/fotboll/osk/forum/6512.aspx/fotboll/osk/forum/6512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:48
Gå in i ÖSK bandyforum nu och skrik lite! De vann ju borta mot Motala ikväll!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:42
Det är väl egentligen i den främsta trion Porokara-Olsen-Bassonbeng som vi har den svagaste konkurrensen. Många skriker Frempong härinne men jag är inte så säker.. En annan svag plats är väl en konstruktiv offensiv mittfältare (Bara Gerciz idag). Nordback och Kilen borde väl egentligen konkurrera om samma plats. Kanske Per J också.

Edit: Jag blir jätteglad om Frempong får ett genombrott. Men vad han visat hittills känns han lite överreklamerad.
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:39
Nej, det verkar som om de har siktet inställt på en vä back. ÖSK har 4 innerbackar under kontrakt (om du räknar Holgersson som innerback).
Örebro rirobban
2008-11-14 21:36
Ämne: rirobban: Det är möj....
Jag ser gärna en ny mittback till nästa säsong... för vi behöver verkligen förstärka där känns det som. Men ÖSK verkar inte vara sugna på det. Iofs, om Berra, Wikström och Oskar håller sig hela så går det kanske...
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:33
rirobban: Det är möjligt. Jag vet dock att Berra tränade under veckan (som forward). Jag vet inte om Oskar tränade men han sa att han kunde spela. Anttonen skötte sig bra. Iaf i första.

Men poängen är dock att tränarna visat mer än en gång att de kan rotera ganska duktigt på platser för tillfällig frånvaro av spelare. På gott och ont kanske. Men principiellt är det väl optimalt ändå om en position utgår så ersätter man den positionen. Inte på tre till.

Edit; Kanske beroende på att det helt enkelt inte finns annat att sätta in. Eller på feghet. Välj själv.

Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:30
Klicka på länken ni som vill läsa lite mer om Tommy Wirtanen.
Örebro rirobban
2008-11-14 21:29
Ämne: Marta: Nja - Man får....
Ja ÖSK förlorade mot AIK... men Anttonen var en av de bättre trots att han fick lira mittback. Och vad vet du och jag om hur läget verkligen såg ut för Oskar och Berra? De hade gått skadade en tid och kanske inte var mogna för att starta matchen vid det skedet. Skadorna kanske hade kommit tillbaka...
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:23
Marta: Nja - Man får väl skilja på att ändra spelsystem och flytta runt spelare.

Att t ex sätta Anttonen som mittback, Joakim som ytterback och en forward också som mittback för att EN spelare var avstängd istället för att sätta Berra eller Oskar, som båda var spelklara, som mittback och behålla resten av laget intakt.

ÖSK förlorade för övrigt den matchen.
Örebro Marta (hane)
2008-11-14 21:07
Kurt-Urban/ Men om man tittar till de resultat som gjorts vid sådana tillfällen, och med tanke på att det snackats så mycket om att det är bra att behärska fler spelsystem om det behövs (vilket även jag vill skriva under på,) så kan vi väl inte klaga?
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:06
Det höll till slutet--Men svettigt värre. Bra ÖSK!!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:57
5-6...hmzr
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:54
Nu har Motala dragit en straff i ribban och ett skott i Stolpen---Det bränner
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:51
ÖSK bandy leder med 4-6 mot Motala i 77:e. Gött om de kan hålla det mot det spöket.
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:46
hunter: Jag håller med dig. Är det något man kan vara lite kritisk mot Sixten/Alex är det just att om en spelare blir avstäng/skadad så ersätter man inte bara honom utan man flyttar runt på flera positioner. Man bryter mot den gyllende regeln att göra så få ingrepp som möjligt i laget vid sådana situationer.

I alla situationer tycker jag ändå inte att det har varit så att det varit utan alternativ på bänken men det känts som de fegat lite. Låtit resultatet gå före att spela in en icke så rutinerad. Eller trott att det skulle påverka resultatet negativt.

Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-14 20:10
När kommer Wirtanen och provspelar?

Kul att det händer nått i klubben.:) Då menar jag att det kommer provspelare och så. sedan kommer ju den "hemliga" mittfältaren(som jag kallar han för).
Örebro Walter Gigena
2008-11-14 19:53
Ja Mittfältet ser också tunt ut men där har vi ju (ursäkta ordvalet) eventuella bomber på ingång.
Det jag sett och läst om Wirtanen har inte imponerat. Men jag hoppas gärna han presterar och motbevisar mig på de kommande träningarna.
Örebro hunter
2008-11-14 19:49
Men jag tror jag vet varför man söker en kompliment spelare som vänsterback. Sixten o co vill ju ha kontunitet. Då får man bäst ut kvalitéerna ur spelarna för att dom vet sin position. Hålla på slänga runt bara för att en spelare är skadad är inte bra vara sig för spelaren eller för dom övriga i laget.

Detta kanske bevisar vad Ösk har på gång inför framtiden. Man kommer hit som spelare och man konkurrerar på den postion man är bra på. Klubben blir mer attraktiv och skapar trygghet som sagt.
Örebro Grixx
2008-11-14 19:46
Bandyn pangar på friskt redan 4-0 efter halva matchen...kanon
Örebro Kramelet
2008-11-14 19:37
frempong har vi också kvar, bland mittfältarna ser de väll nästan ändå tommare ut? kihlberg, nordin pjohansson o ev nordback.
Wowoah och Anttonen går nog att spela med som både mittfält o anfall.
Örebro Mittåt
2008-11-14 19:37
Walter Gigena// Alla framgångsrika lag byggs bakifrån, heter det ju. Dessutom kommer ju Wirtanen hit nästa vecka. Han anfaller på högerkanten.

Jag har dock svårt att förstå ÖSKs fokus på vänsterbacksplatsen. Det finns ju fler spelare att tillgå för den positionen än för motsvarande på den högra sidan. Utöver Samuel kan ju Per J, Glenn och även Moses spela vänsterback om det skulle knipa.
Örebro Walter Gigena
2008-11-14 19:27
Borde det inte letas fler anfallare istället för vänsterbackar? Vi har ju Holgersson (om han nu blir ok tills april). På anfallssidan har vi bara Staaf som backup till Porokara,Olsen och Bassombeng (Yunus och Jidsjö räknar jag inte som säkra komplement).
Örebro DaSa
2008-11-14 19:04
Jo, nu fattar jag eftersom de har uppdaterat artikeln:) Verkar vara ÖSKs grej att skola om mittfältare till ytterbackar...

Sogen// Får hoppas att ÖSK fortsätter i samma stil. Man kan inte ha spelare i 25-29 års åldern på bänken, då de varken har potential att blomma ut och bli proffs eller är nog bra för att ta en plats i startelvan.

Men sen kan det väl också bero på att vi idag har de ekonomiska musklerna att kunna "dumpa" spelare som inte riktigt håller och värva nya bättre/talangfullare!?
Örebro Joerny
2008-11-14 19:00
DaSa// Eftersom man letar efter komplement till Sammy så är han nog snarare ytterback än back som det står i artikeln. Verkar lovande med dom meriterna trots sin ringa ålder.
Örebro Sogen
2008-11-14 18:43
Det är nya tider i ösk nu, presterar man inte får man inte vara kvar, så var det inte förr jag menar hur länge spelade inte Pelgander, Mirza och FreSa i ösk utan att prestera ett skvatt.
Näfver, Rode, Walker, Stellan åker ut ur klubben...... helt rätt
Örebro hunter
2008-11-14 18:41
DaSa// om du läser artikeln igen så fattar du.
Örebro Sogen
2008-11-14 18:40
Helt rätt att släppa Stellan, vi behöver ha öppna platser för spelare med mer potential och kvalitet.
Örebro Grohl
2008-11-14 18:38
Alvbåge målis i årets DN-elva. klockren motivering: "När Alvbåge återvände slutade Örebro förlora. Kontraktet säkrades och framtidstron kom tillbaka. Johan Wiland utmanar"

Alven slår alltså målvakten som höll 19(?) nollor i årets allsvenska, det är sjukt =)
Örebro DaSa
2008-11-14 18:29
Eller afrikan i spelandes i Finland blir nog mera korrekt...

Från Sierra Leone och är offensiv mittfältare men han är aktuell som back?! Hmm, hur skall man tolka detta?
Örebro DaSa
2008-11-14 18:28
Ny finsk afrikan på gång...
Örebro Schella
2008-11-14 18:21
bara jag som saknar Chris Pozniak?
Annons: