/fotboll/osk/forum/6496.aspx/fotboll/osk/forum/6496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2009-03-02 17:25
I år borde Nordin orka spela hela matcherna, man kan nästan se förra året som nordins debut i allsvenskan för vi vet ju vilka som Walker satsade på före nordin när han var tränare.

tror nog det e bättre för Nordin att spela i ett spelade vinnande lag som ösk än ett bonkande gnet sopfgäng som Gais
Örebro malge
2009-03-02 17:16
hälften av 7 hahahahaha!! tjena för nordin tror inte ösk är så dumma, och till gais
Örebro Olsén19
2009-03-02 17:16
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....till och med jag kommer ihåg Pozniak!
jag gillade honom skarpt...
Men folk bara skrattar åt mig när jag säger att jag vill ha in honom i 2000-talets ÖSK...
jag förstår faktiskt inte varför, jag tyckte han var as-kalas! =D

edit:stavfel
Wivallius
2009-03-02 17:10
Ämne: wivallius/ skulle in....
//in men Boniek...

Nordin: Nej det har du rätt i. Därför blir det billigare, ca hälften av 7!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-02 17:05
wivallius/ skulle inte jubla ifall Näfver lämna för ÅTVID!

Ingen klubb i AS kommer lägga dessutom lägga upp 7-10 millar för Nordin, (25 år,snart 26 och orkar inte spela hela matcherna) Gais har inte 10 miljoner och även ifall de hade, tror jag inte de skulle satsa så mycket pengar
Wivallius
2009-03-02 16:30
Ämne: Wivallius // Nordin ....
//Bo Robben ;-), Mittåt

Jaja, vi får väl se. I Näfvers fall skall det väl inte dröja alltför länge.
Wivallius
2009-03-02 16:28
Ämne: Ämne: Hur bra....
//Visionen

Håller med dig om Pozniaks kvaliteter. Blev modstulen när jag fick veta att han inte skulle spela för Sport mer.
Örebro Visionen
2009-03-02 16:24
Ämne: Hur bra skyltfönster....
Wivallius// Ja jag tror nog att det stämmer ang. de spelare du nämnde. Men däremot så minns jag att i fallet Pozniak, så hade klubben erbjudit en förlängning och skickat det "nya kontraktet" via mail(!) till honom när han befann sig på semester i Brasilien.

Enligt Pozniak så hade han inte möjligheten till att kolla sin mail där han var så inget besked gavs till Klubben som beslöt sig efter drygt en månad att inte erbjuda Pozniak någon förlängning då han inte "svara i tid". Pozniak kommenterade händelsen själv efteråt (om jag minns rätt) med att han var besviken över att inte få förlängt och att klubben inte valde ett annat sätt att presentera det nya budet på. ex. när han hade återvänt efter semestern.

Personligen tycker jag att Pozniak var en skitbra ytterback och kunde även användas på mittfältet. Minns hans löpningar med boll från defensiven - längs kanten mot mittlinjen - där han bröt in på offensiv planhalva - drev förbi några spelare - avsluta med ett hårt skott i nättaket. Det var hans stil och minns särskilt ett tillfälle mot bajen på vallen där han gjorde så och ÖSK vann den maten med 4-2 eller 4-1 har jag för mig.

Edit: mottagaren
Örebro Mittåt
2009-03-02 16:21
Näfver till Åtvidaberg? Det låter otroligt.
Åtvidaberg har balanserat på ruinens brant i flera år. Jag har svårt att se hur de skulle ha råd att köpa loss Näfver. Bara utbildningsersättningen för Näfver är högre än ÅFFs egna kapital.
Örebro Bo Robin
2009-03-02 16:21
Wivallius // Nordin är fortfarande ung och vad är fördelarna med att välja GAIS? Axèn känns inte som en direkt jättestor fördel då Nordin har Sixtens och fansens fulla förtroende.

Och gör Nordin ytterligare en bra säsong så spelar det ingen roll om han spelar i GAIS eller ÖSK, storklubbarna i Skandinavien och dom utanför får ändå reda på det, dom har nog ett större nätverk än vad vi tror.
Örebro Wuzac
2009-03-02 16:16
Bara bra om Nävfer fortsätter att få speltid och gör bra ifrån sig. Vi har en för mycket till vänster och en måste bort. ÖSK behöver få in lite cash och en lön mindre att betala ut, om än låg.
Örebro Wuzac
2009-03-02 16:14
ÖSK-Karl: Köpte inte ÖSK ut en större del av Rynninges vidareförsäljningsdel så att den avservärt minskade?
Wivallius
2009-03-02 16:04
//in med Boniek....

För 14 dagar sedan hade du jublat om Näfver gått till ÅFF. Varför inte nu?

Men det är klart att det kan ha kommit in fler intressenter efter lördagens match.
Wivallius
2009-03-02 16:03
//in med Boniek...

Ja, det kan man tycka. Skall bli intressant att se framåt juli. Men...

...GAIS kan behöva en ny mittfältare till sommaren och i så fall har de pengar.
...en viss person som kan göra Nordin på gott humör leder GAIS
...GAIS är nästan lika bra som Halmstad att sälja spelare utomlands, bl a till högre löner i Norge. Och Nordin vill ut!

Kan funka för ÖSK under följande förutsättningar:
...Bedoya spelas in ordentligt i vår
...Vidareförsäljningsklausul ger öSK mycket pengar (och Rynninge inga)
...varför övergången till GAIS (där Rynninge skall få pengar) kan hållas relativt låg, betydligt under 10 milj.
2009-03-02 15:55
Nordin till Gais? de skulle jag nästan kalla de för konstigare tranfers än Chippen till saudarabien o Freddie Ljungberg till West Ham,
klart Nordin inte går till Gais!
Näfver till Åtvidaberg? skärpning!

roligt o läsa fotbollskanalen vilken elva dem tror ÖSK kommer ha
Prel startelva: John Alvbåge - Patrik Anttonen, Hassan Sesay, Magnus Wikström, Samuel Wowoah – Robert Walker, Fredrik Nordback, Nordin Gerzic - Eric Bassombeng, Kim Olsen, Roni Porokara

Wivallius
2009-03-02 15:51
Ämne: Svart-Vitts skvaller....
//ÖSK-Karl

Så du kan alltså bestämt dementera att diskussioner (ej förhandlingar) skulle föras med GAIS om en övergång för Nordin i sommar under vissa förutsättningar?

Kan du också dementera att i fallet Näfver det troligaste scenariot är en övergång till Åtvidaberg?
Örebro oscar-75
2009-03-02 15:19
tur du finns här...ÖSK_Karl som vet allt om alla avtal och vad alla ösk spelare vill och kan..
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-02 14:24
DaSa//

Nordin har ingen personlig klausul, däremot är det inte så kul att sälja just honom eftersom Rynninge skall ha en mycket stor del av försäljningssummam. AIK kan vi glömma, om Nordin lämnar så gör han det enbart för utlandet.

Det som hände förra året hade ju enbart med hans bedrövligt låga lön att göra, det blev då åtgärdat och allt är frid o fröjd.

Då är jag betydligt mer oroad för att Anttonen måste säljas till underpris, skulle verkligen vilja se att han får ett bra kontrakt som löper vidare i tre år till. Nu har han bara ett år kvar och ligger knappt på snittlönen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-02 13:41
Jag förstår inte vad det är för rykte som gått igång.

Visst, i sommar är det stor risk att någon av Alvbåge eller Porokara försvinner, men då till utlandet. Även Nordin har blickar på sig, men han behöver höja sig ett snäpp från förra säsongen.

Anttonen måste tyvärr säljas i sommar om han inte förlänger innan dess.

Annars är bara Näfver och Walker till salu just nu. Intresset för Näfver har ökat markant på senare tid medans Walker är iskall.
Buchinski
2009-03-02 13:31
Näfver har fin form nu och hans självförtroende är tillbaka eftersom han fått lira mycket pga skador. När Porokara och Bassombeng är helt friska kommer han placeras på bänken vilket vi har erfarenhet av inte passar honom. Hans psyke kräver att han får spela kontinuerligt. Ifall han stannar i ÖSK kommer han få agera inhoppare som bäst vilket vore lönlöst för ÖSK då han saknar självförtroende och inte kommer prestera. Bättre låta Trelleborg samla ihop lite kaffepengar och lägga ett bud. Där låter dem Sjöhage spela vänsterytter pga dem vill ha någon som kan utmana. Men samtidigt talar Sjöhage ut att han är missnöjd och hoppas att det inte blir långvarigt. Där borde han få regelbunden speltid och blomma.

Mitt tips är "Näfver till Trelleborg"
Örebro Mittåt
2009-03-02 13:22
Wivalius// Flyfotade, flytflotade eller flyttfotade?

Näfvers moderklubb är Adolfsbergs IK så han bor säkert där någonstans.
Wivallius
2009-03-02 12:56
Svart-Vitts skvallerhörna:

Idag sågs Kristoffer Näfver, ÖSK:s flytfotade vänsterytter, köpa med sig hämtlunch från Restaurang Svalan. Månne bor hans föräldrar i närheten?
Örebro Wuzac
2009-03-02 12:46
Ämne: Sköna Klingberg på v....
...och hans ständiga felpassningar...
2009-03-02 11:42
Sköna Klingberg på väg till Forward, killen är på tok för bra för div 1!

Minns hans ständiga skadebekymmer men även hans ständigt bytande hår frisyrer ;)
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2009-03-02 10:36
Vi ska värva en central mittfältare till sommaren och Nordin står högt upp på listan. Vi har självklart x antal altenativ. Pengar? Vi har inte lagt en krona på nyförvärv och Agent 03 är säkert beredda med 10 miljoner vid behov.
Örebro Disasterpiece
2009-03-02 09:48
Ämne: //Disasterpiece

....
Ja visst är det bara spekulationer... Men att se "Nordin" och "Elfsborg" i samma mening gör mej riktigt nervös :p
Wivallius
2009-03-02 09:27
//Disasterpiece

... om det nu är Nordin och
... om det nu är Elfsborg och
... om det nu blir av!

;-)))
Örebro Disasterpiece
2009-03-02 08:52
Ämne: Det finns nog bara f....
Fan vad surt om Nordin skulle gå till ellos!
Örebro DaSa
2009-03-02 08:48
Om ÖSK har en långsiktig plan att sälja en spelare på en viss position så känns det som en stort steg framåt. Äntligen kanske det är slut på panikförsäljningar och panikköp.

Säg att det är den offensiva mittfältsrollen det gäller i detta fall, eftersom jag har noll insyn i kontrakt och sådant så är följande gissningar.

- Nordin fick in en klasul om att kunna säljas för en låg summa men med en hög vidareförsäljningsklasul när han förlängde i somras. ÖSK hade inget val då han hade gått som bosman annars.
- När Bedoya värvades så var ÖSK tydliga med att han skulle få måttligt med speltid första halvåret för att kunna acklimatisera sig. Kanske har de lovat Bedoya mera speltid till hösten.
- Ekonomiskt är detta optimalt om vi nu säljer Nordin och Bedoya utvecklas till en grym spelare. Vi kommer i så fall ha båda våra offensiva mittfältare i det allvenskaskyltfönstret. Vilket ökar våra chanser att få till en stor-försäljning. Och vi slipper samtidigt "problemet" med att ha två etablerade (grymma) spelare på samma position.
Örebro DaSa
2009-03-02 08:34
loopy// Intressant, undrar vad det beror på. Hur många av dagens allsvenska klubbar har sålt en spelare som idag är proffs i ngn av storklubbarna i Europa idag? MFF har ett antal, DIF och ÖIS (Källström,Elmander), HeIF och säkert fler som jag missat. Så det känns som MFF är rätt klubb att gå till om du vill optimera dina proffs chanser. Att MFF sen har lyckats så bra beror väl snarare på Borg än att de är bra på att utveckla spelare. Köper man in de bästa talangerna dyrt så får man till slut ngr fina försäljningar (Afonso, Toivonen).
Annons: