/fotboll/osk/forum/6488.aspx/fotboll/osk/forum/6488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-11-22 00:59
Ämne: jappel: Fast vad man....
Nu ska vi inte analysera sönder detta mästerverk (jag vill ju se fler likande filmer :-)
Om någon missat det, så för tydlighetens skull, måste jag bara tillägga.

ÖSK- mot SM-guld 2009
Örebro jappel
2008-11-22 00:56
Ämne: Ztroom//

Min bedö....
innebär detta att vi har 100% chans att få en av dom ;o)

Trist att höra att förhandligarna med Wikis går trögt. jag trodde han ville ha ett SM-guld med ÖSK. Men men i dessa bossmantider är det ständigt en kamp om hur mycket man kan få/ behöver ge en viss kvalité på en spelare.

Egentligen ogillar jag Bossman extremt mycket då han sabbat mest för klubbar som ÖSK som tidigare inte varit så speciellt sexiga...men nu mer six-10 vid rodret så klingar hela sport mer sexighet.
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:55
ÖSK-Karl: Håller med dig om Wikström. Förstår inte senfärdigheten på spelare de vill behålla.

Du säger 60% och jag vet inte vad det var innan. Är 60% en ökning?
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:53
Bajen blev av med sina bästa spelare under säsongen. Glöm inte det innan du dömer ;0
)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-22 00:51
Ztroom//

Min bedömning är att vi har 60% chans att få spelaren där Näfver är inblandad och 40% på bosmankillen. Om Nordback stannar så behövs iofs bara en.

Jag tror jag började på 60% med Kim också, bara att hoppas, det jobbas med dem hårt ändå!

Jag är oroad över att inte Wikström skrivit under ett nytt kontrakt ännu. Där är det segt, de borde fixat det senast under september istället för att starta förhandlingarna efter sista matchen.
Örebro Wuzac
jappel: Fast vad man uppfattar av videon är att de är griniga (Särskilt Nordin) för att de är hungriga (läs ligger lågt i socker efter match) och de säger att de inte tänker stanna förrän om två timmar. Redan här ringer klockorna för mig.

Som kompensation och för att spelarna skall stå ut delas godis ut.
Örebro jappel
Ämne: jappel: "Dom bo....
och se hur bra det gått för dom ;-)

Men jag tycker ändå att det skulle vara en bra idé.
Sa jag förrästen att min frus kusin är kock/kokerska men ett antal högskolepoäng i näringslära :-) men jag är inte jävig alls, nej nej.
Örebro jappel
2008-11-22 00:49
kanske ska tillägga att detta inte är något problem för mig, så Alvbåge...fortsätt filma och ge oss inside info. så grymt kul att se.
Och som jag skrivit tidigare, stämningen i truppen verkar vara riktigt god och det är nog viktigast av allt.
Örebro jappel
2008-11-22 00:47
Ämne: Är dom som klagar på....
jag är seriös, men jag klagar inte på spelarna utan vill bara att dom ska vara informerade om näringslära.
Det jag möjligen "klagar på" är ÖSK som jag tycker borde ordna med lite roligare mat på resorna. (men det är kanske inte så lätt att hitta bra ställen efter vägarna.) vill bara belysa att vad vi stoppar i oss spelar roll.
De flesta skulle inte drömma om att dricka en flaska vin dagen innan match (kanske nästan aldrig under en aktiv idrottskariär) varför skulle det vara bättre att stoppa i massa socker som inte heller är naturligt för kroppen?
Men jag har hela tiden sagt att det ska vara helt upp till var och en. blev bara förvånad att det var sådant focus på godis...
men men, jag har haft min del av långa buss/tåg och flygresor så jag vet att det är lätt hänt att ta en påse eller rent av ett glas öl i ren tristess.
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:45
jappel: "Dom borde ha en kock anställd som lagar mat åt dom mellan och efter träningarna. kan inte vara speciellt dyrt."

Precis! Så har Bajen löst det
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:42
anderzon_: Dom ersatte den med Ahgrens bilar
Örebro jappel
2008-11-22 00:41
Ämne: Min åsikt är att det....
Jag respekterar den, men jag tycker att du bör kolla lite bättre vad näringsläran säger.
Jag lovar dig att varje godisbit du stoppar i dig gör skillnad i slutändan. Det var nog inte för inte som Gunde Svan dominerade under en så lång tid (han vägde all mat för att få exakt rätt mängd vid rätt tillfälle). Men sedan måste det som jag redan sagt vara frivilligt, annars mår man inte bra i alla fall. (psykiskt) Viktigast är att man i alla fall informerats om vad som är bra för kroppen och vad som är mindre bra. sedan är det självklart upp till var och en. Jag kan lova dig att det inte finns någon individuell idrottare som äter dåligt. (friidrott, skidor, orientering eller vad det nu är fråga om.)
Jag tycker att detta är ÖSKs fel. dom måste se till att spelarna får rätt mat i sig. Dom borde ha en kock anställd som lagar mat åt dom mellan och efter träningarna. kan inte vara speciellt dyrt. mycket bättre än att sponsra med rikskuponger.
Örebro anderzon_
2008-11-22 00:41
Är dom som klagar på att killarna käkar nån godisbit efter matchen seriösa? Klart dom ska få käka godis om de vill...så länge de inte ersätter lunch och middag med Ahgrens bilar så är allt grönt...
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:34
Ropesin: Jag respekterar din åsikt men jag delar inte den. Jag tror kosten är jätteviktig i elitsammanhang.
Örebro Ropesin
2008-11-22 00:33
Min åsikt är att det där snacket är otroligt överskattat. Tror och vet av egna erfarenheter att det inte gör någon större skillnad om det är vit pasta eller fullkorn till exempel. Sen är det givetivs märkbart om man slänger i sig tre kebabrullar på vägen upp, men pasta och köttbullar funkar utmärkt.
Örebro Ropesin
2008-11-22 00:30
Klart alla inte kan vara nöjda. Så är det ju alltid, smaken är som baken. Men som uppladdning tycker jag det är bra käk!
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:29
Ropesin: Jo det kan bli bättre. Vit pasta innehåller relativt snabba kolhydrater därför är pasta av fullkorn mycket bättre eftersom det ger en jämnare dygnsfördelning av t ex insulin och glycogen i kroppen. Att äta äggstanning och fläsk till frukost 6 timmar före match är inte heller optimalt.

Jag menar bara att med en : professionell inställning i en elitklubb ska man inte säga "äch" utan alltid optimera maximalt. Kan verka löjligt men jag tycker så. Jag tror kosten (ihop med sömnen osv) är jätteviktig för att nå optimala prestanda.
Örebro jappel
2008-11-22 00:26
Ämne: Herregud! Jag är hel....OK...hoppas bara att alla spelarna i laget känner likadant :-)
Verkar vara ganska många som inte var helt tillfreds med vad som erbjöds...
Men så länge som alla i laget är nöjda är jag nöjd. (hoppas bara att dom är det).
Jag hade dock bra mycket hellre tagit en god tomat/pastasås till. men det är kanske bara jag.

Som sagt så länge spelarna och tränarna känner sig nöjda är jag nöjd...jag är mer än nöjd med årets sjundeplats. (visserligen hade jag hoppats på en topp 5. Men jag är obotlig optemist :-)
Örebro jappel
2008-11-22 00:25
Absolut, tvång fungerar självklart inte.
och det var tyvärr jag som for med osanningen om sista matchen.. (ledsen för det)
Som du säger, största problemet såg ut att vara pastaladdningen inför matchen. (medhavd pastasallad (valfri smak i lådor) hade varit mycket trevligare, och antagligen mer uppskattat.
Jag är kanske lite kräsen, men jag hade inte gärna satt i mig spagetti med köttbullar och brunsås.. det enda som hade kunnat göra det hela värre hade varit ägg istället för köttbullar och lingonsylt till.

Brunsås och pasta borde för övrigt vara förbjudet enligt lag!
Örebro Ropesin
2008-11-22 00:22
Herregud! Jag är helt hundra på att även Inters spelare unnar sig godis eller liknande ibland. Det har ingen betydelse när man tränar på heltid. Angående maten pasta, brunsås och köttbullar så kan det inte bli bättre. För mig är det den perfekta uppladdningen.
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:18
jappel: Håller med dig. Men ingen kan förhindra spelarna att äta/köpa vad som helst på sin fritid mer än utbildning inom klubben. Men under "tjänsteutövning" vilket jag räknar avresa från Örebro till hemkomst Örebro är det klubben sklydighet att maximera kosten för prestation och återhämtning. Någon skrev att det var sista matchen men det var det inte. Ljungskile återstod.

Jag trodde kosthållningen hade kommit långt fram i elitklubbar.

Örebro jappel
2008-11-22 00:18
Om det är så illa som vissa av oss befarar, är jag säker på att vi kan vara med och kriga om guldet redan nästa år, (med samma trupp) OM DET BARA FOCUSERAS TILL 100% på att bli så bra som möjligt. (träning, mat, återhämtning m.m.) men jag förutsätter, tror och hoppas att alla aktiva i ÖSK redan focuserar på detta. allt annat vore skandal.
ÖSK mot SM-guld 2009.
Örebro jappel
2008-11-22 00:13
Ämne: Ämne: Nikki S....
i korpen ja...i AS är det väl mer tveksamt. är grabbarna hungriga är det bättre att dom får en burgare eller korv, efter träning måste kroppen ha proteiner och vitaminer för att bygga/reparera musklerna. (sockret är bara för rent välbefinnande...)
jag är högst tveksam till att Inter stannar vid italiens motsvarighet till Statoil och fyller på sina depåer mer godis.
Men som jag sa tidigare, det går inte att förbjuda, endast motivera. Jag slår vad om stora summor att de som eventuellt äter godis efter varje borta match blir märkbart bättre om dom får i sig det närings/tränings experterna förespråkar efter varje match (eller träning för den delen.)
Men som sagt, det är ett fritt land. alla som vill bli bäst måste själva komma på detta..lite tråkigt bara om det är någon form av standard i ÖSK att stanna och köpa godis.
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:11
Ropesin: Såg ut som om man gjorde sin stopp före macth också. Intrycket man får att ingen bryr sig om kosten.
Örebro jappel
2008-11-22 00:07
Ämne: Roadmovien var en ku....
så sant så sant...jag reagerade också. visserligen var detta bussfärden hem efter säsongens sista match, seger, lång resa, sent på det ena dygnet tidigt på det andra. så länge det inte händer på varje match är det ok. Men man får väl hoppas att spelarna är nog måna om sina kariärer för att vara proffesionella även när det kommer till mat/dryck delen.
Dietist skulle inte vara fel att kalla in. (bara rent informativt....se till att göra det innan jul bara...det är då jag går upp som mest varje år :-)
Örebro Ropesin
2008-11-22 00:07
Ämne: Nikki Sixx: Man kans....
Skojar ni eller? Vet ni hur pass ofta och mycket dessa herrar tränar? Det vore skandal om man inte fick äta godis, chips, glass eller vad som helst efter en match. Det märks inte det minsta. Man stannar alltid för mackstopp efter en bortamatch, inga undantag!
Örebro jappel
2008-11-22 00:03
Ämne: Tack för roadmovien!....
Låten kom till under 2005 den är helt klart den bästa ÖSK låten genom tiderna. (i alla fall om ni frågar mig) se mer info i länken....
ÖSK mot SM-guld 2009.
Örebro Wuzac
2008-11-22 00:01
Nikki Sixx: Man kanske inte behöver lägga ned ALLA sina pengar på en dietist ;) Men jag reagerade också, inte bara över godiset utan att de verkar "få" äta vad som faller dem in. Verkar som om kosten inte har fått någon större plats i ÖSK.

Edit: T ex vit pasta med brunsås och industriköttbullar som kolhydratsladdning dan före match på en vägsylta. Dessutom total avsaknad av grönsaker. Ok, grönsaker kanske fanns på separat bord på syltan men ingen tog av det. Men jag tvivlar. Jag vet att t ex Hammarby håller hårt på kosten och de äter alltid lunch ihop efter träning för att säkerhetsställa att de iaf en gång om dagen får i sig lämplig mat för sin idrott.
Örebro Nikki Sixx
2008-11-21 23:56
Roadmovien var en kul grej. Bra jobbat John!

Men det framkommer ju lite mindre bra saker kring truppen också. Efter att ha sett sista delen så anser jag att klubben bör lägga alla transferpengar på att få hit en bra dietist. Det konsumeras helt klart för mycket godis i ÖSK.
Örebro rirobban
2008-11-21 23:39
Ämne: Ämne: Redax//....
Tror att de förbereder för parkeringshuset som ska ligga under jorden där.
Annons: