/fotboll/osk/forum/6507.aspx/fotboll/osk/forum/6507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:35
Einar: Uzbekistan Air?? Hehe - ja kanske. Är väl knappast en tjänsteresa en fredagkväll. Vet du destinationen?
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:34
loopy//Ja, jag tänkte samma sak. Men Roni har spelat fram till många mål och målchanser. Det vet jag inte om Tommy har.
Örebro Einar B
2008-11-14 22:34
Ämne: Einar B: Stod han i ....
Uzbekistan Air.
Så det var kanske scoutresa i alla fall....
Örebro loopy
2008-11-14 22:33
Ämne: Ämne: Ämne....
roni gjorde väl inte heller mål i finland, bara 2 här också och det var i slutet på säsongen, men han är ju av god klass
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:30
Einar B: Stod han i Köpenhamnskön?
Örebro loopy
2008-11-14 22:29
2008: sammy+roni=1+4 2+7
2007: näfver+joey= 0+1 0+0

även om jag håller med om att joel var en av de bättre 2007 så säger det mer om hur usla vi var 2007. hade möjligen varit top 5 efter alven, kim, kilberg och roni denna säsong. tycker dock att wikström, eric och nordin är typ minst samma klass.
patrik har också gjorte en fin säsong, nordback stabil och mycket bättre än förra året
Örebro Einar B
2008-11-14 22:28
En polare till mig skickade ett sms från Arlanda och sa att Lars Larsen stod före dom i kön.
Vem f n har släppt ut han från Örebro??
Han ska scouta nu!
Örebro Einar B
2008-11-14 22:26
Ämne: Ämne: Kul ses....
Hur ska jag formulera mig?
Idag känns en sjunde plats hur kul som helst.
Jag skulle även var glad om vi kom på en sjunde plats dom närmsta fem åren, det är inte det som är poängen.
Det jag vill säga är att vi ska rida på vågen.
Publikt är vi ju stabila runt 8000 på BA, men spelmässigt blev det ju en rejäl boost framåt med Sixten vid rodret.
För nästa sesse blir ingen lek. Skulle vi då komma, säg, 13:e blir det skit igen. Garanterat.
Så, smaska på ett gäng bra lirare som gör att vi slåss i toppen (1-6) även nästa år.
Och, SM-guld finns inte i min bok!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:18
Ämne: Ämne: Ja Mitt....
loopy// Att döma av Mariehamns hemsida så är det väl just snabbhet Wirtanen besitter. Men kritik på att han gör för lite mål.
Örebro loopy
2008-11-14 22:15
Ämne: Ja Mittfältet ser oc....
när det gäller spelare från finska ligan får man nog lita på att sixten har koll, är ju inte missnöjd över roni direkt

letar vi komplement till eric och roni så har vi ju med beslutet av näfver visat att vi vill ha spets och inte före detta talang. Spetskompetensen bör vara snabbhet, helst med boll.

Oavsett vad som skrivs på forumet och i NA... så har jag gott förtroende att vi kan förstärka truppen. Seb, rickardson, walker, näfer, rodevåg ut ur truppen som har hyfsad lön och tveksam spetskompetens.

fan, med utvecklingen vi haft sista halvåret så inväntar nog jag resultat innan jag kommer klaga speciellt mycket.

litar starkt på att det inte är pelgander och kuhi kopior vi tar in i truppen
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:13
BabyKladde: Precis. Lite väl skrikigt här inne om SM guld 2009 för att man blir sjua. Då skulle ju Halmstad bli AS-guld varje år.
Håller med dig. Flytta fram positionerna ett steg i taget per säsong. Behåll ödmjukheten. Kontinuitet och ständig utveckling. Satsa på att vara med om att slåss om platserna 7-5 nästa år. Klarar man bättre än 7 så blir jag mycket nöjd.

Vad jag skriver ikväll...Hehe
Örebro BabyKladde
2008-11-14 22:08
Ämne: Kul sesse. Jag bara ....
varför ska vi riskera ekonomin igen? =O

visst, man ska satsa framåt. men man ska ändå ine ta några risker. Om man satsar framåt, men håller sig inom vissa ramar så har man alltid nåt att förbättra. om du går på allt en gång, vad ska du då göra bättre för ytterliggare framgång?

tycker ÖSK ska köra på den linje man har..
..målsättningen är SM-guld 2015, bara för att vi gör EN toppenhöst och slutar på övre halvan ska man inte skrika om SM-guld. man måste vara realistisk. OM man kan satsa på topp 6, ev. komma till europaspel genom fair play/svenska cupen så är det rimligt. det ska inte kosta vad det kosta vill, det ska kosta till en rimlig nivå, men ändå gå framåt.
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 22:02
Ämne: Walter Gigena// Alla....Mittåt: Håller med dig Mittåt. Jag tycker också det finns bra konkurrens på vä back platsen. Jag såg Holgersson också i några träningsmatcher i vårvintras på vä back positionen och jag tycker tvärt emot andra här han han faktiskt var riktigt bra där. Följsam i offensiven också och han är
definitivt inte sämre än vad J Green (Ta det inte som ett underbetyg på JG) är på motsvarande hö back plats

Edit: Dessutom verkar ju Samuel hålla bra från skador
Örebro Einar B
2008-11-14 22:02
Kul sesse. Jag bara går omkring och myser.
Har bara Hammarbyare, AIK:are och Djurgårdare som vänner. Och det är helt ok att gå in på SVT-text 344 och läsa tabellen. "Roliga Örebro"! Det var inte igår..
Bara att blicka framåt. Vad händer? Hur ser ekonomin ut?
Jag personligen tycker man ska toksatsa. Köra som LHC gjorde när man gick upp Elitserien. Det får kosta vad det vill.
Publikunderlag har vi ju. Och om vi får hit ett par "stjärnor" kommer garanterat framgångarna samt att publiken fortsätter att gå och titta på ÖSK.
Prio ett: En lekkamrat till "Page-Nordin" på mitten!

Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:48
Gå in i ÖSK bandyforum nu och skrik lite! De vann ju borta mot Motala ikväll!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:42
Det är väl egentligen i den främsta trion Porokara-Olsen-Bassonbeng som vi har den svagaste konkurrensen. Många skriker Frempong härinne men jag är inte så säker.. En annan svag plats är väl en konstruktiv offensiv mittfältare (Bara Gerciz idag). Nordback och Kilen borde väl egentligen konkurrera om samma plats. Kanske Per J också.

Edit: Jag blir jätteglad om Frempong får ett genombrott. Men vad han visat hittills känns han lite överreklamerad.
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:39
Nej, det verkar som om de har siktet inställt på en vä back. ÖSK har 4 innerbackar under kontrakt (om du räknar Holgersson som innerback).
Örebro rirobban
2008-11-14 21:36
Ämne: rirobban: Det är möj....
Jag ser gärna en ny mittback till nästa säsong... för vi behöver verkligen förstärka där känns det som. Men ÖSK verkar inte vara sugna på det. Iofs, om Berra, Wikström och Oskar håller sig hela så går det kanske...
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:33
rirobban: Det är möjligt. Jag vet dock att Berra tränade under veckan (som forward). Jag vet inte om Oskar tränade men han sa att han kunde spela. Anttonen skötte sig bra. Iaf i första.

Men poängen är dock att tränarna visat mer än en gång att de kan rotera ganska duktigt på platser för tillfällig frånvaro av spelare. På gott och ont kanske. Men principiellt är det väl optimalt ändå om en position utgår så ersätter man den positionen. Inte på tre till.

Edit; Kanske beroende på att det helt enkelt inte finns annat att sätta in. Eller på feghet. Välj själv.

Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:30
Klicka på länken ni som vill läsa lite mer om Tommy Wirtanen.
Örebro rirobban
2008-11-14 21:29
Ämne: Marta: Nja - Man får....
Ja ÖSK förlorade mot AIK... men Anttonen var en av de bättre trots att han fick lira mittback. Och vad vet du och jag om hur läget verkligen såg ut för Oskar och Berra? De hade gått skadade en tid och kanske inte var mogna för att starta matchen vid det skedet. Skadorna kanske hade kommit tillbaka...
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:23
Marta: Nja - Man får väl skilja på att ändra spelsystem och flytta runt spelare.

Att t ex sätta Anttonen som mittback, Joakim som ytterback och en forward också som mittback för att EN spelare var avstängd istället för att sätta Berra eller Oskar, som båda var spelklara, som mittback och behålla resten av laget intakt.

ÖSK förlorade för övrigt den matchen.
Örebro Marta (hane)
2008-11-14 21:07
Kurt-Urban/ Men om man tittar till de resultat som gjorts vid sådana tillfällen, och med tanke på att det snackats så mycket om att det är bra att behärska fler spelsystem om det behövs (vilket även jag vill skriva under på,) så kan vi väl inte klaga?
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 21:06
Det höll till slutet--Men svettigt värre. Bra ÖSK!!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:57
5-6...hmzr
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:54
Nu har Motala dragit en straff i ribban och ett skott i Stolpen---Det bränner
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:51
ÖSK bandy leder med 4-6 mot Motala i 77:e. Gött om de kan hålla det mot det spöket.
Örebro Kurt-Urban
2008-11-14 20:46
hunter: Jag håller med dig. Är det något man kan vara lite kritisk mot Sixten/Alex är det just att om en spelare blir avstäng/skadad så ersätter man inte bara honom utan man flyttar runt på flera positioner. Man bryter mot den gyllende regeln att göra så få ingrepp som möjligt i laget vid sådana situationer.

I alla situationer tycker jag ändå inte att det har varit så att det varit utan alternativ på bänken men det känts som de fegat lite. Låtit resultatet gå före att spela in en icke så rutinerad. Eller trott att det skulle påverka resultatet negativt.

Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-14 20:10
När kommer Wirtanen och provspelar?

Kul att det händer nått i klubben.:) Då menar jag att det kommer provspelare och så. sedan kommer ju den "hemliga" mittfältaren(som jag kallar han för).
Örebro Walter Gigena
2008-11-14 19:53
Ja Mittfältet ser också tunt ut men där har vi ju (ursäkta ordvalet) eventuella bomber på ingång.
Det jag sett och läst om Wirtanen har inte imponerat. Men jag hoppas gärna han presterar och motbevisar mig på de kommande träningarna.
Annons: