låter på vissa att han var skyldig ösk den tjänsten.
Henke spelade några år i HIF innan han blev proffs, Barsom fick aldrig chansen i ösk.
vem var det nu igen som snackade gärna om Barsom´s näsa??
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:21
Wuzac//

Jag håller helt med dig om att det var ett lyckat inhopp för båda parter. Tror heller inte att Barsom varit så bra om han inte spelat för ett kontrakt med stora pengar inblandade. Du har rätt i att han begärde oerhört mycker mer än Kim.

Men med tanke på att han aldrig skulle spela på konstgräs o.s.v, så är jag ändå glad för det han gjorde, men tror inte att han passat in i ett långsiktigt lagbygge.
Örebro Minefield
2008-11-12 22:20
Ang. Tjernström:

Har 1 år i kontraktet men AIK släpper honom och spar lönen. Tjernas lönekrav i ÖSK är inte ett problem då han värdesätter det sociala.

Till er som ifrågasätter denna mittfältsmotor med hänvisning till hans ålder så stavas det RUTIN och KLASS. Han är lagkapten i AIK.

TJERNKRAFT, JA TACK !
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:12
ÖSK-Karl: Måhända hjälpte Barsom ÖSK att hänga kvar men man skall ha klart för sig att det var lika mycket en platsannons för Barsom som det var en "tjänst" till ÖSK. Han hade inte rosat marknaden på länge och var väl inte direkt stekhet enligt de uppgifter jag fick.

Många hoppades väl att Barsom äntligen skulle flytta hem nu när han passerat de 30 men vad jag hört begärde han sådana pengar att det kraftigt översteg vad t ex Kim begärde och att det var ganska tydligt att han främst var helt ute efter att mjölka ur det sista som var möjligt.

Kort och gott var det pengarna som helt styrde. Inte att komma hem till sin hemstad sista åren. (ok, han är inte från ÖSK men dock väl från Örebro)

Om man sedan tycker det är riktigt gjort eller moraliskt förkastligt i den situationen är väl upp till var och en att bedöma/tycka.

Min åsikt är väl Henke enkelt hade nog kunnat fått/få sin lön i Helsingborg * 4 i vilken annan klubb som helst, om man förstår vad den liknelsen betyder.

Edit: Däremot tycker jag inte man skall bojkotta eller snacka skit om hans familj eller utsätta honom en "Näfver behandling" för det. Men lite purken kan man väl få vara ;)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-12 22:12
Ösk-Karl
många som gjort de! många som undrade ifall vi inte skulle bojkotta alla i hans familj o släkts resturanger/cafe osv för att han lämnade!
Köp hem Barsom!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:09
Wuzac//

Själv väntar jag tills bandyhallen blir klar. Såg någonstans att den skulle kosta 200 miljoner, är det någon som vet om det stämmer? Det låter rimligare att det gäller all ombyggnad av BA-anläggningarna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:06
Wivallius//

661 personer på plats i ösregnet, är det så illa när LIF spelade samtidigt? Det fantastiska ishockeylaget hade ju inte ens 300 sist och utan konkurrans.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:03
Alltså jag har noll koll på bandyn sista åren. Visst har jag haft ett getöga på serietabellen sista åren, märkt att de gått upp eller åkt ut men inte mer än så. Inte sett en match live på kanske 15 år.

Hur starka är ÖSK bandy respektive deras seriekonkurrenter (om man skall vara realistisk/objektiv). Blir det respass i år igen eller finns det en chans att hänga kvar?

Borde väl släpa sig ned några matcher kanske.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:00
in med Boniek//

Är det någon som kallat Barsom för Judas? Då håller jag med om att det är helt fel, han räddade både ÖSK och sig själv med sina matcher. ÖSK fick nytt AS-kontrakt och Barsom ett lukruativt kontrakt i Norge.

Jag kan nog bara minnas två spelare som förtjänar titteln Judas, de är PFO och Mattias Jonsson.
Örebro jappel
2008-11-12 21:58
på tal om ingenting alls...är det någon som vet vem vi har som scout i Blekinge? bra att veta så att vi blir två på matcherna framför tv:n här nere ibland...
Wivallius
2008-11-12 21:57
Ämne: En mycket intressant....P g a av regnet kom ÖSK:s match mot Gripen igång ca 45 min sent. Gripen gjorde två snabba mål i början av matchen men ÖSK reducerade före paus. Efter paus fanns egentligen bara ett lag på plan. ÖSK kvitterade och tog ledningen genom Andreas "Mål-Göran" Staaf på hörna. Gripen kvitterade en minut senare men inte långt därefter hittade ytterligare en hörna in i Gripens mål. I 93:e minuten fastställde Lasse Buskqvist slutresultatet till 5-3. Det var skönt att regnet upphörde lagom till början av andra halvlek så det blev bandy till sist. Det var nära att det inte blev någon match men domarna gav ispersonalen 45 min att få bort allt vatten från planen och det lyckades p g a att ösregnet gick över i vanligt stril. Tyvärr bara 661 pers på plats.
Örebro Erki
2008-11-12 21:56
Bjuder på en bild på Östra stå från tidigare idag.
Nånting har hänt iaf, vet inte vad dom här grejerna dom satt ner i marken ska fylla för funktion :)
Ni får vänta på att Tomten kommer igång med sitt "Dokument Östra" med att få bra förklaringar om vad som händer :)
Örebro jappel
2008-11-12 21:45
edit, dubbelpost...
Kan passa på att cementera mitt antagande.
ÖSK vann mot Gripen i bandyElitserien ikväll.
Strålande ÖSK! Härligt med lite vinterunderhållning, förutom värvningsspekulationer.
Örebro jappel
2008-11-12 21:45
Ämne: "Den klubb som....
ja, vilken fars.
Hoppas att vi kan klämma ut någon miljon för honom. Ingen som har en dvd så att vi kan sälja honom som dvdSvenne till dom nere på balkan. (payback för gamla videotiden)
Örebro jappel
2008-11-12 21:42
Härligt, det ser ut som att ÖSK tar sin första seger i Elitserien på ganska länge!
Keep up the good work Örebro!
Örebro Olleboii
2008-11-12 21:37
"Den klubb som vill ha mig får köpa loss mig från ÖSK och ÖSK har lovat att inte sätta några käppar i hjulet genom att sätta en hög prislapp, säger Näfver till na.se. "

Under rubriken: HAHAHAHA
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 21:32
Farsen fortsätter (igen)//

Jag tycker att Wowoah gjort det bra, men att Riddez är minst en klass bättre, näst intill landslagsmässig, jag har aldrig förstått de som tycker att Riddez är för långsam.

Om jag i dagsläget fick välja mellan Riddez och Barsom skulle mitt val vara enkelt, helt klart en lagspelare som Riddez, jag hoppas och tror att han blir ÖSK:are igen som bosman om ett år.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 21:25
Nu är jag trött på Näfvers "bölande" i pressen. I ÖSK var det tydligen fel både på tränarnas förtroende och oss supportrar på nätet. I Djurgården var det tydligen inte bättre.

Man får inte supportrarnas respekt bara för att man har en ÖSK-tröja på sig, man måste på samtliga plan visa att man förtjänar respekt och det har inte Näfver gjort. Nu är båda syskonen kontraktlösa och gnäller på sina klubbar, kanske bättre att flytta hem till Mamma o Pappa då.
Annons: