/fotboll/osk/forum/6493.aspx/fotboll/osk/forum/6493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Buchinski
2009-03-04 13:44
Näfver lever mycket på självförtroende. Sett träningar där han blir loj när allt går emot honom. Tror många klubbar sett iochmed hans period i DIF och nu hans sätt i ÖSK. Så många är väll tveksamt inställda då få lag kan garantera plats. Han borde lära sig av Nordin. Kolla hur han kom tillbaks och nu är otroligt sevärd och viktig spelare.
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-04 13:35
Det är väl det som är saken. Vi har ingen köpare på Näfver. Konstigt med tanke på att killen visar form och levererat tidigare. Näfver tycker jag verkligen passar perfekt i ett 4-2-3-1 system som är så populärt nu för tiden. Elfsborg, BP, Häcken och till och med IFK Göteborg spelar med 5 manna mittfält.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-04 13:26
Tänk om Näfver o Emra eller till o med Walker inte kommer får lira? tänk vilket dålig stämning i truppen de kan bli,
SÄLj näfver medans vi har chansen o casha in!
Buchinski
2009-03-04 12:56
Mittåt//
Deras förstaval har väll varit att lämna nu. Men med tanke på det du säger så borde dem, åtminstone Näfver, spelat sina kort smartare. Bara laget kan svara på hur stort problem hans tjurighet kommer att vara när han väl åter är på bänken. Vilket är stor risk. Litar på att Sixten och Lennart gör ett korrekt val. Men samtidigt kanske han stannar ovassett med tanke på ingen rycker i honom.
Örebro Wuzac
2009-03-04 12:55
Sen om det skulle bli försäljningar i sommar kanske klubben kan fylla på underifrån/backuperna istället för att köpa ersättare. Undantaget Alvbåge. Ryker han måste vi skaffa en målvakt till i sommar.

Edit: Gäller väl även om han blir långtidskadad eller?
Örebro Wuzac
2009-03-04 12:54
Mittåt: Ja 31 namn är saftigt, även om man ser till de undantag du anger. Ekonomin har oroat mig lite. Sviker publiken kan det bli problem, Vi får hoppas att laget presterar så att många kommer till BA. Vi skulle behöva hamna på +500 till på snittet i år.
Örebro Bo Robin
2009-03-04 12:53
Mittåt // Ja exakt. Och därför bör faktiskt ÖSK släppa Näfver för att kunna tjäna på det, om Näfver stannar och gör en usel säsong vill han lämna, om han gör en bra säsong kommer han ju ändå vilja lämna? Att han kan tänkas stanna nu är ju för att intresset är så svalt, inte sant?

Det är bättre om ÖSK gör en bra affär och samtidigt satsar på Frempong, vi måste kunna visa att vi satsar på yngre spelare och i framtiden kunna locka hit fler talanger, vårt dåliga rykte om att strunta i talanger har ju äntligen börjat att svalna pga av att vi låter unga spelare få chansen. Det är ju bra reklam för ÖSK.
Örebro Mittåt
2009-03-04 12:43
Jag tror att Cabrera anser (förmodligen med all rätt), att det kommer att vara betydligt lättare att placera Näfver nästa år. Då finns det inget kontrakt vägen och eftersom han då hunnit att bli 24 år (tiden går), så behöver man inte heller diskutera någon utbildningsersättning.
Buchinski
2009-03-04 12:31
Känns som Näfver och hans agent kör lite på känsla, ingen lånsiktighet.. han har fått lira, går ganska bra.. då går vi ut i media och säger att det är bäst om han stannar.

Kanske hade varit bäst om Näfver kommit tillbaka med Emras inställning "Tränaren väljer laget" men samtidigt kunde agenten kika efter alternativ. Dem verkar vara välldigt naiva.

Självklart ska tränaren och sportchefen se till lagets bästa, om dem beslutar att Näfver ska vara kvar så kommer det vara det rätta beslutet.
AIK Saywee
2009-03-04 12:19
Ämne: Saywee// 1 juli sägs....
BBB//
Tackar för info, exempel på sådant som får kastas in på plan är väl bollkallarnas extrabollar, tränarnas vattenflaskor vid behov och Anttonens "långa härliga bollar".
AIK Saywee
2009-03-04 12:15
Ämne: Saywee// Det finns 3....
Mittåt//
Tänkte inte på det, puuuh
Örebro Mittåt
2009-03-04 11:49
När det gäller att supporta sina lokaler kommer det att finnas två möjligheter under de kommande dagarna. (Om man inte åker till Stockholm).

De verkliga fotbollsälskarna kan redan i morgon klockan 20:45 se ÖSK Söder spela mot Adolfsbergs IK på Behrn Arena.

På lördag klockan 13:00 (obs tiden) så spelar talangerna mot IK Brage. Av allt att döma kommer div 1-klubben med sitt bästa lag eller något åt det hållet (U-laget har match dagen efter). Så det blir kanske en möjlighet att återknyta bekantskapen med Fredrik Jansson.
Örebro Sekt. E
2009-03-04 11:42
Det blir nog ett bra fotbollsår. Hoppas att många supportrar ser till att följa med på premiären och visa laget vilket stöttning de har. Mot stadion.

Support your locals.
Örebro Mittåt
2009-03-04 11:41
Saywee// Det finns 31 namn på ÖSKs truppsida idag. Normalt brukar man väl anse att det räcker med två namn för varje position.

Fast det är klart. En del kan man så att säga sålla bort mer eller mindre automatiskt.

* Yunus får ju inte spela.

* Holgersson, Staaf, Lundholm och Jidsjö är långtidsskadade.

* Walker och Näfver vill bort.

* Nilsson och Astvald tillhör formellt inte A-laget än även om man tränar med truppen.

* Emra och Iron-Mike har bara korttidskontrakt (iofs. med optioner).
Örebro Mittåt
2009-03-04 11:35
Om nu någon hade tänkt att gå och titta på livefotboll ikväll, så behöver ni nog inte göra det. Matchen är inställd.

Det skriver Forward på sin hemsida. Västerås SK skriver också om detta på sin hemsida. Men de lämnar lite mer information. Det är Forward som avbokat matchen på grund av att allt för många spelare saknas på grund av skador och sjukdomar.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-04 11:35
Saywee// 1 juli sägs det i bifogad länk. I så fall har Wuzac några månader på sig att "kasta straffritt". Sedan är det väl dags för dina flygande värphönor?
En annan google-träff (http://nyheter24.se/sport/fotboll/sverige/34982-hardare-tag-mot-huliganer-i-ny-lag) säger att lagen föreslås gälla fr o m 1 april, men det kanske är ett skämt?
AIK Saywee
2009-03-04 11:33
Mittåt//
Va, cirka tio för många i truppen?

Ska tio bort? Nästan ett helt lag! Hur stor är truppen? Hur kan de tas bort? Kontrakten? Lönerna? Säljas? Lånas ut? Nu är vi väl sent ute igen?
Örebro S&V
2009-03-04 11:30
Saywee//
Absolut, dessutom verkar ÖSK trots sin fina höst och förstärkning av laget vara ganska underskattade ute i landet, villket är otroligt positivt enligt min mening (tråkigit att det inte finns så mycket att läsa men tror att det det gynnar sport)

AIK Saywee
2009-03-04 11:25
S&V//
I år kan ÖSK ta guld!

Det är både positivt och kanske lite oväntat?
Wivallius
2009-03-04 11:24
//Mittåt

Borde funka under förutsättning att du är inskriven som student på konstfack!

YNWA
Örebro Mittåt
2009-03-04 11:23
S&V// Silly season är inte alls klar. ÖSK har fortfarande ca. 10 spelare för mycket i truppen.
Örebro Mittåt
2009-03-04 11:22
Beträffande äggkastning.
Skulle man inte kunna hävda att äggkastandet är en del i ett konstverk och på så sätt undgå straffpåföljder?

Och för att göra en liten avvikning till ett av de senaste dagarnas heta debattämnen: Skall man bua eller klappa i händerna åt Patrik Haginge?

De som såg Liverpool köra över Sunderland (nåja, vinna över) såg kanske också den förre Liverpoolspelaren Djibril Cissé göra entré för motståndarna. Han möttes med varma applåder av hemmapubliken, som inte glömt vad han gjort för klubben. (Vilket iofs. inte var så mycket). Att hylla även sina föredettingar är faktiskt något av en tradition hos Liverpool-anhängarna, när de återvänder till Anfield representerande en annan klubb.

Så nu vet ni väl kanske också vad jag gjorde då Hagingen blev inbytt i lördags.
AIK Saywee
2009-03-04 11:21
Wivallius//
Att lägga ned Teknis verkar i min framtidstro för våra kommande generationer helt galet.

Jag har dock inte läst något eller har någon övrig info om detta, då jag nu läser GT och HN.

MEN, tekniker kommer väl alltid att behövas, jag menar typ maskintekniker, el- och teletekniker, kemister och byggtekniker. Det börjar bli ont om dessa, men utbildning och arbetsmarknad har väl ofta haltat lite.

Fast allra mest just nu, behöver jag allsvensk fotboll!
Wivallius
2009-03-04 11:20
//S%V

Anders Svensson kommer i sommar och ersätter Nordin!
:-P
Örebro S&V
2009-03-04 11:16
Ämne: //S&V

Näfver till....
Något positivt och oväntat, Eidur till ÖSK....:)
AIK Saywee
2009-03-04 11:14
Wusac//
Strutsägg eller myrägg?

Får man kasta in handduken?

Nej, mer seriöst från mig, när börjar lagen gälla?
Wivallius
2009-03-04 11:12
//S&V

Näfver till Åtvid, Nordin till GAIS i sommar! ;-))
Wivallius
2009-03-04 11:11
//Saywee

Du kvittrar som en fågel idag :-)

... trots att de tänker lägga ned Teknis?
Örebro S&V
2009-03-04 11:11
Villket vaccum, silly season är klar och allsvenskan är en månad bort, fy f...n vad segt att vänta, kan ingen komma med något roligt rykte.......
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-04 11:09
Ämne: och kasta lite ägg p....
....det blir sex månaders fängelse (vad jag minns), åtminstone i fotbollen... Samma i hockeyn?
Annons: