/fotboll/osk/forum/6472.aspx/fotboll/osk/forum/6472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2008-11-29 20:09

Mittåt// Du gjorde en mycket god observation innan denna säsong då du avrådde oss/ÖSK gällande Magnus Pehrsson. Imponerande.
Örebro BabyKladde
2008-11-29 20:03
men känns ju ändå som att vi har tillräckligt med backar. Wikström, Berra & Johansson (delvis Holgersson) som mittbackar, Wowoah & (delvis Holgersson, även P Johansson) på vänster. Anttonen samt Green på höger.

så om alla är friska så behövs eventuellt bara en spelare som mittback/vänsterback.. beroende på om vi behåller Moses Reed eller inte.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-29 19:30
Sett till andra halvans ÖSK håller jag fullständigt med om att backlinjen är vår svagaste lagdel. Enligt mig skulle detta bero på mittbacksskador och dålig konkurrens på ytterbackarna. Om jag inte missminner mig har samtliga mittbackar varit skadad innan och under säsongen. Framför allt har väl Sammy varit helt outmanad om sin plats. Jag tycker många farligheter och mål kommer till (inte helt oväntat) i ytan mellan mitt och ytterback där markeringen inte funkar helt bra. En försäsongs finslipning av positionsspel och samarbete kan betyda väldigt mycket inför nästa säsong.
Örebro Klackspark!
2008-11-29 18:47
BarOromoyoSuryoyo
Årets allsvenska är redan avgjord. (Kalmar vann välförtjänt)
Örebro OnicO
2008-11-29 18:22
Ämne: Kan detta vara en av....
DaSa// Nej det kan inte vara han .
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-29 18:15
Tycker Backlinjen med Antonnen är instabil!

o Nordback!

Alex vänsterback i Assyriska jagas av svenska o utländska klubbar kan de vara något?:))
Örebro Grixx
2008-11-29 16:53
Mittåt// Intressant inf. Den hade nästan suttit som en smäck när styret fick så mycket stryk när man inte lyckades knyta MP till ÖSK.

Fast bara "nästan" alltså, då hade hans turer inte riktigt en sådan "trace" som nu med det sista avhoppet.
Örebro MACS
2008-11-29 16:46
Mittåt// Fenomenal analys (som vanligt). Alec och Sixten känns verkligen trygga men ändå dynamiska. Viktigt dock att även dom tar ett kliv framåt nästa säsong, lagets spelsystem och svaga/starka sidor kommer förmodligen vara mer "inlästa" av våra motståndare.

Intressant analys av "mangecareca", jag (och många av oss här på forumet) ser mittfältet som svagaste lagdelen, åtminstone bakom Kihlen, Nordin och Basse. Han kanske har rätt i att det egentligen är backlinjen som är den verkliga akilleshälen för att stabilisera oss bland top 4?
Örebro Mittåt
2008-11-29 16:19
Bättre att förekomma än att förekommas?
Det verkar nästan som om Magnus Pehrsson satt i system att säga upp sig innan kontraktet löpt ut.
- Det gjorde han i Åtvidaberg för att gå til Sirius.
- Det gjorde han i Sirius för att bli VD i någon slags fotbollsakademi.
- Det gjorde han i fotbollsakademin där han inte var speciellt länge.
- I ÖSK hann han inte ens börja innan han sade upp sig.
- Och nu senast är det GAIS som ser honom dra innan kontraktet är klart.

En sådan tur att vi slapp honom och fick Sixten & Alec i stället.
Örebro MACS
2008-11-29 16:11
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Blå Bergen// Håller med dig, jag har hunnit till kemtvätt m m sedan sista inlägget så det är ju ingen direkt trängsel på forumet idag. Jag lägger också pengar t ex genom Spelarinvest, matcher mm, men inga miljoner. Bor f.ö. i "gamla Bromma". Vi kanske ses på Grimsta till sommaren, blir spännande att se vilket datum ÖSK spelar här.

Edit. Conj o DaSa hann ju emellan
Örebro Conjuration
2008-11-29 16:10
Den lönnfeta gubben vars förnamn antingen var Fredrik eller Samuelsson i efternamn. I vilket fall så var det en back fast det hjälper inte utredningen särskilt mycket.
Örebro DaSa
2008-11-29 16:10
Kan detta vara en av bomberna vi missade?!

Defensiv mittfältare utnämnd till finlands bästa spelare 2008. Synd om de var han, han verkar ju bra och bara 22 år gammal.
Örebro Conjuration
2008-11-29 16:03
Hur mycket jag än försöker så kan jag inte simulera fram känslan att vara avundsjuk på brommapojkarna ;)

Svartvitt är ju ljusår vackrare ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-29 15:10
Ämne: Ämne: Nu blev....
MACS/ Dålig fart här! Bara vi Brommabor som är aktiva! Eller, kanske bor du åt andra hållet? Åt Sumpan till? Önskar att jag skulle kunna vara "en miljardär i Bromma med anknytning till Örebro som skjuter till pengar för ÖSK's räkning", men kan tyvärr inte avvara mer än några tusenlappar... Men, bygget här i Eneby/Bällsta lär inte vara klart förrän 2014, så jag hoppas vi ses innan! :-)
Örebro MACS
2008-11-29 13:36
Ämne: Nu blev jag besviken....
Blå Bergen// Då ses vi där, jag bor också i närheten! Hörde igår att det är en miljardär i utlandet med anknytning till Bromma som skjuter till pengar för BP's räkning. När får vi in en sådan investerare i t ex Spelarinvest?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-29 13:02
För övrigt tror jag att BP genom detta offensiva steg på sikt har möjlighet att ta upp kampen med "de tre stora" här i Sthlm.. Djurgården nobbade ju tidigare tanken på Solvallahallen, och nu ser det ut som att de blir kvar på Stadion vilket kan bli förödande för dem. Om några år kan BP vara förbi! DIF hade väl bara fem tusen åskådare på en del matcher i höst..
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-29 12:53
Nu blev jag besviken! Enligt NA tidigare i veckan så skulle ju "bomben" (eller "bomberna"?) brisera senast som igår (hade inte Sjögren sagt det?), men inte hittar jag nåt här! Hade inte tid att gå in igår, så jag förväntade mig verkligen en artikel om (1-2) nyförvärv, men icke.... Vad händer? Får väl "glädja" mig istället då åt DN-artikeln om en fin inomhushall med plats för 15.000 åskådare vilken ska byggas ett stenkast från där jag/vi bor. Och om BP lyckas etablera sig som ett allsvenskt lag så kommer ÖSK att komma och hälsa på en gång om året! :-) edit:stavfel
Örebro yeeah örebroare
2008-11-29 12:45
Örebro!Örebro!Örebro!Örebro!Örebro!Örebro!Örebro!
Örebro Marta (hane)
2008-11-29 11:52
Hmm/ Undrar om inte det lönnfeta kan vara Fredrik "Frippe" Jansson? Han var väl ganska mastig i avrundningen av sin ÖSK-era...
Örebro Disasterpiece
2008-11-29 11:26
Ämne: Örebro blir svenska ....
Självklart :)
Örebro Gohan
2008-11-29 11:18
Ämne: Fredrik Samuelsson? ....
Fredrik Samuelsson fet ? Då har du nog aldrig sett honom, har en av hans gammla matchtröjor hänger i garderoben och den e storlek S
Örebro Mittåt
2008-11-29 10:02
Den misstänkt lönnfete var kanske Magnus Samuelsson (efter sina skadeproblem).
Örebro Mittåt
2008-11-29 10:00
Om jag kommer ihåg rätt så hävdades det på den tiden som Pehrsson var aktuell för Örebro, att han efter besök i staden var överens med klubben. Bara för att dagen efter ta tillbaka detta med hänvisning till att frun inte ville flytta till Örebro. Men hon kanske gillar Ålborg bättre.
Örebro Grixx
2008-11-29 09:48
Conjuration// Kan knappast var Fresa som såg ut som "lönnfet gubbe" han var ju den som tränade mest av alla och varvade alla i laget.

...sedan kunde man bli lite nervig ibland visst men han hade sina ljusa stunder också.

ps Bra att inlägget från 5-snåret i morse mosades till förintelse.
Örebro OnicO
2008-11-29 09:32
nu med facit i hand så ska man vara tacksam att Magnus Pehrsson drog sig ur ösk-äffaren i sista stund. Pehrsson verkar lite opålitlig och ilojal, och Sixten i mina ögon är betydlig bättre tränare.
Örebro Mittåt
2008-11-29 09:27
Olleboii// Fedja tränar med Forward för tillfället.
Örebro Ståhl
2008-11-29 08:41
Ämne: Simon Nurme, Robin I....
Det var under den matchen Walker pajade korsbandet, Giorgi Kyosev spelade till sig ett kontrakt och Nordin dominerade i Rynninge.
Elfsborg mangecareca
2008-11-29 07:04
Idag är det äntligen dags för en genomgång av Örebros nyckelspelare.
Syrianska FC BarOromoyoSuryoyo
2008-11-29 02:41
Örebro blir svenska mästare i år. Garanterat...
Örebro Olleboii
2008-11-29 02:18
"På minussidan kan noteras att flera av truppens stöttepelare under de senaste säsongerna nästa år kommer att återfinnas i andra klubbtröjor. Nya klubbadresser får Fedja Jelecak, Simon Ramström, Martin Pettersson, Tobias Johansson, Simon Eriksson och Zammi Strömblad. Frågetecken finns det för Gabriel Binay, Pontus Brunzell och Victor Crona, som ännu inte har bestämt sig för vilken klubb de skall representera nästa år."
Mittåt//
vart tar lillebror Jelecak och gänget vägen? såg honom spela mot eskilstuna på försäsongen, han var ju riktigt duktig?
Annons: