/fotboll/osk/forum/6499.aspx/fotboll/osk/forum/6499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Disasterpiece
2008-11-16 20:16
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Du kallar dej "riktig" supporter och du är inte ens på västra stå på matcherna... Hjälp oss att bidra till stämningen på BA i stället för att klaga.
Örebro Bastard on Parade
2008-11-16 20:13
För övrigt så är det väl inte olagligt med pyroteknik så som lagen ser ut idag?

D. McGrain//
Bra supporter = stödjer klubben
Dålig supporter = förstör för klubben.

Hur är det ifall de du stämplar som kriminella råkar vara de mest lojala supportrarna? Folk snackar Ultras och pekar ut dem, du säger att de är kriminella. Jag vet i alla fall att jag har sett dem runt hela Sverige och visst fan stödjer de klubben med sång och tifon.

Fråga vilken Ultrasgruppering som helst ifall de anser att de förstör för sin klubb genom pyroteknik och du bemöts av ett skratt. Personligen tror jag att ett bra pyro-arrangemang kan tagga spelarna till tusen. Synd bara att Förbundet är av annan åsikt och sätter så förbannat höga böter för det.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-16 20:11
Ämne: Ämne: Ämne....
D.McGrain//
Ställ dig i klacken nästa gång ist för att sitta på ett sittunderlag på betongläktaren med din varmkorv o kaffe,prova att dra igång en ramsa på sittplats,vi sliter som djur varenda match för att få igång hela vallen sen om någon drar av en bengal,ja då är alla skyldiga eftersom vi står på samma läktare?jag och de flesta har fullt sjå med att sjunga och se på matchen,jag skulle inte ens märka om den som stod bredvid mig skulle bränna av nåt,ställ dig på ståplats om du tror att du kan göra mer nytta där.
Örebro örebrow
2008-11-16 20:09
Ämne: Ämne: D.McGra....
så på vilket sätt stödjer du klubben då?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 20:05
Ämne: D.McGrain//
Du kans....
Bra supporter = stödjer klubben
Dålig supporter = förstör för klubben

Hur svårt kan det vara?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 20:04
Jag är en MYCKET bättre och RIKTIG supporter i jämförelse med de som förstör för klubben med pyroteknik. Men om jag jämför mig själv med Kubanerna som sjunger, skapar stämning och lyfter ÖSK har jag inget att hämta.

Är det ngn som på allvar försvarar att vi får böter?

(Och jag har inte åkt på ngn bortamatch i år, tidigare och kommer inte åka på ngn nästa säsong heller.)
Örebro MejjA
2008-11-16 20:03
D.McGrain//
Du kanske borde ställa dig vid klacken och ta en närmare titt vilka det är som alltid ställer upp, vilka som åker på 90% av alla resor och vilka som leder klacken...

Sen när du gjort det så kan vi diskutera vilka som är bra supportrar
Länktips: boysorebro.se
Örebro Marquis de Sade
2008-11-16 19:59
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....D.Mcgrain// Ska man tolka detta som att du är en bättre supporter än alla som står i klacken alltså?
Hur många bortamatcher har du åkt på i år?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 19:56
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det var ngn som skrev att de som bränner av pyro är s k "Ultras" inte Kubaner. Därav är: Ultras-med-pyro = kriminella, då det är olagligt och dessutom ger ÖSK böter. Och eftersom de förstör för ÖSK är de också idioter enligt mig. ÖSK-förstörare är väl självklart.

Och menar att självsanering på läktaren är det som gäller - sätt dit alla huliganer och pyromaner med polisens hjälp så vi blir av med alla dåliga element på läktaren. Det är vi väl överens om?

Menade inte att alla som inte är Kubaner är drägg eller kriminella. Bara de som förstör för ÖSK med t. ex pyro. Om fans är med i Kubanerna el kallar sig Ultras spelar ingen roll så länge de stödjer klubben och inte drar den i smutsen.
Örebro kenya
2008-11-16 19:55
Såg Tjerna på tågstationen sent idag. Bor han i Örebro och pendlar eller? Någon som vet?
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-16 19:43
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Så alla "Ultras"är kriminella?är du helt pantad???vill gärna att du tar fram belägg för det du säger för nu jävlar är du ute i hal is,ställ dig själv i klacken och håll koll på alla.
Örebro Sersant
2008-11-16 19:10
Ämne: Serant// Vet inte, v....
Tror han skulle kunna funka som ersättare för Nordback om han försvinner. För bänken tycker jag inte vi ska värva en sån spelare för känns dyrt.
Örebro D. McGrain
2008-11-16 19:09
De s k "Ultras" eller rättare sagt kriminella, idioter och ÖSK-förstörare är de som ALLTID sviker klubben med sina handlingar. Finns inga ursäkter för detta.

Riktiga fans som Kubanerna försöker (och lyckas bra) stödja sitt lag och skapa stämning. Sen kan inte alla som är på läktaren se vad som händer men ngn är alltid en meter ifrån. Stöd Kubanerna och alla riktiga supportrar i att få ut dräggen från Behrn Arena!
Örebro Wuzac
2008-11-16 18:49
Ämne: Om det nu är Bamberg....
DaSa: Om nu verkligen en två miljoners spelare accepterar bänken över tid.
Örebro Wuzac
2008-11-16 18:48
Ja, BP i all ära men för mycket storstad nu. Hade så gärna sett Sundsvall kvar.
Örebro DaSa
2008-11-16 18:13
Serant// Vet inte, vore ju perfekt om han kunde lira både som off mittfältare eller högerytter.
Örebro jappel
2008-11-16 18:01
Ja, tack för denna gång LSK, ni har förgyllt min Allsvenska i alla fall. Alltid kul att se att taktik lönar sig även om den inte alltid är den vackraste :-)
hoppas ni kommer upp snart igen. Gärna på bekostnad av något av Götlaborgs eller skåne-lagen.
Örebro Conjuration
2008-11-16 17:54
Oskuldar/fjunispojkar/nördar/fysiskt underlägsna dvs personer som har "hela paketet" som håller på i LSK forum, tragiskt. Hoppas alla som håller på med svineriet blir spärrade från deras forum.

Heder åt LSK!

Forza Svarvitt!
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-16 17:13
Får väl säga grattis till BP. Kul med ett lag som har så bra ungdomsakademi. Dock ett minus till alla svartvita som går in på LSKs forum och håller på. Har man inget vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst.

Forza Svartvitt!
Örebro Sersant
2008-11-16 17:12
Men är verkligen Bamberg en renodlad ytter har alltid sett honom som en offensiv central mittfältare som kunnat spela i anfallet om det behövts?
Örebro Mattias69
2008-11-16 17:10
BP i allsvenskan, kan faktiskt vara bra. Både för oss supporters som får ytterligare en bortaresa som garanterat kommer att gå av stapeln men också för ÖSK. 4 stockholmsklubbar istället för 3 som ska slåss om sponsor pengar mitt i brinnande finanskris och lågkonjunktur.
Örebro jappel
2008-11-16 16:58
Vilken sorti för LSK för övrigt...tre utvisningar och två gula på det...
Tre varningar för BP...märks att matchen betydde mycket för lagen.
Örebro DaSa
2008-11-16 16:58
Om det nu är Bamberg som är ett av nyförvärven så känns det som ÖSK tar ytterligare ett kliv mot att kunna utamana storklubbarna. Om vi utgår från att Bassombeng är ordinarie så kommer vi ha spelare som Bamberg och Per Johansson på bänken. Spelare som har värvats för X antal miljoner. När köpte ÖSK senast en truppspelare för mer än 2 miljoner för att ha på bänken!?:)
Örebro jappel
2008-11-16 16:56
Ser man på... bp i AS nästa år.
Lite kortare resa för ÖSK, och ett lag som kanske lockar några hundra extra...
Örebro jappel
2008-11-16 16:29
Det har hela tiden funnits pengar i Spelarinvest. 13miljoner förra året och ytterligare 1miljon under året som gått.
Det finns alltid pengar till en anrik fotbollsklubb. att vi skulle gå i konkurs känns oerhört främmande.
jag har inte hört att pengarna skulle vara slut i spelarinvest. Men av dessa 14 finns det bara 3-4 att handla för. resten ligger på tillväxt och som en buffert om det skulle behövas akut.
Örebro BabyKladde
2008-11-16 16:19
Ämne: Ämne: jappel ....
Men summan är nog inte så jättehög för Per Johansson ändå, finns nog en del från början mellan ÖSK & DIF om priset.. lär finns en 3-4 miljoner kvar säkert trots allt
Örebro Chipset
2008-11-16 16:08
Ämne: jappel

Innan Olse....
Spelarinvest var inte med i affären till slut. Därför ligger pengarna "orörda" kvar. Kim finansierades av att vissa sponsorer ökade på sin sponsring med 10 % (osäker på procentantalet). Däremot får man nog räkna Per Johansson som ett minus på den summan.
Örebro Plingu
2008-11-16 15:58
jappel

Innan Olsen värvningen var det snack i forumet att värvar man Kim finns det inga pengar kvar och klubben hotas också hamna i ekonomiska problem.
Ingen här har nämligen skrivit att ÖSK har 4,5-6 miljoner till spelarköp utöver Kim.

Men det kanske är faktafel?
Örebro jappel
2008-11-16 15:56
Just nu är bp tillbaka i finrummet. krävs två mål av LSK för att ta tillbaka sin plats. blir nog nästintill omöjligt då LSK hittills i år inte visat upp något som helst eget spel.
Örebro jappel
2008-11-16 15:41
Ämne: från fotbollskanalen....
Inga direkta nyheter i den artikeln. (dom hänvisar ju även till NA.)
Sedan finns det som vanligt massvis med rena faktafel. som t.ex att ÖSK skulle ha varit nära en konkurs. Det har aldrig varit fallet. Har inte ens varit nära. Men SvFF och andra okunniga verkar ha bestämt sig för motsatsen.
Nåja, allt det där är trots allt historia. Skönt att det dinns slantar att investera i spelare för. skönt även att ÖSK fotboll går bra så att det finns pengar nog att betala lön åt de förvärv som Spelarinvest hjälper till att sponsra med. Sjundeplatsen innebar ju nästan 1miljon extra in intekter mot en 12-13plats. inte illa. sedan lyckades vi "nästan" behålla publiksnittet. och så det ökade intresset och därmed den ökade sponsringen. Ser ganska bra ut.
ÖSK mot SM-guld 2009.
Annons: