/fotboll/osk/forum/6468.aspx/fotboll/osk/forum/6468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2008-12-02 19:28
Ämne: Sersant/ Enligt mig ....
Tycker absolut bamberg är en bomb, En av dem mest namnkunniga spelarna om man räknar bort stjärnorna i As som vi inte har muskler att värva. Sen har ju bomb uttrycket definerats som vilken värvning som helst alltså skulle en värvning av tillexempel Dennis Jonsson också vara en bomb enligt ÖSK-Karls definition.

Man får inte glömma att han var antagligen den böästa spelaren i SE förra året och har så som jag förstått det varit bäst i Peking under flera säsonger.
Örebro DaSa
2008-12-02 19:23
Såklart att Bamberg är en bomb om han värvas, han har varit en av de bästa i Norrköping och flera klubbar är intresserade av honom bl.a. Hammarby. Jag tror också att han är en av bomberna men när inte Norrköping ville ha Näfver i utbyte så blev det för dyrt för en bänkspelare (då jag inte tror han bänkar Basse eller Nordin).
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-02 19:16
Sersant/ Enligt mig är inte Bamberg någon "Bomb". Han var bra i superettan men när han sedan fick smaka på allsvenskt tempo fick han det svårare. Han har ju inte varit direkt dominant. Men kanske får han en "kick" om han kommer till ÖSK? Han har definitivt potential.
Örebro Olsén19
2008-12-02 19:09
Ämne: Bidrar med en liten ....
OM det blir så att Östra blir bortaläktare så undrar jag om man kommer sätta upp stängsel mot plan? Att Kubanerna och folket på Västra klarar av att vara på läktaren och inte entra planen så behövs bara det där lilla låga staketet, men kommer ett sådant staket upp på Östra och det blir bortaläktare så kommer det nog bli mer än 25 man på plan...
Örebro Erki
2008-12-02 18:27
Bidrar med en liten bild till er som vill se hur östra läktaren ser ut i dagsläget. (länktips!)
Örebro Yeah
2008-12-02 16:36
Hittade sidan där Kristoffer Näver bekräftar att AIK var intresserade. Kolla länk.

"AIK var intresserade i höstas, men så värvade de Bojan Djordjic och efter det har jag inte hört något. Jag antar att de tyckte att det räckte med honom på den positionen."
Örebro Sersant
2008-12-02 16:31
Efter att ha kollat runt lite på sf o nätet så tror jag att de är bamberg som är bomben med kontrakt. Han har 2 år kvar och Örebro uppges vara interesserade på Pekings SF-sida. Han är 25 år och så tycker jag att han uppfyller ÖSK-Karls beskrivning som en spelare med "kraft, teknik och snabbhet". Sen slutligen så har jag inget minne av att ÖSK-Karl dementerat detta namn som varit uppe flera gånger.

Visst har jag helt rätt ÖSK-Karl ;), tystnad har jag hört är juridiskt bindande som ett accepterande ;).

TILLÄGG: Om någon undrar så ser jag honom som en offensiv central mittfältare och inte som någon högerytter, dit Peking flyttade ut honom för att göra plats åt Magro.
Örebro Midsomer
2008-12-02 16:29
Norling och Novakovic sågs ofta på Behrnabeu 2006 när Näfver och Riddez dominerade i S-ettan. Enligt trovärdiga uppgifter var deras Örebroresor för att specialgranska Näfver. Hade vi inte gått upp det året ...
Örebro Rallyfinnen
2008-12-02 16:10
Det känns som att Kristoffer Näfver använder det ryktet till att känna sig populär och eftertraktad, men i själva verket tror jag inte att nån varit intresserad av honom..
Örebro Rojas
2008-12-02 16:09
Vad underligt att Sjögren INTE! kontrakterade Ismael han såg riktigt spännande ut. Tycker att han har hållit en betydligt högre klass än de flesta andra provspelare som till ex Wirtanen mycket tveksamt om han håller ens som inhoppare i allsvenskan
Örebro Chipset
2008-12-02 16:04
Ämne: Jag hittade en länk ....
Det stämmer, brorsan har aldrig varit aktuell (såvitt jag vet). Däremot har syrran varit aktuell samt att en viss AIKare i matchpuls åtskilliga gånger utryckt en önskan om att se Näfver i AIK.
Örebro Rallyfinnen
2008-12-02 15:46
Jag hittade en länk nu som bekräftar att hon var aktuell iallafall..
Örebro Rallyfinnen
2008-12-02 15:41
Minns jag helt galet, eller framgick det aldrig att det inte var Kristoffer Näfver som var aktuell för AIK, utan att det var hans syster Caroline? Ryktena sa ju "Näfver aktuell för AIK".. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Örebro rirobban
2008-12-02 15:31
Ämne: Ämne: Jag har....
Om du läser lite nogare så har han inte det. Han har plockat ut "årets lag" baserat på spelare från lagen som hamade på 5-8 plats i tabellen. Elfsborg kom 2:a och hör inte till denna kategori. Konstigt bara att inte Porokara är med...
Örebro Volyes
2008-12-02 15:27
Ämne: Jag har tagit ut ett....
Härligt att se att du tar ut Alvbåge före er Wiland
Örebro Yeah
2008-12-02 15:24
Anchén är väl främst högerytter och skulle väl främst konkurera med eric. Han har dock förolämpat ösk med ett läskigt snyggt mål när vi fick dyngspö hemma. Men han ser ut att vara bra på fasta situationer, tar mycket hörnor och frisparkar.

Men som sagt, han är inte den det pratats om, om nu spelaren har kontrakt. För visst är det det väl bara AIK som klart visat intresse för Näver?
Örebro Walter Gigena
2008-12-02 15:13
Ztroom// Ok då är jag med, en bomb och en kinapuff alltså. Men Anchén har väl i dagsläget inget nytt kontrakt med AIK? Han blir isåfall bosman efter nyår.
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-02 15:03
Kevin Walker :P
Öreskå
2008-12-02 15:00
Jag kan bara hoppas att det är Jorge Anchén som det gäller. Det tycker nog jag skulle kunna anses som bomb. En riktigt duktig mittfältare som inte än har blommat ut helt och hållet, än. Men med rätt tränare (Siku?) Och rätt lag (ÖSK!!) Så är det nog möjligt att det blir en storspelare.
Örebro Yeah
2008-12-02 14:54
//Mittåt
Du har rätt, får väl anta att det är lillebror walker som är på väg då =P

//Walter
Han bestitter ju en trevlig högerdoja när han väl är frisk. Men vi får fortsätta spekulera, de är ju kul!
Ztroom
2008-12-02 14:52
Walter Gigena/
Fast spelaren som är intressant som har ett kontrakt är ingen "bomb" det är bosmankillen som är den såkallade bomben, kinapuffen, knallen eller vad det nuförtiden kallas..
Örebro Walter Gigena
2008-12-02 14:47
Yeah// Det spricker på att Anchén knappast kan klassas som en bomb. Hellre Tjärna än Anchén men allra helst ingen av dem.
Örebro Mittåt
2008-12-02 14:43
Yeah// Förmodligen fel eftersom Anchen har ett utgående kontrakt och då behövs inte Näfver som dellikvid.
Örebro Yeah
2008-12-02 14:37
På två minuters research kan man ju lätt läsa ut att de tär AIK det gäller och inte Tjärna utan Jorge Anchén.

"Rykten säger dock att det finns både en och två allsvenska klubbar som ser kvaliteter hos Anchén."

Rätt eller fel?
Örebro Disasterpiece
2008-12-02 14:13
något nytt på bombfronten?
Ztroom
2008-12-02 14:10
ÖSK-Karl/
Vad jag minns så var väl AIK det lag som var ute först efter Näfver? Men något rykte om AIK spelare har man ju inte hört, utom Tjernström då och han är det ju inte.. Det blir spännande att höra namnen tillslut!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-02 13:26
Wuzac//

Den mittfältare ÖSK/Spelarinvest verkligen vill ha och förhandlar med är fortfarande mörkad.

Däremot är killen med kontrakt redan ute ryktesvis och att ÖSK är en av intressenterna, märkligt att det missats här. Det var den klubben som först ville ha Näfver.

Bedoya är vi nog inte många som räknar med, han blir säkerligen för dyr för Sverige.
Örebro Kronblom
2008-12-02 13:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Nobbes styrka är ju det spelförstörande spelet,alltså störa uppspelet av motståndarna,visst besitter han ändå en del offensivt kvalitet men är ju främst en hårt arbetande defensiv mittfältare!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-02 13:15
Gamla Trä//

Japp, det var Jonas Eriksson som dömde Trelleborg borta och lät dem hållas tills de kvitterade, samme Jonas som förra året var den enda på hela Olympia som missade den solklara straffen och frilägesutvisningen när Näfver var ensam mot målvakten.
Örebro Midsomer
2008-12-02 13:03
Lite överraskande att ÖSK tackade nej till Haisem. Tyckte han kändes mycket spännande och hade fungerat som bra back-up till Wovven för att sedemera ta över rollen som vänsterback.

De andra två, Wirtanen och Sesay, tycker jag inte ÖSK skall kontraktera. Då går jag bara på vad jag sett av dem på träningarna. De känns inte bättre än t.ex Astwald och Nilsson.

Chipset//

Gillar verkligen dina olika mittfältstrios. Men frågan är om spelaren ÖSK-Karl talar om också kan räknas in.

Skulle vårt mittfält anno 2009 kunna bestå av:
Nobbe, Kihlen, Bedoya, Nordin, Per, Erik, Lundholm och ÖSK-Karls. Erik och Lundholm kanske skulle kunna lånas ut till Karlslund för att få värdefull matchrutin.
Annons: