/fotboll/osk/forum/6470.aspx/fotboll/osk/forum/6470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2008-12-01 19:35
Kärleken är blind. Att en person påstår att Tjerna är en av allsvenskans spelare har verkligen noll.
Örebro Conjuration
2008-12-01 19:31
Det känns skönt att slippa se Tjerna i den svartvita dressen.
Örebro rirobban
2008-12-01 19:28
Ämne: Tjerna är en av alls....
Vi har redan allsvenskans bästa spelare på den positionen och han heter Magnus Kihlberg. Ser inte någon anledning till att värva tjerna med kilen i laget. Kihlberg har varit norska ligans bästa spelare under något/några år, nu är han en av allsvenskans absolut bästa. Den som påstår något annat har noll koll;)
Örebro Disasterpiece
2008-12-01 19:26
Ny design på kubanerna.se
AIK Nästa år,då jävlar!
2008-12-01 19:19
Tjerna är en av allsvenskans / AIK:s viktigaste och bästa spelare, den som påstår något annat har noll koll.Åldern ser jag inte som ett problem, Tjernströms styrka har aldrig varit snabbheten, därför kommer han säkert fortsätta hålla hög allsvensk nivå ett par år till.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-01 19:13
Har Tjerna vart någon frälsare i allsvenskan förmodligens besvikelse denna säsong? nej han har vart stabil okej inte mer! ungefär som Nordback Per J osv

Skillnaden är att han har ett AIK hjärta o springer inte lika mycket som Nobben! alla dagar i veckan tar jag hellre Nobbe
Örebro Grixx
2008-12-01 19:05
Ena stunden säger AIK att Tjerna inte ingår i deras planer längre och i nästa stund så försöker man få överbetalt för honom...

Fine nästa år kommer han gratis.

...och givetvis skulle han vara en stor tillgång för oss under några 2-4 år....och visst han har ålder vilket trasslar till det lite.

Helt ok om det nu skulle ramla in någon yngre nyårsbomb framöver.
Örebro DaSa
2008-12-01 18:57
Tycker det är synd vi inte fick Tjerna, skulle gärna ha haft honom i år. Men är skeptisk till att vi skall ta honom säsongen 2010, då är han i alla fall för gammal.

Satt på väg hem från jobbet idag och förbannade mig över Näfver. Fan han har ju både sabbat sin egen karriär och kostat ÖSK ett antal miljoner p.g.a. sin tjurskallighet och dåliga beslut. Tycker att styrelsen skall erbjuda Näfver följande alternativ:
1. Träna med ÖSK ungdom (vill inte att han förstör stämningen i A-laget) under hela nästa säsong och sedan gå som bosman (antagligen till ngn. div 1 -2 klubb)
2. Förläng kontraktet ett år med halverad lön och låna sedan ut honom till en SE klubb för att sedan sälja honom efter nästa säsong.

Angående nyförvärv så är jag nöjd om vi får Bedoya, sen får bänken se ut som den vill.
Örebro 100år
2008-12-01 18:56
Jag säger såhär:
Fan va gött!!!!
Örebro Sogen
2008-12-01 18:48
Ingen Tjerna i ösk, den bästa nyheten vi kunde få, fy fan vad skönt....

Vi måste bygga på längre sikt än 1 max 2 år och när vi redan har en pappa ala kihlen så var det skönt
AIK Borrie
2008-12-01 18:43
För gammal? Vet ni inte att Tjerna är evigt ung! Ska passa på och gratulera er till en grym höstsäsong även, får väl tillskriva den till Alexander Axén. Skämt åsido, väl mött 2009!
Örebro Chipset
2008-12-01 18:42
Borrie// Skälen är åldern och att han inte är den kreativa mittfältaren vi söker. Personligen är Tjerna lite för mycket Degerfors för min smak.
Örebro Sersant
2008-12-01 18:19
Ämne: Efter det mycket lug....
Det är nog helt enkelt för att han är för gammal. Det räcker med en äldre fältherre på mitten och tror inte någon svartvitt vill bytta ut Kilen mot Tjerna. :)
AIK Borrie
2008-12-01 18:15
Efter det mycket lugnande beskedet att Tjerna stannar minst ett år till hos oss tänkte jag kika in här och kolla Örebroarnas reflektioner kring detta. Överlag verkar ni vara ganska nöjda med det ni också. Iofs är det väl trevligt att alla berörda parter är nöjda och belåtna över beskedet men jag måste säga att jag är förvånad. Hur kan någon inte vilja ha den underbare Tjerna i sitt lag?
Örebro go_osk
2008-12-01 18:01
ÖSK-Karl//
Har du någon uppfattning om när affären kan bli verklighet? Det känns som att det alltid drar ut på tiden när ÖSK ska förhandlar fram något.

Jag vet även att flera spelare har uttryckt missnöje över att förhandlingsprocessen alltid tar ovanligt lång tid p.g.a. att det är så många parter som ska informeras.
Örebro Chipset
2008-12-01 17:48
Bra att vi inte fick Tjerna. Det tjänar vi i längden. Nu spetsar vi mitten istället.

Wivallius/ Beklagligt!

Wivallius
2008-12-01 17:44
Nu är jag förbannad!!

I fjol tvingades vi som hade sittplats på B-sektionen bort till A-sektionen för att B-sektionen skulle säljas som företagsabonnemang. I år har ÖSK sålt mina platser utan att inbjuda mig att förlänga dem!!!

Är det någon mer än jag av 2008-års platsinnehavare som INTE fått ett brev om att förlänga era abonnemang? I så fall är det stor risk att era platser också är borta!!!

Jävla, jävla, jävla ÖSK. Efter 41 år så gör ni här mot mig!!
Öreskå
2008-12-01 17:35
Hallå Minefield? Var är du? Var inte Tjerna klar, eller?

Örebro malge
2008-12-01 17:32
ÖSK-karl alla snackar om "bomberna" men jabbas det bara på dem eller finns det fler objekt som diskuteras, t.ex. hade inte taaler nån på gång
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-01 17:24
Som jag skrivit tidigare så har jag inte haft en aning om Tjerna, men att det är möjligt att ÖSK själva utan Spelarinvest kanske förhandlar med honom. För min del är jag glad över att han inte belastar ÖSK:s ekonomi. 2010 kommer han ju gratis om så önskas.

Med tanke på att allt talar för att Nordback blir kvar så riktas nu allt intresse mot bosman-killen, vi talar alltså om en mycket bra förstärkning på mittfältet.

Kommer han och Wikström stannar, då måste målsättningen vara topp fyra nästa år. Det med tanke på hur tabellen såg ut efter EM.
Örebro Rojas
2008-12-01 17:23
Ämne: Oerhört skönt att Tj....
Jag tycker oxå att det är oerhört skönt att han stannar hos er!!!.En av de spelare jag absolut INTE vill se i ÖSKs vackra färger.
AIK Nästa år,då jävlar!
2008-12-01 17:10
Oerhört skönt att Tjerna stannar där han hör hemma.En av världens bästa spelare genom tiderna :)
Örebro Ropesin
2008-12-01 17:08
I omröstningen på SvenskaFans om allsvenskans fulaste spelare finns inte ens Toivonen som alternativ, helt otroligt?
Örebro hunter
2008-12-01 16:46
Malge// Jo, det är sant. Men då Näfver är iskall på marknaden är den affären lite under ytan.
Örebro Joerny
2008-12-01 16:45
Jäkligt synd att vi inte fick loss Tjerna. Det hade visserligen varit en kortsiktig lösning. Men det hade givit oss tid att slussa in våra tallanger.
Örebro malge
2008-12-01 16:39
båda två är väl under 30 har jag hört
Örebro hunter
2008-12-01 16:37
Har svårt och tro att Tjernström skulle vara en bomb,snare en bonus eller tillskott.
Bomben(bosmanspelaren) är ju under 30 med råge har Ösk-Karl sagt.
Örebro Rallyfinnen
2008-12-01 16:37
Walter Gigena// Men om Tjernström hade blivit värvad, och Nordback skrivit på, skulle vi inte värva nån av bomberna då?
Örebro Walter Gigena
2008-12-01 16:35
Ämne: En av bomberna blir ....
Han har aldrig varit någon av de två omtalade bomberna. Känner dock viss lättnad över att Tjernström inte är aktuell.
Örebro Sekt. E
2008-12-01 16:30
Med den senaste säsongen i färskt minne har jag svårt att tro att vår styrelse inte har hyfsad koll på läget. Sen att vi vill ha allt och lite till på en gång är nog ganska naturligt. Mycket vill ha mer...
Annons: