/fotboll/osk/forum/6517.aspx/fotboll/osk/forum/6517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-11-12 08:45
Ämne: Mer om Bertilsson fr....
Jag tyckte att han lät illa nog i NA artikeln, där han säger att han vill vara kvar i Degen för att han tror att dom är i allsvenskan om några år :-) Han verkar inte smart...men han behöver i och för sig bara vara bra på fotboll (och fotbollssmart)
Örebro jappel
2008-11-12 08:44
Ämne: Appropå något annat ....Stare kommer nog krashlanda ganska snart.
Han själv har ingen chans att rädda ett urspårat aiktåg. Klarar inte Nordling, Nebosjia, Rit Ola m.fl. erkända aik:are det kommer inte en helt obeprövad tränare klara av detta.
Hans eget svar på problemet med hans ringa erfarenheten är oroväckande även det.
"Jag har varit medlem i AIK-fotboll sedan 1999 och tränat Väsby i två år"......
min förljdfråga då är vad det har med hans jobb som tränare i AIK att göra... spelar väl ingen som helst roll om han är kenis med styrelsen... det borde bara vara en fara eller risk att han blir deras knähund.
Väsvy har väl inte direkt rosat markanden, detta trots att dom har sammarbetsavtal med AIK om utlånging.

AIK åker ur nästa år. Kom ihåg var ni läste det först :-)
Wivallius
2008-11-12 08:37
Mer om Bertilsson från Karlskoga-kuriren:

KK: Du verkar trivas ganska bra i Degerfors IF?

JB: Jag har nog ett ovanligt stort klubbhjärta, ler ”Berra”.

Vad tror vi om det?
Örebro 100år
2008-11-12 08:26
Är Bertilsson en defensiv mittfältare? Står inte någonstans. Skulle väl inte vara fel med en yngre sådan. Hoppas han blir klar för ÖSK i veckan.
Wivallius
2008-11-12 08:21
Appropå något annat ... vad tror ni om AIK:s nya tränare Mikael Stahre? Är han fågel eller fisk?

;-)
Wivallius
2008-11-12 08:20
... och här har ni länken till den artikeln.
Wivallius
2008-11-12 08:19
En mycket intressant artikel på Malmös forum där man bryter ned säsongen per månad. Så här "lysande" var ÖSK:s tabellrad under maj jämfört med övriga lag. Tur det finns andra månader :-)

Maj
1. Elfsborg 3 6-0 9
7. Malmö 3 4-3 4
15.TFF 3 1-7 0
16.ÖSK 3 0-8 0
Örebro Sogen
2008-11-12 07:51
Ämne: Favorit i repris frå....
Går det att få den låten som spelas på slutet i Fan TV...... nåt hemma bygge eller vad e det? SKIT BRA JU, VILL HA
Örebro Kramelet
2008-11-12 01:35
Angående Bertilsson:

Danska klubbar från andra divisionen ska vi väll kunna konkurrera med? Innan månaden är slut så vill han ha de klart iaf så vi lär nog snart få besked.
verkar bra o byta ut 23 åringarna på bänken mot 20 åringar, om inte våra egna talanger kan fylla ut samma platser?
AIK Saywee
2008-11-12 00:17
Wusac, innan jag somnar, ditt inlägg är faktiskt mycket tänkvärt!
AIK Saywee
2008-11-12 00:12
Wivallius, du är nog en kemisk skald ...

Efter några grillade kamben och en Zlatopramen vid midnatt måste jag nog logga ur och somna in?

"Lager"kransen i ÖSK´s logga får mig att tänka på sköna gröna och svartvita drömmar med rött inslag!

Sov gott alla svartvita vänner!
Wivallius
2008-11-12 00:12
//Saywee

Det finns ett mycket bra bryggeri i Adelaide i Australien som gör ett antal olika goda ölsorter. Cooper's heter det. När jag bodde i Australien några år funderade jag på att starta import av dem till Sverige. Förutom på kostnaden stupade det på risken att framförallt deras real ale och deras pale ale skulle mått riktigt dåligt av resan runt jorden. Skadad ale vill man INTE dricka.
Örebro Joerny
2008-11-12 00:08
Favorit i repris från i somras
Wivallius
2008-11-12 00:05
//Saywee

Förstår att ö-lagen egentligen borde vara öl-lagen, men den lagen kanske är skriven av Mr. Kronoberg himself.

När det gäller öl-lagern: Tyvärr är jag inte en kännare av öl från forna Jugoslavien. Däremot gillar jag polsk öl. Hade varit kul och gott att dela en bajer med Kuba när han var här.
AIK Saywee
2008-11-12 00:00
Ämne: Saywee

Tycker att....
Spontant och kanske lite förhastat tänkte jag att det var backlinjen som skulle förstärkas, men jag är beredd att hålla med dig, en i varje lagdel vore nog lämpligt!

På målvaktposten känns det mycket bra så länge kungen "parkerar" där, MEN vi måste ha åtminstone en bra "backup".

Så det får la bli en bra "målvaktsreserv", en bra back (allround), en mittfältare (off/def beror på om någon lämnar) och en ytterligare anfallare av klass.
Örebro Wuzac
2008-11-11 23:59
Undrar om ÖSK försöker göra en Trelleborg (Prahl) eller Gefle? Man tittar mycket på div I/II spelare. Normalt är steget alldeles för stort till allsvenskan (undantag finns) så jag undrar hur ÖSK tänker egentligen?

Det är därför jag tycker, vilket är min käpphäst, att ÖSK ska verkligen försöka få ihop ett samarbete med Karlsund/Forward och kanske t.o.m Degen för att köpa och plantera ut.

Jag tycker det är mycket bättre än att försöka fylla ÖSK U (jag avser vårt div III lag, oavsett om de organisatorisk tillhör ÖSK U eller ÖSK Elit eller heter talanglaget eller whatever) med "Nestorspelare" som dessutom gärna vill ha betalt för att få upp dem i högre division.

Satsa på Färjestads modellen! Köp/värva unga talanger, plantera ut dem i samarbetsklubbar i division 1 eller superettan och skörda senare.
Plantera även ut de bästa från ÖSK U Div III på samma sätt när de mognat. Spelare som Lundholm,Jelecák,Astvald m.fl kanske skulle kunna ta en plats i något av våra div 1 lag nu. Vore perfekt för deras utveckling. Tror de ger mer än att spela med Nestorer i samma lag.

Låt våra 16-17 åriga ungdomar härdas, utan nestorer, i Div III innan de också planteras ut.
Tycker det är en utmärkt modell. Och ÖSK talang kan fokusera på spelare i åldern 16-18 år.

Det skapas en Win-Win mellan alla berörda klubbar och relationerna förbättras.

Vägrar Forward samarbeta så öppna en filial i Vivalla/Markbacken. Skapa ÖSK Väster, skapa ytterliggare ett ungdomslag där för att fånga upp många av våra så duktiga spelare med invandrarbakgrund. Dessa som i dag Forward får utan konkurrens. Ge dem en match om spelarna så blir det kanske annat ljud i skällan.

Låt inte massa unga spelare som man vet innan inte har en chans på en A-lagsplats ta en plats i truppen för "att se och lära". Se och lära får de göra någon annanstans. Alla i en allsvensk A-trupp skall kunna gå in och spela, om än bara så enstaka matcher. Vad är det för ide att ha 24 spelare i en A-trupp om man ändå inte kan sätta in någon ovanför spelare 16.

Edit: Sen kan jag förstå att ÖSK kanske försöker hitta en Johan Oremo/Amadou Jawo. Få en fullträff. Och det är en annan sak. Jag avser det generella arbetssättet.
Örebro Mittåt
2008-11-11 23:37
Wivallius// Nej, det är det med säkerhet inte. Bertilsson kom till Degerfors från Carlstad United för två år sedan. Han är 20 år i år och har spelat en hel del i Degens A-lag utan att direkt få någon stjärnstatus. Har en del pojk- juniorlandskamper med sig i bagaget, men är väl inte aktuell för sådant spel för närvarande. Det blir ju tuffare att hålla sin plats när man slår ihop flera åldersklasser i U21-landslaget.

Skulle kunna vara en intressant kompletteringsspelare, men utan några garantier att han kommer att slå igenom. En del lyfter sig - andra gör det inte.

Han kommer ursprungligen från Hova, så det är möjligt att han inte är fullständigt impregnerad av ett rödvitt tänkesätt.

Jag såg honom spela med Carlstad United mot ÖSK Ungdom år 2006 och tyckte att han och hans mittfältskollega Erik Jernberg var rätt så bra. Jernberg är för övrigt också en spelare som ÖSK gott kunde kolla in.
Örebro pinup
2008-11-11 23:36
Tysk, tysk, tysk öl! - Min ranking ;)
AIK Saywee
2008-11-11 23:31
Ämne: Hur går det med hutt....
Wivallius, den (Norrlands) var med i mitt tilltänkta inlägg som kuriosa (fast jag ändrar), men skall det vara europeisk öl, så är rankingen - slovensk, tjeckisk, dansk och kroatisk!

Jag tycker om Ö-Lagen, Örebro, Örgryte och Öster.

PS Öster kan faktiskt inte hjälpa att de har en arena där en korkad hövding som fått en lampa i huvudet fortfarande "huserar" ...
Örebro Rojas
2008-11-11 23:30
Ämne: //Rojas

Det vore ....
Jag tycker den lät riktigt bra jag :) vi får styra upp en protestlista med 10.000 namn och när vi ändå är i farten skulle det vara fint och stödja yunus med någonting riktigt bra.
Örebro Pencing
Vem är denna bertilsson?
Örebro Pencing
Vem är denna bertilsson?
Wivallius
2008-11-11 23:22
//Rojas

Det vore guld om vi kunde ta en Norrlands Guld det år vi skall ta guld. ;-) (Den var dålig den!)
AIK Saywee
2008-11-11 23:22
Jag kan varken skriva Bu eller Bä eller Be, ÖSK-Karl verkar inte vara inloggad och jag har fått ett förtroende och musslar vidare, fegar helt enkelt ur som pyroteknikerna ;-)
Örebro Sekt. E
2008-11-11 23:20
Sådärja, mitt 800-hundrade inlägg handlade en del om päron...
Örebro Rojas
2008-11-11 23:20
Hur går det med huttandet angående ölserveringen på arenan? Det skulle vara guld om vi kunde få det nästa år när vi ska ta guld
Örebro Sekt. E
2008-11-11 23:17
Saywee

Tycker att laget är hyfsat balanserat, så helst en i varje lagdel. Men om det är något som känns mest angeläget för mig är det nog mittenmitt, eller hur man ska uttrycka det i 4-3-3. Har inte sett Bedoya tyvärr, men om han är vad de flesta verkar tro så hoppas jag verkligen att det kan bli verklighet.

Fö, du kan börja med päronet tycker jag om det andra känns tveksamt:)
AIK Saywee
2008-11-11 23:16
En titt i den allsvenska sluttabellen får mig att fundera på min egna fråga om "kryddad lagdel"?!

Örebro 30 11 9 10 36-39 42p

Svartvitt(vår) och Svartvitt(höst) är ju faktiskt lite olika och försvårar det hela lite ...?

Sedan får man ju inte glömma hur "spelet/verkligheten" sett ut, tabellen är ju "bara" statistik!
Wivallius
2008-11-11 23:14
Ämne: ÖSK intresserade av ....
//GT

Det var som fan! Är det han som är mittfältare nr. 2? (ÖSK-Karl, Saywee)
Örebro GT
2008-11-11 23:11
ÖSK intresserade av Degerfors Bertilsson !!
Annons: