/fotboll/osk/forum/6466.aspx/fotboll/osk/forum/6466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-12-01 16:25
Ämne: Rojas// Det är först....
Ja sant, men just gällande dessa 2 spelare som AIK och Häcken redan signat när vi hade chansen på båda tycker jag är j*vligt underkänt.Vill se en ordentlig satsning nu och snart!
Örebro Rallyfinnen
2008-12-01 16:24
En av bomberna blir inte av!
Örebro Joerny
2008-12-01 16:17
Rojas// Det är första December, och du underkänner redan klubbens arbete med nyförvärv?! Vi ska nog inte vara så snabba med våra bedömmningar. Det är fortfarande mycket tid kvar att bearbeta spelare.
Örebro Rojas
2008-12-01 16:06
Jävligt synd och skumt att vi inte kunde fixa Thorstensson !?, Har hört att han är riktigt bra. Tycker även att det är skumt att vi låter Häcken ta finska ligans bästa spelare ?! medans vi funderar på en förlängning med Nordback

Betyg: Totalt j*vla underkänt
Örebro storastyggajohan
2008-12-01 15:43
Ämne: Den spända väntan på....
Peace, Love and Pitbulls? Trodde det här var Fotboll.. inte thåström... Han är ju djurgårdare.. alltså... du är en förrädare och spion! :P
Örebro Örebro-SK
2008-12-01 14:49
Hej

Är det någon som vet hur det går med försäljningen av årskort?
Örebro Mittåt
2008-12-01 11:53
Disasterpiece// För närvarande ser det mer ut som en arkeologisk utgrävning än som en blivande läktare. Jag antar att man måste göra klart det underjordiska garaget först innan man kan börja bygga uppåt.
Örebro Disasterpiece
2008-12-01 11:50
Något nytt om östra läktaren?
Örebro OnicO
2008-12-01 11:47
På tal om övergång: hur länge kommer Magnus pehrsson att stanna i Ålborg, tror ni??
Jag tror på knappt en säsong.
Örebro Mittåt
2008-12-01 11:41
Ålandstidningens "nyhet" verkar bygga på samma hönsfjäder som övrig ryktesspridning kring Wirtanens framtid.

Antagligen är det så att Sjögren vid avslutningssamtalet, artig som han är, sade till Wirtanen, att man tycker att han är duktig och att man kommer att höra av sig nästa vecka.

Först därefter (som idag alltså t.ex.) träffas sedan fotbollskommittén för att utvärdera de två senaste veckornas provspelare.

Jag har iofs. ingenting emot att man tar in en spelare på chans för att se om det finns utvecklingspotential så länge villkoren är rimliga och ÖSK kan hoppa av. Ungefär som man gjorde med Nordin för något år sedan och med Stellan i somras.

Wirtanen har aldrig varit heltidsproffs och kan kanske utvecklas en del med en bättre styrning på träningen. Han har uppenbarligen en unik egenskap i form av sin snabbhet. Fördelen med honom jämfört med Rodevåg är väl att han redan är van att spela på kanten och vet vad han skall göra det. Dessutom upplever han det nog inte som negativt att bli utflyttad på kanten.

Dessutom och slutligen behöver nog ÖSK en riktig uppbackning för Eric Bassombeng. Helst då någon som inte blir sur över att få sitta på bänken (varför jag inte tror på t.ex Bamberg, som nog vill spela alla matcher).
Örebro Optic
2008-12-01 11:34
Ämne: Ålänning Wirtanen på....
läste på Mariehamns sida att han dementerar att han fått något förslag utan att det fanns ett visst intressen men inget förslag ellr liknande.. Så är nog uppförstorat det där.. Men tycker Sixten att han passar in lär han vara en billig spelare som sagt!
Örebro Disasterpiece
2008-12-01 11:34
Ämne: Ämne: Ålännin....
Eftersom han är ganska ung så kan ju hans teknik bara bli bättre dom kommande åren. Kanske blir en ny Bassombeng? :)
Örebro Chipset
2008-12-01 11:29
Ämne: Ålänning Wirtanen på....
Det förvånar mig. Men han lär var förhållandevis billig. Bara hoppas han har teknik att bemästra speeden. Annars får vi Roden 2.
Örebro Dood
2008-12-01 11:23
Ålänning Wirtanen på gång till ÖSK.

http://www.alandstidningen.ax/article.con?m=3&iPage=3&id=13778
Örebro Disasterpiece
2008-12-01 11:22
Ämne: Sant..Staaf har väl ....
mål-göran är välldigt underskattad tycker jag. Hoppas han får mer speltid nästa sesång.
Örebro jappel
2008-12-01 11:14
Sant..Staaf har väl ett ännu bättre allsvenskt målsnitt...i alla fall om man räknar mål per minut.
hans fyra mål på två matcher från start. han har bara spelat en hel 90minutare. resten har varit inhopp. Det är bra det..
Örebro Conjuration
2008-12-01 10:06
Njae snarare backup till Staaf ;)
Örebro jappel
2008-12-01 10:01
Ämne: Titta vad ni gick mi....
ja superettan är ju välkänd för sin höga klass :-) speciellt på backarna..
Vi valde Kim som striker istället, där kan vi snacka klass. 9(8)mål på 16 matcher i AS det är klass. (då blev han ändå felaktigt utvisad tidigt i en av dessa och tvingades till byte efter överfall från motståndare i två.

Men visst fanns det vissa kvaliteér även i Mikaels spel. Han skulle kunna vara aktuell som backup till Kim.
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-01 09:51
Den spända väntan på nyförvärv fortsätter. Återigen en elogé till Mittåt för rapporten från skinkcupen.

Peace, love and pitbulls.
Elfsborg mangecareca
2008-12-01 06:53
Ett kort reportageom målskytten Dan Sahlin har gjorts på bloggen. Medföljer en länk där Allsvenskan 1996 sammanfattas.
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2008-12-01 03:20
Titta vad ni gick miste om! Ett ord: Klass!
Syrianska FC BarOromoyoSuryoyo
2008-12-01 01:27
Ämne: BarOromoyoSuryoyo
....
Jo men jag menade nästa säsong..
Örebro Wuzac
2008-11-30 21:21
Midsomer// Bland det sjukaste jag sett ;)
Örebro Midsomer
2008-11-30 21:16
Detta kan vara bland de roligaste/sjukaste domsluten jag sett.

Tokiga greker. :)
Örebro Aleq
2008-11-30 20:47
Bäst i skinkcuppen var dock Håkan Juhlin, en man som inte vek sig en tum i närkamperna.

Han körde över Nordin mer en en gång=)
Örebro Mittåt
2008-11-30 19:33
BoP// Den var också rätt avslagen. Några randnoteringar.

* Av de tre Djurgårdsaktuella spelarna så:
- satt Per J vid sidan - förmodligen förkyld.
- började Hagge som åskådare, men blev övertalad att döma tillsammans med Anttonen. Visselpipan utsattes dock inte för något större slitage. De flesta domsluten kom spelarna själva överens om.
- Näfver visade inte upp sig. Han kanske var på jakt efter någon ny klubb att spela för.

* Kul alltså att Hagge visade sig. Han har helt klart bra fortsatta relationer med de flesta spelare och ledare.

* Målfarligast utan konkurrens var Peter Rosendahl i ungdomslaget. Han siktar nog mot Dubbel-Richards rekordnotering för spelmål av målvakter.

* I mål stod inte målvakterna utan de spelare som inte skrivit nytt kontrakt än. I det här fallet alltså Nordback och Wikström. Det kanske inte var anledningen, men jag har precis för mig att ett annat år stod Anttonen i mål under liknande omständigheter. I ledarlaget var det Axén som fyllde upp.

* James Fremongs inomhusteknik var en klass bättre än de övrigas. Men spelade de inte med en för stor boll?

* Det var Sebastians sista träning med ÖSK. Han missar aldrig en chans till ett träningspass. Han spelade med ungdomslaget.

* Lennart Sjögren dominerade spelmässigt i ledarlaget. Urban Juneholm var också rätt bra i presspelet.

* Jag tror att det till slut blev fotbollsspelarna som vann. Det var någon slags final på slutet.

* Stefan Rodevåg verkar ha packat ihop sitt pick och pack. Lika osynlig som Näfver. Berra var inte heller med.

* Sixten föredrog att analysera spelet från läktarplats.

* Erik Nilsson men inte Marcus Astvald var där. Det blir nog svårt att inte lyfta upp Erik i A-truppen nästa år.
Örebro Bastard on Parade
2008-11-30 19:14
Här var det dött... Någon som såg skinkcupen?
Örebro BabyKladde
2008-11-30 19:05
..beror väl på vilken typ av tjejer man är ute efter? ;)
Örebro Conjuration
2008-11-30 19:01
Har Sixten en dotter? Är hon bomben? Hon måste ju vara Närkes mest eftertraktade kvinna ;)

haha skämt åtsido, är det någon som kan ge en analys av Wirtanen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-30 16:57
Sixten köper inte ÖSK-påse och Gren tar en bärs under lågsäsongen. GÄSP! Ge oss lite bomber nu istället. Är det någon som sett Wirtanen spela/träna? Verkar bli klar vilken dag som helst.
Annons: