/fotboll/osk/forum/6490.aspx/fotboll/osk/forum/6490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-19 18:44
Bergström i Åtvidaberg är väl lite grand som Anttonen hos ÖSK. Varje gång kontraktet skall förnyas ser det ett tag ut som om spelaren är på glid någon annanstans. När sedan krutröken skingrats så är han lik förbenat kvar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-19 18:42
Vegurra// Precis. Vart skulle han kunna tänkas spela i ett 4-3-3?
Örebro Mittåt
2008-11-19 18:40
Enligt Parkens Vita Hjältar här på Svenska Fans så diskuterar Bergström just nu ett kontrakt med IFK Norrköping.
Örebro Grohl
2008-11-19 18:39
Jahaja där fick Siggi sparken. Fan vad väntat.
Örebro Vegurra
2008-11-19 18:39
Har svårt att sätta tilltro till namnet Kristian Bergström. Det är förvisso sant att han har en mycket bra vänsterfot. Problemet är dock att han är alldeles för långsam för att hänga med i dagens allsvenska fotboll. Tror inte att ÖSK ens tänkt tanken, det krävs snabba spelare i dag.
2008-11-19 18:35
Kristian har en grym vänster men frågan är vad han annars skulle tillföra?
Örebro Storm_90
2008-11-19 18:35
Ämne: Tänker gå ut med nam....
Om det nu stämmer. ( Vilket jag i tror) så är det oerhört uselt av dig att gå ut med namnet på spelaren om ÖSK vill hålla det hemligt.
Den gamla räven Paul Oyuga
2008-11-19 18:33
Ämne: Tänker gå ut med nam....
Enligt GT, så är Kristian Bergström påväg till GAIS.

Artikeln har någon vecka på nacken.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-19 18:26
Tänker gå ut med namnet på spelare nummer två

Kristian Bergström

enligt en i Örebro SK!
Den gamla räven Paul Oyuga
2008-11-19 18:26
Sticker Nobbe..så är väll jag den ända, men jag skulle vilja se att man behöll Walker och gav han en ärlig chans. Tror han skulle göra det bra om han fick förtroendet.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-19 18:21
Undrar just hur många klubbar som står med kontraktsförslag till Bedoya när han går ur College?
Örebro DaSa
2008-11-19 18:12
Håller med Brinkenwall, Tjerna är en bättre spelare än Nobbe och han kommer att hålla minst ett år till sen har vi Per Johansson som kan ta över säsongen 2010. Tycker många här inne har förmågan av att överskatt våra egna spelare, håller med om att det är bra att ha ngr spelare med ÖSK hjärta men tror aldrig vi kommer att vinna SM guld med 11 sådana spelare i startelvan. Nu är det även perfekt tillfälle att släppa Nobbe då vi kommer att behålla kontinuiteten då endast Nobbes position kommer att innehålla en spelare som inte spelade i startelvorna under hösten.

Måste ju vara nära med ett nyförvärv eftersom det kan vara försent för Nobbe att skriva på när han kommer hem. Antar att Bedoya är den andra spelaren och han kan ju inte skriva på förens i december så där är det ju ingen brådska.
Örebro Chipset
2008-11-19 17:58
...och pappor har vi redan ett antal i laget (Kilen, Sammy, Wikström, Westman).
Örebro Chipset
2008-11-19 17:57
Gratis, Ja absolut! Men kostar han något tycker jag inte ÖSK ska beblanda sig med Tjerna. Vi siktar framåt nu.
AIK Saywee
2008-11-19 17:51
Längtar redan efter tredje avsnittet av "Inside ÖSK - En roadmovie"

Håller med Olsén 19 och tycker själv att det blir extra kul vid "korten" ...
... Wikström, Walker och Brolin i GIF-ställ :-)

Om en och en halv vecka är det bara två månader kvar till avspark på BA mot utländska gäster!
Örebro Brinkewall
2008-11-19 17:51

Om Nobbe lämnar blir det fint med Tjerna på mittfältet. En bättre fotbollsspelare, men tyvärr några år äldre. Han håller däremot ett par år till.
Örebro Olsén19
2008-11-19 16:54
haha Alvbåge vid korten i Norrporten arena är för skön!

Wikström, här är du ju, med mustasch och allt... jahaa där är du ! fler filmer KUNG alvbåge!
2008-11-19 16:23
Mycket rolig video! Kul att se lite "behind the scene". Verkar vara en skön och avslappnad atmosfär i laget.
Örebro Mittåt
2008-11-19 15:56
Vejle tycks delvis ha satsat på svenska mittfältare. Pablo Pinones-Arce och Valentino Lai (ex Landskrona BOIS) spelar där redan.

Det kanske inte är så lätt för Nobbe att provträna sig till ett danskt proffskontrakt. Hans bästa sidor kommer ju bättre till sin rätt i skarpa matchsituationer.

Annars så verkar det som om skulle komma till en välbekant miljö. Klubben balanserar precis på nedflyttningsstrecket.

Rent lagmässigt vore en övergång till Vejle nog ett nedköp för honom. Pengamässigt kan väl dock Sverige knappast konkurrera.
Örebro brutuz
2008-11-19 15:43
Ämne: Nordback på G till D....
Hörde också att han var i Danmark...
Synd om Nobbe skulle lämna, ser gärna att han stannar i ÖSK.
Örebro Knotte
2008-11-19 15:40
Ämne: Kommer Fredrik Nordb....
Karel Meduna du visste mycket om junioren Nordback,men inte att han som 11-åring vann en tekniktävling i Bobby Charltons fotbollsskola i Manchester och fick som pris en veckas läger med Benfica i Lissabon, Portugal. Fyra år tidigare hade David Beckham vunnit samma tävling, första priset då var en veckas läger med Barcelona.
Örebro Skåne ÖSKare
2008-11-19 15:30
Nordback på G till Danmark.

Kanske blir det Veijle om man får tro denna artikeln...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/vejle-proever-finsk
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-19 14:50
Jag har varit inne på att Walker skall värva lite från ÖSK. Det voere nog rätt bra för Näfver t.ex. Dom emellan borde det finnas förtroende. Men Nordback, Wikström och Rodevåg kan väl alla vara möjliga med tanke på kontraktsläget.
Örebro Mr. Milton
2008-11-19 14:27
Ämne: Undrar vilken klubb ....

Patric Walker är i stan just nu så att det rör sig om Sandefjord är inte så troligt såvida han inte redan gett sin styrelsen klartecken på köp. Ska Walker förresten stanna kvar i Sandefjord? Är något klart? Har varit alldeles för upptagen med mina egna affärer sista tiden för att ha följt alla turer ordentligt. Jag har annars kategoriskt hävdat att Nordback kommer hamna i Sandefjord.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-19 14:14
Undrar vilken klubb Nordback smygit iväg och tränar i? Om det är en dansk eller norsk så borde det ju redan spridits som en löpeld.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-19 14:11
Mr. Milton//

Jag tror nog att även Haginge själv också velat se sig i ÖSK-tröjan redan till nästa år, surt sa Räven.....
Örebro Mr. Milton
2008-11-19 13:30
Ämne: Mr. Milton//

Det ....Ok då har jag blandat ihop sak och sak. Har tyvärr inte följt alla turer och ledtrådar härinne men fick för mig att skadan/smällen var en ledtråd. Synd då jag gärna sett Haginge i ÖSK-tröjan igen. Som sagt det var ett långskott.

Cred till dig Karl som innehar förmågan att sprida lite lagom mycket ljus i det svarta Silly Season-mörkret utan att äventyra eventuella övergångar. Dock är jag säker på att Lennart, Janne m fl sköter sina kort lika bra som de brukar.
Brommapojkarna Karel Meduna
2008-11-19 12:03
Kommer Fredrik Nordback att fortsätta i ÖSK? Det är väl runt 13 år han har varit där nu? Kan inte vara många i klubbens historia som har gjort fler matcher. Måtte vara en bra bit över 200?
Eftersom det finns statistik på det mesta i fotbollsväg så antar jag att han kommer etta på listan över "Utländska spelare som gjort flest allsvenska matcher". Åtminstone om vi lägger till "för en o samma klubb".
Men det räcker inte med detta!
Se'n har Fredrik Nordback finländskt rekord i antal teknikmästerskap för knattar/juniorer (10-17 år) också. Han blev finländsk mästare sex gånger.
Det där är en tävlingsform som man inte har i Sverige. Men som kuriosa kan nämnas att det inte handlar om att jonglera bollen tusentals gånger eller något annat dumt. Det är helt enkelt fråga om fiffigt utfunderade banor som skall utföras snabbt o med precision.
Något med värdefullt vetande har jag inte att bjuda på den här gången.
Nu skall jag låtsas jobba lite för syns skull...
Örebro jappel
2008-11-19 11:35
Wirtanen verkar om inte annat lovande.
Bossman som vill till ÖSK, snabb och relativt lyckad i ett lag i finska högstaligan.
Kanske inte i ett av dom bättre...så han håller kanske Gutenstamklass...skillnaden är att han är gratis och att han vill hit :-)
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-11-19 11:34
Andy King//
Ja och nej.. De är med men har inte rätt logga på ex AIK och Göteborg.
Annons: