/fotboll/osk/forum/6500.aspx/fotboll/osk/forum/6500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-17 21:04
Östra Läktaren har återuppstått. Eller i alla fall delar av den.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-17 21:00
Varför kan inte allsvenskan ha sin egen gala?
Örebro Mittåt
2008-11-17 20:59
Allt utom Sverige räknas.

Veckans fotbollsrubrik producerade TT redan på måndagen. Med rubriken:

BP värvar utlandsproffs

rapporterar nyhetsbyrån att de nyblivna allsvenskingarna fått David Carlsson att skriva på. I Carlssons CV hittar man förutom de senaste 5 årens vistelse i Mariehamn även den dåvarande div 3-klubben Älvsjö AIK. Imponerande!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-17 20:42
Undrar om det är dräkten som Lagrell visar upp på tv:n just nu som han använder när han jagar småklubbar som han inte tycker om.
Örebro Sersant
2008-11-17 20:34
Ämne: Sersant//

Men sam....
2 matcher gör en inte till sveriges bästa målis ;). Tror inte heller Alvbåge var aktuell att ta det stod nog mellan dansken och Wiland. Visst Wiland har ett bra försvar framför sig men med en dålig målvakt så tror jag inte det spelar så stor roll hur bra baklinje man har.
Örebro Midsomer
2008-11-17 20:31
Sersant//

Men samtidigt, se på Alvbåges kanonmatcher borta mot Djurgården och Sundsvall samt mot Elfsborg hemma. Sådana insatser har inte Wiland stått för i år. Han, Wiland alltså, har ju allsvenskans bästa backlinje framför sig. Så jag hoppas att de inte bara stirrade sig blind på den statistiken när de valde bästa målvakt.

Därmed inte sagt att jag tycker det var fel att han fick det. Är mest glad över att det inte gick till dansken eller Isaksson. :)
Örebro Conjuration
2008-11-17 20:21
Vem bryr sig om Wiland? VI HAR EUROPAS BÄSTA MÅLVAKT!
Örebro Sersant
2008-11-17 20:21
Hade inte Wiland vunnit så hade dem ju kunnat lagt ner priset typ om inte 19 nollor på 30 inte ger priset så måste någon hållit nollan genom en VM turnering :). Nästa år blir det alvbåge som håller nollan 20 gånger :P.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-17 20:17
Fast Wiland slog nytt rekord i antal nollor så han är väl värd priset. Men hade Alven varit med oss från början i år hade han antagligen vunnit.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-17 20:14
För mig kommer Alvbåge alltid vara nr 1 i Sverige.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-17 20:10
Fan det blev Wiland. SKIT!
Örebro Evigt ÖSK
2008-11-17 19:52
Dasa/

Mina är:
1. T. Linderoth
2. S. Touma
3. A. Barsom
AIK Saywee
2008-11-17 19:48
Jag har bara hastigt scrollat egenom det senaste och förstått att den bengalna debatten pyrt lite grann Bra att den kanske är nedlagd nu när jag kommer igång en gång till ...

Bengaler, är dyrt både för klubben och det/de fega kräken som inte verkar har råd att stiga fram i ljuset och betala!

Dessutom är sådant elände nästan "helt utan effekt" i jämförelse med sång, ramsor, flaggviftningar, halsdukstifon, smarta banderoller och annat häftigt som tänder både spelare och den tröga sittplatspubliken!

I vissa fall är dessutom all form av pyro riskabelt bland tätt placerad publik!

Bengaler är ett himla töntigt påskpynt!
Örebro DaSa
2008-11-17 19:47
För första gången på länge så har jag faktiskt förtroende för att styrelsen kommer göra ett bra jobb detta transferfönster. Kan bero på att vi inte måste värva ngn startelvaspelare (om Nobbe stannar) utan kan jobba i lugn och ro för att hitta nya spelare som passar in i 4-3-3 och har bra personligheter.
Örebro DaSa
2008-11-17 19:43
Vilka är våra realistiska drömvärvningar?

Mina är:
1. Bedoya
2. Tjerna (om Nobbe lämnar)
3. Emra Tahiri (lån som back-up för Olsen)
4. Bamberg

Finns nog goda chanser att minst två av dem spelare i ÖSK nästa år. Tjerna hoppas jag blir utrensad från AIKs trupp när Stahre skall bygga nytt så vi kan få honom gratis och en låg lön.
Örebro Ðukanoviæ
2008-11-17 19:36
Så många inloggade och inga heta Silly season nyheter...
Örebro Brinkewall
2008-11-17 19:33

ÖSK-Karl

Rent teoretiskt kan ett företag sponsra en klubb med hur mycket de vill däremot är det den skattemässiga avdragsrätten som kan begränsas en del.
Sponsring ses som en slags reklam och kan du visa att reklamen har en stor genomslagskraft (många människor på arenan exempelvis..) så kan du sponsra med rätt höga belopp då det anses vara en "kostnad för intäkternas förvärvande och bibehållande"
Revisorn brukar vara ett mindre problem än skatteverket vid såna här frågor...

Fint, det avklarat. Vad ligger priset på en stol på gondolläktaren, någon som vet?

För övrigt har man väl tillgång till restaurangen även om man inte är sponsor? Vi är några från mitt företag som brukar boka bort och ta oss de 20 milen västerut för att se på lite kvalitetsfotboll och få en bit mat.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-17 18:36
Sekt. E//

Kom på att ÖSK har ett sponsorpaket till, det har en kompis till mig. Det är ett halvt Inre Cirkelpaket som kostar ca.50.000:-, även med det har man tillgång till puben och 4e-våningen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-17 18:22
Sekt. E//

ÖSK har ett litet mindre sponsorpaket som kostar ca.10.000:-, då får du två sittplatser på gamla läktaren och kommer med i matchprogramet.

Inre Cirkeln kostar ca.100.000:-, då har du en massa varianter att välja mellan och har också tillgång till puben samt 4e-våningen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-17 18:11
Brinkewall//

Du har rätt i att man inte får sponsra hur mycket man önskar som företagare. Sponsringen måste kunna försvaras vid en revision. Det bästa är att fråga sin revisor vad denne tycker är acceptabelt.

ÖSK har ju löst mycket av problemet, detta då de flesta behöver bjuda ut kunder och att det då ingår sittplatser i sponsorpaketen. Dessa sittplatser kan man ju även erbjuda personalen, men då är man i en gråzon.

Såg att någon längre ned skrev om en omsättning på 500.000:-, i det fallet kan man säkerligen avsätta 2% och följdaktligen sponsra 10.000:-.

Ser man på företagen i Team ÖSK så sponsrar de med ca.300.000:- vardera, men har så klart en oerhört mycket större omsättning och exponering på Arenan.

ÖSK:s huvudsponsor betalar dryga miljonen, men exponeras på hela Arenan samt matchtröjorna. Jag är övertygad om att ingen av dessa företag bryter mot några skatteregler vad gäller sin sponsring till ÖSK.
Örebro Erki
2008-11-17 18:05
Ämne: Erki//

Hur kan ma....
Nä, orkar fan inte svara.
Nu lägger vi ner bengaldebatten.
Alla har olika idéer om hur man bäst stöttar laget man älskar.
Ultras-sättet är en variant, sittplats-sponsor-sjung inte ett knyst på hela matchen är en annan variant. Jag tror båda gör nytta för ÖSK på sitt sätt.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-17 17:57
Jag hoppas på att Alvbåge får pris idag som årets målvakt. Det är han värd. Men det blir nog (I suck)sson som får priset. Han lär väl få priset hur jävla kass han än ha varit. Men Wiland ligger väl bra till med.

HEJA ALVBÅGE!!!

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Evigt ÖSK
2008-11-17 17:46
Händer det något med Silly Season?
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-17 17:33
Jag tror dom snackar i koder.
Örebro ösknisse
2008-11-17 17:29
Kan bara ställa mig i ledet och instämma på det att jag inte heller fattar att dugg. Men, men...
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-17 17:25
Ämne: Jag är imponerad öve....
Hahaha! Håller med dig till 101%. Jag förstår ju inte ens alla ord, men det kan ju bero på att jag inte är så gammal ännu.

Min syn på det hela kan man sammanfatta såhär; Det låter bra! ;)
Örebro Pencing
2008-11-17 16:45
Jag är imponerad över all ekonomisk expertis det finns i detta forum. Jag hängde inte med för fem öre. Men så har jag som tur är inget företag heller. Jag tycker dock det låter lovande att folk med denna kunskap är engagerade fans till ÖSK.
Örebro Brinkewall
2008-11-17 16:17
Sekt. E ... Dessutom försvinner revisionsplikten för mindre aktiebolag inom ett par år så det är inte säkert att det blir dyrare hantering jämfört med en enskild firma...

Varför inte bilda ett eget Spelarinvest...

Örebro Sekt. E
2008-11-17 16:16
Wivallius// Jag är inne på att ombilda. Inte minst i det fall det är som du säger, att man bör göra det vid över 500k i omsättning. Dessutom håller jag med om risken med att periodisera. Lite som att kissa i byxorna. Skönt ett kort tag, men det suger i längden. Grejen är väl lite att jag vet att jag borde, men det kommer så mycket emellan. Typ jobb och så. En vacker dag blir jag kanske också vd...
Örebro Walter Gigena
2008-11-17 16:06
Tog för givet att det handlade om Aktiebolag/Handelsbolag, lite klumpigt och förhastat av mig :)
Annons: