/fotboll/osk/forum/6502.aspx/fotboll/osk/forum/6502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-15 13:23
Det är dags att börja boka in vårträningsmatcherna i kalendern.

28 februari: Örebro SK-Djurgården, Örebro, tid ej klart.

Detta är hämtat från Djurgårdens matchschema. ÖSKs eget är inte helt klart än, men det lär komma nog något under de närmaste veckorna.
Örebro Marta (hane)
2008-11-15 13:21
Yeah och Jappel/
Moses är väl inte utlånad. Han såldes väl?
Örebro Mittåt
2008-11-15 12:40
Roni blev för övrigt tack vare insatserna mot LSK årets poängkung i ÖSK - en före Kim Det Bomber Olsen. Men om sanningen skall vara rättvis borde även Kim ha hamnat på 9 poäng. Vill man inte ge honom det tredje målet mot IFK Göteborg borde han väl i alla fall få en poäng för assist.

Ingelsten fick ju poäng då han knuffade in Wowoah i ÖSK-målet.
Örebro Sven-Olof
2008-11-15 12:25
Mycket snack om Gerciz som meste proffsaktuelle. Vore jag tränare i en utländsklubb skulle utan tvekan Roni Porokara vara den mest intressanta spelaren i ÖSK (och Alvbåge förståss)
Örebro Erki
2008-11-15 12:17
En annan lustig detalj med videon är att Nordahl inte har lärt sig att Porokara är högerfotad än, enligt honom gjorde ju Roni mål mot Ljungskile med fel fot :)
Örebro jappel
2008-11-15 12:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag anser helt klart att man kan acceptera vilken målgest som helst så länge det inte hånar någon annan (allt för mycket :-).
Spelaren är oftast överlycklig och gör helt enkelt det som faller in. Så tycker jag att det måste få vara..
Örebro jappel
2008-11-15 12:14
Ämne: Appropå Nordin, länk....
Med tanke på att Nordin valde att skriva på för tre nya år med ÖSK i höstas d.v.s. kontrakt över 2011 så kommer han att kosta om någor lag vill ha honom just nu, troligtvis över 10 000 000
Han är en viktig kugge i lagbyggen Örebro SK, ska vi ta vårat efterlängtade SM-guld om 2-3 år är måste vi ha kvar spelare av Nordins rang.

Jag håller helt med dig om att det inte direkt skulle vara något uppköp att gå till viborg i danska ligan...fråga bara Alvbåge :-)
Örebro Mittåt
2008-11-15 12:13
Årets målgest var definitivt inte Ronis efter 3-0 målet mot Ljungskile. Han ruskar lite på sig. "Hoppsan, det vart visst mål där", tänker han förmodligen. Efter att sedan ha lunkat tillbaka några steg mot utgångspostionen vid avspark inser han att han just gjort mål och knyter handen för att markera. Snyggt!
Örebro MACS
2008-11-15 12:10
Ämne: Ämne: Ämne....
jappel// Se hur Kim gör efter Ronis superpass på Örjan Vall. Tycker jag är ett bra exempel på hur man bör agera i ett sådant läge. Men det kanske bara är jag ...
Örebro Erki
2008-11-15 12:08
Ämne: Ämne: http://....
Direkt efter målet springer han till Sixten och Axén och kramar om dom, därefter vänder han om och springer tll Roni och ger honom en stor kram. Ser inga fel i det?
Örebro jappel
2008-11-15 12:07
Ämne: http://www.youtube.c....
ja det inlägget var värt ett bättre öde...hade helt klart kunnat bli årets framspelning :-)
Örebro MACS
2008-11-15 12:07
Appropå Nordin, länken påstår att Nordin skulle vara aktuell för danska ligan. Någon som har hört något mer konkret om detta?

I övrigt omnämns Viborg som i artikeln som en "stor klubb", gör mig lätt illamående, det kan väl ändå inte vara så att svenska spelare tycker att sådana danska bonngäng är "stora klubbar"? Bedrövligt ...
Örebro jappel
2008-11-15 12:04
Ämne: Ämne: http://....
Vad spelar det för roll?? klart att nordin är tacksam för passen, men han måste väl få springa och te emot folkets jubel först om han tycker att det känns bra....eller???
Örebro Mittåt
2008-11-15 12:03
Håkan Juhlin & Co. kommer att få ett rätt drygt jobb för att täta till hålen i ÖSK Ungdoms lag inför nästa säsong. Bland annat finns det inga mittbackar kvar efter det att både Martin Pettersson och Simon Ramström lämnar.
Örebro MACS
2008-11-15 11:55
Ämne: http://www.youtube.c....Måste säga att det stör mig lite efter målet mot GIF, där Roni gör hela förarbetet inkl smörpasset som Nordin petar in i mål. Varför springer inte Nordin fram till Roni o tackar för det fantastiska förarbetet? Han väljer istället att springa ut ensam mot Norra läktaren, som om han hade gjort det hela själv. F-bannat egotrippat tycker jag.
Örebro Mittåt
2008-11-15 11:43
Midsomer// Jag slirade visst till en smula där. Inte alls rättvist mot folket som bor utefter Letstigen.

Tack för påpekandet. Korrigerat.
Örebro Sogen
2008-11-15 11:40
http://www.youtube.com/watch?v=_cqJ1EwKx5g

sista inlägget bakom foten, det visste jag fan inte, syns inte förns reprisen ju.....
Örebro Midsomer
2008-11-15 11:34
Mittåt//

Superbra artikel som vanligt. Men att kalla Hoif för ett "västernärkegäng" är väl lite.. oväntat. :P
Örebro jappel
2008-11-15 11:28
Ämne: hmm... varför leta e....
Ja, jag tror Reed kan bli en riktigt bra vänsterback som står sig mycket bra i Allsvenskan. Han är helt klart redan nu bra nog för att sätta press på Wowoah om vem som ska ha vänsterbacksplatsen.
Örebro Mittåt
2008-11-15 11:10
Daniel Björnqvist och Pontus Jakobsson är nya namn för talangtruppen. Dessutom kommer en hel del av de "gamla trotjänarna" att nästa säsong ha nya klubbadresser.
Örebro Yeah
2008-11-15 03:52
hmm... varför leta ersättare till samuel när moses börjar hitta formen? Ska bli spännande att se hur han och James utvecklats under året. Jag tror stenhårt på utlåning då dessa fastnat i ett mellanskickt. Men de kanske krävs i ÖSK-U om de ska ta steget upp nästa år. Eller kan få spela i både A och U laget.
Btw. Rodevåg som inte vill lämna staden och ungdom som ska få in några äldre profiler i laget. Bra kombo??
Örebro Muppe.
2008-11-15 01:51
Finns det någon här på forumet som har Kubas postadress..?
Örebro Kurt-Urban
2008-11-15 00:43
Jag säger också godnatt!

Edit: Trots Koks i wirren ;)
Örebro Kurt-Urban
2008-11-15 00:40
Thompa: Jaså har hans flickvän fått jobb här? Det visste jag inte.

Däremot tycker jag att IFK gått framåt. Visserligen harvade de i bottenträsket men jag såg dem mot ÖSK i en träningsmatch, tror det var 2006, och sen 2007 och det var en himla skillnad 2007. Jag såg dem också på Åland sommaren 2008 och de spelade bra. De spelade bort guldet från Honka nu också i sista matchen.

Men vi får väl se.

Örebro abdel seidou
2008-11-15 00:38
K-U

www.orebro-sk.se -- Lagen -- A-Truppen -- Träningsschema

Kika på länken här ska du se. =)

Det ska dock sägas att nån gång ibland stämmer inte schemat men det händer väldigt sällan.

Thompa-

Just det, det var så det var. Jaja, då ska man så klart inte förvänta sig en klockren rollspelare som passar in perfekt i tränarnas tankesätt och system. Men hoppas kan man ju ändå, får se på tisdag hur det verkar. =)

Nu blir det gonatt för min del!
Örebro Kurt-Urban
2008-11-15 00:31
abdel seidou: Går också gärna ner och ser honom i träning men har inte fattat hur man tar reda på när ÖSK tränar därnere
Örebro Thompa-
2008-11-15 00:30
Angående Wirtanen så är han väl inte här på begäran utav Sixten, utan snarare så att hans flickvän fick jobb lr skulle studera här?

Hoppas att man håller huvudet kallt återigen och inte värvar för värvandets skull så att säga. Vi får ju trots allt tänka på att han spelar i en klubb där Moses Reed tog en plats väldigt snabbt i startelvan. Inget ont om moses men troligtvis håller klubben superettanklass. Samtidigt måste man ju erkänna att steget till finska ligan (iaf de bästa klubbarna) är mindre än vad vi tror.

(bestämde mig för att gardera)
Örebro abdel seidou
2008-11-15 00:25
K-U

Jag får också det intrycket av honom utifrån den knapphändiga informationen som finns att tillgå (som man ju egentligen inte kan utläsa något ur men man låter ju ändå tankarna skena).

Att han gjort rätt lite mål gör egentligen inte mej så mycket om det nu är så att han istället kan skapa mycket åt andra spelare. Dels så tror jag nämligen att han endast är tilltänkt som ett eventuellt komplement till Bassombeng och inte nån som ska kunna kliva in och dominera och ta på sig en himmla massa ansvar och en dels för att jag hoppas på fortsatt målproduktion från Kim och inte att förglömma, Mål-Göran Staaf nästa säsong.

Sen kan jag inte låta bli att förvänta mej fler mål från Roni och Nordin när dom förhoppningsvis inte måste vara ensamma draghundar nästa år utan förhoppningsvis kan få lite avlastning vad gäller offensivt ansvar.

Tomt pladder, jag vet, men jag hioppas jag kan ha en liten poäng.
Örebro Kur-Turban
2008-11-15 00:20
Nu säger jag också tjing, tjing
Örebro Kurt-Urban
2008-11-15 00:17
Ämne: Vad tror ni om den h....
abdel seidou :
Jag svarar på allt. Jag vet, har inget annat för mig: Att döma av Mariehamsn hemsida så verkar han lite snarlik Roni. Kanske inte lika teknisk men riktigt snabb. Kan kanske utmana Bassonbeng?

Kritiken mot honom är att han gör för få mål. Jag vet inte hur han ligger till i ass.ligan. Roni spelar ju iaf fram till många mål/målchanser. Men visst låter det värt att testa honom. Absolut. Rätt tränare och miljö så...
Annons: