/fotboll/osk/forum/6495.aspx/fotboll/osk/forum/6495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-03-03 14:31
Tycker att Näfver och hans "agent" kommit undan för lätt. Visst har han varit bra i de senaste matcherna men som ngn skrev så får vi se hur han reagerar vid nästa motgång.

Sen var ju hans agent uttalande intressant:
"Några andra intressenter?
– Absolut inte."

Brukar inte agenter ljuga (litar mera på ÖSK-Karl som säger att det finns intressenter) om att massor med klubbar är intresserade för att kunna trissa lön/övergångssumma!? Han ljuger om motsatsen?!

Som jag ser det så har vi två scenarior för tillfället.
1. Behåller Näfver:
- Vilket medför att vi kommer ha Porokara, Näfver och Frempong på samma position. Porokara är en av allsvenskans bästa på vänsterkanten och Näfver håller också bra allsvenkklass. Vilket gör att Frempong inte kommer få ngn speltid vilket gör att han kommer vilja lämna klubben till sommaren då han inte har utvecklats ngt. Näfver kommer antagligen vara sur och ut form om Porokara håller sig frisk då han inte fått ngn speltid.

2. Dumpa/sälj Näfver:
Då har vi enbart kvar Porokara och en talang i Frempong som nöjer sig med i snitt 10 min speltid/match. Samt att vi slipper en missnöjd Näfver i truppen.

Om man ser rent ekonomiskt så är ju scenario alternativ två det bästa också. För dyrt att ha tre spelare på samma position och Näfver lär ju vägra att förlänga kontraktet så han kommer gå gratis/billigt sen i alla fall.
Örebro Rojas
2009-03-03 14:30
Aj då ser att min ironi har diskuterats :)!. Banderoller o pengar i påse. Bua diskussionen är uppe igen är det torka här inne på forumet eller känns det inte som att samma diskussioner dyker upp med jämna mellanrum?. Off Topic : Varför in i h*lvete ska Rudbeck läggas ner !!!
Wivallius
2009-03-03 13:55
Dublett!
Wivallius
2009-03-03 13:55
//Presidenten

Nej, du har nog rätt. Det ser mycket bra ut. Näfver är ju ett frågetecken förstås men mediangissningen på placeringen här inne är nog 3-4:a efter Elfsborg, Blåvitt och kanske HeIF ;-)
Örebro Brinkewall
2009-03-03 13:40
Vad gäller Vasatorget:

Djurgården var på väg tillbaka till Stockholm efter möte med Göteborg. Några stannade till i Örebro för att de, enligt uppgift, "visste några som ville göra upp."

Såvitt jag vet, så var det inte några som påstår sig höra till ÖSK.
Helsingborg Presidenten
2009-03-03 13:37
"Örebro SK (+ 10 %) - ett redan starkt ÖSK har verkligen förstärkt laget i vinter. Inlånade Johansson och Olsen har dessutom köpts loss och jag utser Örebro till ett topplag redan 2009."

Är jag ute och reser...?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-03 13:06
Wuzac// Visst förstod jag att dina "ägg" var ironiskt menade på samma sätt som Saywees "dresserade hönor", men alla kanske inte uppfattar ironin? Hur som helst så tycker jag att det är roligt när det hettar till lite här inne
:-) ..... i väntans tider som det är...
Örebro kenya
2009-03-03 12:29
Haginge klappade jag lite lätt åt när han kom in, ansåg inte han som någon direkt svikare. Jag förstår att han ville iväg, vi var ju totalt värdelösa innan han försvann.

Såg inte heller hur vi förlorade något på övergången med tanke på att vi fick pengar samt en landslagsman på högerbacken.

Forza SvartVitt!
AIK Saywee
2009-03-03 12:27
Detta med bu, tycker jag faktiskt att Alvbåge beskrev ganska bra i tidigare blogg (bsb), verkade spegla hur man ser/hör på det inom spelarleden.

Detta med våld, anser jag alltid helt förkastligt och mycket irriterande att de fega kräken ibland ikläder sig olika lags färger.
Örebro Wuzac
2009-03-03 12:25
Nej det var inte du och det är inte dig jag reagerar över. En annan skrev det länge ned och då reagerade jag. Men nu måste jag dra till ett möte
Wivallius
2009-03-03 12:21
//Wuzac

Det där skrev inte jag. Jag har bara ett nick. Jag skrev: "Jag funderade ett tag på om "kasta ägg mot Haginge" var täckord för någonting annat fuffens"
Örebro Wuzac
2009-03-03 12:21
Jag tycker den jämförelsen haltar betänkligt. Men nu måste jag tillbaka till plikten...
Wivallius
2009-03-03 12:20
Om du menar dem som var med och dängde DIF på Vasatorget i lördags, så är jag övertygad om (och jag tror fler med mig) att en del av dem hänger här inne på svartvitt. Här är ju de flesta av oss anonyma för varandra och därför blir man misstänksam. Om du inte hade med det att göra tycker jag inte du skall ta åt dig, och har du tagit åt dig så ber jag om ursäkt!
Örebro Wuzac
2009-03-03 12:20
"Apropå hjärndöd så hörde jag att efter Djurgårdenmatchen på lördagen var det några IQ-befriade fans som slogs med Djurgårdssupportrar."

"Det här är minst lika dumt som o bua eller kasta ägg o skämma ut sig tillexempel du Wuzac"
Wivallius
2009-03-03 12:16
Var det inte buande vi pratade om?
Örebro Wuzac
Jaja - Skitsamma. Jag lägger ned den diskussionen
Örebro Wuzac
och skämma ut hela BA?
Örebro Wuzac
2009-03-03 12:15
Wivallius:...som kan jämföras med slagsmål?
Wivallius
2009-03-03 12:13
//Wuzac. kenya

Generellt buande var det väl ingen som hade något emot. Det det rådde delade meningar om var väl huruvida Haginge var en svikare (som man kunde bua åt, som t ex PFO) eller inte. Jag och många med mig tyckte inte han är en svikare och vi vill därför inte bua (åt honom) medan du och några till tycker att han är en svikare (och därför buar). Delade meningar helt enkelt!
Örebro Wuzac
2009-03-03 12:09
Det var ju fasiken skrivit med ironi - Liksom att en banderoll som skulle täcka hela västra med ordet förrädare, pengar i påse etc som andra hakade på med. Att "Annas hönseri hade rea på Haginge-ägg" osv. Vilka trodde det var seriöst?

Tror ni verkligen jag skulle stå på nya läktaren ovanför spelaringången och vräka ned ägg på spelarna? Och om så borde det väl ha skett i lördags?

Sen om jag anser att man har rätt att bua till saker. Vissa gör det till domaren, andra till motståndare, andra till spelare som dumpat ÖSK, andra buar aldrig och försöker tala om för de som buar att det inte passar sig. Osv - Sen ge det samma dignitet som stora huliganslagsmål?

Men buandet mot spelare som dumpat ÖSK är en diskussion som jag inte orkar ta igen. Det är sönderdiskuterat här. Och det tror jag fler tycker. Var och en har sin åsikt och vi kommer inte längre i den frågan.

Örebro kenya
2009-03-03 12:07
Jag försvarar inget våld och inget inkastande av saker men helt ärligt, bua?

Det är väl fan klart man buar och skriker och psykar spelarna i andra laget om de gör något dumt. Skulle man inte bua efter Tauers tackling på Astvald? Buande av Källström varje gång han fick bollen under tre matcher efter han skjutit bollen på Oyuga som fick rött kort.

Vi vet ju t.ex att Nordin kommer få höra varje gång han har bollen på Råsunda att han tacklade Özkan.

Jag ser inga fel i detta, psyka är okej men våldet stoppar jag gärna.
Örebro Ösk-Power
2009-03-03 12:05
Har sagt det tidigare, men säger det igen...
När kommer FAN-TV? Säsongen närmar sig ju:)

Tycker Avenbrandt får ordna en intervju med Bedoya och Tahirovic..
Wivallius
2009-03-03 12:03
BBB//

Jag funderade ett tag på om "kasta ägg mot Haginge" var täckord för någonting annat fuffens. Jag och min kusin höll på med såna grejor när vi var tretton och skulle ut på lite värre bus, så att våra föräldrar inte skulle fatta.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-03 11:53
Ämne: Ämne: Äsch, s....
Inte så enkelt, för tyvärr spiller skiten över även på de 99,9% som står för antivåld...
Wuzac// Har du plötsligt ändrat dig? Du skulle ju "kasta in" saker...
Örebro Ropesin
2009-03-03 11:43
Ämne: Äsch, så länge de ba....
Håller med helt! Vad gör det om några individer vill stå och putta lite på varandra långt ifrån Behrn? Spelar inte någon roll alls för mig iallafall!
Örebro zxcv
2009-03-03 11:27
Äsch, så länge de bara skadar varandra så spelar det väl ingen större roll.

Vill de spänna musklerna mot likasinnade får de väl göra det
Örebro Disasterpiece
2009-03-03 11:26
*dubbelpost*
Örebro Disasterpiece
2009-03-03 11:26
Ämne: Disasterpiece, jag h....
Det kan man göra. Men provocerar man folk så får man fan räkna med att dom blir förbannade. Men man bör ju inte slåss iofs.
Örebro Wuzac
2009-03-03 11:21
vad trött jag blir...Jämföra Bua på läktaren med huliganslagsmål på Wasatorget...Suck
Örebro Wuzac
2009-03-03 11:21
Eller någon med pekpinnen kanske vill tala om för mig vad jag får bua till och inte bua till?
Annons: