/fotboll/osk/forum/6514.aspx/fotboll/osk/forum/6514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:46
ÖSK-Karl: Hehe - Jag känner igen mig själv i minnesförlusterna
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:45
Wuzac//

ÖSK försökte sy ihop ett civilt paket, men det var visst inte av intresse, detta då Barsom redan hade klart för sig vad han skall göra efter fotbollen.

Vad, det har jag redan glömt, måste nog kolla upp om jag behöver bromsmedicin!
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:44
OnicO// Ja, det gör vi. Och jag har inget emot att se Barsom igen i ÖSK. Om han ff håller i kvalitet.

Så vi får vänta på ÖSK-Karls kinapuff ;)
Örebro OnicO
2008-11-12 23:41
Men jag lägger ner den här diskussion, jag hoppas verkligen att Barsom kommer till ösk medan han är fortfarande lika bra , till dess har vi ju ÖSK-Karls bomb:)
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:38
OnicO// Ja, lojalitet och kanske att många uppfattade att Barsom lät girighet gå före lojalitet. Inte lojalitet mot ÖSK men mot Örebroare. Men egentligen vet vi ju inte. Iaf inte jag. Mer att man blir personligt besviken över att han inte ville ge oss sina sista år.

Och jag förstår att Henkes tidigare inkomster ger honom större valfrihet. Å andra sidan hade kanske ÖSK kunna sytt ihop ett civil-paket åt Barsom som gett honom en framtid med ett bra jobb efter karriären. För även om han fick en bra lön i Norge lär han knappast bli ekonomisk oberoende på det resten av livet.

Örebro OnicO
2008-11-12 23:34
Ämne: OnicO// Vad jag mena....Wuzac//
Jag uppfattar din inlägg att det handlar om lojalitet, det finns gott om lojala spelare jämte mot sina gamla klubbar, t ex Henke, Allbäck .
Alvbåge är i en klass för sig :)
Barsom har ingen med detta att göra.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:30
Wuzac//

Helt klart är han värd det, hoppas bara vi får behålla honom hela 2009.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:27
Dom 20% är han värd, efter sådan deal med ÖSK. Definitivt!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:26
Wivallius//

Ok, tack för det. Jag börjar bli smått orolig för mitt minne ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:25
Wuzac//

Ja, han kostade 3 eller 3,5 miljoner, minnet sviktar snabbt. Inte ett öre för att signa. Dessutom gjorde han klart för Viborg att det är ÖSK som gäller, annars skulle han sitta ut kontraktet.

Han får själv 20% av övergångssumman om han säljs utomlands, det är det ända, förutom en för ÖSK överkomlig lön. Dessutom skrev han på 3,5 år.
Wivallius
2008-11-12 23:24
//ÖSK-Karl

Jo, Mattias var i Karlslund när han värvades till ÖSK. Tror han lirade där i två år.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:18
ÖSK-Karl: Ja, i jämförelse med Shaban-affären måste ÖSK gjort en enormt mycket bättre affär.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:17
ÖSK-Karl: Wikipedia anger att han tillhörde ÖSK 1993-1995

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Jonsson
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:16
Wuzac//

Tur att det finns fotbollsspelare som Alvbåge, snacka om att han kunnat mjölka ur mer pengar av både ÖSK och andra klubbar. Sådana som han ger hopp för mänskligheten.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:14
Torsten den store: Ja, och framför allt för skadad. Tänkte också på målvakten i Hammarby. Rami Shaban. Sicket överpris. Enligt pressuppgifter lär han ha kostat 16 mille "all include" dvs med sign on och allt annat. Han kanske är bra. Men SÅ bra är han inte.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:12
ÖSK-Karl// Han får gärna stanna i Stockholm för mig också.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:11
Wuzac//

Wikipedia går ju inte alltid att lita på, jag har för mig att han kom från Kumla som 17-18 åring. Här behöver vi nog Mittåt.

Mittåt, är du vaken!
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:05
ÖSK-Karl: Trodde jag också, Men enligt Wikipedia gick han via Karslund. Om det står rätt där så...
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:02
Wuzac//

Var Mathias i Karlslund? Jag trodde han kom direkt ifrån Kumla till ÖSK.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:59
OnicO// Vad jag menar att man kanske på "ålderns höst" kanske värderar mera att få komma hem till sin stad och få spela inför sin hemmapublik, som uppenbart törstar efter honom och drömmer om att få hem honom. Oavsett om man är ÖSK:are eller anhängare av Forward. Mer än att dammsuga marknaden efter klubbar som är beredd att betala mera.

Man kan vara anhägare av att få hem Barsom till ÖSK UTAN att han är ÖSK:are i grunden. Mattias Johnsson är ju kumla spelare, senare Karlsundare ända fram till 20-års åldern.

Barsom är Örebroare. Jag tror det flesta hellre sett honom i ÖSK än i Forward sista säsongerna.

Henke är Hif;are, men han är framförallt Helsingborgare.

Sedan måste man inte tycka som jag. Jag skrev det, att var och en kan ha sin åsikt. Och det är ok. Men jag förbehåller mig att tycka så. Det är min åsikt. Hur fel du än tycker jag har.
Torsten den store
2008-11-12 22:58
Mathias Jonsson, han har inte varit bra sen Djurgården vann sm-guld senast. Så han vill jag inte ha hit överhuvudtaget! Judas eller inte, han är för dåligt i vilket fall som helst!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:57
Wuzac//

Jodå, det fanns även ett muntligt löfte från Mathias, tror han fortfarande har tomten kvar i Ekeby-Almby. För mig får han gärna stanna i Stockholm.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:53
ÖSK-Karl// Ja, tycker så också. Jag visste faktist inte om att ÖSK försökte få hem honom.
Örebro OnicO
2008-11-12 22:52
Ämne: OnicO: Det framgick ....
Wuzac//
jag förstår fortfarade inte vad du menar med det:
"Min åsikt är väl Henke enkelt hade nog kunnat fått/få sin lön i Helsingborg * 4 i vilken annan klubb som helst, om man förstår vad den liknelsen betyder. "
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:51
OnicO//

Jag håller helt med dig om Barsom, så länge vi slipper möta honom bara ;))

Turerna när Barsom hamnade i Djurgården har jag hört så många olika historier om, så jag vet inte vad som är sant.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:48
Wuzac//

När Mathias gick till Helsingborg tror jag ÖSK behövde pengarna, samma sak med Rubarth och Skoog.

Men när väl Mathias blivit ekonomiskt oberoende och skulle genom sponsorer få oerhört billigt boende i Ekeby-Almby, drog han direkt när Djurgården öppnade plånboken. Han skulle självklart gett ÖSK tre billiga år för att avrunda i Kumla. Då hade han kunnat gå här med högburet huvud efter karriären.
Örebro OnicO
2008-11-12 22:45
Ämne: OnicO//

Med Barso....ÖSK-Karl//

jag håller med dig om Mathias Jonsson,
han är en svikare, men det kan man inte säga om Barsom eftersom ösk inte är hans moderklubb.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:44
OnicO: Det framgick av mitt senare inlägg. För stadens och alla hans fans i Örebro. Att alla vi ville ha hem vår Maradona. ÖSK för att de spelar i Allsvenskan istället för Forward som spelar i ettan.

Inte för att han är skyldig ÖSK en tjänst. För det är han inte.
Örebro Wuzac
2008-11-12 22:42
ÖSK-Karl: Håller 100% med om din åsikt om Mathias Johnsson. Tyckte det var lite "Judas" att gå till Helsingborg också. Men det är bara för att jag är så svart-vit i själen att jag ogillar alla i vårt lag som hellre spelar för våra seriekonkurrenter
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 22:40
Hlynur//

Ok, då måste de 200 miljonerna gälla alla tre anläggningarna, låter rimligare.
Annons: