/fotboll/osk/forum/6460.aspx/fotboll/osk/forum/6460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 21:05
Finns det några bilder på hur östra läktaren ska se ut?
Örebro kenya
2008-12-05 20:43
Många klubbar som gjort klart med nya spelare. Känner att ÖSK trots att man har en riktig bra grund i laget, måste spetsa till det med en startspelare för att vara med och slåss med topp 6 som jag tror kan bli målet till nästa säsong.

En högerytter och en innermittfältare varav en går in i elvan direkt och vi får en grym säsong!
Wivallius
2008-12-05 18:44
micro_42//

Det räcker att blanda syrgas och vätgas så får vi en rejäl knall(gas). Vi får höra med honom?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 18:34
Alven gjorde ett par saftiga räddningar i Danmark också.
Örebro loopy
2008-12-05 18:33
Ämne: Grönsvarta makrillen....
är det så svårt?
vi är nöjda med sixten
gais var väl nöjda med magnus
bosse nilson lyckades väl rätt bra med helsingborg

de som fått sparken var väl jingblad, siggi, norling, ch han i sundsvall (någon mer) och de hade väl alla minst en säsong innan denna
Örebro storastyggajohan
2008-12-05 17:34
Det mest lyckade Jingblad gjorde var att ta hit trion Boniek Maruti, Paul Oyuga och Niklas Skoog...
Örebro micro_42
2008-12-05 17:19
Ämne: //micro_42

Beskri....Kan vi inte få Saywee att testa med lite väte- atomer så kanske vi kan slippa småbomber och får till en riktig värvarsmäll ;-)

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-05 17:01
Hoppas Bedoya lyckas slå igenom lite snabbare än Charlie. Tog ju en och en halv säsong för honom att komma igång.
GAIS Grönsvarta makrillen
2008-12-05 16:30
Ok då förklarar det varför jag inte visste vem han var ;).
GAIS tog också hit en collegespelare Rebuen Ayarna, tyvärr kom han inte i fas tempo och spelmässigt förrän i de sista matcherna.
Men han var klart den bästa spelaren i sista matchen mot AIK.
Så har man tur, kan man lyckas med värvningar där ifrån.
Charlie Davies i Hammarby är lysande exempel på en som lyckats.
Så lycka till med era nyförvärv!!
Wivallius
2008-12-05 16:27
//micro_42

Beskrivningen av kemin i ÖSK:s fotbollssoppa var ackurat.

Då har vi hittat en el-tele-tekniker som är amatörkemist.

Själv är jag kemist som är amatöreletriker och amatörbyggare

Men Saywee ... han...han verkar vara en kemist som jobbar bland fysiker för att ge elektrikerna något att jobba med. Det är snyggt!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 16:22
Grönsvarta makrillen//

Kolla länken! där har du lite info om Bedoya :).
2008-12-05 16:19
"ÖSK KRILLE"

Får ni Daniel Bamberg så har ni gjort ett riktigt kap. Han ville jag ha till GAIS mycket duktig spelare som förtjänar att spela i allsvenskan.
Vem är Alejandro Bedoya??
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 16:16
Grönsvarta makrillen//

Det snackas mycket om Alejandro Bedoya och Daniel Bamberg.
2008-12-05 16:13
"ÖSK-Karl"

Ok där ser man =).
Känns som har är rätt för oss vad gäller de taktiska men inte på det personliga planet.
Så vi får väl se hur de blir med honom om nu så blir fallet att han tränar oss.
Örebro micro_42
2008-12-05 16:11
Till alla "Rudbeckskemister"
För att få Au eller Ag så måste man ha mycket Ni för att inte få Pb av Sff.
Ursäkta ev. fel i kem beteckningarna från en gammal amatörkemist från el-tele. på Rudbecks skolan.
2008-12-05 16:10
"Sekt. E "

Jo de är klart.
Magnus var djurgårdare och skall vi ha en GAIS tränare så får vi nog satsa på Bosse Falk eller Pringle som är gaisare.
Men ni verkar ha en lovande tränare (Alec).
Jag tycker ni har höjt er standard bara sedan i våras då i spelade ut er med 3-0 för att sedan slå oss. Era nyförvärv var ju lyckade med Olsen.
De är just en sådan anfallare vi behöver i GAIS som är stark i boxen och en klinisk anfallare.
Just nu är de på anfallsbiten vi behöver förstärka men vi har fått in några anfallare så vi får se vart de leder.
Har ni några nyförvärv på gång?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-05 16:09
Grönsvarta makrillen//

Personligen gillade jag Mats när han var här, men efteråt har jag hört av andra i organisationen att han blev väldigt tjurig när han inte fick sin vilja igenom, dessutom skall han ha varit långsint.

Men han har väl både lyckats och misslyckats som tränare i olika lag och ni har ju inte många att välja på.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 16:05
Oj det blev visst dubbla inlägg.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 16:05
Jag skulle gärna se att ÖSK värvar en back up till Olsen. Eller är det Staaf som får axla den bördan?
Örebro Mittåt
2008-12-05 15:57
Grönsvarta makrillen// Det är svårt att hitta bra tränare den här tiden året. Efter det att ni tagit hand om MP mitt under näsan för oss förra året var det rätt oroligt i leden, innan Sixten dök upp från i princip ingenstans.
Örebro Sekt. E
2008-12-05 15:54
Grönsvarta makrillen // Vi har en tränare (Alec) som tidigare sagt sig vara aikare. Det går att få det att funkta trots sådana fasoner i vissa lägen har vi märkt! För övrigt ska väl tilläggas att jag inte var "nära" laget när Jinga var tränare. Så min reflektion är endast min egen högst personliga uppfattning från läktaren.

Lycka till i jakten.
2008-12-05 15:49
Mittåt

Ok då är vi överens kring detta ;)
Jo jag håller med dig, har man ramlat ut med 2 lag bör man inte satsa på en sådan tränare.
De ryktas om Norling kanske skall ta över GAIS men honom vill jag heller inte ha, gnagare in i själen som han är.
Hans tränarstil passar heller inte in hos oss.

"Sekt. E"

Intressant de du säger kring hans mentalitet.
För oss är de viktigt att vi hittar en tränare som är lik Magnus Persson i sin tränarfilosofi och karaktär.
Magnus var omtyckt bland spelarna men även hos domarna, fick priset av domarkåren som den mest ödmjukaste tränaren.
Så där är dom inte lika.
Men bra att han är offensiv i sitt tänkande, för vårt spelsystem bygger mycket kring detta.
Att ha mycket rörlighet, föra spelet och inte förlita oss på motståndarnas misstag.
Så vi får hoppas på de bästa.

Tack för infon Mittåt och Sekt. E
Örebro malge
2008-12-05 15:45
ingen ide att vara orolig över att ösk inte har några nyförvärv ser redan bättre ut än vad det gjorde förra året och då är det ändå 3 månader kvar till start
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 15:42
Någon som vet hur mycket ÖSK omsatte i år?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-05 15:34
Det är mycket värvningar i de Allsvenska lagen. Men ÖSK har det inte hänt så mycket. Är lite orolig. Men ÖSK har ju ett hyfsat lag just nu. Jag tror man måste värva ett par spelare med klass om man vill sluta på en bättre plasering än 7:a. Men jag hoppas att Sjögren har något på g snart. jag har abstinens:)!
Örebro Sekt. E
2008-12-05 15:31
Jag tyckte nog att Jinga körde lite med skygglappar i sin stil... alltså att han hade en my way or highway-attityd. Är inte säkert att det skapar harmoni alla gånger. Han var väl hyfsat offensivt orienterad tror jag. Det är inte någon tränare jag skulle hoppas på här om Sixten och Alec försvinner. Men han kan väl kanske vara bra ändå.
Örebro Mittåt
2008-12-05 15:26
Ja, det var det jag menade. Utan Mats på tränarbänken hade Landskrona aldrig åkt ur.

Jag bodde inte i Örebro då Mats tränade ÖSK, så det har jag ingen åsikt om. Men en tränare som sett sina två senaste lag åka ur allsvenskan skall man nog undvika. Speciellt Landskrona hade ett på papperet rätt så bra lag och det var en stor överraskning (för mig) att ni tog deras plats.
2008-12-05 15:20
"Mittåt"

Vaa???
Hur är det med ditt minne egentligen och kunskapen kring honom??
Han har aldrig tränat GAIS och de var inte han som tog upp oss de var ju Rolle Nilsson.
De var ju vi som sköt ur Landskrona i kvalet när han tränade dom då vi gick upp.
Han har ju tränat er.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_Jingblad
Örebro Mittåt
2008-12-05 15:13
Hörru makrillen! Hur står det till med närminnet egentligen? Det var ju Mats som fixade så att ni kom upp i allsvenskan. På sina senaste två jobb har han spelat först Landskrona och sedan IFK Norrköping ur allsvenskan.
Örebro storastyggajohan
2008-12-05 15:06
Bedoya är väl mest sedd som framtidsinvestering och backup till en början? Om de nu värvar honom.
Annons: