/fotboll/osk/forum/6515.aspx/fotboll/osk/forum/6515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 22:01
Mittåt//

Det var just det jag tyckte var så korkat av killen, de pengarna hade han ju kunnat fått själv om han bara skrivit på för ett år.
Örebro OnicO
2008-11-13 21:58
Mr. Milton//
Bomben är tydligen i samma klass som A Barsom.tycker du att P Zavadil är lika bra som Barsom?
jag tror Zavadil är bomb nr 2 i så fall.
eller vad säger du ÖSK-Karl??
Örebro Mittåt
2008-11-13 21:58
Jag tycker inte att Zavadil låter speciellt trolig som bombkandidat. Öster och Örgryte har väl inte kommit överens om vem som har rättigheterna till honom.
Örebro Mittåt
2008-11-13 21:56
ÖSK-Karl// Om han är tillräckligt bra kommer någon att köpa loss honom. Det handlar knappast om några större pengar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 21:53
Mittåt//

Han gör säkert rätt som du säger att spela kvar ett år, men skriva på ett kontrakt med en fattig klubb till och med 2011?
Örebro Mr. Milton
2008-11-13 21:51
Dessutom vet den påläste att detta är ÖSK-Karls egen favorit ;) Eller har jag fel?

Talade idag med en av ÖIS större sponsorer och berättade vad jag trodde. Han blev lite för tyst för att jag bara ska tro att det är ett rykte. Jag kan dock ha fel och vill noga påpeka att detta endast är mina egna spekulationer.
Örebro Mr. Milton
2008-11-13 21:50
Ämne: Jag har tidigare sag....
Det är klart vi pratar om Zavadil. Passningskungen i SE kommer säkerligen spela för oss nästa år. Jag har inte viljat förstöra "bomben" tidigare men när det nu börjar närma sig lägger även jag in min röst på Zavadil.

Personligen tror jag han är för långsam för Allsvenskan men jag har gärna fel.
Örebro Mittåt
2008-11-13 21:42
Bertilsson gör helt rätt. I hans ålder är det betydligt bättre att matchas 90 minuter varje vecka än att i bästa fall sitta på bänken hos ÖSK för att kanske få hoppa in den sista kvarten.

Man kan ju fundera över hur smart det var att skriva på till 2011, men han vet ju att om han fortsätter att göra bra ifrån sig så kommer han inte att vara kvar i Degerfors längre än nödvändigt. Någon kommer att köpa loss honom och div 1-spelare är inte särskilt dyra.

Att hävda att beslutet har med klubbkänsla att göra tror jag är att skjuta bredvid målet. Han har ju bara varit hos dem i två år.
Örebro Mattias69
2008-11-13 21:10
Jag föredrar BP och det är enbart av egoistiska skäl. Närmare till Bromma än det är till Ljungskile.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 21:08
Linusiuz//

Vilka stora spelare är det som återkommit till Degerfors, skriv nu inte Otto, för han har aldrig gjort en landskamp.

Denne Bertilsson måste blivit ordentligt upplurad helt enkelt. Det finns väl ingen klubbkänsla bland spelare i Degerfors, det är ju ett hopkok som försvinner både till höger o vänster normalt sett, jag förstår dem.
Örebro OnicO
2008-11-13 21:04
Ämne: Hellre behålla tråki....
Wuzac//
Amen
håller 100% med dig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 21:04
Chipset//

Håller med dig, detta maskande Ljungskile måste bara bort från AS. Vilken bedrövlig fotbollsmatch det var, mycket var väl underlagets fel, fram för mera konstgräs.
Örebro Mittåt
2008-11-13 21:03
Rent statitiskt sett är LSK att föredra i allsvenskan för ÖSK. I de senaste fyra matcherna har ÖSK fyra vinster mot LSK och en seger, en oavgjord och två förluster mot BP.

Matchen på söndag kan sluta hur som helst. Planen i Ljungskile är nog inte bättre än på Grimsta i kväll och då blir det nog ett slumpmål som avgör.
Örebro Bempa no:10
2008-11-13 20:59
Ämne: Ämne: Att en ....
Tomas Nordahl då..
Örebro Chipset
2008-11-13 20:55
Jag säger BP till allsvenskan. De spelade bäst fotboll. Colin Burns är dessutom en mästare på att maska. Denna gång var det dock mer förståeligt än mot ÖSK (vid ställning 0-3). Grabben verkar inte vilja spela fotboll.
Örebro Chipset
2008-11-13 20:53
Jag har tidigare sagt det och jag säger det igen. Om "bomben" är en känd mittfältare som inte spelat i ÖSK tidigare så tror jag denne är antingen Jamal Mohammed eller Pavel Zavadil. Mohammed känner ÖSK till sedan tidigare och Zavadil blev i sommras direktscoutad av Sixten.

Edit:
Ska tilläggas att Zavadils kontrakt går ut vid årskiftet.
Örebro Kramelet
2008-11-13 20:43
Frempong kan säkert ha ställts åt sidan för att tränaren misstänkte att de inte skulle bli något skönspel, hade de mött sundsvall på konstgräs så skulle utfallet möjligtvis blivit annorlunda kan tänkas..
Örebro Hertig_Karl
2008-11-13 20:01
Ämne: Hellre behålla tråki....
Säger också Ljungskile. Gillar David Wilson på nått sätt. Stort av han att betala Smileys lön ur egen ficka.
Örebro Rallyfinnen
2008-11-13 19:55
Jamal Mohammed.
Örebro Wuzac
2008-11-13 19:45
Hellre behålla tråkiga LJ än BP trots allt. 3 Lag från Stockholm och 4 från Götet räcker från storstäderna.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-13 19:13
Vilket lag vill man ha upp i allsvenskan? Ljungskile eller bp? jag är kluven.
Örebro Optic
2008-11-13 19:09
Jag har sett 4 matcher med mariehamn och dom håller rätt bra klass! Kryssade mot aik i stockholm o slog djurgården på Åland på försäsongen! sen såg jag deras 2 sista seriematcher! Wirtanen lirade centralt då och var ruggigt effektiv på att ställa om spelet! Väldigt snabb o löpstark.. Moses lirade inte då pga skada..
Örebro MR_FALKEN
2008-11-13 19:03
gå in och kolla länken... ny hejaklacks låt kanske? fast byt ut frankfurt mot heja svart-vitt??? =)
Örebro jappel
2008-11-13 19:02
Ämne: Det har varit tyst o....
mariehamn håller helt ok AF klass. Dom slog 2:an Honka förra omgången och förlorade med uddamålet mot lahti omgånen innan...sedan att dom slutade på 12:e av 14 lag i ligan är en annan historia :-)
Men dom håller ungefär samma klass som gefle, Djurgården, sundsvall, och andra lag i botten av AS :-)
Örebro Sersant
2008-11-13 18:25
Ämne: Ja! sorry, glömde nä....
Man trodde nog att han skulle få spela mer tror inte att han lånades dit som reserv, det hoppas jag iallafall att ÖSK inte tillåtigt. Men när han inte fått spela så måste det ju ha varit bättre att kalla hem honom eller låna ut honom till någon annan klubb.
Örebro Joerny
2008-11-13 18:22
Det har varit tyst om Moses sen han for till åland. Tydligen har han blivit ordinarie i IFK Mariehamn på slutet. Men vilken klass håller egentligen det laget? Kanske inte säger så mycket om man är bra jämnfört med dom lagkamraterna??? T.ex så har Wirtanen varit lite av en stjärna där, men jag är tveksam om han skulle tillföra så mycket i ett så sjukt bra lag som ÖSK;)
Örebro Wuzac
2008-11-13 18:03
Frempong är väl inte med för att han inte platsar. Han kanske inte är så bra som många vill göra gällande här. Tveksamt om han kan täcka Porokara.
Örebro 100år
2008-11-13 17:46
Ja! sorry, glömde nämna spelaren i fråga :)
Hade kanske varit bättre om man lånat ut honom till någon mindre (om det nu finns) SE-klubb. Konstigt dock att man inte valt att använda honom mer, så bra lag har dom ju inte.

Jag håller på Ljungskile ikväll!!
Örebro Sersant
2008-11-13 17:23
Ämne: Tycker att ledningen....
Antar att det är Frempong du syftar på :).

Håller helt med Frempong hade ju lika gärnat kunnat träna i ÖSK som i BP eller har BP bättre träningsfaciliteter?
Örebro Vegurra
2008-11-13 17:21
Bomben är uppenbarligen en ren floskel som vissa skribenter är förtjusta i att använda.
En mängd helt osannolika namn har nämnts.
Det är inget att bry sig om - låt verkligheten tala istället.
Annons: